Continental WinterContact TS 860, czyli powrót króla

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (Głosów: 8, Średnia: 4,38 na 5)
Loading...

continental-wintercontact-ts860-620-200

Przed kilkoma laty Continental zaprezentował oponę zimową ContiWinterContact TS850, która niejednokrotnie zwyciężyła w wielu niezależnych testach (m.in. ADAC, Auto Zeitung i innych). Jeśli liczyć także te, w których zajmowała dalsze pozycje na podium, to było ich prawie 50. W tym roku inżynierowie Continentala oddają kierowcom swoje najnowsze dzieło, będące kontynuacją tej niezwykle cenionej serii. Nic dziwnego, że apetyty kierowców są tak silnie rozbudzone.

Każdy, kto miał okazję przejechać się na starszych continentalach, musi żywić ogromne nadzieje wobec ContiWinterContact TS 860. I rzeczywiście, wiele w nowej odsłonie tej generacji zachwyca już na pierwszy rzut oka. Ulepszona konstrukcja bieżnika, wielokanałowy wzór lameli, dodatkowy rowek w ścianie bloków i wiele innych ulepszeń sugerują, że Continentalowi udało się prześcignąć samych siebie. Ale to już nie tylko domysły – potwierdza to także test Auto Bild.

 

continental-wintercontact-ts-860-bieznik

 

Niekwestionowany zwycięzca

W badaniu drogi hamowania opon zimowych w rozmiarze 205/55 R16, przeprowadzonym przez magazyn Auto Bild udział wzięło aż 50 modeli rożnych marek. Jednak żaden nie stanowił realnej konkurencji dla ContiWinterContact TS 860. Wprawdzie ogumienie Goodyeara uzyskało nieznacznie lepszy wynik na ośnieżonej drodze (o 0,6 metra), jednak na mokrej nawierzchni droga hamowania opon Continental była krótsza aż o… 1,9 metra, a ostatecznie wyniosła 34,2 metra. Taki wynik nie powinien jednak nikogo dziwić. Niemiecki producent już nie raz pokazywał, że pod tym względem nie ma sobie równych.

 

Dla kogo Continental ContiWinterContact TS 860?

Nowe zimówki Continentala to produkt stworzony z myślą o posiadaczach samochodów kompaktowych klasy średniej. Ekstremalnie wysoka przyczepność, będąca podstawą bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego w okresie zimowym, to główny argument za wybraniem właśnie tych opon. Chociaż nie jedyny, na pewno przesądzi on  u tych posiadaczy aut, dla których priorytetem jest spokojne i bezawaryjne przemierzenie trasy.

Wysokie bezpieczeństwo nie jest jednak okupione mniejszą dynamiką prowadzenia auta. Indeks prędkości waha się (w zależności od wybranego rozmiaru) od 190 do maksymalnie 240 km/h. W związku z tym możliwe jest rozwinięcie na nich naprawdę zawrotnych prędkości. Na pewno przekona to niejednego kierowcę, który lubi dostarczać sobie sportowe wrażenia.

Niektórych odstraszyć może oczywiście relatywnie wysoki koszt, ale czy rzeczywiście jest on tak wysoki? Byłoby czymś zaskakującym, gdyby opony tej klasy można było kupić za tyle samo, co ogumienie budżetowe. Jeśli dodatkowo spojrzeć obiektywnie na możliwości nowych Continentali w porównaniu do opon o zbliżonych parametrach, trzeba uczciwie przyznać, iż mamy do czynienia z niezwykle pozytywnym stosunkiem ceny do jakości.

 

ts-860-samochod-600-300

 

 

Tabela rozmiarów

Nowe zimówki Continental zostały zaprezentowane w aż 36 rozmiarach. Wśród nich można znaleźć 12 wzmacnianych oraz 6 posiadających rant chroniący felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi.

14 cali:

  • 155/65 R 14 75T TL
  • 165/65 R 14 79T TL
  • 165/70 R 14 81T TL
  • 165/70 R 14 85T TL XL
  • 175/65 R 14 82T TL
  • 175/70 R 14 84T TL
  • 185/60 R 14 82T TL
  • 185/65 R 14 86T TL

 

15 cali:

  • 165/65 R 15 81T TL
  • 175/60 R 15 81T TL
  • 185/55 R 15 86H TL XL
  • 185/60 R 15 84T TL
  • 185/60 R 15 88T TL XL
  • 185/65 R 15 88T TL
  • 185/65 R 15 92T TL XL
  • 195/55 R 15 85H TL
  • 195/60 R 15 88T TL
  • 195/60 R 15 88H TL
  • 195/65 R 15 91T TL
  • 195/65 R 15 91H TL
  • 195/65 R 15 95T TL XL
  • 205/65 R 15 94T TL
  • 205/65 R 15 94H TL

 

16 cali:

  • 195/55 R 16 87H TL
  • 205/55 R 16 91T TL
  • 205/55 R 16 91H TL
  • 205/55 R 16 91H TL FR
  • 205/55 R 16 94H TL XL
  • 205/55 R 16 94V TL XL
  • 215/55 R 16 93H TL
  • 215/55 R 16 97H TL XL

 

17 cali: 

  • 225/45 R 17 91H TL FR
  • 225/45 R 17 94H TL XL FR
  • 225/45 R 17 94V TL XL FR
  • 225/50 R 17 98H TL XL FR
  • 225/50 R 17 98V TL XL FR

 

 

Zastosowane technologie

Niemiecki koncern Continental stale rozbudowuje działalność badawczą i technologiczną, opracowując nowatorskie i niezwykle innowacyjne rozwiązania. Ilość nowych technologii zastosowanych w oponach zimowych Continental ContiWinterContact TS 860 robi wrażenie. Wymieńmy najważniejsze:

Cool Chili – nowa mieszanka krzemionkowa optymalizująca trakcję. Dzięki niej udało się uzyskać jeszcze lepsze wyniki pod względem przyczepności i hamowania. Zasługą tego rozwiązania, które wykorzystuje doskonale dobrane żywice oraz elastyczna matrycę polimerową, jest wysoka termo plastyczność ContiWinterContact TS 860. Gwarantuje ona dużą powierzchnię styku z nawierzchnią, równomierne ścieranie oraz wysokie osiągi.

Liquid Layer Drainage – nowy wzór kanalików lameli Multi Channel Sipe Design, który poprawił zachowanie na mokrej drodze pod kątem stabilności, przyczepności oraz drogi hamowania. Jak tego dokonano? Sieć składa się z pionowych oraz poziomych kanalików lameli, które bardzo sprawnie współpracują w odprowadzaniu wody do głównego rowka bieżnika. To niezwykle ważne podczas wzmożonych opadów deszczu czy w okresie topnienia lodu i śniegu.

Snow Curve plus – technologia wspomagająca „wgryzanie się” opony w pokrywę śniegową, dzięki nowej strukturze rowków 3D. Dzięki niej opony wykazują się jeszcze większym posłuszeństwem w trudnych zimowych warunkach (w tym pewniejsze wchodzenie w zakręty).

 

ts-860-kolo-600-200

 

Etykieta Unijna (dla rozmiaru 185/65 R15 88T)

continental-wintercontact-ts-860-etykietaWyniki prezentowane na Etykietach Unii Europejskiej nie są takie same dla każdego egzemplarza opony. Ich wartości różnią się w zależności od rozmiaru. Na temat tego, jak odczytać wymiary opony pisaliśmy wyżej w akapicie dotyczącym dostępnych rozmiarów. O czym informuje Etykieta Unijna? O trzech parametrach.

Pierwsza rubryka oznaczona symbolem opony oraz dystrybutora informuje o klasie energetyczności, czy też klasie efektywności paliwowej. Jej wysokość zależy od oporów toczenia (im niższe, tym samochód spala mniej paliwa). Ocena „C”, którą otrzymały opony ContiWinterContact TS 860 w rozmiarze 185/65 R15 88T, znajduje się w górnej części skali A-G.

Rubryka opatrzona rysunkiem deszczowej chmury zawiera ocenę zachowania (przyczepności, stabilności, drogi hamowania itd.) opony na mokrej nawierzchni. Wśród opon zimowych ocena B, jaką otrzymał każdy rozmiar nowej opony Continentala, oznacza bardzo dobry wynik.

Wreszcie ostatnie pole informuje o hałasie, jaki wytwarza opona. W rzeczywistości etykieta podaje tutaj dwie informacje. Pierwszą jest ogólny poziom komfortu akustycznego, przedstawiony na skali 1-3 (cyfrom odpowiadają czarne fale dźwiękowe). W tym przypadku są dwie, co jest wynikiem średnim. Natomiast 71 dB to konkretna wysokość hałasu przedstawiona w decybelach.

 

Continental TS850 czy TS 860? (różnice)

Cecha TS850 TS 860
Rok produkcji od 2012 od 2016
Ilość rozmiarów 56 36
Zachowanie na wodzie 8/10 (C) 9/10 (B)
Cena za sztukę od 204 zł od 218 zł
Komfort 8/10 (71dB) 8/10 (71dB)
Top 5 w testach opon 21 razy 4 razy
Zużycie paliwa 6/10 (E) 8/10 (C)
Ocena ogólna bardzo dobra bardzo dobra

 

Gwarancja na opony Continental TS 860

Gwarancja na opony Continental obowiązuje od chwili zakupu. Czas na reklamację to 60 miesięcy (5 lat) od daty produkcji lub do momentu, gdy bieżnik w oponie stanie się płytszy niż 1,6 mm.

Reklamacja jest przyznawana w przypadku stwierdzenia fabrycznej wady konstrukcyjnej, materiałowej lub wykonawczej. O rodzaju rekompensaty decyduje producent. Może to być wymiana opon na nowe lub zwrot całej kwoty zakupu (jeśli wady zostały wykryte nie później niż 2 lata od momentu zakupu) albo (po upływie 2 lat) zwrot części pieniędzy według cennika lub udzielenie ulgi na nowe opony.

Aby uniknąć niepotrzebnej fatygi, dobrze jest wcześniej upewnić się, że reklamowane opony nie zdążyły już przekroczyć wieku 5 lat. Datę znaleźć można zawsze na boku opony, natomiast to, jak należy ją poprawnie odczytać, wyjaśniliśmy gruntownie w TYM artykule.

 

Model WinterContact TS 860 w testach opon zimowych na sezon 2016/2017

Nagrdy i wyróżnenia od 2016 roku:

I miejsce w teście opon zimowych 2016 GTU w rozmiarze 205/55 R16
I miejsce w teście opon zimowych 2016 Autoklub CR w rozmiarze 205/55 R16
I miejsce w teście opon zimowych 2016 Auto Express w rozmiarze 205/55 R16
I miejsce w teście opon zimowych 2016 Auto bild w rozmiarze 205/55 R16

 

Podsumowanie

Tych, którzy mieli już do czynienia z poprzedniczką Continental ContiWinterContact TS 860 nie trzeba przekonywać, by w najbliższym sezonie zimowym wybrali najnowszy produkt z tej serii. Gwarantuje on między innymi poprawniejsze prowadzenie oraz o 5% lepsze osiągi podczas jazdy po mokrej drogach.

Ponadto skraca drogę hamowania na lodzie o 4%. Dla niektórych argumentem jest już jednak sama marka Continental, będąca synonimem najwyższej jakości, innowacyjności oraz precyzji. Czy nowe opony zimowe potwierdzają ten stereotyp? Wszystko wskazuje na to, że tak, ale czekamy na wasze komentarze i opinie!

 

 

Continental WinterContact TS 860:

  • Klasa – PREMIUM
  • Producent – Continental
  • Bieżnik – WinterContact TS 860
  • Poprzednia wersja – ContiWinterContact TS850
  • Gwarancja – 5 lat
  • Średnica felgi – od 14 do 17 cali
  • Ilość wariantów – 36
  • Sezon – Opony zimowe
  • Ceny – od 218 zł za sztukę

 

Film (po angielsku) prezentujący bieżnik oraz technologie zastosowane w nowej oponie od Continantala.

 

Ciekawostki o Continentalu

  • jeden z modeli z opon Continental (ContiSportContact Vmax) trafił do Księgi Rekordów Guinnessa jako najszybszy model opon drogowych produkowanych seryjnie (409 km/h wg testu przeprowadzonego w 2008 roku na Porsche GT3),
  • w trosce o środowisko niemiecki producent opracował mieszankę kauczukową z dodatkiem… mniszków lekarskich, czyli tzw. „mleczy” czy też „latawców”,
  • pierwszy profesjonalny test opon zimowych w historii przeprowadził Continental (w roku 1953),
  • inne marki należące do niemieckiej spółki to Barum, General Tire, Semperit, Uniroyal oraz Viking.
  • poprzedni model zapisywany był jako TS850 pisane razem, natomiast obecny bieżnik piszemy ze spacją w środku jako TS 860. Poza tym z nazwy bieżnika zniknęło słowo „Conti”. Mamy teraz WinterContact a było ContiWinterContact.

 


Zobacz także:

Powiązane strony:
Klikając "Lubię to" podziękujesz autorowi za ten artykuł.
3 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *