Data modyfikacji:

BFGoodrich g-Grip All Season 155/65 R14 75T

Autor: Łukasz Wulkanista

Opona całoroczna BFGoodrich g-Grip All Season 155/65 R14 75

Zdjęcie poglądowe modelu g-Grip All Season w rozmiarze 155/65 R14

Porównujemy oferty 23 sklepów z oponami całorocznymi firmy BFGoodrich w rozmiarze 155/65R14. Zobacz gdzie kupić opony g-Grip All Season o indeksach 75 T w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.

Parametry techniczne

BFGoodrich g-Grip All Season w rozmiarze 155/65 R14 75T to opona całoroczna. Oznaczenia 882525 oraz 3528708825253 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy medium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.

Pełna specyfikacja opony (szczegóły produktu)
Parametr Wartość
Kod produktu 882525
EAN 3528708825253
Producent BFGoodrich
Koncern grupa Michelin
Siedziba Charlotte, Stany Zjednoczone
Klasa średnia
Model g-Grip All Season
Poprzedni model -
Następny model g-Grip All Season 2
Sezon opony całoroczne
Rozmiar [size width="155" profile="65" diameter="14"]155/65 R14[/size]
Szerokość 155 mm
Profil 65 %
Średnica 14 cali
Konstrukcja R (radialna)
Wysokość profilu 100,75 mm
Kraj produkcji USA, Niemcy, Rumunia, Włochy, Polska, Holandia, UK
Rodzaj bieżnika kierunkowy
Indeks nośności 75
Maksymalna nośność 387 kg
Indeks prędkości T
Maksymalna prędkość 190 km/h
Przeznaczenie auta osobowe
Gwarancja 5 lat od daty zakupu
Opory toczenia E (spalanie paliwa)
Przyczepność na mokrym C (droga hamowania)
Hałas zewnętrzny 71 dB
Fale (1-3) 2
Waga (ciężar) 6,10 kg
Premiera modelu 2015 rok
Cena ~ 190 zł (z VAT)
Run Flat nie
Wzmocnienie nie
Homologacja / OE nie
Rant ochronny felgi -
Inne oznaczenia -
Pełna nazwa BFGoodrich g-Grip All Season 155/65 R14 75T

Model g-Grip All Season

Bieżnik kierunkowy (zdjęcie)

Opis modelu g-Grip All Season jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne, zastosowane technologie oraz opinie kierowców, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje.

Opony całoroczne BFGoodrich g-Grip All Season w rozmiarze 155/65 R14 75T

Opony całoroczne BFGoodrich g-Grip All Season 155/65 R14 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Toyota Aygo (I), Skoda Roomster, VW Multivan, Kia Carens, VW Golf czy Nissan Micra. Ich konstrukcja i osiągi są dostosowane do możliwości właśnie takich aut i oczekiwań ich kierowców. Prezentowany tutaj model BFGoodrich g-Grip All Season 155/65 R14 w ramach europejskiego systemu etykiet otrzymał klasę E za poziom oporów toczenia, C w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 71 dB za emisję hałasu zewnętrznego.

Rozmiar 155/65 R14 opon BFGoodrich g-Grip All Season należy czytać następująco: szerokość 155 mm, wysokość profilu 65 (jako procent z szerokości, czyli 100,75 mm) i średnica 14 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. Omawiane opony BFGoodrich g-Grip All Season 155/65 R14 mają indeks prędkości T (oznacza to dopuszczalną prędkość 190 km/h) i indeks nośności 75 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 387 kg).

Opona do aut osobowych

Przeznaczenie - samochody osobowe (zdjęcie)

Opony do samochodów osobowych są dostępne na rynku w ramach trzech klas: ekonomicznej (najtańsze modele na rynku), średniej (optymalny stosunek cena-jakość) i premium (nowoczesna technologia, wysoki poziom osiągów). Opony osobowe bardzo często oferują dodatkowe rozwiązania, np. rant ochronny felgi, technologię umożliwiającą jazdę po przebiciu czy wzmocnioną konstrukcję. Wśród setek modeli opon osobowych każdy kierowca znajdzie odpowiedni dla siebie i swojego samochodu.

Klasa - średnia. Sprawdzone technologie oraz kompromis między osiągami i ceną

Klasa - średnia

Opony klasy średniej, zwanej też medium, pod względem technologicznym stanowią kompromis pomiędzy modelami premium a ekonomicznymi. Z tego względu są też tańsze od opon klasy wyższej. Opony ze średniej półki są najczęściej wybierane przez kierowców posiadających auta o przeciętnej mocy, preferujących umiarkowany styl jazdy czy poruszających się głównie po mieście z wyjazdami w trasy kilka razy w roku. Największą popularnością na rynku cieszą się następujące marki opon klasy średniej: Fulda, Firestone, Kleber, Uniroyal i Hankook.

Etykieta unijna opon g-Grip All Season 155/65 R14 czyli ocena hałasu, hamowania i spalania

Etykieta unijna na oponach to oznaczenie, które jest umieszczane na poszczególnych modelach w formie naklejek podobnych do tych znanych ze sprzętu AGD/RTV. Dzięki temu porównanie podstawowych osiągów opon staje się znacznie łatwiejsze. Na etykietach znajdują się informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Etykiety w pierwszych dwóch kategoriach przewidują przyznanie klas od A do G (z tym, że D nie jest używana) oraz od 1 do 3 fal i wartości liczbowej w dB za hałas zewnętrzny. Zobacz jak prezentują się oceny opon BFGoodrich g-Grip All Season 155/65R14 75T na etykiecie unijnej.

Spalanie paliwa - ocena E

Opory toczenia mają wpływ na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najlepszymi i najbardziej oszczędnymi oponami są modele oznaczone literą "A" – najmniej ekonomiczne ogumienie zaliczane jest do klasy "G". Klasy "D" nie stosuje się w odniesieniu do samochodów osobowych. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające kryteria - opony 155/65 R14 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).

Hamowanie na mokrym - ocena C

Fragment etykiety unijnej zawierający informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni prezentuje wyniki pomiaru drogi hamowania i siły tarcia opon we wspomnianych warunkach w porównaniu do modelu referencyjnego. Etykieta unijna za przyczepność na mokrym przewiduje przyznanie klas od A (najwyższa) do G (najniższa) – warto jednak pamiętać, że klasa D dla rozgraniczenia lepszych i gorszych produktów pozostaje pusta, a opony z klasą G nie są dopuszczane do sprzedaży, więc w praktyce takich się nie spotyka. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 5 innych produktów spełniających wytyczne - opony g-Grip All Season (model) oraz 14 cali (średnica).

Hałas na zewnątrz - 71 dB

Hałas zewnętrzny to inaczej natężenie dźwięku, który wytwarzany jest przez pracująca oponę. Pod tym względem ogumienie dzieli się na trzy kategorie oznaczane od najcichszych do najgłośniejszych graficznymi symbolami jednej, dwóch lub trzech fal. Dodatkowo umieszcza się w tym miejscu również liczbę oznaczającą średnie natężenie hałasu w decybelach. Wynik " dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 0 innych produktów spełniających kryteria - opony BFGoodrich (producent), całoroczne (sezon) oraz 155/65 R14 (rozmiar).

Firma BFGoodrich (marka Michelin)

Logo firmy oponiarskiej BFGoodrich (zdjęcie)

Opony BFGoodrich zaliczane są do klasy średniej, co oznacza, że charakteryzują się najlepszym stosunkiem ceny do jakości. Warto wiedzieć, że ta amerykańska marka jest obecnie częścią koncernu Michelin i wykorzystuje jego zaawansowane rozwiązania technologiczne. Sama jednak także może pochwalić się dużymi osiągnięciami – opony BFGoodrich były wykorzystywane między innymi w promach kosmicznych. Obecnie największym zainteresowaniem kierowców cieszą się modele: G-Force Winter 2 (zimowe), G-Grip (letnie) i G-Grip All Season 2 (całoroczne) oraz Mud Terrain T/A KM3 i All Terrain T/A KO2 (terenowe).

Kierunkowa rzeźba bieżnika

Bieżnik kierunkowy (zdjęcie)

Opony z bieżnikiem kierunkowym charakteryzują się układem rowków, który kształtem przypomina literę "V". Dzięki takiemu rozwiązaniu opony kierunkowe są w stanie doskonale odprowadzać wodę i błoto pośniegowe. Badania wykazały, że oferują o 20% wyższą odporność na aquaplaning w porównaniu do opon asymetrycznych. Z tego względu kierunkowa rzeźba jest stosowana w większości opon zimowych. Do pozostałych zalet omawianego bieżnika należą dobre trzymanie toru jazdy oraz atrakcyjny wygląd.

Oznaczenia 75T

Napisy "75" oraz "T" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 387 kg) oraz prędkości (do 190 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych.

Opona na sezon letni oraz zimowy

Opony całoroczne

Opony całoroczne/wielosezonowe zaprojektowane są tak, aby zapewnić optymalne właściwości jezdne zarówno w okresie letnim, jak i zimowym. Tego typu ogumienie zwykle stanowi kompromis pomiędzy osiągami typowych opon letnich i zimowych – część bieżnika odpowiada za prowadzenie na suchej drodze, a część jest przystosowana do zimowej nawierzchni. Mieszanka gumowa opon całorocznych najlepiej sprawdza się w umiarkowanych temperaturach – nie jest tak dobra w upały i podczas mrozu, jak mieszanki opon sezonowych.

Gwarancja na opony g-Grip All Season

Gwarancja na opony BFGoodrich jest taka sama, jak w przypadku wszystkich innych marek należących do koncernu Michelin. Jej warunki są bardzo atrakcyjne, ponieważ okres ochronny obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu. Jeśli z oponami zacznie się dziać coś niepokojącego, to po zgłoszeniu tego faktu producent dokona ich fachowej ekspertyzy. Po uznaniu ewentualnej reklamacji wadliwy towar może zostać wymieniony na nowy lub przyznana będzie rekompensata proporcjonalna do stopnia zużycia uszkodzonej opony.

5 lat od daty zakupu

Opinie kierowców rozmiaru 155/65 R14 o oponach BFGoodrich g-Grip All Season

Przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie warto zapoznać się z opiniami o oponach zamieszczonymi na łamach różnego rodzaju portali internetowych, porównywarek cenowych itp. Przykładowe opinie o oponach całorocznych BFGoodrich prezentują się następująco: "bardzo dobrze radziły sobie na śniegu, podczas deszczu i roztopów także jeździ się bezpiecznie – ABS nie uruchomił się ani razu"; "ciche, dobrze trzymają się drogi – przełamują stereotyp opon wielosezonowych – bardzo dobry produkt".

BFGoodrich w testach opon wielosezonowych

Test opon wielosezonowych BFGoodrich

Testy opon całorocznych BFGoodrich potwierdzają deklaracje producenta na temat oferowanych przez nie osiągów. Flagowy model g-Grip All Season 2 był sprawdzany między innymi przez "Auto Zeitung" i "Auto Bild" (2017 rok, rozmiar 205/55 R16). W pierwszym ze wspomnianych testów zajął 3. miejsce z notą "bardzo polecany", a w drugim uplasował się na 5. pozycji. Do największych zalet tego produktu należą dobre ruszanie i hamowanie na śniegu, zadowalające prowadzenie na suchej i mokrej nawierzchni oraz małe opory toczenia.

Test opon (wyniki):

  • 14 miejsce 2018 Auto Bild
  • 3 miejsce 2017 Auto Zeitung

Inne nazwy

Zobacz inne określenia opon BFGoodrich g-Grip All Season 155/65 R14 75T. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (75T), sezonu (opony całoroczne), nazwy producenta (BFGoodrich), rozmiaru (155/65 R14) oraz modelu (g-Grip All Season) przedstawione w odmiennej kolejności.

Znalezione m.in. na forum:

  • BFGoodrich 155/65R14 75T g-GripAllSeason
  • opony całoroczne 155/65R14 BFGoodrich g-Grip All Season
  • opony BFGoodrich g-Grip All Sezon 14 155x65
  • g-Grip All Season 155/65 R14 75 T całoroczne
  • 155 65 14 g-Grip All Season BFGoodrich 75 T

Polecane opony całoroczne 155 65 R14 75T w podobnej cenie i parametrach

Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 155 mm, profilu 65 %, średnicy 14 cali oraz indeksach 75T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Fulda, Vredestein, Apollo, Nokian oraz Toyo – kosztujące od 168 do 249 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.

Nokian
Weatherproof
155/65 R14 75T

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: B
  • Hałas zewnętrzny: 68 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty zakupu
  • Cena: 193 zł

Fulda
Multicontrol
155/65 R14 75T

  • Opory toczenia: E
  • Hamowanie na mokrym: C
  • Hałas zewnętrzny: 67 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 170 zł

Vredestein
Quatrac 5
155/65 R14 75T

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: C
  • Hałas zewnętrzny: 68 dB
  • Gwarancja: 3 lata od daty produkcji
  • Cena: 224 zł

Toyo
Celsius
155/65 R14 75T

  • Opory toczenia: F
  • Hamowanie na mokrym: C
  • Hałas zewnętrzny: 69 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 168 zł

Apollo
Alnac 4G All Season
155/65 R14 75T

  • Opory toczenia: E
  • Hamowanie na mokrym: C
  • Hałas zewnętrzny: 68 dB
  • Gwarancja: 2 lata od daty zakupu
  • Cena: 249 zł

Dodatkowe informacje

Kierowca w samochodzie

Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.

Promocja i wyprzedaż

Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą wycieczki zagraniczne, bony Sodexo, smycze do kluczy, wejściówki do kina czy kubki termiczne.

Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy BFGoodrich to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 43-56% od ceny detalicznej.

Zakup na raty

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, Santander Consumer Bank czy Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).

Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych BFGoodrich w rozmiarze 155/65 R14 (75T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 190 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 760 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 71 (12 rat) do 388 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.

Kalkulacja zakupu opon na raty
Ilość rat Miesięczna rata Koszt całkowity Nadpłata
2 388 zł 776 zł 16 zł
4 198 zł 792 zł 32 zł
6 135 zł 810 zł 50 zł
8 103 zł 824 zł 64 zł
10 84 zł 840 zł 80 zł
12 71 zł 852 zł 92 zł

Produkty powiązane

Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu g-Grip All Season mogą być m.in. pianki naprawcze, środki do konserwacji opon, preparaty do mycia felg oraz płyny do prania tapicerki.

Michelin CrossClimate 2

Michelin CrossClimate 2. Charakterystyka opony, testy i opinie

2023-01-25
Michelin CrossClimate 2 swój sukces zawdzięcza przede wszystkim dzięki bardzo wysokim osiągom hamowania i przyczepności na mokrej i zaśnieżonej drodze gwarantując tym samym optymalne zużywanie się bieżnika. Wpływa to na większe bezpieczeństwo, ale też oszczędność spalania paliwa, ale też samych opon. Inwestując w model Michelin CrossClimate 2 można śmiało zapomnieć o cosezonowej zmianie ogumienia, ponieważ model ten świetnie radzi sobie w każdych warunkach.
roadstone n priz 4s

Roadstone N Priz 4S

2023-01-09
Aby znaleźć opony, które zapewnią maksimum bezpieczeństwa i komfortu, należy określić własny styl jazdy, częstotliwość korzystania z auta oraz uwzględnić najczęściej uczęszczane drogi i warunki na nich panujące. Absolutnie wystarczającym ogumieniem dla osób jeżdżących w sposób umiarkowany i nieszczególnie często będą dobre opony klasy budżetowej, takiej jak Roadstone N Priz 4S. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę podczas wyboru ogumienia i czym charakteryzuje się wspomniany model koreańskiego producenta? Sprawdź i podejmij dobrą decyzję.
premiorri vimero as

Premiorri Vimero As. Prezentacja modelu

2023-01-07
Za jedną oponę klasy premium można niekiedy kupić cały komplet ogumienia w klasie budżetowej, które również doskonale sprawdzi się w przypadku umiarkowanej jazdy i poruszaniu głównie po mieście. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest też ogumienie wielosezonowe zamiast tradycyjnych opon sezonowych. Jednym z takich produktów jest model Premiorri Vimero As. Sprawdź, co wyróżnia te opony i dlaczego warto wyposażyć w nie swoje auto.
falken euroall season as210

Opony klasy średniej Falken EuroAll Season AS210

2023-01-06
W przypadku gdy auto używane jest w sposób umiarkowany i taki też jest styl jazdy kierowcy, wcale nie trzeba kupować najdroższych opon, by zapewnić sobie maksimum bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Z powodzeniem sprawdzą się tu opony klasy średniej, które wyróżnia doskonały stosunek jakości do ceny. To często produkty, które na podstawie osiągów śmiało konkurować mogą z oponami klasy premium. Świetnym przykładem jest tu ogumienie wielosezonowe Falken EuroAll Season AS210. Sprawdź, co wyróżnia ten model opon i dlaczego warto je kupić.
austone sp-401

Austone SP401. Czym się wyróżnia opona całoroczna?

2023-01-05
Opony różnią się ceną i klasą, do której można je zaliczyć. Niekiedy w kwocie, jaką trzeba przeznaczyć na zakup jednej sztuki ogumienia premium, kupić można cały komplet opon w klasie budżetowej. Często takie opony, podobnie jak droższe produkty, również charakteryzują się świetnymi osiągami i dla dużej grupy kierowców będą to parametry w zupełności wystarczające. Jednym z takich modeli są opony całoroczne Austone SP401. Sprawdź, dlaczego jest to model warty wyboru.
goodyear vector 4seasons gen-3

Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 vs Gen-2

2023-01-04
Goodyear to amerykański gigant, który na rynku oponiarskim od wielu lat znajduje się w czołówce. Specjalizuje się głównie w oponach całorocznych, co widać po wysokich notach ich produktów w tej właśnie dziedzinie. Serca kierowców bez wątpienia skradł model Goodyear Vector 4Season Gen-2, który jak się okazało, wyznaczył nowe trendy wśród opon całosezonowych. Przez wiele lat model ten zajmował podium w rankingach największych serwisów oponiarskich na całym świecie. Goodyear jednak nie spoczął na laurach i jeszcze bardzie udoskonalił ten prawie doskonały model. W efekcie wielu przeprowadzonych badań, doświadczeń i testów do sprzedaży trafił model Goodyear Vector 4Season Gen-3, który jest następcą topowego modelu opon wielosezonowych tej marki. Czym się różnią i który z nich jest lepszy?