Data modyfikacji:

Hankook Ventus Prime3 K125

Ventus Prime 3 K125 to bieżnik, który zyskuje coraz większe uznanie kierowców. Nie ma w tym nic dziwnego. W porównaniu do rynku elektroniki, rynek motoryzacyjny i oponiarski rządzą się nieco innymi prawami. Tutaj nowinki nie są rozchwytywane jak najnowsze iPhony.

Niektórzy posiadacze aut czekają z decyzją o zakupie tego czy innego modelu opon, aż przetestują je stworzone w tym celu organizacje (ADAC, Auto Bild, ACE i inne) oraz sami kierowcy. Od tego zakupu zależy przecież więcej – to nie tylko modny gadżet, ale podstawa bezpieczeństwa na drodze. My o tych oponach letnich Hankook Ventus Prime 3 K125 możemy już jednak coś powiedzieć!

Wzór bieżnika Ventus Prime3 K125

Jak wskazuje nazwa modelu Hankook Ventus Prime 3 K125, nie jest to pierwsze podejście południowokoreańskiego producenta. "Dwójka" była projektem stosunkowo udanym, który otrzymał parę dobrych recenzji i zyskał akceptację kierowców. Zaliczono też jednak parę potknięć. Przed powstaniem opon letnich Hankook Ventus Prime 3 K125, długo analizowano opinie użytkowników, by pozbyć się problemów, na które skarżyli się ostatnim razem. Dzięki temu udało się stworzyć model o dużo lepszych parametrach w niemal każdym zakresie. Dowodem tego są testy i głosy samych użytkowników, którzy docenili progres.

Jak wygląda Hankook Ventus Prime 3 K125?

Spis treści:

  1. Technologia
  2. Oferta (lista produktów)
  3. Wyniki testów opon
  4. Wady i zalety bieżnika
  5. Przeznaczenie
  6. Etykieta EU
  7. Gwarancja
  8. Ventus Prime2 vs Prime 3
  9. Opinie kierowców
  10. Ocena parametrów
  11. Podsumowanie

Technologia

Lepsze wyniki nowej generacji nie wzięły się znikąd. Inżynierowie z Południowej Korei wykonali kawał dobrej roboty, diagnozując niedoskonałości i szukając innowacyjnych rozwiązań. Oto kilka z nich.
  • Unowocześniona mieszanka gumowa Użycie krzemionki nie jest dziś może niczym szczególnym, ale największe zadanie, przed którym staje producent, to odpowiednie proporcje i jakość stosowanych surowców. Tym razem firma Hankook nie zawiodła.
  • Podkład pozbawiony łącznika Warstwa podkładowa, znajdująca się tuż pod bieżnikiem została wykonana w sposób bezłącznikowy. Taka decyzja oznacza większą trwałość podkładu niż w przypadku elementów łączonych.
  • Technologia szerokiego opasania Hankook Ventus Prime 3 K125 to oczywiście opona radialna i jak każde ogumienie tego typu wymaga opasania, by nadać jej odpowiedni kształt i uczynić stabilną. Ale opasanie opasaniu nierówne. W tym przypadku zdecydowane się na szerokie, dzięki czemu udało się zyskać lepsze zachowanie opony zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni.
  • Osłona z poliestru Ściana boczna opony jest narażona na uszkodzenia mechaniczne. By nadać jej większą sztywność i wytrzymałość, Hankook postawił na specjalną, zrównoważoną osłonę wykonaną z poliestru.
  • Nowa konstrukcja stopki Manewrowanie pojazdem jest uzależnione w głównej mierze od zdolności kierowcy, ale nie tylko. Znaczenie ma też sama opona, a konkretnie stopka. Zastosowanie odpowiedniego wypełniacza (czyli profilowanej gumy o trójkątnym przekroju) i poprawienie wytrzymałości drutówki (sztywnego elementu, na którym zakotwiczony jest kord) wystarczyło, by stopka stała się stabilniejsza, co wpłynęło bardzo pozytywnie na kierowalność.

Oferta

Lista dostępnych rozmiarów oraz wariantów bieżnika. Pozycje różnią się m.in. indeksami prędkości, nośności, wzmocnieniem oraz etykietą unijną.

Gdzie kupić najtaniej? Sprawdź ceny!

Sprawdź aktualne ceny i porównaj ofertę ponad 35 sklepów internetowych z oponami. Zobacz gdzie kupisz opony Hankook Ventus Prime3 K125 w najlepszej cenie. Pamiętaj również aby zweryfikować czy wybrany sklep oferuję darmową dostawę oraz czy płatność przy odbiorze lub przelew błyskawiczny nie generują dodatkowych kosztów. Darmowy transport proponuje około 40% sklepów internetowych z oponami. Podczas zakupów warto zwracać uwagę na koszt całkowity transakcji, a nie tylko na cenę samego produktu.

Średnica felgi - 15 cali

185/55 R15 82H FR
Spalanie paliwa (C)Hamowanie na mokrym (B)Hałas zewnętrzny (70 dB)

C B 70dB
185/55 R15 86V XL FR
C / A / 71 dB

C A 71dB
185/60 R15 84H
C / A / 70 dB

C A 70dB
185/60 R15 88H XL
C / A / 71 dB

C A 71dB
195/50 R15 82H FR
E / A / 71 dB

E A 71dB
195/50 R15 82V FR
E / A / 71 dB

E A 71dB
195/55 R15 85H FR
C / A / 71 dB

C A 71dB
195/55 R15 85V FR
C / A / 71 dB

C A 71dB
195/60 R15 88H
C / B / 71 dB

C B 71dB
195/60 R15 88V
C / B / 71 dB

C B 71dB
195/65 R15 91H
C / A / 71 dB

C A 71dB
195/65 R15 91V
C / A / 71 dB

C A 71dB
205/50 R15 86V FR
E / A / 71 dB

E A 71dB
205/55 R15 88V FR
C / A / 71 dB

C A 71dB
205/60 R15 91H
C / A / 71 dB

C A 71dB
205/60 R15 91V
C / A / 71 dB

C A 71dB
205/65 R15 94H
C / A / 71 dB

C A 71dB

Średnica felgi - 16 cali

185/55 R16 83V FR
Spalanie paliwa (C)Hamowanie na mokrym (B)Hałas zewnętrzny (70 dB)

C B 70dB
195/45 R16 84V XL FR
C / A / 72 dB

C A 72dB
195/50 R16 88V XL FR
C / B / 72 dB

C B 72dB
195/55 R16 87V FR
C / B / 71 dB

C B 71dB
195/55 R16 91V XL AO FR
C / A / 71 dB

C A 71dB
195/60 R16 89H
C / A / 71 dB

C A 71dB
195/60 R16 89V
C / A / 71 dB

C A 71dB
205/45 R16 83V FR
E / A / 71 dB

E A 71dB
205/45 R16 83W FR
E / A / 71 dB

E A 71dB
205/50 R16 87V FR
C / A / 71 dB

C A 71dB
205/50 R16 91W XL FR
C / A / 72 dB

C A 72dB
205/55 R16 91H FR
C / A / 71 dB

C A 71dB
205/55 R16 91V FR
C / A / 71 dB

C A 71dB
205/55 R16 94H XL FR (CA72)
C / A / 72 dB

C A 72dB
205/55 R16 94H XL FR (AB71)
A / B / 71 dB

A B 71dB
205/55 R16 94V XL FR
C / A / 72 dB

C A 72dB
205/55 R16 94W XL FR
C / A / 72 dB

C A 72dB
205/60 R16 92H (CA71)
C / A / 71 dB

C A 71dB
205/60 R16 92H (BA70, Seat Arona)
B / A / 70 dB

B A 70dB
205/60 R16 92H (BB66, Opel Meriva)
B / B / 66 dB

B B 66dB
205/60 R16 92V
C / A / 71 dB

C A 71dB
205/60 R16 96H XL
C / A / 72 dB

C A 72dB
205/60 R16 96V XL
C / A / 72 dB

C A 72dB
205/60 R16 96W XL
C / A / 72 dB

C A 72dB
215/45 R16 86H FR
C / A / 71 dB

C A 71dB
215/45 R16 90V XL FR
C / A / 72 dB

C A 72dB
215/55 R16 93H FR
C / A / 71 dB

C A 71dB
215/55 R16 93V FR
C / A / 71 dB

C A 71dB
215/55 R16 93W FR
C / A / 71 dB

C A 71dB
215/55 R16 97H XL FR
C / A / 72 dB

C A 72dB
215/55 R16 97W XL FR
C / A / 72 dB

C A 72dB
215/55 R16 97Y XL FR
C / A / 72 dB

C A 72dB
215/60 R16 95V
C / A / 69 dB

C A 69dB
215/60 R16 99H XL
C / A / 72 dB

C A 72dB
215/60 R16 99V XL
C / A / 72 dB

C A 72dB
215/65 R16 98H
C / A / 71 dB

C A 71dB
215/65 R16 98V
C / A / 71 dB

C A 71dB
225/50 R16 92V FR
C / A / 71 dB

C A 71dB
225/50 R16 92W FR
C / A / 71 dB

C A 71dB
225/55 R16 95V FR
C / B / 71 dB

C B 71dB
225/55 R16 95W FR
C / A / 71 dB

C A 71dB
225/55 R16 99W XL FR
C / B / 72 dB

C B 72dB
225/55 R16 99Y XL FR
C / A / 72 dB

C A 72dB
225/60 R16 98V
C / A / 71 dB

C A 71dB
225/60 R16 98W
C / A / 71 dB

C A 71dB

Średnica felgi - 17 cali

205/45 R17 88V XL FR
Spalanie paliwa (C)Hamowanie na mokrym (A)Hałas zewnętrzny (72 dB)

C A 72dB
205/50 R17 89V FR
C / A / 71 dB

C A 71dB
205/50 R17 93V XL FR
C / B / 72 dB

C B 72dB
205/50 R17 93W XL FR
C / B / 72 dB

C B 72dB
205/55 R17 91V
B / A / 70 dB

B A 70dB
205/55 R17 95V XL FR
C / A / 72 dB

C A 72dB
215/40 R17 87V XL FR
C / A / 72 dB

C A 72dB
215/45 R17 91V XL FR
C / A / 72 dB

C A 72dB
215/45 R17 91W XL FR
C / B / 72 dB

C B 72dB
215/50 R17 91V FR
C / A / 71 dB

C A 71dB
215/50 R17 91W FR
C / A / 71 dB

C A 71dB
215/50 R17 95V XL FR
C / A / 72 dB

C A 72dB
215/50 R17 95W XL FR
C / A / 72 dB

C A 72dB
215/55 R17 94V (CA69)
C / A / 69 dB

C A 69dB
215/55 R17 94V (BB71)
B / B / 71 dB

B B 71dB
215/55 R17 94W FR
C / B / 71 dB

C B 71dB
215/55 R17 98W XL FR
C / B / 72 dB

C B 72dB
215/60 R17 96V
C / A / 71 dB

C A 71dB
225/45 R17 91Y FR
C / A / 71 dB

C A 71dB
225/45 R17 94V XL FR
C / A / 72 dB

C A 72dB
225/45 R17 94W XL FR
C / A / 72 dB

C A 72dB
225/50 R17 94W FR
C / A / 71 dB

C A 71dB
225/50 R17 98V XL FR
C / A / 72 dB

C A 72dB
225/50 R17 98W XL FR
C / A / 72 dB

C A 72dB
225/55 R17 101W XL FR
C / A / 72 dB

C A 72dB
225/60 R17 99V
C / A / 71 dB

C A 71dB
235/45 R17 97W XL FR
C / A / 72 dB

C A 72dB
235/50 R17 96W FR
C / A / 71 dB

C A 71dB
235/55 R17 103W XL FR
C / A / 72 dB

C A 72dB
235/55 R17 103Y XL FR
C / A / 72 dB

C A 72dB
235/60 R17 106W XL AO FR
B / B / 72 dB

B B 72dB
245/40 R17 91W FR
C / A / 71 dB

C A 71dB

Średnica felgi - 18 cali

215/45 R18 89V
Spalanie paliwa (B)Hamowanie na mokrym (B)Hałas zewnętrzny (70 dB)

B B 70dB
215/50 R18 92H FR
C / B / 70 dB

C B 70dB
215/50 R18 92V
C / B / 71 dB

C B 71dB
215/55 R18 99V XL FR
C / A / 72 dB

C A 72dB
225/40 R18 92W XL FR
C / A / 72 dB

C A 72dB
225/45 R18 91V FR
C / A / 71 dB

C A 71dB
225/45 R18 95W XL FR
C / A / 72 dB

C A 72dB
235/40 R18 95W XL FR
C / A / 72 dB

C A 72dB
235/45 R18 94V FR
C / B / 71 dB

C B 71dB
235/45 R18 98W XL FR
C / A / 72 dB

C A 72dB
235/55 R18 100H
C / B / 70 dB

C B 70dB
245/40 R18 97Y XL FR
C / A / 72 dB

C A 72dB
245/45 R18 100W XL FR
C / A / 72 dB

C A 72dB
245/45 R18 96W FR
C / B / 71 dB

C B 71dB

Średnica felgi - 19 cali

225/55 R19 99V FR
Spalanie paliwa (C)Hamowanie na mokrym (A)Hałas zewnętrzny (71 dB)

C A 71dB
245/40 R19 94W FR
E / B / 71 dB

E B 71dB

Średnica felgi - 20 cali

Rozmiar Etykieta
195/55 R20 95H XL FR
Spalanie paliwa (B)Hamowanie na mokrym (B)Hałas zewnętrzny (72 dB)
B B 72dB

Wyniki testów opon

Ventus Prime 3 K125 to opona klasy średniej, a zatem trudno było oczekiwać po niej, że będzie ona konkurować z modeli z najwyższej półki, w których wykorzystuje się najnowsze zdobycze techniki. A jednak… W kilku testach udało im się pokonać takie opony letnie jak Pirelli P7 Cinturato Blue, Continental ContiPremiumContact 5, Goodyear EfficientGrip Performance czy Michelin Primacy 3 (!).

Okazuje się zatem, że ogumienie samochodowe wcale nie musi kosztować krocie. Czy jednak w każdym przypadku jest tak świetnie? Niezupełnie. To właśnie odróżnia opony tej klasy od tych z segmentu premium. Tam od każdego modelu wymaga się, by prezentował najwyższe parametry niezależnie od warunków na drogach. W klasie średniej rozrzut między egzemplarzami o różnych wymiarach jest zazwyczaj większy.

Może dlatego nieco słabszy wynik Hankook Ventus Prime 3 K125 zanotowały więc w teście opon letnich ADAC z 2017 roku, wykonanym dla rozmiaru: 195/65 R15. Czternaste miejsce dało jednak ocenę dobrą. Zawiodło nieco hamowanie na mokrej nawierzchni (i tak przyzwoite), jednak w innych kategoriach opona z Południowej Korei zdołała prześcignąć nawet zwycięski model. Oto rezultaty w pozostałych testach (w aż trzech udało się uzyskać "miejsca medalowe").
Organizator Rozmiar Rodzaj testu Rok Rezultat
Auto Bild 205/55 R16 Badanie drogi hamowania 2016 2 miejsce
Auto Bild 205/55 R16 Test opon letnich 2016 1 miejsce
Auto Zeitung 215/55 R17 Test opon letnich 2017 6 miejsce
Auto Bild 225/50 R17 Badanie drogi hamowania 2017 2 miejsce
Auto Bild 225/50 R17 Test opon lenich 2017 5 miejsce
ACE 215/60 R17 Test opon letnich 2017 4 miejsce

Wady i zalety bieżnika w oponie Hankook Ventus Prime 3

Opony klasy średniej zazwyczaj wykorzystują rozwiązania, które były implementowane kilka sezonów wcześniej w ogumieniu z segmentu premium. Starsze nie znaczy jednak gorsze. Zwłaszcza, że technologie to jedno, a wzór bieżnika, precyzja wykonania i jakość produktów często bywają ważniejsze. I właśnie dlatego, że firma Hankook tak dużą wagę przywiązuje do jakości, otrzymaliśmy od nich oponę, która może konkurować z najlepszymi, mimo że została raczej stworzona dla posiadaczy typowych aut osobowych.

Dużym atutem jest bardzo dobre zachowanie podczas deszczu – bezbłędne radzenie sobie z aquaplaningiem i krótka droga hamowania. Na pochwałę zasługuje też wygląd opony. Jeśli chodzi o negatywne strony, to niektórzy kierowcy narzekają na spory hałas podczas jazdy w deszczowych warunkach, a także nie najwyższą efektywność paliwową.

Tego drugiego nie zaobserwowaliśmy, a test ADAC dotyczący rozmiaru 195/65 R15 pokazał, że opona zużywa niewiele paliwa. Jak to zatem już bywa z oponami tej klasy, dobrze wcześniej wywiedzieć się, jak radzi sobie egzemplarz o poszukiwanych wymiarach. Przeszkodą może być jednak dość skromny wachlarz dostępnych rozmiarów (opony pasują do kół o średnicy 15-18 cali).

Widok opony z boku, fot. Hankook Tire

Przeznaczenie

Celowo czy też nie, Hankook stworzył oponę, która wykracza poza ramy, w które została upchnięta. Chociaż dedykowana jest posiadaczom aut osobowych, którzy nie posiadają ponadstandardowych wymagań wobec ogumienia, w rzeczywistości może z powodzeniem zaspokoić potrzeby najbardziej wymagających kierowców. Nawet tych, co przyzwyczaili się do opon z segmentu Premium (wystarczy spojrzeć na jej wysokie indeksy nośności i prędkości). Dużą zachętą może być też niewysoka cena.

Etykieta unijna (dla rozmiaru 205/55 R16)

Spalanie (opory toczenia)

Skala na etykiecie unijnej nie jest skalą pełną, bowiem najniższa ocena oznacza tutaj próg dopuszczalności do sprzedaży. A zatem niezależnie od tego, czy opona uzyska wynik "A" czy "F", może być rozprowadzana na terenie państw członkowskich. Ocena "C" to więc nie wynik bliski średniej, ale naprawdę bardzo wysoki.

Hamowanie na mokrej nawierzchnią

Klasa "A" w kategorii hamownia na mokrej nawierzchni to coś, co powinno sprawić, że Ventus Prime 3 K125 będzie porównywana do najlepszych opon na rynku. Ten wynik ma ogromne znacznie, bowiem różnice między kolejnymi stopniami to aż 3 metry (!). W ekstremalnych sytuacjach opona z takim rezultatem może nawet uratować życie.

Hałas

71 dB to przeciętny wynik, mieszczący się w granicach normy. Mówi o tym symbol po lewej, na którym dwie z trzech fal pomalowane są na kolor czarny.

Gwarancja na opony Ventus Prime 3

To nie żart: opony Hankook Ventus Primie 3 K125 można reklamować tak długo, jak firma będzie istnieć. Dożywotnia gwarancja nie jest jednak pozbawiona żadnych dodatkowych warunków. Jeżeli zgłoszenie ma zostać pozytywnie rozpatrzone, odpowiedzialność za wadę musi ponosić producent. Może zatem dotyczyć ona np. materiału lub metody wytwarzania. Po drugie, gwarancja wygasa, jeżeli głębokość bieżnika osiągnie 1,6 mm. Stopień zużycia wpływa również na wysokość rekompensaty pieniężnej (opona może więc również zostać wymieniona nawet na kompletnie nowy egzemplarz).

Ventus Prime3 K125 vs Ventus Prime2 K115

Jak mogliście już przeczytać, opisywany bieżnik to następca przyzwoitego Ventus Prime2 K115. Różnica między nimi nie polega jednak wyłącznie na "zaktualizowaniu" przestarzałych technologii – to prawdziwa różnica klas. Zmiany, które wprowadzono, sprawiły, że udało się stworzyć oponę klasy średniej, która pod wieloma względami dorównuje konkurencji z najwyższego segmentu.

Wystarczy zobaczyć, o ile wyższe są parametry Ventus Prime3 K125 dotyczące prowadzenia na różnych typach nawierzchni w stosunku do starszej generacji. Na suchej nawierzchni udało się poprawić rezultaty o 12%, zaś na mokrej o 13%.

Pierwsze wrażenie

Oceniając trzecią generację serii Ventus Prime trudno zachować obiektywizm. Wiele osób odnosi swoje doświadczenia do tych, które mają z poprzednim modelem. Jednak różnica między nimi jest tak ogromna, że nawet ktoś, kto pierwszy raz zasiadł za kółkiem, odczułby zmianę pod względem kierowalności, hamowania i zwykłego komfortu.

Jeśli jednak Hankook chce, aby od ich produktu wymagać więcej, niż od innych opon tej klasy, o zdanie powinien spytać stałych użytkowników opon Premium. Ci natomiast często wyrażają bardzo pozytywne zaskoczenie jazdą na oponach Hankook Ventus Prime 3 K125.

Komentarze kierowców / Opinie na forach

Zgadzam się, że to nie są opony klasy "średnia". Po samym bieżniku widać, że to kawał dobrej gumy. Mam komplet w rozmiarze 205/50 R17 – nie był testowany, ale na etykiecie było chyba… C/B/72dB czy jakoś tak. W każdym razie nic lepszego w takiej cenie nie znalazłem. Trochę strach, bo z Azji a to jednak różnie się mówi. Do europejskich produktów jest większe zaufanie, bo jednak są te całe regulacje i nie wszystkie takie złe. Jak dotąd przejechałem na nich ponad około 1000 kilometrów. Nie zauważyłem zwiększonego spalania, a sam bieżnik jest praktycznie jak nowy co mnie zdziwiło, bo byłem zmuszony jeździć w naprawdę ch…..ch warunkach. Udany zakup, zdecydowanie na plus.
Opona jest miękka, ale nie za bardzo, w miarę cicha, na początku były małe trudności (coś mi tył uciekał na lewo), ale chyba po prostu pony musiały się "dotrzeć". Teraz wszystko jest ok. Dodam tylko, że posiadam samochód Vectra C.
Nie znam się na tych wszystkich właściwościach i testach. Kupiłam opony Hankook K125, bo przekonała mnie dożywotnia gwarancja. Skoro firma decyduje się na takie warunki, to musi mieć pewność, że robi naprawdę dobre opony. Poza tym coś takiego jest w moim przekonaniu po prostu zwykłą uczciwością. Nieważne, kiedy się jakieś opony kupiło, czy jaki czas temu były wyprodukowane. Tak długo, jak powinny nadawać się do jeżdżenia, to powinny spełniać swoją funkcję. A jeśli coś jest nie tak, to jest to wina producenta i powinien za to ponieść konsekwencje. O samych oponach wiele powiedzieć nie mogę. Jeżdżę raczej powoli, nie szarżuję, cenię sobie bezpieczeństwo. Z tymi oponami dobrze mi się współpracuje, a kupiłam je ze zniżką. Jestem bardzo zadowolona.

Parametry opony

Porównajmy główne cechy opony takie jak zachowanie na mokrej nawierzchni, chęć ponownego zakupu czy cena produktu. Wszystkie parametry oceniane są w skali od 1 do 10.

Hankook Ventus Prime 3 K125. Podsumowanie

Wiele osób pisze, że południowokoreański producent mile ich zaskoczył. Czy jednak rzeczywiście Hankook Ventus Prime 3 K125 jest zaskoczeniem? W końcu firma od lat pokazuje, że wsłuchuje się w głosy kierowców z całego świata i podnosi jakość swoich produktów. Po całkiem udanej poprzedniczce należało więc raczej spodziewać się, że kolejny model przyniesie znaczne ulepszenia. Gdyby tak się nie stało, w tym tekście pisałbym o wielkim rozczarowaniu, jakiego doznali posiadacze aut, którzy zaufali marce. Tymczasem jest inaczej.

Hankook po raz kolejny dowiódł, że nie ma czegoś takiego jak jedno "azjatyckie ogumienie" - określenie, które niektórzy stosują dla zdyskredytowania całego tamtejszego rynku ogumienia samochodowego. Podobnie jak w Europie czy Stanach Zjednoczonych, firmy oponiarskiego dzielą się na godne i niegodne uwagi wymagających kierowców. Hankook to marka, którą traktować muszą poważnie zarówno sami posiadacze aut, jak i zachodnia konkurencja. Ventus Prime 3 K123 podbija nasze drogi.

Hankook Ventus Prime 3 K125 w pigułce:

  • Klasa – średnia
  • Producent – Hankook
  • Koncern – Hankook
  • Bieżnik – Ventus Prime 3 K125
  • Poprzednia wersja – Hankook Ventus Prime2 K115
  • Następna wersja – Ventus Prime 4 K135 (przypuszczenie)
  • Rodzaj bieżnika – asymetryczny
  • Przeznaczenie – samochody osobowe
  • Gwarancja – do osiągnięcia przez bieżnik głębokości 1,6 mm
  • Średnica felgi – od 15 do 18 cali
  • Ilość wariantów – 97
  • Sezon – opony letnie
  • Cena – od 183 zł za sztukę

Inne nazwy modelu Ventus Prime 3 K125

Inne nazwy tego modelu, które możecie spotkać w sieci. Niepoprawnie zapisywane fragmenty nazw to: Ventus jako Wentus, Prime3 jako Prime 3 oraz K125 jako K 125. Najczęściej spotykany jest jednak problem ze słowem "Prime3" czy "Prime 3" (trójka razem czy osobno). Uważam jednak, że w tym przypadku poprawny zapis będzie zarówno bez jak i ze spacją. Poniżej najpopularniejsze znaleziska:
  • Hankook Ventus Prime 3 (słowo "Prime 3" ze spacją)
  • Hankook K125 (bez "Ventus Prime3")
  • Hankook Ventus K125 (pominięto wyraz "Prime3")
  • Wentus Prime 3 K125 (polska pisownia słowa "Ventus")
  • Hankook K125 Ventus Prime3 (zamieniona kolejność)
Zobacz również:

<iframe width="99%" height="420" src="https://www.youtube.com/embed/BkS7fYUeF-8" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>
14 komentarzy
  1. Sebastian | 10.04.2020 15:40
    Dzisiaj założyłem opony i Od razu po wyjeździe z warsztatu hałas od 75 do 85 km/h. Czy to normalne na początku? Poza tym ciśnieniem przy innych prędkościach cisza. Nie wiem czy to ustąpi czy już się martwić?
    1. Łukasz Wulkanista | 11.04.2020 10:12
      Czy to wina opon? Może felgi, geometria, z zbieżność, ciśnienie? Proszę dać znać czy coś się poprawi jak się opony ułoża.
  2. Gajdzi | 08.01.2020 23:21
    Opony fajnie jak za tą cenę, ale... potwierdzam fakt, że huczą (u mnie 55-65km/h) ale jak się okazało... było to powodem nierównej opony (jak puścisz na wyważarce, to opona skacze - jakby bieżnik był nie równo wytarty po długości opony). Zrobiłem na nich ok... 80 tys km i wszystko naprawde fajnie, ale nadal mając bieżnik 6mm musze je wymienić, bo coś poszło nie tak... od pewnego momentu poza huczeniem również trzęsą autem (wyważenie na 0/0). Reklamacja... Gwarancja Hankook nie obejmuje zakłócenia podczas jazdy (np. wibracje, ściąganie pojazdu, nadmierna generacja hałasu) ze zużyciem bieżnika większym niż 0,8mm od oryginalnej głębokości rowków bieżnika - więc na co mi 7 czy 10 lat gwarancji? Mały absurd marketingowy!
  3. Pablo. | 25.04.2019 10:12
    Bardzo dobre opony. Konkurencja dla takich modeli jak Continental Premium Contact 5 czy Goodyear Efficentgrip Performance czy Bridgestone Turanza T005, ale za sporo niższą cenę. Z racji pracy w branży motoryzacyjnej jeździłem w zasadzie na wszystkich popularnych modelach opon począwszy od klasy ekonomicznej jak Barum Brillantis 2 czy jakieś Nexeny aż po klasę premium i opony typowo UHP jak Michelin Pilot Sport 4S. Ventus Prime 3 jest oponą która w zupełności wystarczy do cywilnej jazdy i nada się do większości popularnych modeli aut. Jest cicha, fajnie tłumi nierówności i nie pływa przy tym jak np. Rainsport 3. Bardzo dobrze hamuje na mokrej i suchej nawierzchni. Hankooki założyłem do własnego samochodu w miejsce Michelinów Energy Saver+. Znacznie poprawiła się trakcja na mokrym a spalanie nie wzrosło (wniosek: albo Hankooki mają dobre opory toczenia, albo Michelin jest mocno przereklamowany). Jakość wykonania opony jest bardzo dobra. Nie sprawa wrażenia tandetnej jak np. Dunlop SP Sport Blueresponse, która ma papierowe boki, nie ma nadlewów i niedokładnego wykonania jakie np. można znaleźć w zimowych Nokianach. Jeśli chodzi o huczenie: u mnie pojawia się tylko przy mocnym hamowaniu, co jest raczej normalne kiedy ciężar auta przenosi się na przednią oś. Podczas jazdy są bardzo ciche i nie słychać nic niepokojącego. Może po prostu ktoś źle dobrał indeks nośności do swojego samochodu? Podsumowując: produkt na poziomie klasy premium, za rozsądną cenę. Bardzo polecam!
  4. daniel | 12.05.2018 12:35
    wybieram właśnie letnie opony w rozmiarze 205 55 16 do mini vana. zastanawiam się nad tą opisywaną w artykule oraz opona fińskiego producenta. obie są w zbliżonej cenie. która lepiej wybrać?
    1. Łukasz Wulkanista | 14.05.2018 14:30
      Za Hankookiem przemawia: cena (niewiele tańsza, ale jednak), okres gwarancji 7 lat (Nokian 5 lat) oraz dłuższa żywotność (7 miesjce vs. 17). Więc jeżeli w tym rozmiarze przyszłoby mi wybierać opony w tym budżecie to zdecydowałbym się na Hankooka K125.
  5. Bentek | 05.05.2018 21:37
    Potwierdzam, że osoby piszące o huczeniu opon przy pewnej prędkości mają wadliwe egzemplarze. Moje nic nie huczą i dobrze hamują. Istnieje również ewentualność, że wspomniane osoby specjalnie piszą tego typu "informacje" aby zdyskredytować produkt.
    1. Janek | 19.03.2019 11:17
      Miałem 2 pary ventus prime 3 w rozmiarze 205/55R16 94V jedne w 2017r., drugie świeże DOT 0419 - wszystkie strasznie buczą od prędkości 45kmh - później hałas ustaje. Pierwsze sprzedałem ze stratą, drugim daję szansę ale hałas jest strasznie denerwujący. Może jak przejadę z parę kkm to przejdzie.
  6. Maciek | 17.10.2017 15:24
    Jeżdżę na tych oponach od wiosny i jestem bardzo zadowolony. Rozmiar 205/55 r16 91V. Bardzo dobrze tłumią drgania. Jeśli chodzi o zużycie paliwa to jest ok, podejrzewam że mogłoby być lepiej. Jednak największy plus tych opon to krótka droga hamowania! Pokazały to z resztą testy. Już 2 razy udało mi się zatrzymać odpowiednio wcześniej podczas awaryjnego hamowania. Jestem też zadowolony z niewielkiego zużycia bieżnika po przejechaniu 18 tys. km w jeden sezon. Jeśli chodzi o stosunek cena/jakość to uważam, że nie ma lepszego produktu.
  7. Zembolak | 12.10.2017 07:46
    Samym wsłuchiwaniem się w opinie klientów nie da się poprawić właściwości opony, trzeba jeszcze umieć to zrobić i mieć technologie. Bełkot marketingowy i tyle.
  8. Borys | 11.06.2017 08:31
    Witam, opony K125 rozmiar 205/55/16 kupiłem w maju 2017. Po pierwsze to są produkowane w Chinach, po drugie przy prędkości 45-55Km/h huczą.
    1. Jacek | 11.04.2018 05:54
      To jest prawda moje również w przedziale 40-55km/h huczą. Wraz ze zwiększaną prędkością są coraz cichsze choć jest to bardzo uciążliwe w jeździe miejskiej. Diagnosta na przeglądzie również zauważył, że mi hałasują opony.
    2. adam | 21.10.2017 09:39
      Witam, W moim aucie hankook k125 205/55R16 91v made in hungary (produkcja węgry), jako nowe bardzo delikatnie huczały w przedziale 70-75km/h,powyżej jaki i poniżej tej prędkości cichosza :) po przejechaniu kilku tys. km "problem" ustąpił. Opony bardzo dobrze trzymają się drogi, idealny kompromis między sztywnością opony a komfortem, bardzo dobra odporność na aquaplaning. RANT ochronny w standardzie. Ogólnie POLECAM. Auto VW Passat B5 TDI
  9. Gregor | 04.05.2017 10:20
    A testowaliście może letnie opony [Usunięto lokowanie produktu]? Bo słyszałem, że są dobre i zastanawiam się czy je kupić czy nie. Znajomy na nich jeździ od miesiąca i nie narzeka.