Pirelli SottoZero 3

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (Głosów: 9, Średnia: 4,00 na 5)
Loading...

pirelli-sottozero-3-lead

Chyba każdy zna markę Pirelli. Jeżeli nawet ktoś nie używał nigdy opon produkowanych przez tę firmę, to z pewnością słyszał o słynnym kalendarzu Pirelli. Wysoka jakość i nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne, to cechy z którymi najczęściej kojarzone jest ogumienie tej włoskiej marki.

W Polsce nie jest ono szczególnie popularne, gdyż większość produktów Pirelli to opony premium, które dostępne są w stosunkowo wysokich cenach. Warto jednak zadać sobie pytanie, czy wyższy koszt zakupu nie jest jednak inwestycją w większe bezpieczeństwo i trwałość? Na to pytanie spróbuję odpowiedzieć, testując doskonałej jakości oponę zimową Pirelli Sotto Zero 3.

 

Pirelli SottoZero 3 - Wzór bieżnika
Pirelli SottoZero 3 – Wzór bieżnika

 

Spis treści

  1. Producent
  2. Technologia
  3. Oferta (Lista produktów)
  4. Wyniki testów opon
  5. Wady i zalety
  6. Etykieta EU
  7. Gwarancja
  8. Opinie kierowców
  9. Ocena parametrów
  10. Podsumowanie
  11. Dane techniczne

 

Pirelli – legendarna marka z Włoch

Założyciel firmy Pirelli z pewnością był postacią szczególną. Inżynier Giovanni Battista Pirelli założył swoją fabrykę w Mediolanie, w roku 1872. Z początku nie produkowano w niej ogumienia samochodowego. Pierwszymi artykułami były izolowane gumą kable telegraficzne, pasy napędowe i dętki rowerowe.

Pirelli był wizjonerem i stawiał na nowoczesne rozwiązania. Dzięki jego geniuszowi, w 1886 roku opracowana została metoda wytwarzania kabli telegraficznych, przeznaczonych do układania pod wodą. Pierwsze opony samochodowe wypuszczono w 1890 roku.

Co sprawiło, że włoska marka zyskała tak wielką popularność? Przede wszystkim była to zasługa ich doskonałej jakości, ale wielką rolę odegrała doskonale przeprowadzona kampania promocyjna. Pirelli angażował się bardzo mocno we wspieranie popularnych w Italii sportów motorowych.

Głównym motorem sukcesu okazała się wygrana w rajdzie Pekin-Paryż w 1907 roku – załoga zajmując pierwsze miejsce jechała właśnie na ogumieniu z logo Pirelli. Ogumienie to zaczęło pojawiać się w rajdowych autach Alfa Romeo i Ferrari, a najsłynniejsi kierowcy tamtych lat zachwycali się ich parametrami.

Włoskiej marce zawdzięczamy pierwszą na świecie oponę diagonalną The Superflex Stella Bianca oraz pierwszą oponę z tekstylnym pancerzem – Cintuarto CF67. Czy jednak firma przetrwała próbę czasu i również współcześnie może pochwalić się innowacyjnym podejściem do swoich produktów? Zdecydowanie tak. Opona zimowa Pirelli Sotto Zero 3 to bezpośrednia spadkobierczyni całej wiedzy i doświadczenia, które marka zdobyła w ciągu wielu dziesięcioleci. Czy jednak ma szansę stać się kolejnym, kultowym produktem?

 

Zimowe opony Pirelli Sotto Zero 3 pod lupą

Wspomniany model to zimowa opona klasy premium, która dostępna jest w średnicach od 16 do 21 cali. Dedykowana jest ona głównie do aut osobowych klasy średniej i wysokiej. Wyposażono ją w kierunkowy bieżnik z gęstymi lamelami, co gwarantuje doskonałą przyczepność w niemal każdych warunkach.

Podstawową zaletą rzeźby bieżnika w modelu Pirelli Sotto Zero 3 jest bardzo szybkie odprowadzanie wody, co skutecznie minimalizuje wystąpienie zjawiska aquaplaningu. Trójwymiarowe lamele i wydłużone rowki to także rozwiązanie, które pozwala zachować doskonałą przyczepność na śniegu i zagwarantować precyzję prowadzenia na suchej nawierzchni.

W opinii użytkowników, jednym z największych walorów tego modelu jest perfekcyjna trakcja na śniegu i błocie pośniegowym. Jest to głównie zasługa specjalnie zaprojektowanych klocków i szerokiego żebra centralnego.
W ostatnich latach coraz więcej producentów decyduje się na stosowanie nowszych mieszanek gumowych. Pirelli nie jest tu wyjątkiem.

Tworzywo wykorzystane do produkcji opon zimowych Sotto Zero 3 zachowuje elastyczność nawet w skrajnych temperaturach i pozwala zachować bardzo dużą powierzchnię styku bieżnika z nawierzchnią. Nowsza mieszanka to również poprawa trwałości ogumienia – chociaż w tym wypadku dużą rolę odgrywa także optymalne wyważenie opon. Dzięki równomiernemu rozkładowi sił, bieżnik ściera się powoli i równomiernie, zapewniając bardzo długi okres użytkowania.

 

Oferta / Lista produktów

Zestawienie dostępnych rozmiarów opisywanego modelu opon zimowych Pirelli.

Rozmiar Etykieta
205/40 R17 84H XL E B 72dB
205/40 R18 86V Run Flat, XL E B 72dB
205/40 R18 86V XL E B 72dB
205/45 R17 88V Run Flat, XL E B 72dB
205/45 R17 88V XL E B 72dB
205/50 R17 93H XL E B 72dB
205/50 R17 93V XL, FR E B 72dB
205/55 R16 91H Run Flat E B 72dB
205/55 R16 91H
205/55 R16 91H
205/55 R17 95H XL C B 72dB
205/60 R16 92H E B 71dB
205/60 R16 96H XL
205/60 R16 96H XL C B 72dB
205/60 R17 93H C B 72dB
205/65 R16 95H C B 72dB
215/40 R17 87H XL
215/45 R16 86H E B 72dB
215/45 R17 91H XL E B 72dB
215/50 R17 95H XL E B 72dB
215/50 R17 95V XL E B 72dB
215/50 R18 92V
215/55 R16 93H C B 72dB
215/55 R16 97H XL C B 72dB
215/55 R17 94H C B 72dB
215/55 R17 98H XL E B 72dB
215/55 R17 98V XL E B 72dB
215/55 R18 95H E B 72dB
215/55 R18 99V XL C B 72dB
215/60 R16 95H E B 72dB
215/60 R16 99H XL C B 72dB
215/65 R16 98H C B 72dB
215/65 R16 98H C B 72dB
225/40 R18 92H XL E B 72dB
225/40 R18 92V Run Flat, XL
225/40 R18 92V XL E B 72dB
225/40 R18 92V XL E B 72dB
225/40 R19 93H Run Flat, XL
225/40 R19 93H XL E B 72dB
225/40 R19 93V XL
225/45 R17 91H E B 72dB
225/45 R17 91H Run Flat E B 72dB
225/45 R17 91H Run Flat C B 72dB
225/45 R17 94H XL C B 72dB
225/45 R17 94V XL C B 72dB
225/45 R18 95H Run Flat, XL
225/45 R18 95H XL E B 72dB
225/45 R18 95H XL E B 72dB
225/45 R18 95V XL E B 72dB
225/45 R19 96V XL E B 72dB
225/45 R19 96V Run Flat, XL E B 72dB
225/50 R17 94H FR C B 72dB
225/50 R17 98H XL C B 72dB
225/50 R17 98H XL C B 72dB
225/50 R17 98H XL E B 72dB
225/50 R17 98V XL, FR C B 72dB
225/50 R18 95H Run Flat C B 72dB
225/50 R18 99H XL C B 72dB
225/55 R16 95H Run Flat
225/55 R16 95H E B 72dB
225/55 R16 99H XL E B 72dB
225/55 R17 97H C B 72dB
225/55 R17 97H Run Flat C B 72dB
225/55 R17 97H C B 72dB
225/55 R17 101V XL, FR C B 72dB
225/55 R18 98H E B 72dB
225/60 R17 99H C B 72dB
225/60 R18 100H E B 72dB
235/35 R19 91V XL E B 72dB
235/35 R19 91W XL C B 72dB
235/40 R18 95V XL C B 72dB
235/40 R19 96V XL C B 72dB
235/45 R17 97H XL E B 72dB
235/45 R17 97V XL E B 72dB
235/45 R18 94V C B 72dB
235/45 R19 95H Run Flat E B 72dB
235/45 R19 99V XL C B 72dB
235/50 R18 101V XL E B 72dB
235/50 R18 101V XL E B 72dB
235/55 R17 99H C B 72dB
235/55 R17 103V XL C B 72dB
235/60 R16 100H E B 72dB
245/30 R20 90W XL E B 72dB
245/35 R19 93H Run Flat, XL
245/35 R19 93W XL E B 72dB
245/35 R21 96W XL E B 72dB
245/40 R18 97H XL E B 72dB
245/40 R18 97V Run Flat, XL E B 72dB
245/40 R18 97V XL E B 72dB
245/40 R19 98H XL E B 72dB
245/40 R19 94V E B 72dB
245/40 R19 98V Run Flat, XL
245/40 R20 99V Run Flat, XL
245/40 R20 99W XL E B 72dB
245/45 R17 99V XL E B 72dB
245/45 R18 100V XL B B 72dB
245/45 R18 100V Run Flat, XL C B 72dB
245/45 R18 100V XL E B 72dB
245/45 R19 102V XL E B 72dB
245/45 R19 102V Run Flat, XL E B 72dB
245/45 R19 102V Run Flat, XL C B 72dB
245/45 R19 102V XL E B 72dB
245/45 R19 98W E B 72dB
245/50 R18 100H Run Flat E B 72dB
245/50 R18 100H C B 68dB
245/50 R18 104V Run Flat, XL
255/30 R20 92W XL F B 73dB
255/35 R18 94V XL C B 73dB
255/35 R19 92H Run Flat, XL
255/35 R19 96H XL E B 73dB
255/35 R20 97V XL E B 73dB
255/35 R20 97V XL C B 72dB
255/35 R20 97W XL
255/40 R19 100V XL C B 73dB
255/40 R19 96V Run Flat E B 73dB
255/45 R19 104V XL C B 73dB
255/45 R20 105V Run Flat, XL
265/30 R20 94W XL F C 71dB
275/35 R19 100V Run Flat, XL
275/35 R19 96V E B 73dB
275/35 R20 102V Run Flat, XL E B 73dB
275/35 R20 102V Run Flat, XL
275/35 R21 103W XL C B 73dB
275/35 R21 103W XL C B 73dB
275/40 R18 103V XL C B 73dB
275/40 R18 103V Run Flat, XL
275/40 R19 101W E B 73dB
275/40 R19 101W E B 73dB
275/45 R18 107V XL E B 73dB
285/30 R20 99V XL E B 75dB
285/30 R21 100W XL C B 75dB
285/30 R21 100W XL C B 75dB
285/30 R21 100W XL C B 75dB
285/35 R20 104V XL C B 75dB
285/35 R20 100W E B 73dB
285/35 R20 104W XL
295/30 R20 101W XL C B 75dB
305/30 R20 103W XL C B 75dB

 

Opony zimowe Pirelli Sotto Zero 3 w testach

Prędzej czy później, niemal każda opona dostępna na rynku musi zostać poddana testom i ocenom profesjonalistów. Mode Pirelli Soto Zero 3 brany był na przysłowiowy „warsztat” już kilkukrotnie. Czy jednak wyszedł z tych badań obronną ręką. Zdecydowanie tak.

W 2014 roku magazyn Sport Auto wymienił oponę Pirelli Soto Zero 3 w teście modeli zimowych o rozmiarze 225/45 R18. I było to bezprecedensowe zwycięstwo, zwieńczone złotym medalem i notą „opona polecana”.

Rok później oponą zajęły się trzy inne czasopisma dla motomaniaków – ACE/GTÜ, Auto, Motor und Sport oraz Sport Auto. Również tutaj włoskie ogumienie pokazało bardzo wysoką klasę. Test magazynu Sport Auto dotyczył opon w rozmiarze 235/35 R19, gdzie Pirelli zajęło 3 pozycję.

W badaniach miesięcznika Auto, Motor und Sport opona w rozmiarze 225/50 R17 otrzymała ocenę „szczególnie polecana”. ACE/GTÜ również testowało ogumienie w tym rozmiarze i specjaliści dali modelowi Sotto Zero 3 notę „polecana”.

Miejsce Organizator Nazwa testu Rok
1 miejsce W.T.B.O. Test 50 opon zimowych 225/50 R17 2014
1 miejsce Auto Bild Test opon zimowych 235/35 R19 2014
1 miejsce Auto Bild Ranking sportowych opon zimowych 2013
2 miejsce ADAC Test opon zimowych 225/45 R17 2016
2 miejsce A.M.S. Najlepsze opony zimowe 225/50 R17 2015
2 miejsce A.M.S. Test opon zimowych 225/50 R17 2013
3 miejsce Auto Bild Test opon zimowych 225/40 R18 2015
3 miejsce Sport Auto Test 19-calowych opon zimowych 2015
4 miejsce N.N. Ranking opon zimowych 235/55 R17 2017
4 miejsce Auto Bild Test opon zimowych 245/40 R18 2016
4 miejsce Sport Auto Test opon zimowych 235/40 R18 2016
5 miejsce A.M.S. Najlepsze 18-calowe opony zimowe 2017
6 miejsce Auto Express Test opon zimowych 225/45 R17 2017
6 miejsce Auto Express Test opon zimowych 225/45 R17 2015
6 miejsce ACE Ranking 17-calowych opon zimowych 2015
7 miejsce Auto Bild Test opon zimowych 225/50 R17 2014
8 miejsce N.N. 50 najlepszych opon 225/50 R17 2017
11 miejsce ADAC Test opon zimowych 225/45 R17 2013
18 miejsce Auto Bild Test opon zimowych 225/50 R17 2017

 

 

Największe atuty modelu Pirelli Sotto Zero 3

Aby obiektywnie ocenić wszelkie zalety opon zimowych Pirelli Sotto Zero 3 należy zerknąć na opinie użytkowników i sprawdzić, za jakie cechy lubią je kierowcy. Dlatego też poniższa lista powstała na podstawie komentarzy i informacji pozyskanych ze stron internetowych i motoryzacyjnych grup dyskusyjnych.

Niewątpliwymi zaletami modelu są:

  • doskonała przyczepność na suchej nawierzchni
  • wysoka precyzja prowadzenia w śniegu i błocie pośniegowym
  • ogromna trwałość
  • szybkie odprowadzanie wody spod czoła opony
  • przystosowanie do jazdy po utwardzonych drogach i poza miastem.

Czy jednak opony premium mają też jakieś wady? W ocenie kierowców używających modelu Sotto Zero 3 nie ma wielu negatywnych opinii. Jedynym zarzutem, który można wyłuskać z komentarzy jest odrobinę zbyt duża – jak na wysokiej klasy opony – głośność.

 

Etykieta Unijna dla rozmiaru 215/55 R18 95H

etykieta-eb72-2

Etykieta unijna zawsze stanowi wizytówkę każdej opony. Przed sprawdzeniem parametrów, warto jednak pamiętać, że stanowią one jedynie swoistą podpowiedź i wskazówkę. Cech ogumienia jest znacznie więcej i każdy model należy oceniać indywidualnie, biorąc pod uwagę wszystkie „za” i „przeciw”.

Pirelli Soto 3 to opona cechująca się doskonałą przyczepnością. Świadczy o tym nota B, pod względem zachowania na mokrej nawierzchni. Doskonała konstrukcja bieżnika kierunkowego pozwala zachować pełne bezpieczeństwo i panowanie nad wozem nawet pod czas ulewnych deszczów.

Opory toczenia ocenione zostały na klasę E. Czy to dużo, czy mało? Jeżeli bierzemy pod uwagę, że do dyspozycji mamy oponę zimową o dość agresywnej konstrukcji bieżnika uznać można, że jest to wynik całkowicie w normie.
72 dB – taki hałas emituje model Pirelli Soto Zero 3 w czasie jazdy. I z tego powodu pojawiają się też pewne zarzuty kierowców. Czy można było stworzyć oponę cichszą i bardziej komfortową dla uszu użytkownika? Trudno ocenić. Warto jednak dodać, że to właściwie jedyny mankament wytykany przez klientów.

 

Gwarancja

Jeżeli produkt jest dobry i trwały, to spodziewać się można, że producent potwierdzi to atrakcyjnymi warunkami gwarancji. Opony zimowe Pirelli Sotto Zero 3 obłożone są 5-letnią gwarancją jakości, a firma zapewnia, że ich ogumienie zachowa odpowiednie właściwości przez cały okres użytkowania.

Gwarancja obejmuje 60 miesięcy od daty produkcji, a w przypadku uznania roszczeń użytkownika, marka Pirelli zobowiązuje się do wymiany opon na nowe albo całkowitego lub częściowego zwrotu kosztów zakupu (w zależności od stopnia zużycia bieżnika). To zdecydowanie bardzo dobre warunki i trudno tutaj zarzucić firmie nieuczciwość. Jasna, długa i konkretna gwarancja – jak to zwykle, w przypadku ogumienia premium.

gwarancja-5-lat-od-daty-produkcji

 

Opinie kierowców

Profesjonalne testy to bardzo miarodajne źródło informacji, ale nie należy traktować ich jako wyroczni. Tą, zwykle okazują się opinie kierowców. No bo, kto może wystawić lepszą ocenę niż użytkownik, który ma do czynienia z konkretnym modelem na co dzień? Jak wygląda to w wypadku Pirelli Sotto Zero 3?

Zdecydowanie przeważają opinie pozytywne. Chwalona jest przyczepność i trwałość. Wielu użytkowników pozostawia po sobie komentarze w entuzjastycznym tonie:

„Długo myślałem o tych oponach, bo jednak cena dość wysoka. Kupiłem i powiem, że nie żałuję ani złotówki. Może w tym roku ostrej zimy nie było, ale i tak była okazja sprawdzić je w różnych warunkach. Na suchej i mokrej drodze rewelacja. W śniegu radzą sobie również wspaniale – ESP nie musiałem używać nigdy. No i jak na razie nie widać żeby bieżnik się jakoś widocznie ścierał. Polecam!”

Wspominałem wcześniej o zarzutach dotyczących głośności. Takie komentarze stanowią jakieś 5-10% wszystkich znalezionych opinii.

„Dałabym tym oponom szóstkę, ale strasznie wnerwia mnie buczenie przy jeździe powyżej setki. Nie wiem, czy to tylko mój problem, czy też tak po prostu mają, ale naprawdę za tę cenę mogłyby być nieco cichsze. Poza tym rewelacja. Przyczepność idealna, poślizgów zero i bardzo powolne zużycie. Z racji na hałas daję zaledwie piątkę. A mogłyby być idealne.”

No niestety, ideałów nie ma. Żeby być konsekwentnym warto dodać, że często pojawia się też opinia, że są to opony stosunkowo drogie. Jednakże ocenia parametrów jasno wskazuje, że jakość jest adekwatna do ceny.

„Z zakupem Sotto Zero 3 wstrzymywałem się chyba dwa lata, bo jednak to kupa forsy. W końcu na urodziny kupił mi je teść i powiem szczerze, że chętnie kupie je następnym razem już sam. Zwykle jeździłem na gumach o połowę tańszych i różnica jest ogromna. Przyczepność na pięć z plusem, trwałość fantastyczna. Jestem szczerze zadowolony i jak ktoś się waha to podpowiem, że nie warto się zastanawiać. Klasa sama w sobie. Dla mnie ideał.”

Jak widać, warto wydać trochę więcej. Ogólna ocena kierowców to piątka lub piątka z plusem, a ponad 90% użytkowników jest gotowa polecić ten produkt rodzinie i znajomym. To zaś chyba najlepsza reklama dla Sotto Zero 3.

 

Ocena parametrów

Najlepiej ocenionymi parametrami opony są jej zachowanie zarówno na suchej oraz mokrej nawierzchni. Nieco niżej została sklasyfikowana trakcja w warunkach zimowych (na śniegu) oraz chęć ponownego zakupu. Po drugiej stronie mamy wysokie opory toczenia, przekładające się na większe spalanie oraz niezbyt atrakcyjna cena. Szczegóły poniżej.

 

Podsumowanie

Czy warto zdecydować się na opony Pirelli Sotto Zero 3? Ich jakość nie budzi żadnych wątpliwości i z pewnością będzie to inwestycja w ogumienie, które zapewnia wysoki stopień bezpieczeństwa. Jedynym problemem mogą być tutaj koszty zakupu, które dla wielu kierowców w Polsce mają niebagatelne znacznie.

Z pewnością posiadacze niedrogich aut, używanych jedynie jako środek transportu do pracy nie będą szczególnie zainteresowani tym modelem. Jednak właściciele droższych pojazdów i samochodów z większą pojemnością silnika powinni wziąć produkt Pirelli pod uwagę.

Opony doskonale radzą sobie z każdą drogą i są zakupem na długie lata. Ze swojej strony mogę je polecić każdemu, kto ceni bezpieczeństwo na drodze i poszukuje ogumienia, które nie zawodzi w żadnych okolicznościach.

 

Klocki bieżnika oraz lamele w SottoZero 3
Klocki bieżnika oraz lamele w SottoZero 3

 

Dane techniczne:

  • Klasa – premium
  • Producent – Pirelli
  • Koncern – Aeolus
  • Kraj produkcji – Unia Europejska, Chiny
  • Bieżnik – SottoZero 3
  • Poprzednia wersja – SottoZero 2
  • Następna wersja – brak
  • Rodzaj bieżnika – kierunkowy
  • Przeznaczenie – samochody osobowe, sportowe, SUV
  • Gwarancja – 5 lat od daty produkcji
  • Średnica felgi – od 16 do 20 cali
  • Ilość wariantów – 168
  • Sezon – opony zimowe
  • Produkcja od 2013 roku
  • Cena – od 335 zł za sztukę (rozmiar 205/55 R16)
  • Pełna nazwa – Pirelli SottoZero 3

 

Inne nazwy modelu:

Poszukując opon Pirelli Sotto Zero 3 warto pamiętać, że czasami ich nazwa bywa odrobinę inaczej zapisywana. Spotkać się można z pisaną łącznie formą „Pirelli SottoZero 3” oraz określeniami „Winter SottoZero 3”, „SottoZero Serie 3” lub „Sotto Zero serii 3”. W każdym przypadku chodzi o dokładnie ten sam wariant ogumienia.

 

Zobacz również:


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *