Nexen Winguard Sport 2

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (Oceń jako pierwszy)
Loading...

nexen-winguard-sport-2-lead

Nexen to koreańska marka, która jeszcze kilka lat temu nie była znana albo, co najwyżej, kojarzyła się z oponami chińskimi. Obecnie przebojem zdobywa europejski rynek i cieszy się coraz większym uznaniem także bardziej wymagających kierowców. Postanowiłem przyjrzeć się jej nowemu modelowi zimowemu, czyli oponie Nexen Winguard Sport 2.

Następca opon Winguard Sport został zaprezentowany na początku tego roku jako model segmentu UHP (Ultra High Performance). Przeznaczony jest do samochodów o większych gabarytach i mocy, dlatego paleta jego rozmiarów zaczyna się od szerokości 205 i felg 17-calowych, a kończy na niskoprofilowych 255/35 R19.

Warto wspomnieć, że zgodnie z filozofią marki Nexen, jej produkty mają być nie tylko nowoczesne i bezpieczne, ale też przystępne cenowo. Takie połączenie często jest jednak bardzo trudne, a wręcz niemożliwe do osiągnięcia (stąd podział na klasy opon). Czy model Nexen Winguard Sport 2 wykracza poza te ramy? Przekonajmy się sami.

 

Nexen Winguard Sport 2 - Bieżnik z bliska
Nexen Winguard Sport 2 – Bieżnik z bliska

 

Spis treści

  1. Technologia
  2. Oferta (Lista produktów)
  3. Wyniki testów opon
  4. Porównanie
  5. Etykieta EU
  6. Gwarancja
  7. Opinie kierowców
  8. Ocena parametrów
  9. Podsumowanie
  10. Dane techniczne

 

Technologia / Zastosowane rozwiązania

Prezentowany model został wyposażony w kierunkową rzeźbę bieżnika o bardzo agresywnym kształcie i dużym zagęszczeniu rowków. Ma to znacznie poprawiać prowadzenie samochodu na śniegu, błocie pośniegowym i mokrej nawierzchni. Na oponach Nexen Winguard Sport 2 bez problemu da się ruszyć na zaśnieżonym wzniesieniu, pokonywanie zakrętów nie powoduje uczucia tracenia kontroli nad samochodem, a droga hamowania jest przewidywalna.

Na szczególną uwagę zasługują trójwymiarowe lamele, które wgryzają się w śniegu i lód. Znacznie poprawia to bezpieczeństwo w najtrudniejszych zimowych warunkach. Z kolei przed zjawiskiem aquaplaningu chronią zygzakowate rowki obwodowe – mają one zapewniać szybsze odprowadzanie wody w porównaniu do tradycyjnych rowków ciągłych. Warto również zwrócić uwagę na drobne wzdłużne nacięcia w bocznej strefie bieżnika. Takie rozwiązanie ułatwia pokonywanie zakrętów na śliskiej drodze.

Drugim obszarem, w którym zastosowano nowoczesne rozwiązania jest mieszanka gumowa. Dla zachowania elastyczności w niskich temperaturach (twarda guma znacznie pogarsza przyczepność) inżynierowie Nexena zdecydowali się na użycie nowej generacji polimerów i zastosowanie nowego procesu wulkanizacyjnego. Na prezentacji opony podczas targów Autopromotec w Bolonii przedstawiciele Nexena wspomnieli, że do produkcji użyto nanosylikonu z mniejszymi cząsteczkami, które efektywniej rozprzestrzeniają się w całości mieszanki.

 

 

Oferta / Dostępne rozmiary

Lista dostępnych rozmiarów opon zimowych Nexen Winguard Sport 2. Póki co, producent zdecydował się na większą rozmiarówkę, produkując ogumienie na felgi 17, 18 oraz 19 calowe, do aut sportowych o większej mocy.

Rozmiar Etykieta
205/45 R17 88V XL E C 71dB
215/40 R17 87V XL E C 71dB
215/45 R17 91V XL E B 69dB
215/50 R17 95V XL E C 70dB
225/40 R18 92V XL E B 69dB
225/45 R17 94H XL E B 69dB
225/45 R18 95V XL E B 70dB
225/50 R17 98V XL E C 70dB
235/35 R19 91W XL E C 71dB
235/45 R17 97V XL E B 72dB
245/40 R18 97W XL E B 71dB
255/35 R19 96V XL E C 72dB
255/40 R18 99V XL E C 71dB

 

Nexen Winguard Sport 2 – TEST

Omawiany produkt został w tym roku przetestowany przez dziennikarzy niemieckiego magazynu „Auto Bild”. Sprawdzian został przeprowadzony w rozmiarze 225/50 R17 i tradycyjnie już podzielony na dwa etapy. Pierwszym było wymierzenie drogi hamowania 50 opon zimowych na mokrej nawierzchni. Nexen Winguard Sport 2 zajął w tym etapie 9. miejsce i zakwalifikował się do testu głównego.

W finałowym teście zajął 10. miejsce na 21 możliwych i otrzymał ocenę „dobrą”. Do jego mocnych stron zaliczono dobre prowadzenie w zróżnicowanych zimowych warunkach zarówno na śniegu, jak i suchej nawierzchni. Do wad zaliczono mniejszą odporność na aquaplaning w porównaniu do konkurencji z testu i wysokie opory toczenia.

Miejsce Organizator Nazwa testu Rok
9 miejsce W.T.S.O. Najlepsze opony zimowe 225/50 R17 2017
10 miejsce Auto Bild Test opon zimowych 225/50 R17 2017

 

Porównanie do poprzednika

W stosunku do starszego modelu Winguard Sport zmieniło się tu całkiem dużo. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na zupełnie inną rzeźbę bieżnika. W nowej wersji zastosowano wspomniany wyżej układ kierunkowy zamiast asymetrycznego. Ma to na celu poprawę zachowania opony w typowo zimowych warunkach. Jednocześnie zwiększeniu o 17% uległa liczba bloków w bieżniku, co znacznie poprawia trakcję.

Nexen Winguard Sport 2 posiada także wzmocnioną konstrukcję, która zapobiega uszkodzeniom opony oraz chroni ją przed przeciążeniami. W efekcie model jest bardziej odporny na zużycie czy różnego rodzaju otarcia i uderzenia, a jednocześnie poprawia stabilność samochodu (szczególnie takiego o większej masie).

 

Etykieta omawianego modelu

etykieta-ec70-2Na etykietach opon Nexen Winguard Sport 2 znajdziemy potwierdzenie wyników testu „Auto Bild”. W tym samym rozmiarze co testowany 225/50 R17, model otrzymał klasę „C” w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni (w przypadku opon zimowych jest to dobry wynik).

W kwestii oporów toczenia rzeczywiście jest dość przeciętnie, bo tylko klasa „E”. Ocena ta będzie rzutowała na nieco większe zużycie paliwa (+0,1 l/100km w porównaniu z oceną C). Pod względem emitowanego hałasu Nexen wypadł całkiem dobrze – dwie fale i 70dB.

 

Gwarancja na opony Winguard Sport 2

Warunki gwarancji w przypadku opon Nexen są bardzo standardowe. Nie otrzymujemy tu żadnego wydłużonego okresu ochrony, jak w przypadku wielu innych marek, a jedynie obligatoryjne dwa lata liczone od daty zakupu produktu.

Gwarancja obejmuje różnego rodzaju wady związane z jakością wykonania opon Nexen, ich konstrukcją czy materiałami użytymi do produkcji. Po uznanej reklamacji opona przechodzi na własność producenta, który w zamian wydaje nowy produkt lub udziela rekompensaty proporcjonalnej do stopnia zużycia wadliwych opon.

gwarancja-2-lata-od-daty-zakupu

 

Opinie o Nexenie Winguard Sport 2

Testy i etykiety to ocena opon płynąca ze strony ekspertów. Zobaczmy teraz co o modelu Winguard Sport 2 piszą zwyczajni kierowcy.

„Opony Sport 2 kupiłem jakiś miesiąc temu, a więc na początku jeździłem w dość umiarkowanym temperaturach i na suchej, czasami mokrej nawierzchni. Bynajmniej nie była to zimowa aura. Opony sprawowały się dobrze, nie jeździłem zbyt agresywnie, ale przy normalnej jeździe nie dało się odczuć żadnej utraty stabilności. Od paru dni posypuje śnieg i w takich warunkach także jeździ się bez problemu. Polecam te opony, szczególnie za te pieniądze” – napisał Zbyszek.

Z kolei Marcin komentuje: „Opony w bardzo dobrej cenie. To naprawdę ich duża zaleta, bo w tych rozmiarach trudno kupić opony naprawdę tanio. Jazda bez najmniejszego problemu, pewnie na tor wyścigowy się nie nadają, ale na co dzień w naszym klimacie jest problemu. Bardzo fajny bieżnik, widać, że zaprojektowany typowo na zimę. Nie jeździłem po bardzo głębokim śniegu, ale w normalnych warunkach, w chłodniejsze dni auto prowadzi się pewnie. Widać, że Nexenowi zależy na europejskim kliencie nie tylko po ich marketingu (sponsoring dużych klubów piłkarskich), ale też po jakości ich produktów”.

„Dobre i tanie opony na polskie zimy. Po co kupować coś droższego, jeśli jeździ się rzadko i tylko po mieście? Do mojego samochodu są one w zupełności wystarczające. Ruszanie, hamowanie bez problemu. Na zakrętach bez poślizgów. Trudno mi ocenić komfort i spalanie, więc się tu nie wypowiem, ale niczego dziwnego nie zauważyłem” – napisał Marian.

 

Ocena parametrów

Co do parametrów opony, to na szczególną uwagę zasługuje bardzo dobre zachowanie opony w zimowych warunkach (błoto pośniegowe, śnieg, lód). Dzięki poprawionemu trzymaniu bocznemu, opona nieźle radzi sobie z pokonywaniem ostrych zakrętów (chociaż lepiej tego nie próbujcie na własnej skórze). Na plus również całkiem atrakcyjna cena. Słabych stron na razie nie udało mi się znaleźć, ale jakbyście byli już po słowie z najnowszą propozycją zimową Nexena, to napiszcie w komentarzach, co was boli w tym modelu.

 

Podsumowanie

Nexen Winguard Sport 2 to bez wątpienia dobre i godne polecenia opony zimowe. Z drugiej strony to nadal model klasy ekonomicznej i pod względem osiągów ciężko mu konkurować z oponami premium, co pokazują testy i etykiety. Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę stosunek ceny do jakości, to ciężko tu znaleźć lepszą ofertę.

Model ten można polecić kierowcom, którzy ze względu na jazdę wyłącznie w mieście, spokojniejszy styl jazdy czy małe roczne przebiegi nie potrzebują zimówek z najwyższej półki. Dzięki temu zyskają dobre i bezpieczne opony, które spełnią ich oczekiwania i przy okazji zaoszczędzą.

 

Winguard Sport 2 z boku
Winguard Sport 2 z boku

 

Dane techniczne:

  • Klasa – średnia (ekonomiczna)
  • Producent – Nexen
  • Koncern – Nexen
  • Kraj produkcji – Korea południowa, Czechy
  • Bieżnik – Winguard Sport 2
  • Poprzednia wersja – Winguard Sport
  • Następna wersja – brak
  • Rodzaj bieżnika – kierunkowy, symetryczny
  • Przeznaczenie – auta sportowe o dużej mocy
  • Gwarancja – 2 lat od daty sprzedaży
  • Średnica felgi – od 17 do 19 cali
  • Ilość wariantów – 27
  • Sezon – opony zimowe
  • Produkcja od 2017 roku
  • Cena – od 307 zł za sztukę (rozmiar 225/45 R17)
  • Pełna nazwa – Nexen Winguard Sport 2

 

Inne nazwy bieżnika:

  • Nexen Winguard Sport2 (łączna pisownia członów „Sport” oraz „2”)
  • Neksen Winguard Sport II (numer wersji pisany cyframi rzymskimi)
  • Nexen Sport 2 (pominięcie wyrazu „Winguard”)

 

Zobacz również:


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *