Continental ContiPremiumContact 5 – opona stworzona aby zwyciężać

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (Głosów: 1, Średnia: 5,00 na 5)
Loading...

continental-premiumcontact-5-lead

Rynek oponiarski zaczyna coraz bardziej przypominać rynek urządzeń elektronicznych. Kolejne modele ogumienia prezentowane są niemal każdego roku, zastępując wciąż nowe i zupełnie dobre bieżniki. Dzieje się tak, nawet jeśli zastosowane w nich technologie wcale nie różnią się wiele od tych, które posiadali poprzednicy. Ale niektórzy producenci przyjęli sobie inną strategię.

Należy do nich niemiecka spółka Continental AG, która sprzedaje swoje gumy pod dziewięcioma markami. Mowa tutaj o jej flagowych produktach, czyli oponach Continental. Zamiast dawkować w nich nowe rozwiązania, niemieccy inżynierowie starają się stworzyć pod tym szyldem ogumienie doskonałe. Jedną z takich prób był bieżnik ContiPremiumContact 5. Czy rzeczywiście udało się stworzyć opony idealne? Jeśli nawet nie, żadne nie były równie blisko tego celu, co one.

Rzadko zdarza się, by wydanie werdyktu o jakiejś oponie było równie proste. O wybitności Continental ContiPremiumContact 5 świadczy wszystko: liczba sprzedanych opon, oceny kierowców, wyniki w testach i fakt, że wciąż są jednymi z najczęściej wybieranych, mimo upływu lat. Nie wierzycie nam na słowo? Przeczytajcie pozostałą część artykułu i przekonajcie się sami!!

 

contipremiumcontact-5-bieznik
Continental ContiPremiumContact 5

 

Spis treści

  1. Technologia
  2. Oferta (lista produktów)
  3. Wyniki testów opon
  4. Wady i zalety bieżnika
  5. Co nowego? Porównanie.
  6. Przeznaczenie
  7. Etykieta EU
  8. Gwarancja
  9. Opinie kierowców
  10. Ocena parametrów
  11. Podsumowanie

Budowa i technologie

Asymetryczny, dwuczęściowy wzór bieżnika to znakomita przyczepność i krótsza droga hamowania zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Podobnie jak w poprzedniej generacji, tak i tym razem, zdecydowano się na trójwymiarowe krawędzie, które dodatkowo poprawiają wyniki w tej kategorii. Ciekawym rozwiązaniem są również mikro-bloki, które pierwotnie pojawiły się w modelu ContiSporContact 5.

 

technologia-cont-silent
Technologia ContiSilent, fot. Continental

 

Przeniesienie ich do ContiPremiumContact 5 okazało się być strzałem w dziesiątkę, dającym lepsze prowadzenie i większe poczucie panowania nad autem. Kolejnym zapożyczeniem jest karkas, który wcześniej można było zobaczyć w bieżniku ContiEcoContact 5. W ten sposób udało się stworzyć oponę o właściwościach sportowych, która jest jednocześnie przyjazna środowisku i świetnie sprawdza się także w zwykłej jeździe. Pomysł był odpowiedzią na na rosnące możliwości samochodów miejskich i coraz większe potrzeby ich posiadaczy.

 

Rozmiary / Lista produktów

Model ContiPremiumContact 5 dostępny jest obecnie w 78 rozmiarach. Początkowa ilość wariantów była jeszcze większa i wynosiła 84 pozycje. Poniżej prezentuję listę najpopularniejszych produktów tego modelu.

Rozmiar Etykieta
165/70 R14 81T E A 70dB
175/65 R14 82T C A 70dB
175/65 R15 84H C A 70dB
185/60 R14 82H E A 70dB
185/60 R15 88H XL C A 71dB
185/65 R15 88T C A 70dB
195/55 R15 85H C A 71dB
195/55 R16 87H C A 71dB
195/65 R15 91H C A 71dB
195/65 R15 91V C A 71dB
205/55 R16 91H C A 71dB
205/55 R16 91H C A 71dB
205/55 R16 91V FR C A 71dB
205/55 R16 91V C A 71dB
205/55 R16 91V C A 71dB
205/55 R16 91W C A 71dB
205/55 R17 95V XL FR C B 72dB
205/60 R15 91H C A 71dB
205/60 R15 91V C A 71dB
205/60 R16 92H C A 71dB
205/60 R16 92V C B 71dB
205/65 R15 94V C A 71dB
215/55 R16 93V C A 71dB
215/55 R16 97W XL C A 72dB
215/55 R17 94W C A 71dB
215/60 R16 99H XL C A 72dB
215/60 R17 96H C A 71dB
215/65 R16 98H C A 71dB
225/50 R16 92W C A 71dB
235/65 R17 104V C B 71dB

 

Wyniki testów

Gruntowne omówienie wszystkich testów, w których udział brały opony ContiPremiumContact 5 to zadanie, które wymagałoby znacznie więcej miejsca. Nie tylko było ich bowiem dużo (ponad 15), ale w większości przypadków opony Continentala zajmowały w nich najwyższe pozycje. Pierwsze sukcesy miały miejsce już w 2012 roku, a więc jeszcze przed oficjalną premierą (pierwsze miejsca w badaniach ADAC oraz magazynu ACE Lenkard). To podsyciło emocje obserwatorów rynku oponiarskiego i wywindowało ich oczekiwania. Gdy wreszcie gumy znalazły się w sprzedaży, każdy mógł sam przetestować ich możliwości. Jakie były opinie kierowców? O tym później. Najpierw zobaczymy, co pokazały niektóre badania niezależnych organizacji.

Miejsce Organizator Nazwa testu Ocena Rok
3 miejsce Auto Zeitung Test opon letnich 215/55 R16 TOP 3 2013

 

2013:
Test opon letnich ACE (195/65 R15) – miejsce 4
Test opon letnich ADAC (185/60 R15) – miejsce 2

2014:
Test opon letnich Test World (205/55 R16) – miejsce 1
Test opon letnich Auto, Motor und Sport (205/55 R16) – miejsce 1

2015:
Test opon letnich Auto Bild (185/60 R15) – miejsce 2
Test opon letnich ACE (205/55 R16) – miejsce 2
Test opon letnich ADAC (205/55 R16) – miejsce 3
Test opon letnich ADAC (185/60 R14) – miejsce 1

2016:
Test opon letnich Firmenauto (215/60 R17) – miejsce 3
Badanie drogi hamowania opon letnich Auto Bild (205/55 R16) – miejsce 9
Test opon letnich Auto Bild (205/55 R16) – miejsce 3
Test opon letnich ADAC (185/65 R15) – miejsce 2

 

Podsumowanie testów

Znaleźć się 11 razy na podium to nie lada wyzwanie, zwłaszcza, gdy konkuruje się z bieżnikami takich marek jak Goodyear, Michelin, Pirelli czy Dunlop. Ale, mimo że gorąco zachęcamy do śledzenia testów i kierowania się ich wynikami, trzeba tutaj zachować pewną ostrożność. Szczególnie gdy spojrzymy na modele, które znajdują się w czołówce rankingów, ich rezultaty okazują się być często niezwykle zbliżone. Tak jest też z ContiPremiumContact 5, które ułamki punktów dzieliły nieraz od konkurencyjnych modeli z wyższych i niższych pozycji.

Jak widać w powyższej rozpisce, rozmiarem, o którym można powiedzieć najwięcej, jest 205/55 R16, przetestowany aż sześciokrotnie. Powodem tak dużego zainteresowania testerów była przede wszystkim jego duża popularność wśród posiadaczy aut. Jeśli spojrzeć na ogólne badania właściwości opon, Continental ContiPremiumConctact 5 o wymiarach 205/55 R16 każdorazowo zajmowały miejsce na podium, w tym dwa razy pierwsze. Jednak nawet tam, gdzie dały się wyprzedzić, różnice były minimalne, a końcowa ocena i tak najwyższa. Nie trudno też zauważyć, że ostateczne rezultaty były w każdym teście składową równorzędnie dobrych wyników we wszystkich kategoriach.

Znaczy to, że niemieckim inżynierom udało się uniknąć bolesnych kompromisów, a połączenie właściwości opon sportowych i typu „eco” jest rzeczywiście możliwe. Niech tylko nie zmyli nikogo dziewiąta pozycja w badaniu drogi hamowania Auto Bildu z 2016 roku. W zestawieniu uwzględnionych zostało aż 50 różnych modeli ogumienia letniego. Poza tym jest to badanie tylko jednej umiejętności, pomijające kategorie, w których ContiPremiumContact 5 nie raz deklasował inne bieżniki. Wreszcie, na uwagę zasługuje fakt, że uzyskana przez niego droga hamowania na suchej nawierzchni (34,7 m) była druga w rankingu. Lepsza nawet od tej, jaką może pochwalić się zwycięzca testu, Pirelli P7 Cinturato Blue.

 

Wady i zalety opon Continental ContiPremiumContact 5

Znakomita przyczepność i więcej niż dobre prowadzenie na każdym typie nawierzchni, a także duża odporność na ścieranie. O tym wszystkim można wyczytać z wyników badań i testów niezależnych organizacji oraz etykiet unijnych. Zaletą, o której żadne z tych źródeł nie mówi, jest niezwykle niska cena, jak za ogumienie letnie tej klasy.

Powód jest prosty: to opony z blisko pięcioletnią obecnością na rynku, które jednak nie straciły ani trochę ze swojej świeżości. Mimo upływu lat, wciąż pod wieloma względami pozostają bowiem niedoścignione. Ale jest i minus – bardzo skromna oferta rozmiarów, plus fakt, że dostosowane są wyłącznie do małych felg o średnicy 14-17 cali.

 

Co nowego w Continental ContiPremiumContact 5?

Cyfra „5” na końcu nazwy modelu nie wzięła się znikąd. To kolejna odsłona znakomitej serii, która ukazała się po Continental ContiPremiumContact oraz ContiPremiumContact 2. Co więcej, obecnie na rynek wchodzi ich następczyni: Continental PremiumContact 6, dostępna na razie w wąskim przedziale rozmiarów.

Co do modelu omawianego przez nas, to na pierwszy rzut oka nie różni się on znacząco od swoich starszych sióstr. Realne różnice widać jednak po przeanalizowaniu konkretnych zachowań na drodze. Oto, co pokazują badania porównujące go z „dwójką”:

  • droga hamowania na mokrej nawierzchni krótsza o 15% ,
  • efektywność paliwowa wyższa o 8% (niższe opory toczenia),
  • komfort akustyczny wyższy o 5%.

Mniej spektakularne, ale warte odnotowania różnice dotyczą również kategorii: hamowanie na suchej drodze, prowadzenie na obu typach nawierzchni (mokrej i suchej), walka z aquaplaningiem, przebieg (wytrzymałość) oraz komfort jazdy.

 

Dla kogo opony Continental ContiPremiumContact 5?

Rozmiary (małe średnice felg) wskazują, że są to opony przeznaczone do kierowców miejskich. Na pewno nie są nimi jednak typowi kierowcy z tej kategorii. Inżynierowie Continentala stworzyli je z myślą o tych, którzy nawet podczas zwykłej trasy z domu do pracy chcą poczuć trochę sportowych emocji.

Poza wykorzystaniem technologii znanych z modelu sportowego, wykorzystano karkas zaprojektowany dla ContiEcoContact 5. Takie połączenie mogło być albo kompletną porażką, albo wielkim sukcesem. Jak widać choćby po wynikach testów i ich niemalejącej popularności, było tym drugim.

 

Etykieta unijna (dla rozmiaru 205/55R16 91V)

continental-contipremiumcontact-5-etykietaUnia Europejska wydaje etykiety dla każdego modelu i rozmiaru opon, które trafiają na rynki krajów członkowskich. Informacja zawiera trzy parametry,dające ogólne spojrzenie na produkt. Są to: opory toczenia, hamowanie na mokrym torze i hałas. Oto, jak wypadły opony letnie Continental ContiPremiumContact 5 o wymiarach 205/55R16 91V.

Opory toczenia. Ta informacja jest szczególnie ważna dla tych kierowców, którzy szukają oszczędności. Im niższe opory toczenia, tym bowiem większa efektywność paliwowa. Stopień „C” oznacza więc dużo niższe rachunki na stacjach benzynowych oraz mniej szkód dla środowiska naturalnego.

Droga hamowania na mokrej powierzchni. Jak się okazuje, 9 wynik tego rozmiaru w badaniu drogi hamowania Auto Bildu to wcale nie taki zły wynik. „A” – najwyższa ocena w tej kategorii to dowód, że pobieżna lektura wyników testów może być myląca.

Hałas. 71 dB to średni wynik, o czym informuje przedstawiony na etykiecie rysunek fal dźwiękowych. Dwie czarne fale na trzy oznaczają dobry, przeciętny wynik.

 

Gwarancja na opony Continental

Warunki gwarancyjne Continentala są podobne jak w przypadku wielu konkurencyjnych producentów opon. Okres reklamacyjny trwa 5 lat (60 miesięcy), licząc od daty produkcji. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy wcześniej bieżnik zetrze się do poziomu poniżej 1,6 milimetrów. Jednak nie każda usterka podlega gwarancji.

Na pozytywne rozpatrzenie mogą liczyć wyłącznie przypadki stwierdzonych wad konstrukcyjnych, materiałowych lub wykonawczych, powstałych w procesie produkcji. W przypadku ich stwierdzenia, możliwa jest wymiana opon na nowe albo zwrot pełnej kwoty zakupu, jeżeli wady zostały zaobserwowane do 2 lat od daty zakupu. Po tym okresie można liczyć na zwrot części ceny zakupu,wyliczanej zgodnie z obowiązującym cennikiem lub przyznanie zniżki na zakup nowych opon.

gwarancja-5-lat-od-daty-produkcji

 

Jak przyjęły się opony Continental ContiPremiumContact 5?

Wiele o tym, jak zostały przyjęte przez kierowców na całym świecie, mówią wynik sprzedażowe. Mimo upływu pięciu lat, wciąż cieszą się ogromną popularnością, a wulkanizatorzy nierzadko polecają je swoim klientom. Wśród głosów dominują pozytywne, podnoszące kwestie świetnej przyczepności, szybkiego odprowadzania wody i ogólnego komfortu. A biorąc pod uwagę, jak duże sukcesy osiągnął poprzedni model, oczekiwania posiadaczy aut były zawieszone na bardzo wysokim poziomie.

 

Opinie kierowców

Miałem straszliwe problemy, żeby znaleźć dobre opony do samochodu. Początkowo myślałem, że to tylko wina złego wyważenia, ale byłem u kilku fachowców i nic to nie pomogło. Okazało się, że to wina samochodu, po prostu wszystkie drgania, wszystko było przenoszone na nadwozie. Chciałem go sprzedać, ale przyszedł czas wymiany i zdecydowałem się na używane, dwuletnie opony Continental Conti Premium Contact 5 (dostałem za darmo). Wszystkie problemy ustąpiły jak ręką odjął. A przecież oponki miały dwa lata, czyli dwa letnie sezony za sobą. Nie mogę sobie wyobrazić jak sprawdziły by się zupełnie nowe od gumiarza. Polecam!

Jestem w głębokim szoku, bo biorąc pod uwagę dzień premiery, wymieniłem nowsze opony na starsze, czyli właśnie Conti Premium…..5. Co się okazało? Ustąpiły wszystkie problemy z aquaplaningiem, nic mi nie brzęczy i nie huczy jak wcześniej. I jakby tego było mało, ZAPŁACIŁEM za nie prawie POŁOWĘ MNIEJ niż za poprzednie, których nazwy nawet nie wymienię. Powiem tylko, że to były drogie opony premium znanej marki. Super opony, naprawdę gorąco polecam wszystkim kierowcom.

Mamy w domu trzy samochody jeden żony do dojeżdżania do pracy, drugi mój do pracy i trzeci na dłuższe wyjazdy (wakacje, dłuższe trasy itp.). Na początku kupiłem te opony tylko do swojego, żeby przetestować. Potem dałem się przejechać żonie i oboje mamy takie same odczucia. Coś niesamowitego. Ja prowadzę szybciej, więc mogę potwierdzić to, co ludzie piszą o bardzo dobrej przyczepności na zakrętach. Kilka razy stanąłem przed koniecznością szybkiego hamownia podczas srogich opadów deszczu gdzie wody było na drodze po kostki i sprawdziły się wyśmienicie. Teraz są w każdym z trzech aut i coś czuję, że długo na nich pojeździmy.

 

Parametry opony

Porównajmy główne cechy opony takie jak zachowanie na mokrej nawierzchni, chęć ponownego zakupu czy cena produktu. Wszystkie parametry oceniane są w skali od 1 do 10.

 

Podsumowanie

Mimo premiery opon ContiPremiumContact 5, producent wciąż dostarcza na rynek ich poprzedniczki. Tak będzie też prawdopodobnie z „piątką” teraz, gdy do sprzedaży trafiają gumy Continental Premium Contact 6. Nic dziwnego, dzięki znakomitym rozwiązaniom i niemieckiej precyzji udało się stworzyć produkt bliski ideału, a do tego sprawdzony i pewny.

 

Continental ContiPremiumContact 5 w pigułce:

  • Klasa – Premium
  • Producent – Continental
  • Koncern – Continental
  • Bieżnik – ContiPremiumContact 5
  • Poprzednia wersja – ContiPremiumContact 2
  • Następna wersja – PremiumContact 6
  • Rodzaj bieżnika – asymetryczny (inside, outside)
  • Przeznaczenie – samochody osobowe
  • Gwarancja – 5 lat od daty produkcji
  • Średnica felgi – od 14 do 17 cali
  • Ilość wariantów – 78
  • Sezon – Opony letnie
  • Cena – od 182 zł za sztukę

 

Inne nazwy modelu ContiPremiumContact 5

Inne nazwy tego bieżnika, z którymi możecie się zetknąć przeglądając Internet, fora dyskusyjne, serwisy z opiniami a nawet sklepy internetowe. Pełna lista poniżej.

  • Conti Premium Contact 5 (spacje w nazwie bieżnika)
  • Continental PremiumContact 5 (bez słowa „Conti”)
  • Continental Premium Contact 5 (bez „Conti” oraz spacja po „Premium”)
  • ContiPremiumContact5 (numer wersji „5” od razu po modelu)
  • Conti Premium Kontakt 5 (polska pisownia słowa „Kontakt”)

 

Zobacz również:

Powiązane strony:
Klikając "Lubię to" podziękujesz autorowi za ten artykuł.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *