Porównujemy oferty 33 sklepów z oponami całorocznymi firmy BFGoodrich w rozmiarze 205/55R16. Zobacz gdzie kupić opony g-Grip All Season 2 o indeksach 91 H w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
BFGoodrich g-Grip All Season 2 w rozmiarze 205/55 R16 91H to opona całoroczna. Oznaczenia 019223 oraz 3528700192230 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy medium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 019223 |
EAN | 3528700192230 |
Producent | BFGoodrich |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Charlotte, Stany Zjednoczone |
Klasa | średnia |
Model | g-Grip All Season 2 |
Poprzedni model | g-Grip All Season |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="205" profile="55" diameter="16"]205/55 R16[/size] |
Szerokość | 205 mm |
Profil | 55 % |
Średnica | 16 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 112,75 mm |
Kraj produkcji | USA, Niemcy, Rumunia, Włochy, Polska, Holandia, UK |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 91 |
Maksymalna nośność | 615 kg |
Indeks prędkości | H |
Maksymalna prędkość | 210 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 68 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 8,80 kg |
Premiera modelu | 2017 rok |
Cena | ~ 244 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | BFGoodrich g-Grip All Season 2 205/55 R16 91H |
BFGoodrich g-Grip All Season 2 to opony całoroczne, które zostały stworzone z myślą o bardzo szerokiej grupie samochodów osobowych – od miejskich po dysponujące większą mocą auta klasy wyższej. Model jest zaliczany do klasy średniej (charakteryzuje się doskonałym stosunkiem ceny do jakości) i został wyprodukowany w oparciu o rozwiązania technologiczne koncernu Michelin (marka BFGoodrich jest jego częścią).
Model g-Grip All Season 2 posiada kierunkową rzeźbę bieżnika, w której znajdują się rynnowe kanały odprowadzające wodę i zmniejszające ryzyko aquaplaningu. Z kolei lamele "Flexing Points" zwiększają powierzchnię styku z nawierzchnią, co skraca drogę hamowania na suchej jezdni o 3,5 m w porównaniu do poprzedniego modelu g-Grip All Season. O osiągach w zimowych warunkach świadczą oznaczenia M+S i 3PMSF (trzy szczyty z płatkiem śniegu) na boku opony.
Warto wiedzieć, że omawiany model otrzymał jedną z najwyższych klas w swoim segmencie w ramach europejskiego systemu etykiet ("B" za hamowanie na mokrej nawierzchni). W połączeniu z wieloma pozytywnymi opiniami kierowców i wyróżnieniami w testach "AutiBild" i "Auto Zeitung" pokazuje to, że model g-Grip All Season 2 jest jedną z najlepszych opon całorocznych na rynku.
Opony całoroczne BFGoodrich g-Grip All Season 2 205/55 R16 są najczęściej montowane w następujących modelach samochodów: VW Golf (VII FL), Skoda Octavia (II), Audi A4 (B6), Opel Astra (H) czy VW Golf (VI). Prezentowany produkt ma indeks prędkości H, co oznacza że można się na nim poruszać z maksymalną prędkością 210 km/h. Z kolei indeks nośności opon wielosezonowych BFGoodrich g-Grip All Season 2 205/55 R16 to 91 - najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 615 kg.
Opona całoroczna BFGoodrich g-Grip All Season 2 w omawianym rozmiarze otrzymała na unijnej etykiecie klasę C w ramach pomiaru oporów toczenia mających wpływ na poziom spalania paliwa. Za przyczepność na mokrej nawierzchni produkt otrzymał klasę B, a pomiar hałasu zewnętrznego emitowanego przez model BFGoodrich g-Grip All Season 2 205/55 R16 dał wynik 68 dB.
Jak należy interpretować zapis rozmiaru opony, który umieszczony jest na ścianie bocznej każdego modelu? Pierwsza liczba to szerokość opony podawana w milimetrach – w omawianym przypadku jest to 205 mm. Druga liczba to wysokość profilu opony prezentowana jako procent z szerokości – tutaj 55% z 205, czyli 112,75 mm. Litera mówi to typie konstrukcji opony (najczęściej jest to "R" – radialna), a ostatnia liczba to średnica felgi, na jaką należy zamontować dany produkt – w tym przypadku 16 cali, czyli 40,64 cm.
Opony osobowe montowane są na przykład w miejskich kompaktach, rodzinnych sedanach czy kombi, a także popularnych crossoverach. Najczęściej posiadają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Modele opon osobowych dzielą się na trzy klasy: premium (najbardziej zaawansowane technologicznie, o największych osiągach), średnią (optymalny stosunek cena-jakość) i ekonomiczną (najtańsze). Opony osobowe mogą posiadać szereg dodatkowych cech: technologię Run Flat, rant ochronny czy wzmocnioną konstrukcję.
Opony klasy średniej, zwanej też medium, pod względem technologicznym stanowią kompromis pomiędzy modelami premium a ekonomicznymi. Z tego względu są też tańsze od opon klasy wyższej. Opony ze średniej półki są najczęściej wybierane przez kierowców posiadających auta o przeciętnej mocy, preferujących umiarkowany styl jazdy czy poruszających się głównie po mieście z wyjazdami w trasy kilka razy w roku. Największą popularnością na rynku cieszą się następujące marki opon klasy średniej: Fulda, Firestone, Kleber, Uniroyal i Hankook.
Etykieta unijna na oponach to oznaczenie, które jest umieszczane na poszczególnych modelach w formie naklejek podobnych do tych znanych ze sprzętu AGD/RTV. Dzięki temu porównanie podstawowych osiągów opon staje się znacznie łatwiejsze. Na etykietach znajdują się informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Etykiety w pierwszych dwóch kategoriach przewidują przyznanie klas od A do G (z tym, że D nie jest używana) oraz od 1 do 3 fal i wartości liczbowej w dB za hałas zewnętrzny. Zobacz jak prezentują się oceny opon BFGoodrich g-Grip All Season 2 205/55R16 91H na etykiecie unijnej.
Etykieta unijna na oponach informuje między innymi o poziomie oporów toczenia, które mają wpływ na zużycie paliwa przez samochód, a w efekcie emisję spalin. Im mniejsze opory, tym auto powinno palić mniej – nawet 0,25 litra na 100 km. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza). Taka skala widnieje na etykietach, ale warto wiedzieć, że ocena D nie jest stosowana – jest to tak zwana klasa pusta dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych w tej kategorii. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 17 innych produktów spełniających kryteria - opony 205/55 R16 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Przyczepność na mokrej nawierzchni to zdolność zachowania kontaktu opony z pokrytą wodą jezdnią. Najkrótszą drogą hamowania cechuje się ogumienie zaliczane do klasy "A". Najsłabsze parametry pod tym względem mają modele z notą "F" (w przypadku aut osobowych) lub "G" (dla pozostałych pojazdów). Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 11 innych produktów spełniających wytyczne - opony g-Grip All Season 2 (model) oraz 16 cali (średnica).
Pracująca opona generuje hałas – wysokie jego natężenie sprawia, że jazda jest niekomfortowa. Dlatego też na etykiecie podaje się jego wartość w decybelach i przydziela każdą oponę do jednej z trzech klas głośności, oznaczanych graficznie jedną, dwiema lub trzema symbolami fali. Wynik "68 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony całoroczne (sezon), 16 cali (średnica) oraz średnia (klasa).
Marka opon BFGoodrich pochodzi ze Stanów Zjednoczonych, a obecnie jest częścią koncernu Michelin. Warto jednak wiedzieć, że sama także posiada bogaty dorobek – na oponach marki poruszał się pierwszy samochód marki Ford, były one także stosowane w promach kosmicznych. Obecnie opony BFG zaliczane są do klasy średniej (mają doskonały stosunek do jakości). Najczęściej wybierane modele: G-Force Winter 2 (zimowe), G-Grip (letnie) i G-Grip All Season 2 (całoroczne) oraz Mud Terrain T/A KM3 i All Terrain T/A KO2 (terenowe).
Opony z bieżnikiem kierunkowym zapewniają najlepsze osiągi na mokrej nawierzchni, śniegu i błocie pośniegowym. Szacuje się, że tego typu rozwiązanie zapewnia 20% większą odporność na aquaplaning w porównaniu z innymi rzeźbami bieżnika. Bieżnik kierunkowy charakteryzuje się układem rowków przypominającym kształtem literę "V". Opony z tego typu rzeźbą należy montować zgodnie z kierunkiem toczenia (oznaczenie "rotation" na ścianie bocznej). Opony kierunkowe są także cenione za dobrą sterowność na prostej i atrakcyjny wygląd.
Opony całoroczne (inne określenia to wielosezonowe lub uniwersalne) umożliwiają jazdę przez cały rok bez konieczności sezonowych wymian ogumienia. Jednocześnie należy pamiętać, że osiągi opon całorocznych to kompromis pomiędzy letnimi, a zimowymi – z tego względu najczęściej wybierają je kierowcy o umiarkowanym stylu jazdy, jeżdżący głównie po mieście lub mieszkający w miejscu o łagodnym klimacie. Warto pamiętać, że opony całoroczne powinny mieć symbol 3PMSF (trzech szczytów z płatkiem śniegu), który potwierdza ich osiągi na śniegu.
Na opony BFGoodrich przysługuje 5-letnie gwarancja, której bieg jest liczony od daty zakupu produktu. Warto wiedzieć, że jej warunki są takie same, jak w przypadku innych marek wchodzących w skład grupy Michelin. Standardowo obejmuje ona wszystkie wady związane z konstrukcją opon, ich jakością wykonania czy materiałami użytymi do produkcji. W przypadku uznania ewentualnej reklamacji opony są wymieniane na nowe (ewentualnie zwracane są koszty przeznaczone na ich zakup) lub przyznawana jest rekompensata w wysokości zależnej od stopnia zużycia wadliwego produktu.
Opinie o oponach całorocznych BFGoodrich w większości przypadków są bardzo pozytywne. Większość kierowców, którzy je użytkują, kupiłoby je ponownie. W recenzjach opublikowanych w Internecie można przeczytać, że "przy nagłym ataku zimy opony dały sobie radę, samochód prowadził się pewnie"; "dobrze sprawują się na wodzie i błocie pośniegowym, są także całkiem cichce – nadają się na dłuższe trasy"; "droga hamowania na suchej i mokrej nawierzchni jest całkiem krótka, ABS nie uruchamia się praktycznie w ogóle".
Testy opon całorocznych BFGoodrich potwierdzają deklaracje producenta na temat oferowanych przez nie osiągów. Flagowy model g-Grip All Season 2 był sprawdzany między innymi przez "Auto Zeitung" i "Auto Bild" (2017 rok, rozmiar 205/55 R16). W pierwszym ze wspomnianych testów zajął 3. miejsce z notą "bardzo polecany", a w drugim uplasował się na 5. pozycji. Do największych zalet tego produktu należą dobre ruszanie i hamowanie na śniegu, zadowalające prowadzenie na suchej i mokrej nawierzchni oraz małe opory toczenia.
Zobacz inne określenia opon BFGoodrich g-Grip All Season 2 205/55 R16 91H. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (91H), nazwy producenta (BFGoodrich), rozmiaru (205/55 R16), sezonu (opony całoroczne) oraz modelu (g-Grip All Season 2) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 205 mm, profilu 55 %, średnicy 16 cali oraz indeksach 91H. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Dębica, Nokian, Kleber oraz Goodyear – kosztujące od 211 do 299 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą koszulki piłkarskie, wejściówki do kina, karty przedpłacone, wycieczki zagraniczne oraz promocja "zakup 4 opon w cenie 3".
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy BFGoodrich to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 36-64% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, Santander Consumer Bank czy Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych BFGoodrich w rozmiarze 205/55 R16 (91H). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 244 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 976 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 92 (12 rat) do 498 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 498 zł | 996 zł | 20 zł |
4 | 254 zł | 1 016 zł | 40 zł |
6 | 173 zł | 1 038 zł | 62 zł |
8 | 132 zł | 1 056 zł | 80 zł |
10 | 108 zł | 1 080 zł | 104 zł |
12 | 92 zł | 1 104 zł | 128 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu g-Grip All Season 2 mogą być m.in. skrobaczki do szyb, worki do opon, preparaty do mycia felg oraz mierniki grubości bieżnika.