Pirelli Cinturato Winter – Nowość na zimę 2016

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (Głosów: 33, Średnia: 4,33 na 5)
Loading...

Nowość na zimę 2016 Pirelli Cinturato Winter

Nowość od włoskiego przedsiębiorstwa na zimę 2016 czyli Pirelli Cinturato Winter – pierwsza opona, która jak chwali się sam producent „mówi do Ciebie”. Chodzi o nowatorskie rozwiązanie polegające na specjalnie skonstruowanym bieżniku, zawierającym napis „now snow” informujący o tym, że opona posiada pełne właściwości gwarantujące bezpieczną jazdę w warunkach zimowych. Kiedy jednak z powierzchni gumy zniknie litera „w” – otrzymamy napis „no snow”. Wówczas, jeżeli chcemy utrzymać wysokie osiągi na ośnieżonej drodze, Pirelli zaleca wymianę ogumienia na nowe. Można powiedzieć, że mamy tutaj do czynienia z alternatywną formą wskaźnika zużycia bieżnika TWI (tyre wear indicator).

Jak wiemy dla opon letnich wielkość ta wynosi 1.6 mm głębokości, dla opon zimowych producenci uznali wartość 4 mm jako bezpieczną i gwarantującą dostateczną kontrolę w każdych warunkach zimowych. Jako ciekawostkę dodam jeszcze, że napis „now snow” umieszczony jest na powierzchni opony w 4 miejscach (2 razy po każdej ze stron co kąt 90 stopni). Nowy bieżnik jest stricte oponą zimową o czym świadczy oznaczenie M+S oraz przede wszystkim piktogram 3PMSF czyli płatek śniegu na tle trzech szczytów górskich (fotografia pod koniec artykułu).

Znacznik zużycia bieżnika Now Snow

 

Technologia

Poza wspomnianym rozwiązaniem (pamiętajmy jednak aby traktować to rozwiązanie, bardziej w charakterze gadżetu niż elementu mającego wpływ na poprawę trakcji czy prowadzenie auta zimą), opona Pirelli Cinturato Winter „uzbrojona” została w szereg licznych rozwiązań. Skupimy się tutaj na czterech z nich, mających kluczowe znaczenie w prowadzeniu auta w warunkach zimowych.

Nowe rozwiązania techniczne w budowie bieżnika

  1. Kierunkowy bieżnik w kształcie grotów, zapewniający znakomitą przyczepność na śniegu bez względu na rodzaj użytkowanej nawierzchni. Na dołączonym zdjęciu, element ten oznaczony został kolorem czerwonym.
  2. Głębokie kanały w kształcie lejków (bądź haczyków) odprowadzające wodę, roztopiony śnieg oraz błoto pośniegowe. Dzięki temu w znaczącym stopniu zmniejszamy ryzyko wystąpienia aquaplaningu – tak niebezpiecznego, lecz często lekceważonego przez kierowców zjawiska. Wąskie kanały w centralnej części opony, zwiększają swoją powierzchnię wraz z zbliżaniem się do zewnętrznej części bieżnika.
  3. Sztywne bloki opony (oznaczone na zdjęciu kolorem białym) zapewniają znacznie krótszą drogę hamowania bez względu na pokrycie nawierzchni (sucha czy morka). Wszystko dzięki aktywnym lamelom 4D, pokrywającym bieżnik. Efektem jest znacznie większa elastyczność mieszanki gumowej co bezpośrednio przekłada się na lepsze „chwytanie” śniegu. Jak wiemy żyjemy w świecie trójwymiarowym i wszelkie kolejne wymiary mają raczej charakter marketingowy. Nie mniej nowe lamele w bieżniku Cinturato Winter są dłuższe o  około 50% w porównaniu do wcześniejszych wariantów opon zimowych Pirelli oraz zimówek konkurencyjnych.
  4.  Pirelli przy produkcji opon zimowych, duży nacisk kładzie na zastosowane materiały. Cinturato Winter otrzymał nowy profil, dzięki któremu, kwadratowy odcisk bieżnika – oznaczony na zielono, pozwala na równomierne rozłożenie ciśnienia, znacznie poprawia prowadzenie pojazdu oraz drogę hamowania na suchej nawierzchni.

 

Prezentacja bieżnika

Zdjęcie oddaje więcej niż tysiąc słów, film tym bardziej zobrazuje cechy, którymi poszczycić się może najnowszy owoc koncernu Pirelli. Poniżej film video prezentujący możliwości i wygląd modelu Cinturato Winter. Dla niecierpliwych opis i możliwości bieżnika oraz zachowanie na śniegu od 1:20 sekundy filmu. Poniżej film przygotowany przez producenta modelu Cinturato Winter oraz naszą redakcję.

 

Nasze amatorskie nagranie bieżnika prezentujące jego budowę, głębokość, znaczek „now snow”. Trzeba oddać Pirelli, że stworzyli na prawdę ładny bieżnik. Po zmierzeniu jego wysokości elektronicznym urządzeniem, naszym oczom ukazał się wynik: 8,85mm. Dokonaliśmy w sumie około 10 pomiarów, szukając „największego zagłębienia”, ale średni pomiar wskazywał, praktycznie w każdym miejscu ponad 8,50mm.

 

Dostępne rozmiary

Model Pirelli Cinturato Winter dostępny będzie w 34 rozmiarach. 16 z nich trafiło już do sprzedaży (lista poniżej), reszta pojawi się jeszcze przed sezonem zimowych 2016/17. Do dyspozycji mamy rozmiary od 14 do 17 cali. Najliczniejszą grupę stanowią „piętnastki”, które składają się na prawie połowę całej rozmiarówki Cinturato Winter. Zapewne największą popularnością cieszyć się będą rozmiary 195/65 R15 oraz 205/55 R16. Sprawdź ceny oraz to gdzie najtaniej kupisz dany rozmiar opony Cinturato Winter. Dla każdej pozycji w tabeli poniżej, pokazujemy również kod opony, który jednoznacznie wskazuje dany produkt. Dodatkowo skrót XL (extra load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, tzn. zwiększonej nośności.

Kod Rozmiar Indeksy Inne cechy Etykieta
2686000 175/65R14 82T E B 66dB
2687300 195/50R15 82H E B 66dB
2687500 195/60R15 88T
2687700 195/65R15 95T XL C B 66dB
2687800 195/65R15 91H C B 66dB
2791300 195/65R15 91T C B 66dB
2686800 185/55R15 82T
2686900 185/55R15 86H XL
2687000 185/60R15 88T XL E B 66dB
2687100 185/65R15 88T C B 66dB
2687200 185/65R15 92T XL C B 66dB
2686700 175/65R15 84T
2688300 205/55R16 91H E B 66dB
2688400 205/55R16 91T
2688500 205/55R16 94H XL C B 67dB
2688100 195/45R16 84H XL E B 66dB

 

Gwarancja

Zimowe opony osobowe Pirelli w tym model Cinturato Winter mają 5 lat gwarancji liczonej od daty produkcji opony, umieszczonej w jej bocznej części za słowem DOT. Data produkcji podawana jest jako 4 cyfry (dokładnie i ani jednego znaku więcej) oznaczające kolejno tydzień w roku oraz rok. Przykładowo DOT 1116 oznaczałby 11 tydzień 2016 roku. Gwarancja nie obejmuje opon uszkodzonych w wyniku złego montażu/demontażu, ogumienia które osiągnęło minimalną dopuszczalną prawem głębokość bieżnika czy uwaga – używane były na zawodach sportowych.

W wyniku uznania reklamacji producent może zaproponować nowe opony lub w przypadku gdy nie są już produkowane – zwrócić kwotę adekwatną do stopnia zużycia bieżnika. Tak więc Pirelli Cinturato Winter reklamować możemy przez 60 miesięcy od tygodnia, w którym opona opuściła fabrykę. Dokonując zakupu tego modelu zwróćmy uwagę na to czy sprzedawca nie chce sprzedać nam opon 2-3 letnich. Mimo, iż ogumienie takie jest według polskiego prawa, traktowane jako nowe, jednocześnie oznaczać może skrócony okres gwarancji do 2 lat od daty zakupu.

 

Podsumowanie

Model Pirelli Cinturato Winter to z pewnością jedna z najlepszych propozycji na zimę 2016/17 dla wymagających kierowców. Zapewne maksymalną kontrolę nad autem w warunkach zimowych (śnieg) oraz jesienno-zimowych (deszcz, błoto pośniegowe). Opony cechuje wiele nowoczesnych technologii oraz innowacyjny wskaźnik głębokości bieżnika. Opona Cinturato Winter jest dodatkowo bardzo ekonomiczna a także cechuje się bardzo komfortowym prowadzeniem auta (to na prawdę ciche opony).

Ogumienie przeznaczone jest do kompaktowych samochodów średniej klasy oraz miejskich SUV-ów. Jeżeli dodamy do tego skróconą drogę hamowania, zwiększenie trakcji na śniegu oraz zmniejszenie ryzyka wystąpienia aquaplaningu, otrzymujemy znakomitą oponę klasy premium, którą z pewnością możemy polecić. W najmniejszych rozmiarach ceny opon Pirelli Cinturato Winter zaczynają się od 200 zł w górę. Na koniec najważniejsze cechy nowych opon zimowych oraz kilka zdjęć o których mowa była we wcześniejszych fragmentach artykułu.

Najważniejsze cechy:

  • gwarancja bezpieczeństwa w trudnych zimowych warunkach
  • krótka droga hamowania na suchej i mokrej nawierzchni
  • wyjątkowo ciche opony, zapewniające komfortową jazdę
  • nowatorski wskaźnik zużycia bieżnika „now snow”
  • bardzo dobre odprowadzenia błota pośniegowego
  • zmniejszone ryzyko aquaplaningu

Czekamy na wasze opinie oraz wyniki testów opon zimowych na 2016 rok, w których pewnie nie jeden raz pojawi się Pirelli ze swoim nowym modelem Cinturato Winter. Piszcie w komentarzach co myślicie o tej oponie, jak zachowuje się na ośnieżonej nawierzchni, jak pokonuje się na niej zakręty, rusza z głębokiego śniegu oraz czy faktycznie są takie ciche jak się o nich mówi.

 

Zobacz również:

Opis bieżnika na stronie producenta

Głębokość bieżnika 8,85mm

Pirelli ma na prawdę głęboki bieznik

Napis now snow na klocku bieżnika

M+S oraz śnieżynka na tle góry

Powiązane strony:
Klikając "Lubię to" podziękujesz autorowi za ten artykuł.
11 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *