Data publikacji:

Nokian WR A4 – asymetryczne zimówki ze Skandynawii

Opony Nokian WR A4 to jeden z najlepszych modeli na rynku, który może pochwalić się bogatą kolekcją pozytywnych opinii i świetnymi wynikami testów. Nokian WR A4 jest ogumieniem dla wymagających użytkowników, którzy cenią sobie komfort, bezpieczeństwo i przyjemność jazdy w każdych warunkach.

Informacja o producencie Nokian

Firma Nokian, a dokładnie Nokian Tyres, to producent, który już od ponad 90 lat działa na rynku oponiarskim. Fińska firma stale podbija rynek motoryzacji, wprowadzając coraz to nowsze opony. Nokian słynie głównie z ogumienia zimowego najwyższej klasy, ale w swoim dobytku producent posiada również opony letnie i wielosezonowe. Opony Nokianniezwykle popularne w Ameryce Północnej, Rosji, Europie Północnej i w Europie Środkowo-Wschodniej. Na popularność Nokian wpływa niesamowita jakość oferowanych przez nich opon, które zaskarbiają sobie miejsce w sercach kierowców.

Opis opony Nokian WR A4

Jakie opony zimowe są warte uwagi? Opony Nokian WR A4 to najlepsze opony zimowe klasy premium. Kupuje się je głównie z myślą o autach kompaktowych oraz małych SUV-ach. Sprawują się świetnie na miejskich drogach czy też na terenach pozamiejskich, a nawet górzystych. Tworząc Nokian WR A4, producent dał im wszystko co najlepsze, aby zachwycały kierowców i testerów. Najważniejsze cechy Nokian WR A4, które zapewniają niezwykłe bezpieczeństwo i jakość jazdy, to:

  • Trójwymiarowe lamele – kręgosłup Nokian WR A4 tworzą lamele znajdujące się w centralnej części. Nazywa się je lamelami Centipede Siping. To dzięki nim opona świetnie wgryza się w powierzchnię śniegu, co przekłada się na niesamowitą przyczepność i stabilność auta nawet w trudnych warunkach. Lamele przyczyniają się nie tylko do skrócenia drogi hamowania, zmniejszenia ryzyka powstawania zjawiska aquaplaningu, lecz także do spowolnienia ścieralności bieżnika.
  • Asymetryczny bieżnik – opona Nokian WR A4 ma bardzo ciekawą strukturę bieżnika, która została podzielona na trzy części. Dzięki niej jazda nawet w trudnych warunkach jest bezpieczna, a kierujący autem może wykonywać precyzyjne ruchy, nawet na oblodzonym terenie. Tak wyprofilowany bieżnik połączony z lamelami odznacza się dużą powierzchnią styku, co wpływa na komfort i bezpieczeństwo jazdy.
  • Technologia Coanda – jako element walki z aquaplaningiem wykorzystano specjalną technologię Coanda. Polega ona na odpowiednim wykorzystaniu wielu elementów opony, aby sprawniej pozbywać się wody z poprzecznych rowków.
  • Silent Sidewall – technologia, która zapewnia cichą jazdę, ze zmniejszoną liczbą dźwięków z zewnątrz. Polega ona na dodawaniu gumy pomiędzy bieżnikiem a ścianami bocznymi, co wygłusza dźwięki, które próbują dostać się do wnętrza samochodu.
  • Mieszanka gumowa Performance Traction Silica – niezwykła, innowacyjna mieszanka gumowa, w której w skład wchodzi między innymi krzemionka, kauczuk, olej rzepakowy i elastomery. Dzięki niej opona Nokian WR A4 jest niezwykle sztywna i elastyczna jednocześnie. Użycie takich składników zapewnia bezpieczną jazdę zimą i długie użytkowanie przez wiele sezonów.
  • Wyporniki rowków Groove Lifts – wokół kręgosłupa stworzonego z lameli znajdują się wyporniki rowków. Wzmacniają one bloki bieżnika, co przekłada się na zwiększenie przyczepności i sztywności całej opony. Takie wybór producentów zwiększa komfort jazdy i żywotność każdej opony Nokian WR A4.

Klasa opon Nokian WR A4

Nokian WR A4 należą od opon klasy premium. Słyną z zastosowania nowoczesnych technologii połączonych z najlepszymi surowcami wykorzystywanymi do produkcji opon. Klasa premium zobowiązuje, przez co każde ogumienie Nokian WR A4 jest wykonane z największą jakością i precyzją. 

Nokian WR A4 to opony dla osób, które stale podróżują i potrzebują ogumienie niezawodnego, wytrzymałego i niezwykle komfortowego. Dzięki oponom klasy premium nie tylko zwiększa się bezpieczeństwo, lecz także wygoda użytkowania. Zastosowane technologie pozwalają cieszy się maksymalnymi osiągami przy zmniejszonych oporach tłoczenia, co przekłada się na cichą jazdę przy użyciu mniejszej ilości paliwa.

Nokian WR A4 – opinie

Opony Nokian WR A4 opinie mają niezwykle pozytywne wśród wszystkich użytkowników. Chwali się ich wysoką jakość, zastosowane technologie, bezpieczeństwo i komfort prowadzenia auta. Dzięki Nokian WR A4 wielu kierowców może cieszyć się na nowo jazdą w zimowych warunkach. Nokian WR A4 niestraszne są śniegi, deszcze, oblodzone tereny czy burze śnieżne. Układ opony zapewnia pewną pracę w różnych warunkach. 

Dzięki świetnemu bieżnikowi, lamelom i niesamowitej mieszance gum można cieszyć się bezpieczną drogą, nawet przy zaśnieżonej powierzchni. Użytkownicy chwalą nie tylko komfort jazdy, lecz także wytrzymałość opon, które po jednym sezonie nawet wyglądają jak nowe.

Nokian WR A4 – wyniki testów

Opony zimowe Nokian WR A4 testowano w najbardziej wymagających zimowych warunkach w ośrodku badawczym Ivole, który znajduje się na północ od koła podbiegunowego. To dzięki temu wiadomo, że Nokian WR A4 świetnie sprawdza się w nawet najtrudniejszych warunkach. Osiągi, które pokonują te opony na śliskich nawierzchniach, są warte ceny i zapewniają niezwykłe bezpieczeństwo w trakcie podróży. Dodatkowo opony Nokian WR A4 zdobyły świetnie wyniki na torach testowych w Hiszpanii i Niemczech, gdzie sprawdzano je przy dużych prędkościach i wysokich obciążeniach.

Dostępne rozmiary Nokian WR A4

Nokian WR A4 to opony zimowe, które dostępne są w różnych rozmiarach. Dostępnych na rynku jest aż 55 wariantów, z czego średnice felgi sięgają pomiędzy 16 a 21 cali. Opony zimowe Nokian WR A4 przeznaczone są do samochodów osobowych i SUV-ów, dzięki czemu wielu kierowców może cieszyć się ich niezawodną, komfortową pracą.

Inne nazwy modelu Nokian WR A4

Opony Nokian WR A4 można znaleźć w sklepach również pod innymi nazwami. Należą do nich: Nokian WRA4, Nokian A4, Nokian WR A 4, Nokia WR A4 oraz WR-A4. Wszystkie nazwy dotyczą tego samego modelu ogumienia.

10 komentarzy
  1. Michal | 26.11.2018 04:29
    Swietne opony w dobrej cenie i klasie PREMIUM??? zakupilem do Hondy Civic 8Gen Sedan i jestem bardzo zadowolony parametry opony bajka (opor toczenia "C") (hamowanie ma mokrej nawierzchni"A") i Halas 69dB. Dokladnie wybralem ten model Nokian WR D4 205/55 R16 91 H Etykieta UE:C A 69dB.Z takimi parametrami nie widzialem innych opon,no chyba ze sa ale drozsze a po co mam przplacac jak tu mam to co cche Poz\drawiam
  2. walkfire | 18.04.2018 10:22
    Co do Nokiana to zawiodłem się sromotnie, za namową znajomego zakupiłem polecane opony wielosezonowe Allweather 205/50/r17, trochę z ciekawości, trochę z oszczędności. Efekt jest taki latem dramatycznie głośne, w zakrętach jeszcze głośniejsze i nieprzewidywalne, na mokrej nawierzchni ok pod warunkiem że jedziesz na wprost. Zimą to już kompletna klapa trochę śniegu i koleinach kompletnie niestabilne (gdzie im tam do starych Pirelek SOTOZERO), w łukach i zakrętach zero trzymania bocznego. Najgorsze, że na tych oponach nie czujesz tego momentu w którym za chwilę stracisz przyczepność - lekkiego uślizgu tylko już lecisz bokiem na przeciwnym pasie ruchu. Mam je założone na Megane III Grandtour 130KM i są to najgorsze opony jakie miałem w życiu. Zaznaczam, zawieszenie kompletne zrobione tuż przed zakupem Nokiana, w dodatku zrobiłem niepotrzebnie całą geometrię przez te opony.
    1. Tomek | 04.07.2018 16:08
      Potwierdzam opinię o Nokianach.... Nigdy więcej...
  3. Piotr | 18.03.2018 10:57
    WR A4 -Ciche ale nic poza tym Zasniezone Niewielkie wzniesienie i stoi,a nawet zjezdza do tylu.Kolega to samo wzniesienie pokonuje bez problemu na Dunlopach niewiele drozszych Audi A6 Oska 1.8T 190 km.
  4. Kajetan | 06.12.2017 00:14
    Założyłem te opony w bmw f30 (320ix) i moge powiedzieć ze sa rewelacyjne! Zdecydowanie lepiej auto trzyma sie drogi niż na letnich conti sport contact. Sa ciche i bardzo dobrze tłumią nierówności,zwłaszcza te miejskie (przejazd przez tory tramwajowe etc.). Przejechałem na razie niewiele,czekam na prawdziwy śnieg, ale przy marznącej mrzawce, lekkim śniegu i nocnych przymrozkach sprawdzają sie super. Zgodzę sie z przedmówcami, że ważne jest dobre wyważenie, ponieważ za pierwszym razem gdy mi je założyli, wulkanizator nie dopilnował „perfekcyjnego wyważenia”. Ogarnalem temat pare dni pozniej i nie odczuwam juz żadnego dyskomfortu, auto prowadzi sie lepiej niż na letnich. Ze swojej strony-moge polecić na 100%. Pozdrowienia
  5. Magda | 27.11.2017 23:25
    Mam ten sam problem co Krzysiek: czy lepiej kupić model WR A4 czy WR D4? Do Renault Megane III Coupe, 160kM, sporo kilometrów, zarówno w trasie jak i w mieście.
  6. Michał | 06.10.2017 16:04
    Łukasz jak to jest, że A4 ma być nowoczesną oponą z przeznaczeniem do samochodów sportowych, a parametry na etykiecie ma gorsze niż D4? Potrzebuję zimówki o rozmiarze 225/45/17. Użytkowanie w mieście, przebiegi roczne bardzo małe. Zimą robię do 5tyś rocznie, więc opony szybciej mi się starzeją niż zużywają. Raz w roku wyjazd na narty w góry. Do mocnego diesla z przednim napędem 220KM/500Nm. Co polecasz? Nie musi być Nokian, może być inna marka premium.
  7. Krzysiek | 24.09.2017 17:07
    Witam Jestem właśnie na etapie rozglądania się na nowymi oponami na zimę i bardzo mnie zainteresowały te opony , ale jeśli mógłby ktoś odpowiedzieć czy lepiej zakupić Nokian WR D4 czy ten nowy model WR A4. Pozdrawiam
    1. Kedar | 23.08.2018 14:46
      Mam podobny dylemat i też zastanawiam się nad wyborem między tymi oponami. W związku z tym pytanie do autora, może mógłbyś coś doradzić w tej kwestii.