Continental ContiWinterContact TS850 – Pogromca zimy!

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (Głosów: 1, Średnia: 5,00 na 5)
Loading...

continental-contiwintercontact-ts850-lead

Poszukujesz opon zimowych na najwyższym światowym poziomie? Jeśli tak, to z pewnością zainteresuje Cię Continental ContiWinterContact TS850. To produkt, w którym zostały zastosowane nowoczesne rozwiązania technologiczne, co bezpośrednio przekłada się na osiągi na drodze. Zapraszam do lektury charakterystyki produktu, któremu niewiele brakuje do ideału.

Linia opon ContiWinterContact jest obecna na polskim rynku od wielu lat. Bardziej doświadczeni kierowcy zapewne pamiętają wiekowy już model TS740, który obecnie można spotkać już tylko wśród ofert opon używanych na popularnych portalach z ogłoszeniami. Od czasu tej opony minęła epoka – między Continentalem TS850 a TS740 na rynku pojawiło się jeszcze kilka modeli ze wspomnianej serii.

Każdy z nich wprowadzał coś nowego, jakąś technologię, która poprawiała bezpieczeństwo i komfort podróżowania jednocześnie udowadniając, że Continental t niekwestionowany lider rynku oponiarskiego. Jednym z jego młodszych dzieci jest właśnie prezentowany model, który jeszcze umacnia pozycję niemieckiej firmy. Czym może zatem pochwalić się Continental ContiWinterContact TS850, który został zaprojektowany z myślą o samochodach klasy średniej i kompaktowej?

 

Continental ContiWinterContact TS850 (bieżnik)
Continental ContiWinterContact TS850 (bieżnik)

 

 

Spis treści:

  1. Technologia
  2. Oferta (lista produktów)
  3. Wyniki testów
  4. Etykieta EU
  5. Gwarancja
  6. Porównanie
  7. Opinie kierowców
  8. Ocena parametrów
  9. Podsumowanie
  10. Dane techniczne

 

Zastosowane rozwiązania technologiczne

Wspomniane we wstępie „nowoczesne rozwiązania technologiczne” mogą brzmieć dość banalnie, ale tak jest naprawdę. Prezentowany model jest zaliczany do klasy premium i producent zastosował w nim wiele nowatorskich technologii stawiając przede wszystkim na przyczepność i krótką drogę hamowania.

Kierunkowy wzór bieżnika to gwarancja dobrego odprowadzania wody i błota pośniegowego. Gęsta sieć komputerowo zoptymalizowanych lameli ułatwia z kolei ruszanie i skraca drogę hamowania na śniegu.

Brak rowków obwodowych w rzeźbie bieżnika, to większa powierzchnia kontaktu opony ze śliskim podłożem, co znacznie zwiększa przyczepność w najtrudniejszych warunkach. Jednocześnie łatwo zauważyć dużą liczbę krawędzi znajdujących się na powierzchni bieżnika modelu TS850. Poprawiają one ogólną stabilność opony zwiększając poziom kontroli nad samochodem.

Siła opon ContiWinterContact TS850 tkwi także w ich konstrukcji wewnętrznej. Podczas produkcji wykorzystano twardy wypełniacz oraz dodatkowe wzmocnienie stopki. Opona dzięki temu prowadzi się bardziej precyzyjnie, a przy okazji ma mniejsze opory toczenia (zmniejsza się dzięki temu spalanie paliwa).

Mieszanka gumowa użyta do produkcji opony cechuje się dobrą przyczepnością w bardzo szerokim zakresie temperatur – nagły mróz lub ocieplenie często spotykane w naszym klimacie przestają być problemem. Jednocześnie składniki mieszanki zostały dobrane tak, aby bieżnik nie ścierał się zbyt szybko.

 

Oferta

Poniżej lista wariantów  dostępnych dla modelu ContiWinterContact TS850 od Continental-a. Jak widać w tabeli poniżej, produktów z tej serii mamy całkiem sporo. Dla przypomnienia oznaczenia występujące poniżej: XL – opona wzmocniona, FR – rant ochronny.

Rozmiar Etykieta
155/65 R14 75T E C 71dB
155/65 R15 77T F C 71dB
165/60 R14 79T XL C C 71dB
165/60 R15 77T E C 71dB
165/65 R14 79T C C 71dB
165/65 R15 81T E C 71dB
165/70 R14 81T E C 71dB
165/70 R14 85T XL E C 71dB
175/60 R15 81T E C 71dB
175/65 R14 82T E C 71dB
175/65 R14 86T XL E C 71dB
175/70 R14 84T E C 71dB
175/70 R14 88T XL E C 71dB
185/50 R16 81H C C 71dB
185/55 R14 80T E C 71dB
185/55 R15 86H XL E C 71dB
185/55 R16 87T XL E C 71dB
185/60 R14 82T C C 71dB
185/60 R15 84T E C 71dB
185/60 R15 88T XL E C 71dB
185/65 R14 86T E C 71dB
185/65 R15 88T E C 71dB
185/65 R15 92T XL C C 71dB
185/70 R14 88T C C 71dB
195/45 R16 80T FR E C 72dB
195/55 R15 85H E C 72dB
195/60 R14 86T E C 72dB
195/60 R15 88H E C 72dB
195/60 R15 88T E C 72dB
195/65 R14 89T E C 72dB
195/65 R15 91H C C 72dB
195/65 R15 91T C C 72dB
205/45 R16 87H XL, FR C C 72dB
205/50 R16 87H C C 72dB
205/55 R16 91H FR C C 72dB
205/55 R16 91H C C 72dB
205/55 R16 91T C C 72dB
205/55 R16 94V XL C C 72dB
205/60 R15 91H C C 72dB
205/60 R15 91T C C 72dB
205/65 R15 94H C C 72dB
215/45 R16 90V XL, FR
215/55 R16 93H E C 72dB
215/55 R16 97H XL C C 72dB
215/65 R15 96H C C 72dB
225/45 R17 91H FR E C 72dB
225/45 R17 94H XL, FR C C 72dB
225/45 R17 94V XL, FR C C 72dB
225/50 R17 98H XL, FR E C 72dB
225/50 R17 98H XL, FR E C 72dB

 

Testy bieżnika ContiWinterContact TS850

Omawiany model to jedna z najwyżej ocenianych w testach opon zimowych. Ciężko byłoby przytoczyć wyniki wszystkich z nich, dlatego przedstawię tylko kilka najnowszych przykładów. W 2015 roku model zajął pierwsze miejsce w teście opon zimowych ADAC w rozmiarze 205/55 R16. Ta sama organizacja sprawdziła omawianą oponę również w rozmiarze 165/70 R14 (w tym przypadku otrzymała ona notę zadowalającą).

W tym samym roku Continental ContiWinterContact TS850 został też przetestowany między innymi przez ACE/GTU (również 1. miejsce, rozmiar 225/50 R17), magazyn „Auto Zeitung” (szczególnie polecana w rozmiarze 185/65 R15), „Auto Bild” (3. miejsce w rozmiarze 185/60 R15) oraz „Auto, Motor und Sport” (polecana w rozmiarze 225/50 R17).

We wcześniejszych latach prezentowana opona nie zajmowała praktycznie miejsc poza podium niezależnie od tego przez kogo była sprawdzana. Jako zalety modelu najczęściej wymieniane były: doskonałe zrównoważenie osiągów, bardzo dobre zachowanie na suchej drodze, śniegu i lodzie oraz niskie zużycie paliwa (małe opory toczenia).

Miejsce Organizator Nazwa testu Rok
1 miejsce Auto Bild Test opon zimowych 205/55 R16 2012
1 miejsce Auto Zeitung Zestawienie opon zimowych 195/65 R15 2013
1 miejsce ADAC Test opon zimowych 195/65 R15 2014
1 miejsce ADAC Ranking opon zimowych 175/65 R14 2014
1 miejsce Auto Motor und Sport Test opon zimowych 205/55 R16 2014
1 miejsce Auto Zeitung Test opon zimowych 205/55 R16 2014
1 miejsce Auto Express Najlepsze opony zimowe 205/55 R16 2014
1 miejsce ADAC Test opon zimowych 205/55 R16 2015
1 miejsce Auto Bild Test opon zimowych 185/60 R15 2015
1 miejsce ACE / GTU Jakie opony zimowe 225/50 R17 2015
1 miejsce Auto Bild Test opon zimowych 225/45 R17 2013
1 miejsce ACE / GTU Test opon zimowych 205/55 R16 2012
1 miejsce ADAC Test opon zimowych 225/45 R17 2013
1 miejsce Auto Bild Wielki test opon zimowych 205/55 R16 2012
1 miejsce Auto Express Test opon zimowych 205/55 R16 2012
1 miejsce Auto Bild Test opon zimowych 205/55 R16 2012
1 miejsce ADAC Test opon zimowych 185/60 R15 2013
1 miejsce Auto Motor und Sport Test opon zimowych 225/50 R17 2013
1 miejsce ACE / GTU Test opon zimowych 205/55 R16 2012
1 miejsce Auto Zeitung Test opon zimowych 205/55 R16 2012
1 miejsce ACE / GTU Test opon zimowych 185/60 R15 2013
2 miejsce Najlepsze 15 calowe zimówki 2013
2 miejsce Auto Bild Test opon zimowych 225/50 R17 2013
3 miejsce Auto Bild Test opon zimowych 225/50 R17 2014
3 miejsce Ranking opon zimowych 185/60 R14 2015
3 miejsce Auto Bild Test opon zimowych 195/65 R15 2013
4 miejsce Test drogi hamowania 225/50 R17 2014
4 miejsce Auto Express Test opon zimowych 225/45 R17 2015
4 miejsce Auto Motor und Sport Opony zimowe UHP 225/50 R17 2015
6 miejsce ADAC Test opon zimowych 165/70 R14 2015
15 miejsce Najlepsze opony zimowe świata 2014

 

Unijna etykieta

etykieta-cc72-2Pamiętajmy, że klasy na etykietach unijnych mogą różnić się w zależności od rozmiaru opony, ale w najbardziej popularnych rozmiarach dla samochodów klasy średniej (195/65 R15 i 205/55 R16) ContiWinterConcat TS850 otrzymał akurat takie same oceny.

Hamowanie na mokrej nawierzchni i opory toczenia stoją w tej oponie na bardzo wysokim poziomie, co pozwoliło na przyznanie w obu przypadkach klas „C”. Dla opon zimowych jest to wręcz rewelacyjne osiągnięcie. W kwestii hałasu zewnętrznego jest również dobrze – dwie fale i 72dB.

 

Gwarancja

Na opony Continetal obowiązuje 5-letni okres gwarancyjny liczony od daty produkcji (chyba, że wcześniej produkt osiągnie graniczne zużycie bieżnika wynoszące 1,6 mm). Standardowo gwarancja obejmuje wszelkie wady związane z konstrukcją opon, ich materiałem czy jakością wykonania. Jeśli wada ujawni się w ciągu dwóch lat od daty sprzedaży, to producent wymienia ją na nową lub zwraca pieniądze.

Po upływie tego okresu zwracana kwota jest proporcjonalna do stopnia zużycia reklamowanych opon lub udzielany jest stosowny rabat na zakup nowych. Jak widać, warunki gwarancyjne Continentala są bardzo zbliżone do oferowanych przez konkurencyjnych producentów.

gwarancja-5-lat-od-daty-produkcji

 

ContiWinterContact TS850 a poprzednicy

Continental ContiWinterContact TS850 pojawił się na rynku jako następca opony oznaczonej symbolem TS830. Na filmach promocyjnych nowszego modelu jest pokazane, że nowszy model ma sztywniejszą konstrukcję, co przekłada się na bardziej skuteczne hamowanie i zwiększoną stabilność samochodu podczas jazdy. Zminimalizowane zostało charakterystyczne zjawisko pływania opon, co wpływa na lepszą kontrolę nad autem nawet przy wyższych prędkościach.

Jednocześnie została zmodyfikowana rzeźba bieżnika i wprowadzono ulepszoną mieszankę gumową. Wspomniany bieżnik jest w dalszym ciągu kierunkowy (najczęściej stosowane rozwiązanie w oponach zimowych), ale już wspomniałem, że producent zrezygnował z centralnego rowka obwodowego. Taki zabieg sprawił, że opona jeszcze lepiej sprawuje się na śliskich nawierzchniach.

Skład mieszanki gumowej zawsze pozostaje tajemnicą, ale jeśli wierzyć deklaracjom, to dzięki wprowadzonym zmianom w nowszym modelu o kilka procent udało się skrócić drogę hamowania. W praktyce może to przełożyć się nawet na 4-5 metrów, a to już bardzo dużo.

 

Co o prezentowanym modelu sądzą kierowcy?

Opis technologii może brzmieć efektownie i zachęcająco, ale nic tak nie pokazuje możliwości opon, jak codzienna praktyka. Zobaczmy co o modelu Continental ContiWinterContact TS850 piszą inni kierowcy.

Użytkownik podpisany jako „Maciejo” napisał: „Najlepsze opony, na jakich do tej pory jeździłem. Naprawdę nie ma do czego się przyczepić. Jest komfortowo i bezpiecznie. Jedyną wadą może być wysoka cena, ale za jakość trzeba zapłacić”.

W podobnym tonie wypowiedziała się Anna: „Często jeżdżę z dziećmi, dlatego nie chciałam oszczędzać na oponach. Continental okazał się strzałem w dziesiątkę. Zero problemów podczas hamowania, bezproblemowe pokonywanie zakrętów i cisza w środku auta – jak dzieci się zdrzemną podczas powrotu do domu po dniu w przedszkolu, to nie przeszkadza im hałas czy wibracje”.

 

Parametry opony

Porównujemy najważniejsze parametry modelu ContiWinterContact TS850 – takie jak długość drogi hamowania na różnej nawierzchni, generowany poziom hałasu, zachowanie na śniegu czy cena. Wszystkie parametry oceniane są w skali od 1 do 10.

 

Podsumowanie

Do zakupu opon Continental ContiWinterContact TS850 tak naprawdę nie trzeba nikogo specjalnie przekonywać. Pokazują one, że hasła mówiące o niemieckiej myśli technologicznej nie są przesadzone. Dobre wyniki w testach, wysokie klasy na etykietach i pozytywne opinie użytkowników są tego najlepszym potwierdzeniem. Model ten bez najmniejszego problemu spełni oczekiwania najbardziej wymagających kierowców.

 

Dane techniczne:

  • Klasa – premium
  • Producent – Continental
  • Koncern – Continental
  • Bieżnik – ContiWinterContact TS850
  • Poprzednia wersja – ContiWinterContact TS830
  • Następna wersja – WinterContact TS 860
  • Rodzaj bieżnika – kierunkowy, symetryczny
  • Przeznaczenie – samochody osobowe, SUV-y
  • Gwarancja – 5 lat od daty produkcji
  • Średnica felgi – od 14 do 17 cali
  • Ilość wariantów – 56
  • Sezon – opony zimowe
  • Kraj produkcji – Niemcy
  • W sprzedaży od 2012 roku
  • Cena – od 209 zł za sztukę (rozmiar 155/65 R14)

 

Inne nazwy modelu ContiWinterContact TS850

  • Continental ContiWinterContact TS 850 (pisownia „TS850” ze spacją)
  • Continental ContiWinterContact TS-850 (pisownia „TS850” z myślnikiem)
  • Continental WinterContact TS850 (pominięcie słowa „Conti”)
  • Continental TS850 (bez „ContiWinterContact” w nazwie modelu)
  • Continental WinterContact 850(pominięcie słowa „Conti” oraz „TS”)

 

Zobacz również:


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *