Data publikacji:

Nexen Winguard Sport 2. Charakterystyka opony, testy, opinie

Nexen to koreański producent opon samochodowych, który jeszcze kilka lat temu nie był rozpoznawalny lub co najwyżej kojarzył się z alternatywnym, chińskim ogumieniem. Bardzo szybko zyskał jednak popularność i podbija europejski rynek motoryzacyjny. Jest to świetny przykład tego, że ulepszony model zimowych opon samochodowych wciąż może kosztować niewiele. Dziś opiszemy model Nexen Winguard Sport 2, który jest drugą odsłoną tej gamy opon marki Nexen, które podbijają serca kierowców w Europie.
opona zimowa

Nexen Winguard Sport 2 – charakterystyka

Opona Nexen Winguard Sport 2 to ulepszony następca znanego kierowcom poprzenika. Poprawione technologie znacząco wpłynęły na parametry związane z bezpieczeństwem i komfortem jazdy w trudnych, zimowych warunkach. Zastosowano sprawdzone, niezawodne rozwiązania, które z nowoczesnymi technologiami idealnie zgrały się w jedną, spójną całość gwarantującą producentowi ogromny sukces.
Zastosowano najlepszy, najpopularniejszy rodzaj bieżnika, który doskonale sprawdza się w oponach zimowych. Jest to kierunkowa rzeźba w kształcie litery V, która zapewnia bardzo stabilną jazdę zimą. Sprawnie usuwa wodę, błoto oraz nagromadzony śnieg z powierzchni styku opony z nawierzchnią. Liczne kanaliki odprowadzające skutecznie zbierają i transportują wodę oraz zabrudzenia poza oponę.
Nowoczesny bieżnik wyposażono w aż trzy niezależne rodzaje rowków, aby zapewnić jak najlepsze parametry w trudnej zimowej podróży. Zwiększono przede wszystkim liczbę rowków i lameli 3D. Dzięki temu udało się poprawić przyczepność i trakcję nawet w najbardziej wymagających warunkach. Zastosowano innowacyjną technologię rowka blokującego, który zwiększa kąt natarcia na zaśnieżoną nawierzchnię. Pozwala to oponom na lepsze wgryzanie się w warstwę śniegu, minimalizuje zjawisko aquaplaningu, ułatwia ruszanie na śliskiej, zaśnieżonej drodze oraz skutecznie skraca drogę hamowania.
Trzecim rozwiązaniem są liczne, zygzakowate rowki usieciowane na całej powierzchni opony. Optymalizują one parametry zimowej jazdy, pomagając głębiej wgryzać się w śnieg, chronią przed utratą panowania nad pojazdem oraz zwiększają powierzchnię styku, dzięki czemu opony charakteryzują się lepszą przyczepnością.
Nowoczesna gumowa mieszanka wzmacniana dodatkami krzemionki gwarantuje bardzo dobrą adaptację opony do panujących warunków w bardzo szerokim zakresie temperatur. Mieszanka ta zapewnia odpowiednią sztywność bloków opony, optymalną miękkość powierzchni stykowej w celu lepszej przyczepności oraz powoduje wolniejsze, równomierne wycieranie się bieżnika. Dzięki niej wytarta warstwa nie pogarsza jakości opon, a kierowca może cieszyć się wysokimi, jak przy zakupie, parametrami jazdy nawet w najbardziej wymagających zimowych warunkach jazdy.

Nexen Winguard Sport 2 a poprzednia generacja

W porównaniu z pierwszą generacją modelu Winguard Sport zmieniło się dość sporo. Przede wszystkim zmieniono rzeźbę bieżnika z asymetrycznej na kierunkową, która znacznie lepiej sprawdza się w zimowych warunkach. Jej popularność widać gołym okiem, wszystkie topowe marki opon zimowych opierają swoją technologię właśnie na kierunkowych oponach.
Zwiększono także liczbę bloków bieżnika o niecałe 20%. Jest to jednak na tyle duża ilość, że trakcję, szczególnie na śliskiej drodze, poprawiono kilkukrotnie. Kolejną różnicą jest zastosowane wzmocnienie. Ulepszona konstrukcja to nie tylko zapobieganie uszkodzeniom i wolniejsze zużywanie jej, ale też ochrona przed gwałtownymi przeciążeniami. W efekcie tego model drugiej generacji jest bardziej odporny na zużywanie się bieżnika, wszelkiego rodzaju uszkodzenia mechaniczne, takie jak otarcia czy przebicia, a jednocześnie poprawia stabilność prowadzenia pojazdu, co najbardziej widać na samochodach o większej masie.

Nexen Winguard Sport 2 – testy i opinie

Model Nexen Winguard Sport 2 to dobre i godne polecenia ogumienie zimowe. Pamiętać należy jednak, że w dalszym ciągu mamy do czynienia z oponami klasy ekonomicznej, dlatego nie będą one tak wspaniałe jak najlepsze modele. Mimo to świetnie sprawdzają się w codziennym, spokojnym użytkowaniu. Szczególnie polecane są kierowcom, którzy nie preferują szybkiej, dynamicznej jazdy, chociaż i na taką pozwalają. Najwięcej zyskują bardzo dobrymi parametrami zimowej jazdy i bardzo dobrym, jak nie najlepszym, stosunkiem ceny do jakości.
Użytkownicy najbardziej chwalą sobie cenę, która jest bardzo konkurencyjna. Najczęściej w opiniach zauważyć można właśnie to porównanie. Otwarcie mówią o bardzo dobrych parametrach przyczepności i stabilności w każdych warunkach. Charakteryzują się bardzo precyzyjnym pokonywaniem zakrętów oraz dobrym odzwierciedleniem ruchów koła kierownicy. Dużo pozytywnych ocen zebrała również dostępność tego modelu, który dostać można w prawie 100 różnych rozmiarach, od 15 do 20 cali. W testach topowych marek również wypadają bardzo zachęcająco. Najlepsze noty opona zbiera za komfort i niską emisję hałasu, traci niestety na zjawisku aquaplaningu, który wypada poniżej średniego poziomu.
  • Test AutoBild opony zimowe w rozmiarze 245/40 R18; nota: zadowalająca, pozycja w rankingu 23.
  • Test AutoBild opony zimowe w rozmiarze 225/45 R18; nota: zadowalająca, pozycja w rankingu 10.
  • Test TCS opony zimowe w rozmiarze 225/50 R17; nota: polecana, pozycja w rankingu 8.
  • Test ÖAMTC opony zimowe w rozmiarze 225/50 R17; nota: szczególnie polecana, pozycja w rankingu 11.
  • Test ADAC opony zimowe w rozmiarze 225/50 R17; nota: zadowalająca, pozycja w rankingu 7.
Zdjęcie: Envato Elements