Vredestein Quatrac 5

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (Oceń jako pierwszy)
Loading...

vredestein-quatrac-5-lead

Opony całoroczne coraz mocniej konkurują z letnimi i zimowymi. Po prostu niektórym kierowcom nie opłaca się sezonowo wymieniać opon – ze względu na styl jazdy, roczne przebiegi czy moc posiadanego samochodu. Jedną z ciekawszych propozycji będzie dla nich z pewnością Vredestein Quatrac 5.

Pierwszy model z serii Quatrac został po raz pierwszy zaprezentowany w 1993 roku. Opony marki projektowane są w nowoczesnym centrum globalno-rozwojowym, które znajduje się w holenderskim Enschede (marka Vredestein pochodzi właśnie z Holandii, ale od jakiegoś czasu należy do indonezyjskiego koncernu Apollo Tyres).

Przy projektowaniu opon inżynierowie zatrudnieni w centrum wykorzystują najnowsze rozwiązania, technologie oraz korzystają z ogromnego doświadczenia spółki w produkcji ogumienia. Vredestein może pochwalić się pozycją lidera w segmencie opon całorocznych. Zobaczmy jakie rozwiązania zostały zastosowane w najnowszej odsłonie z serii Quatrac, czyli modelu oznaczonego numerem „5”.

 

Opona uniwersalna model Quatrac 5 firmy Vredestein
Opona uniwersalna model Quatrac 5 firmy Vredestein

 

Spis treści:

  1. Technologia
  2. Oferta (Lista produktów)
  3. Wyniki w testach opon
  4. Wady i zalety
  5. Etykieta
  6. Gwarancja
  7. Opinie kierowców
  8. Ocena parametrów
  9. Podsumowanie
  10. Dane techniczne

 

Technologia modelu Quatrac 5

Omawiane opony zostały wyposażone w asymetryczną rzeźbę bieżnika, która bardzo dobrze sprawdza się zarówno w okresie wiosenno-letnim, jak i jesienno-zimowym. Specjalne umiejscowienie rowka wzdłużnego zwiększa stabilność i poprawia kontrolę nad pojazdem na suchej drodze.

W modelu zastosowano rozwiązanie 3D Grip Claws. Polega ono na umieszczeniu specjalnych trójwymiarowych kostek między nacięciami bieżnika w środkowej części opony. Ich zadaniem jest poprawa przyczepności podczas wykonywania dynamicznych manewrów oraz zwiększenie efektywności przyspieszania na śliskiej nawierzchni (mniejsze ryzyko uślizgu kół). O dobrych osiągach modelu w zimowych i jesiennych warunkach świadczą oznaczenia Three Peak Snow Flake i M+S.

Poza wysoką przyczepnością, model Quatrac 5 charakteryzuje się małymi oporami toczenia, które wpływają na redukcję poziomu zużycia paliwa oraz nie generuje uciążliwego hałasu podczas jazdy z wyższą prędkością, co ma duże znaczenie podczas pokonywania dłuższych tras. Z kolei krzemionkowa mieszanka gumowa znacznie zwiększa odporność opony na zużycie.

 

Oferta / Lista rozmiarów

Lista rozmiarów opon wielosezonowych Vredestein Quatrac 5. Symbol „C” (ang. Cargo) widoczny w tabeli przy jednym z rozmiarów, oznacza oponę wzmocnioną przeznaczoną do aut dostawczych. Skrót „XL” natomiast to akronim od  słów „eXtra Load” określającej standardowe wzmocnienie opon samochodowych. Lista posortowana została alfabetycznie według rozmiaru od najwęższej szerokości bieżnika.

Obok rozmiaru każdej opony mamy cyfry i litery które oznaczają kolejno indeksy nośności oraz prędkości. Jako ciekawostkę dodam, iż Vredestein jest jedyną oponą całoroczną posiadającą indeks prędkości „Y” umożliwiający jazdę z prędkością do 300 km/h.

Rozmiar Etykieta
145/65 R15 72T E C 68dB
145/80 R13 75T E C 68dB
155/60 R15 74T C C 68dB
155/65 R14 75T C C 68dB
155/70 R13 75T E C 68dB
155/80 R13 79T E C 68dB
165/60 R14 79H XL C C 68dB
165/60 R15 77H C C 69dB
165/65 R13 77T C C 68dB
165/65 R14 79T C C 68dB
165/65 R15 81T C C 68dB
165/70 R13 79T C C 68dB
165/70 R14 81T C C 68dB
175/55 R15 77T C C 68dB
175/65 R13 80T C C 68dB
175/65 R14 82T C C 68dB
175/65 R15 84H C C 68dB
175/70 R13 82T C C 68dB
175/70 R14 84T C C 68dB
175/70 R14 88T XL C C 68dB
175/80 R14 88T E C 68dB
185/50 R16 81H C C 70dB
185/55 R14 80T C C 68dB
185/55 R15 82H C C 69dB
185/55 R16 87V XL C C 68dB
185/60 R14 82H C C 68dB
185/60 R14 82T C C 68dB
185/60 R15 88H XL C C 69dB
185/65 R14 86T C C 68dB
185/65 R15 88H C C 68dB
185/65 R15 88T C C 68dB
185/70 R13 86T E C 68dB
185/70 R14 88T E C 68dB
195/45 R16 84V XL E C 69dB
195/50 R15 82H C C 69dB
195/50 R15 82V C C 69dB
195/55 R15 85H C C 69dB
195/55 R15 89V XL C C 69dB
195/55 R16 87H E C 69dB
195/60 R14 86H C C 69dB
195/60 R15 88H C C 69dB
195/60 R15 88V C C 69dB
195/60 R16 99H C C C 71dB
195/65 R15 91H C C 69dB
195/65 R15 91T C C 69dB
195/65 R15 95T XL C C 68dB
195/65 R15 91V E C 69dB
195/70 R14 91T C C 69dB
205/45 R16 83H C C 69dB
205/45 R17 88Y XL C C 70dB
205/50 R15 86H C C 69dB
205/50 R16 87V E C 70dB
205/50 R17 93V XL C C 70dB
205/55 R16 91H C C 69dB
205/55 R16 91V C C 69dB
205/55 R16 94V XL C C 69dB
205/55 R17 95V XL B C 70dB
205/60 R15 91H C C 68dB
205/60 R15 91V C C 68dB
205/60 R16 96H XL B C 69dB
205/60 R16 96V XL B C 69dB
205/65 R15 94H C C 70dB
205/70 R15 96T C C 70dB
215/45 R16 90V XL C C 70dB
215/45 R17 91Y XL C C 70dB
215/45 R18 93Y XL C C 70dB
215/50 R17 95Y XL B C 70dB
215/55 R16 93H C C 70dB
215/55 R16 97V XL B C 70dB
215/55 R17 98V XL B C 70dB
215/55 R18 99V XL B C 70dB
215/60 R16 99H XL B C 70dB
215/60 R17 96H B C 71dB
215/65 R15 96H C C 71dB
215/65 R16 98H B C 70dB
215/65 R17 99V B C 70dB
215/70 R15 98T E C 71dB
215/70 R16 100H C C 70dB
225/40 R18 92Y XL C C 70dB
225/45 R17 94Y XL B C 70dB
225/45 R18 95Y XL C C 70dB
225/50 R17 98Y XL C C 70dB
225/55 R16 95V B C 70dB
225/55 R17 101Y XL B C 70dB
225/55 R18 98V B C 70dB
225/60 R16 102H XL B C 70dB
225/60 R17 99V B C 70dB
225/60 R18 104V XL B C 70dB
225/65 R17 102H C C 70dB
225/70 R16 103H C C 70dB
235/40 R18 95Y XL C C 70dB
235/40 R19 96Y C C 70dB
235/45 R17 97Y XL C C 70dB
235/45 R18 98Y XL C C 70dB
235/50 R18 101V XL C C 70dB
235/50 R19 99V C C 70dB
235/55 R17 103H XL B C 70dB
235/55 R18 100V B C 70dB
235/55 R19 105W XL B C 70dB
235/60 R16 100H C C 70dB
235/60 R17 102V C C 70dB
235/60 R18 107V XL B C 70dB
235/65 R17 108H XL C C 70dB
235/70 R16 106H C C 70dB
245/40 R18 97Y XL C C 70dB
245/45 R17 99Y XL B C 70dB
245/45 R18 100Y XL B C 72dB
245/65 R17 107H B C 70dB
245/70 R16 107H C C 70dB
255/35 R19 96Y XL C C 72dB
255/45 R20 105W B C 72dB
255/55 R18 109V XL B C 72dB
255/55 R19 111V XL B C 72dB
255/60 R18 112V B C 72dB
265/45 R20 108W XL B C 72dB
265/50 R19 110W XL B C 72dB
275/40 R20 106W XL B C 72dB
275/55 R17 109V C C 72dB

 

Test opon Quatrac 5 firmy Vredestein

Vredesten Quatrac 5 jest obecny na rynku już od kilku sezonów i w związku z tym został przetestowany przez szereg organizacji i czasopism motoryzacyjnych. W teście przeprowadzonym w 2018 roku przez ADAC (rozmiar 175/65 R14) zajął 7. miejsce na 10 możliwych. Za jego największe zalety uznano doskonałe zachowanie na śniegu i małe opory toczenia.

Rok 2017 to między innymi testy „Auto Bild (rozmiar 225/50 R17 – 4. miejsce oraz 205/55 R16 – 8. pozycja ), a 2016 to 2. miejsce w teście ADAC (205/55 R16), 4. miejsce w sprawdzianie „Auto, Motor und Sport” (215/60 R17 SUV), 5. pozycja w teście „Auto Express” (225/45 R17), 7. miejsce według „AutoBild” (205/55 R16), 8. pozycja w sprawdzianie ACE (2015/55 R16) i 10. w teście „Gute Fahrt” (ten sam rozmiar).

Rok 2015 przyniósł testy „Auto Bild” w rozmiarze 215/65 R16 i 195/65 R15 (odpowiednio 1. i 4. miejsca modelu Quatrac 5), „Auto Express” (3. pozycja, 205/55 R16) oraz „Auto Zeitung” (5. miejsce, rozmiar 185/65 R15). Dla ułatwienia przypomnę akronimy używane w tabelach z testami: ACE = Automobil Club Europa, AZ = Auto Zeitung, AMS = Auto Motor und Sport.

Miejsce Organizator Rozmiar testowanych opon Rok
1 miejsce Auto Bild Ranking opon całorocznych 215/65 R16 2015
2 miejsce ADAC Test opon wielosezonowych 205/55 R16 2016
3 miejsce Auto Express Najlepsze opony uniwersalne 205/55 R16 2015
4 miejsce Auto Bild Test opon całorocznych 195/65 R 15 2015
4 miejsce AMS Ranking opon całorocznych do SUV-ów 2016
4 miejsce Auto Bild Test opon wielosezonowych 225/50 R17 2017
5 miejsce Auto Zeitung Zestawienie opon całorocznych 185/65 R15 2015
5 miejsce Auto Express Test opon uniwersalnych 225/45 R17 2016
5 miejsce Auto Bild Opony wielosezonowe 8mm, 4mm i 2mm 2017
6 miejsce Auto Zeitung Zimówki vs opony całoroczne (ranking) 2017
7 miejsce Auto Bild Najlepsze opony całoroczne 205/55 R16 2016
7 miejsce ADAC Test opon uniwersalnych 175/65 R14 2018
8 miejsce ACE Ranking opon całorocznych 205/55 R16 2016
8 miejsce Auto Bild Test opon wielosezonowych 205/55 R16 2017
10 miejsce Gute Fahrt Test opon całorocznych 205/55 R16 2016

 

Wady i zalety bieżnika asymetrycznego

Asymetryczny bieżnik jest uznawany za najbardziej zaawansowany pod względem technologicznym. Dzieli się na dwie strefy: wewnętrzną i zewnętrzną, które odpowiednio mają za zadanie odprowadzać wodę i błoto spod opony i utrzymywać stabilność pojazdu podczas pokonywania łuków czy manewrowania na suchej drodze.

Do największych zalet takiego bieżnika należy między innymi doskonałe przenoszenie momentu obrotowego na podłoże, co czyni go dobrą propozycją do samochodów o większej mocy silnika. Opony asymetryczne bardzo równomiernie przylegają do nawierzchni, co zwiększa ich odporność na szybsze zużycie.

Nieregularny układ rowków bieżnika asymetrycznego bardzo dobrze tłumi wszelkie wibracje generowane przez toczące się opony, co sprawia, że charakteryzują się one bardzo cichą pracą. Warto także wspomnieć, że asymetryczne bieżniki świetnie współpracują z wielowahaczowym zawieszeniem niektórych aut i elektronicznymi systemami wspomagającymi jazdę (np. ESP).

Wady opon asymetrycznych związane są przede wszystkim z ich wyższą ceną w porównaniu do kierunkowych, a tym bardziej symetrycznych. Jest to cena, jaką musimy zapłacić za zaawansowaną technologicznie konstrukcję. Problemem może być również krzyżowe przekładanie kół z oponami asymetrycznymi. Zewnętrzna strona takiego modelu musi znaleźć się na zewnątrz pojazdu, co wiąże się z koniecznością przełożenia opon na felgach.

 

Asymetryczna rzeźba bieżnika w modelach Quatrac 3 oraz 5
Asymetryczna rzeźba bieżnika w modelach Quatrac 3 oraz 5

 

Etykieta unijna

etykieta-cc69-1

Europejski system etykiet na oponach informuje jakie osiągi dany model oferuje pod kątem hamowania na mokrej nawierzchni, oporów toczenia mających wpływ na spalanie paliwa oraz hałasu zewnętrznego emitowanego przez toczące się opony.

W przykładowym, ale bardzo popularnym rozmiarze 205/55 R16 model Quatrac 5 otrzymał dobre klasy C (najwyższa to A) za zachowanie na mokrej drodze i opory toczenia oraz 1 falę i 69dB pod kątem hałasu zewnętrznego. Według etykiet to opony o bardzo zrównoważonych osiągach.

 

Gwarancja na opony całoroczne Vredestein

Na produkty holenderskiej marki otrzymujemy 3-letnią gwarancję, której bieg jest liczony od daty zakupu. Standardowo obejmuje ona opony, które posiadają wady konstrukcyjne, materiałowe lub wykonawcze (producent oczywiście zapewnia, że oferowane przez niego opony są wielokrotnie kontrolowane i charakteryzują się najwyższą jakością, ale niedopatrzenie zawsze może się zdarzyć).

Nowe opony otrzymujemy, gdy wada ujawni się w pierwszym roku użytkowania wadliwego modelu. W późniejszym czasie mamy prawo do uzyskania rekompensaty, której wysokość jest uzależniona od stopnia zużycia reklamowanej opony.

 

Vredestein Quatrac 5 – Opinie na forum

Przykładowe komentarze na temat modelu Quatrac 5 z pewnością będą pomocne w podjęciu ostatecznej decyzji o zakupie. Zostały one zamieszczone na popularnych forach branżowych i portalach społecznościowych.

„Jedna z najbardziej komfortowych opon, na jakich przyszło mi jeździć. Cisza, cisza i jeszcze raz cisza. Prowadzenie też bardzo dobre, świetnie się prowadzą, można poczuć się pewnie za kółkiem niezależnie od pogody. Są nieco miękkie, więc czasami ma się wrażenie pływania, ale mi to zupełnie nie przeszkadza i zdecydowanie polecam te opony” – napisał Igor.

„Nie są to typowe zimówki, więc w głębokim śniegu trzeba uważać, ale poza tym bez zarzutu. Dobre na suchym i na mokrym, dają radę przy odwilży. Są ciche i nie widać jakiegoś szybkiego zużycia. Warto kupić, jeśli nie oczekujemy sportowych osiągów, a szukamy dobrych i opłacalnych opon” – podsumował kierowca podpisany jako Tomi.

 

Ocena parametrów

Zestawienie najważniejszych cech opony wielosezonowej Vredestein Quatrac 5.

 

Podsumowanie

Vredestein Quatrac 5 to jedna z najbardziej dopracowanych opon całorocznych. Doskonale sprawdzi się nie tylko w autach miejskich, ale też w samochodach o nieco większej mocy.

Dobre parametry na etykietach, wysokie pozycje w testach i przychylne opinie użytkowników stanowią najlepszą rekomendację dla tego modelu. Jeśli pokonujemy mniejsze przebiegi roczne lub mieszkamy w miejscu, gdzie zimy są dość łagodne, to zakup opon Quatrac 5 zdecydowanie warto rozważyć.

 

quatrac-5-natural
Opona całoroczna Quatrac 5 firmy Vredesteina na feldze / shina.ru

 

Dane techniczne:

  • Klasa – premium
  • Producent – Vredestein
  • Koncern – Apollo / Vredestein
  • Kraj produkcji – Holandia
  • Kraj pochodzenia – Holandia
  • Bieżnik – Quatrac 5
  • Poprzednia wersja – Quatrac 3
  • Następna wersja – brak
  • Rodzaj bieżnika – asymetryczny
  • Przeznaczenie – samochody osobowe, SUV-y
  • Gwarancja – do 3 lat od daty produkcji
  • Szerokość opony – od 145 do 275 mm
  • Profil opony – od 35 do 80 %
  • Średnica felgi – od 13 do 20 cali
  • Indeks prędkości – T, H, V, W oraz Y
  • Indeks nośności – od 72 do 112
  • Oszczędność paliwa – B, C oraz E
  • Przyczepność na mokrym – C
  • Hałas zewnętrzny – od 68 do 72 dB
  • Ilość wariantów – 129
  • Sezon – opony całoroczne 
  • Produkcja od 2014 roku
  • Cena – od 158 zł za sztukę (rozmiar 155/80 R13)
  • Pełna nazwa – Vredestein Quatrac 5

 

Inne nazwy:

  • Vredestein Quatrac V („piątka” zapisana cyframi rzymskimi)
  • Vredestain Quatrac 5 (litera „a” zamiast „e” w nazwie producenta)
  • Vredenstein Quatrac 5 (kolejna forma zapisu nazwy firmy)
  • Vredestein Quatrac 5 C (wzmocnienie „C” zapisane jako przyrostek)
  • Vredestein Quatrac 5 VW (opona z homologacją do Volkswagena)

 

Zobacz również:


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *