Porównujemy oferty 32 sklepów z oponami całorocznymi firmy BFGoodrich w rozmiarze 185/60R15. Zobacz gdzie kupić opony g-Grip All Season 2 o indeksach 88 H XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
BFGoodrich g-Grip All Season 2 w rozmiarze 185/60 R15 88H to opona całoroczna oraz wzmacniana (XL). Oznaczenia 335431 oraz 3528703354314 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy medium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 335431 |
EAN | 3528703354314 |
Producent | BFGoodrich |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Charlotte, Stany Zjednoczone |
Klasa | średnia |
Model | g-Grip All Season 2 |
Poprzedni model | g-Grip All Season |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="185" profile="60" diameter="15"]185/60 R15[/size] |
Szerokość | 185 mm |
Profil | 60 % |
Średnica | 15 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 111 mm |
Kraj produkcji | USA, Niemcy, Rumunia, Włochy, Polska, Holandia, UK |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 88 |
Maksymalna nośność | 560 kg |
Indeks prędkości | H |
Maksymalna prędkość | 210 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 68 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 7,60 kg |
Premiera modelu | 2017 rok |
Cena | ~ 370 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | BFGoodrich g-Grip All Season 2 185/60 R15 88H XL |
BFGoodrich g-Grip All Season 2 to opony całoroczne, które zostały stworzone z myślą o bardzo szerokiej grupie samochodów osobowych – od miejskich po dysponujące większą mocą auta klasy wyższej. Model jest zaliczany do klasy średniej (charakteryzuje się doskonałym stosunkiem ceny do jakości) i został wyprodukowany w oparciu o rozwiązania technologiczne koncernu Michelin (marka BFGoodrich jest jego częścią).
Model g-Grip All Season 2 posiada kierunkową rzeźbę bieżnika, w której znajdują się rynnowe kanały odprowadzające wodę i zmniejszające ryzyko aquaplaningu. Z kolei lamele "Flexing Points" zwiększają powierzchnię styku z nawierzchnią, co skraca drogę hamowania na suchej jezdni o 3,5 m w porównaniu do poprzedniego modelu g-Grip All Season. O osiągach w zimowych warunkach świadczą oznaczenia M+S i 3PMSF (trzy szczyty z płatkiem śniegu) na boku opony.
Warto wiedzieć, że omawiany model otrzymał jedną z najwyższych klas w swoim segmencie w ramach europejskiego systemu etykiet ("B" za hamowanie na mokrej nawierzchni). W połączeniu z wieloma pozytywnymi opiniami kierowców i wyróżnieniami w testach "AutiBild" i "Auto Zeitung" pokazuje to, że model g-Grip All Season 2 jest jedną z najlepszych opon całorocznych na rynku.
Opony BFGoodrich g-Grip All Season 2 przeznaczone są na sezon letni oraz zimowy, ich rozmiar w prezentowanym przykładzie to 185/60 R15, a indeksy prędkości i nośności odpowiednio H i 88. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną prędkością 210 km/h opona wytrzyma obciążenie do 560 kg. Omawiany rozmiar 185/60 R15 pasuje do samochodów typu Seat Toledo (IV), Skoda Roomster (5J), Seat Ibiza (IV FL), Citroen C3 (I) czy Suzuki Swift (II). W ramach europejskiego systemu etykiet na oponach omawiany model BFGoodrich g-Grip All Season 2 185/60 R15 prezentuje się następująco: B w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni, C za opory toczenia, które wpływają na spalanie paliwa oraz 68 dB w pomiarze emitowanego hałasu zewnętrznego.
Warto pamiętać, że w rozmiarze opony 185/60 R15 pierwsza liczba oznacza jej szerokość w milimetrach, druga to wysokość profilu liczona jako procent z szerokości (tutaj 60% z 185 wynosi 111 ), litera to typ konstrukcji opony (najczęściej radialny, ale może być też diagonalny), a trzecia liczba (tutaj 15) to mierzona w calach średnica felgi, na jakiej należy zamontować dany model.
Opony osobowe są projektowane z myślą o popularnych samochodach klasy miejskiej, kompaktowej, średniej czy wyższej, rodzinnych sedanach lub kombi i tym podobnych pojazdach. Bieżnik opon osobowych najczęściej jest kierunkowy lub asymetryczny. Ich zadaniem jest zapewnienie bezpiecznego, komfortowego i oszczędnego podróżowania każdego dnia. W zależności od stylu jazdy, mocy samochodu czy budżetu przeznaczonego na zakup ogumienia kierowcy mogą wybrać opony osobowe klasy ekonomicznej, średniej lub premium.
Opony klasy średniej to modele charakteryzujące się najlepszym stosunkiem ceny do jakości. Są one oferowane w ramach marek Uniroyal, Fulda, Firestone, Kleber BFGoodrich czy Hankook. Na zakup opon klasy średniej najczęściej decydują się kierowcy, którzy swój styl jazdy mogą określić jako umiarkowany, ich samochód ma przeciętną moc i jest użytkowany głównie w mieście pokonując dłuższe trasy jedynie kilka razy w roku. Opony klasy średniej to kompromis pomiędzy najtańszymi modelami budżetowymi a najbardziej nowoczesnymi premium.
Etykieta unijna na oponach przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i w przystępnej formie opisuje trzy parametry: opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni (pomiar drogi hamowania i siły tarcia między oponą a nawierzchnią) oraz poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. W pierwszych dwóch przypadkach opony mogą otrzymać klasy od A do G, przy czym nie przyznaje się klasy D. Za hałas zewnętrzny opony mogą otrzymać od jednej do trzech fal i wartość liczbową w decybelach. Zapoznanie się z parametrami na etykietach może ułatwić podjęcie decyzji o zakupie opon. Zobacz jak prezentują się oceny opon BFGoodrich g-Grip All Season 2 185/60R15 88H na etykiecie unijnej.
Opory toczenia mają wpływ na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najlepszymi i najbardziej oszczędnymi oponami są modele oznaczone literą "A" – najmniej ekonomiczne ogumienie zaliczane jest do klasy "G". Klasy "D" nie stosuje się w odniesieniu do samochodów osobowych. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 17 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 15 cali (średnica) oraz średnia (klasa).
Hamowanie na mokrej nawierzchni określa zdolność opony do zachowania przyczepności na pokrytej wodą jezdni. Jest to szczególnie istotny dla bezpieczeństwa jazdy parametr. Skala podzielona została na siedem klas oznaczonych literami alfabetu – nota "A" oznacza najkrótszą, a "G" – najdłuższą drogę hamowania. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 8 innych produktów spełniających wytyczne - opony 185/60 R15 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Etykieta unijna (hałas zewnętrzny) w porównaniu do pozostałych parametrów nie przewiduje nadawania klas odpowiadających literom alfabetu. W tym przypadku mamy do czynienia z systemem umieszczania 3 fal i wyniku pomiaru hałasu w dB. Decyzja o umieszczeniu akurat tego parametru wynika z realizacji przez UE polityki ochrony środowiska – warto pamiętać, że mierzona jest tu wartość hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony, a nie tego słyszanego w kabinie pojazdu, co często ma kluczowe znaczenie dla kierowców. Wynik "68 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 9 innych produktów spełniających kryteria - opony g-Grip All Season 2 (model) oraz 15 cali (średnica).
BFGoodrich to amerykańska marka opon klasy średniej, która powstała w kolebce przemysłu oponiarskiego, czyli Akron w Ohio. Obecnie jest ona częścią koncernu Michelin, co oznacza, że korzysta z jego rozwiązań technologicznych. Warto wiedzieć, że opony BFGoodrich były montowane np. w najstarszym modelu Forda czy promach kosmicznych. Obecnie najbardziej popularne modele marki to: G-Force Winter 2 (zimowe), G-Grip (letnie) i G-Grip All Season 2 (całoroczne) oraz Mud Terrain T/A KM3 i All Terrain T/A KO2 (terenowe).
Bieżnik kierunkowy najczęściej można spotkać w przypadku opon zimowych, ale trzeba pamiętać, że równie dobrze sprawdza się on także w przypadku modeli przeznaczonych na lato. Opony kierunkowe doskonale sprawują się na mokrej, zaśnieżonej czy zabłoconej nawierzchni. Bieżnik kierunkowy zapewnia o 20% większą odporność na aquaplaning w porównaniu z innymi rzeźbami. Oprócz tego oferuje doskonałą stabilność podczas jazdy na wprost i ma atrakcyjny wygląd. Opony z bieżnikiem kierunkowym są montowane zarówno w mniejszych, jak i większych i mocniejszych autach.
Napisy "88" oraz "H" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 560 kg) oraz prędkości (do 210 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Opony całoroczne (inne określenia to wielosezonowe lub uniwersalne) umożliwiają jazdę przez cały rok bez konieczności sezonowych wymian ogumienia. Jednocześnie należy pamiętać, że osiągi opon całorocznych to kompromis pomiędzy letnimi, a zimowymi – z tego względu najczęściej wybierają je kierowcy o umiarkowanym stylu jazdy, jeżdżący głównie po mieście lub mieszkający w miejscu o łagodnym klimacie. Warto pamiętać, że opony całoroczne powinny mieć symbol 3PMSF (trzech szczytów z płatkiem śniegu), który potwierdza ich osiągi na śniegu.
Gwarancja na opony BFGoodrich jest taka sama, jak w przypadku wszystkich innych marek należących do koncernu Michelin. Jej warunki są bardzo atrakcyjne, ponieważ okres ochronny obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu. Jeśli z oponami zacznie się dziać coś niepokojącego, to po zgłoszeniu tego faktu producent dokona ich fachowej ekspertyzy. Po uznaniu ewentualnej reklamacji wadliwy towar może zostać wymieniony na nowy lub przyznana będzie rekompensata proporcjonalna do stopnia zużycia uszkodzonej opony.
Opinie o oponach całorocznych BFGoodrich w większości przypadków są bardzo pozytywne. Większość kierowców, którzy je użytkują, kupiłoby je ponownie. W recenzjach opublikowanych w Internecie można przeczytać, że "przy nagłym ataku zimy opony dały sobie radę, samochód prowadził się pewnie"; "dobrze sprawują się na wodzie i błocie pośniegowym, są także całkiem cichce – nadają się na dłuższe trasy"; "droga hamowania na suchej i mokrej nawierzchni jest całkiem krótka, ABS nie uruchamia się praktycznie w ogóle".
Testy opon całorocznych BFGoodrich pokazują, że są to jedne z najlepszych produktów w klasie średniej. Dobrym przykładem są wyniki modelu g-Grip All Season 2, który w sprawdzianie "Auto Zeitung" z 2017 roku (rozmiar 205/55 R16) zajął 3. miejsce otrzymując notę "bardzo polecany" i przegrywając tylko z oponami klasy premium. Do jego największych zalet zaliczono wówczas dobre ruszanie i hamowanie na śniegu, zadowalające prowadzenie na suchej i mokrej nawierzchni oraz małe opory toczenia. Dla porównania w podobnym teście "Auto Bild" (ten sam rok i rozmiar) zajął 5. miejsce na 10 możliwych.
Zobacz inne określenia opon BFGoodrich g-Grip All Season 2 185/60 R15 88H XL. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (185/60 R15), sezonu (opony całoroczne), modelu (g-Grip All Season 2), indeksów (88H XL) oraz nazwy producenta (BFGoodrich) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 185 mm, profilu 60 %, średnicy 15 cali oraz indeksach 88H. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Hankook, Nokian, Michelin, Fulda oraz Dunlop – kosztujące od 233 do 344 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą pamięci przenośne USB, kubki termiczne, wejściówki do kina, koszulki piłkarskie czy wycieczki zagraniczne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy BFGoodrich to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 41-57% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, Santander Consumer Bank oraz Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych BFGoodrich w rozmiarze 185/60 R15 XL (88H). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 370 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 480 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 139 (12 rat) do 755 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 755 zł | 1 510 zł | 30 zł |
4 | 385 zł | 1 540 zł | 60 zł |
6 | 262 zł | 1 572 zł | 92 zł |
8 | 200 zł | 1 600 zł | 120 zł |
10 | 163 zł | 1 630 zł | 150 zł |
12 | 139 zł | 1 668 zł | 188 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu g-Grip All Season 2 mogą być m.in. mierniki grubości bieżnika, ramki do tablic rejestracyjnych, płyny do prania tapicerki oraz pianki naprawcze.