Data publikacji:

Pirelli Scorpion Winter. Opona zimowa klasy premium

Pirelli Scorpion Winter to opona zimowa klasy premium, która nie zawodzi niezmiennie już od wielu lat. Przeznaczona jest do samochodów o większej mocy i pojemności. Najlepiej sprawdzi się w SUV-ach i crossoverach, które na pewno odwdzięczą się wysoką precyzją prowadzenia i bezpieczeństwem w trakcie zimy. Model ten jest z roku na rok udoskonalany, a używane technologie coraz nowsze i bardziej zaawansowane. Sam model istnieje od 2012 roku i cały czas cieszy się wielkim zainteresowaniem, utrzymując niezmiennie wysokie lokaty w niezależnych testach.
Pirelli Scorpion Winter

Pirelli Scorpion Winter – charakterystyka

Jakie opony zimowe wybrać? Opony Pirelli Scorpion Winter zaprojektowane zostały z myślą o samochodach o większej mocy, aby zapewnić wysokie osiągi w każdych zimowych warunkach, zarówno na suchej, mokrej i oblodzonej nawierzchni. Charakteryzują się najlepszymi w klasie osiągami na śniegu, takimi jak hamowanie, trakcja czy prowadzenie. Bardzo efektownie hamują w niskich temperaturach na mokrej i suchej drodze. Dodatkowo emitują niski poziom hałasu i wykazują obniżone opory toczenia, co przekłada się na mniejsze zużycie i spalanie paliwa.
Szerokie obwodowe kanały efektywnie usuwają wodę i błoto pośniegowe, gwarantują bardzo wysoką wydajność i świetne hamowanie na mokrej drodze. Nowoczesna, autorska rzeźba bieżnika optymalizuje powierzchnię styku i zapewnia dobre właściwości jezdne na suchych nawierzchniach.
Sam profil jest kierunkowy, o symetrycznej budowie. Składają się na niego regularnie usytuowane bloki i rowki. Przekłada się to nie tylko na lepsze warunki na suchej drodze, ale też na lepszą trakcję na śniegu i skróconą drogę hamowania bez względu na panujące warunki drogowe. Innowacyjny bieżnik poprzecinany jest zróżnicowanymi rowkami obwodowymi: dwu- i czterokanałowymi. Ich głównym zadaniem jest szybsze i skuteczniejsze odprowadzanie wody oraz zredukowanie do minimum występowania zjawiska aquaplanningu.
Nowoczesna mieszanka gumowa wyprodukowana z użyciem dodatkowych materiałów zapewnia mniejsze zużycie paliwa oraz gwarantuje maksymalną przyczepność. Mieszanka jest termoadaptacyjna, co oznacza, że dopasowuje swoje właściwości do panujących na drodze warunków. Dostosowana jest też do pracy w ekstremalnie niskiej temperaturze.
Zastosowane w jej wulkanizacji dodatki powodują lepsze trzymanie się drogi nie tylko na śniegu, ale też na lodzie. Dodatkowo mieszanka zapewnia lepsze „klejenie się” opony poprzez dostosowywanie się do nawierzchni. Większa powierzchnia styku to nie tylko lepsze osiągi, ale też zwiększony poziom bezpieczeństwa i przyczepności. Opona ta posiada homologację zimową, tak zwaną trzech płatków śniegu. Potwierdza ona spełnienie najbardziej restrykcyjnych wymagań wobec opon zimowych i dopuszcza ogumienie do użytkowania w najbardziej skrajnych warunkach.
Jak na Pirelli przystało, opona naszpikowana jest nowoczesnymi technologiami, które jak najbardziej ułatwiają i wydłużają użytkowanie. Jedną z nich jest popularna dla tej marki technologia RunFlat. Pozwala ona na jazdę bez ciśnienia w kole. Wykorzystuje ona specjalne wzmocnienia wbudowane w ściany boczne, które są w stanie przenosić obciążenia związane z poruszaniem się samochodu. Przenoszą one boczne i pionowe obciążenia nawet po gwałtownej utracie ciśnienia spowodowanej uszkodzeniem opony. Pozwala to na bezpieczny dojazd do celu lub do serwisu celem usunięcia szkody.
Innym rozwiązaniem jest technologia StealInside. Jest to nowy typ konstrukcji, który modyfikuje opasanie opony. Pozwala on na kontynuowanie jazdy bez obaw o utratę ciśnienia po punktowym przebiciu opony. Według producenta, technologia ta zapobiega uciekaniu powietrza w 85% przypadków, które mogłyby je spowodować. Za zwiększenie komfortu podróżowania i zminimalizowanie drgań odpowiada autorski system Pirelli Noise Cancelling System (PNCS), który pochłania fale dźwiękowe i zapobiega przedostawaniu się ich do kabiny.

Pirelli Scorpion Winter – testy i opinie

Opona Pirelli Scorpion Winter dostępna jest w szerokiej gamie rozmiarowej, od 16 aż do 22 cali. Opinie obiektywnych testerów są bardzo wysokie. To samo powiedzieć można o opiniach użytkowników, którzy chwalą przede wszystkim trwałość i przyczepność na zaśnieżonej drodze. Nie bez powodu zatem model ten nieprzerwanie od 2012 roku zajmuje wysokie, często topowe miejsca w rankingach.
W ostatnich latach poszczególne rozmiary uzyskały następujące wyniki:
  • Test Off-Road 2018 opon w rozmiarze 235/60 R18 – nota: bardzo dobra; miejsce: 2;
  • Test Auto Bild Allrad 2018 opon zimowych w rozmiarze 235/60 R18 – nota: wzorowa; miejsce: 2;
  • Test TCS 2017 opon zimowych w rozmiarze 215/65 R16 – nota: szczególnie polecana;
  • Test ADAC 2017 opon zimowych w rozmiarze 215/65 R16 – nota: zadowalająca;
  • Test OAMTC 2017 opon zimowych w rozmiarze 215/65 R16 – nota: polecana.
Zdjęcie: Materiały prasowe