Porównujemy oferty 31 sklepów z oponami całorocznymi firmy BFGoodrich w rozmiarze 225/55R16. Zobacz gdzie kupić opony g-Grip All Season 2 o indeksach 99 H XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
BFGoodrich g-Grip All Season 2 w rozmiarze 225/55 R16 99H to opona całoroczna oraz wzmacniana (XL). Oznaczenia 663735 oraz 3528706637353 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy medium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 663735 |
EAN | 3528706637353 |
Producent | BFGoodrich |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Charlotte, Stany Zjednoczone |
Klasa | średnia |
Model | g-Grip All Season 2 |
Poprzedni model | g-Grip All Season |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="225" profile="55" diameter="16"]225/55 R16[/size] |
Szerokość | 225 mm |
Profil | 55 % |
Średnica | 16 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 123,75 mm |
Kraj produkcji | USA, Niemcy, Rumunia, Włochy, Polska, Holandia, UK |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 99 |
Maksymalna nośność | 775 kg |
Indeks prędkości | H |
Maksymalna prędkość | 210 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | B (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 69 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 9,50 kg |
Premiera modelu | 2017 rok |
Cena | ~ 418 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | BFGoodrich g-Grip All Season 2 225/55 R16 99H XL |
BFGoodrich g-Grip All Season 2 to opony całoroczne, które zostały stworzone z myślą o bardzo szerokiej grupie samochodów osobowych – od miejskich po dysponujące większą mocą auta klasy wyższej. Model jest zaliczany do klasy średniej (charakteryzuje się doskonałym stosunkiem ceny do jakości) i został wyprodukowany w oparciu o rozwiązania technologiczne koncernu Michelin (marka BFGoodrich jest jego częścią).
Model g-Grip All Season 2 posiada kierunkową rzeźbę bieżnika, w której znajdują się rynnowe kanały odprowadzające wodę i zmniejszające ryzyko aquaplaningu. Z kolei lamele "Flexing Points" zwiększają powierzchnię styku z nawierzchnią, co skraca drogę hamowania na suchej jezdni o 3,5 m w porównaniu do poprzedniego modelu g-Grip All Season. O osiągach w zimowych warunkach świadczą oznaczenia M+S i 3PMSF (trzy szczyty z płatkiem śniegu) na boku opony.
Warto wiedzieć, że omawiany model otrzymał jedną z najwyższych klas w swoim segmencie w ramach europejskiego systemu etykiet ("B" za hamowanie na mokrej nawierzchni). W połączeniu z wieloma pozytywnymi opiniami kierowców i wyróżnieniami w testach "AutiBild" i "Auto Zeitung" pokazuje to, że model g-Grip All Season 2 jest jedną z najlepszych opon całorocznych na rynku.
Opony BFGoodrich g-Grip All Season 2 225/55 R16 99 H zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. W przypadku rozmiaru 225/55 R16 ich szerokość wynosi 225 mm, wysokość profilu to procent z szerokości (tutaj 55% z 225 wynosi 123,75), litera stanowi informację o typie konstrukcji opony (zwykle radialny, ale niektóre opony mają też budowę diagonalną), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania na niej tej opony to 16 cali. Kolejne dwa oznaczenia (99 i H) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon wielosezonowych BFGoodrich g-Grip All Season 2 225/55 R16.
Indeks nośności to najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością i wynosi ona tu 775 kg, natomiast sama dopuszczalna prędkość w przypadku tych opon to 210 km/h. W ramach europejskiego systemu etykietowania opon model BFGoodrich g-Grip All Season 2 225/55 R16 otrzymał klasy B w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni, B za opory toczenia oraz wartość 69 dB za emitowany hałas zewnętrzny. Omawiany produkt najlepiej sprawdzi się w samochodach BMW Seria 4 (I), Mercedes Klasa E (212 FL), Mercedes Klasa E (211), BMW Seria 5 (E60) czy BMW Seria 3 (F30 FL).
Opony do samochodów osobowych są dostępne na rynku w ramach trzech klas: ekonomicznej (najtańsze modele na rynku), średniej (optymalny stosunek cena-jakość) i premium (nowoczesna technologia, wysoki poziom osiągów). Opony osobowe bardzo często oferują dodatkowe rozwiązania, np. rant ochronny felgi, technologię umożliwiającą jazdę po przebiciu czy wzmocnioną konstrukcję. Wśród setek modeli opon osobowych każdy kierowca znajdzie odpowiedni dla siebie i swojego samochodu.
Opony klasy średniej, jak sama nazwa wskazuje, pod względem osiągów i cen stoją pomiędzy modelami premium a budżetowymi. Do najbardziej popularnych marek w tym segmencie należą: Fulda, Firestone, Kleber, Uniroyal i Hankook. Opony klasy średniej są wybierane przez kierowców, którzy preferują umiarkowany styl jazdy i nie pokonują bardzo dużej liczby kilometrów w ciągu roku, a ich samochody mają przeciętną moc (należą np. do segmentu kompaktowego). Produkty z tej półki cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem ze względu na ich doskonały stosunek ceny do jakości.
Etykieta UE zawiera najważniejsze informacje o parametrach bezpieczeństwa, komfortu i ekonomiki jazdy. Wprowadzony w 2012 roku system oznaczeń pozwala z łatwością porównać opony pod względem generowanego podczas pracy hałasu, oporów toczenia oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Zobacz jak prezentują się oceny opon BFGoodrich g-Grip All Season 2 225/55R16 99H na etykiecie unijnej.
Opory toczenia wpływają na ekonomikę jazdy. Na etykietach stosuje się siedem klas oszczędności oznaczonych kolejnymi literami alfabety. Ocena "A" przypisana jest ogumieniu najbardziej oszczędnemu, a nota "G" zarezerwowana jest dla modeli o największych oporach toczenia. Im lepsza klasa, tym większy wpływ na ograniczenie spalania i emisję spalin przez auta. Taką samą ocenę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 5 innych produktów spełniających kryteria - opony 225/55 R16 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Fragment etykiety unijnej zawierający informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni prezentuje wyniki pomiaru drogi hamowania i siły tarcia opon we wspomnianych warunkach w porównaniu do modelu referencyjnego. Etykieta unijna za przyczepność na mokrym przewiduje przyznanie klas od A (najwyższa) do G (najniższa) – warto jednak pamiętać, że klasa D dla rozgraniczenia lepszych i gorszych produktów pozostaje pusta, a opony z klasą G nie są dopuszczane do sprzedaży, więc w praktyce takich się nie spotyka. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający wytyczne - opony BFGoodrich (producent), całoroczne (sezon) oraz 225/55 R16 (rozmiar).
Umieszczana na oponach etykieta unijna informuje o hałasie zewnętrznym, który jest przez nie emitowany. Jest to wynik polityki ochrony środowiska prowadzonej przez UE. Dla kierowców z pewnością bardziej istotna byłaby informacja o poziomie hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie pojazdu i ma wpływ ma komfort podróżowania (szczególnie na długich trasach). W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni w przypadku hałasu zewnętrznego nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Wynik "69 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 23 inne produkty spełniające kryteria - opony całoroczne (sezon), 16 cali (średnica) oraz średnia (klasa).
Opony BFGoodrich zaliczane są do klasy średniej (charakteryzują się najlepszym stosunkiem ceny do jakości). Marka pochodzi z USA, ale obecnie jest częścią koncernu Michelin i korzysta z jego rozwiązań technologicznych (sama jednak też posiada bogaty dorobek – pierwszy samochód marki Ford miał zamontowane opony BFG). Największą popularnością wśród modeli BFGoodrich cieszą się: G-Force Winter 2 (zimowe), G-Grip (letnie) i G-Grip All Season 2 (całoroczne). Na osobną uwagę zasługują opony 4x4, w których marka obecnie się specjalizuje, np. Mud Terrain T/A KM3 czy All Terrain T/A KO2.
Opony z bieżnikiem kierunkowym zapewniają najlepsze osiągi na mokrej nawierzchni, śniegu i błocie pośniegowym. Szacuje się, że tego typu rozwiązanie zapewnia 20% większą odporność na aquaplaning w porównaniu z innymi rzeźbami bieżnika. Bieżnik kierunkowy charakteryzuje się układem rowków przypominającym kształtem literę "V". Opony z tego typu rzeźbą należy montować zgodnie z kierunkiem toczenia (oznaczenie "rotation" na ścianie bocznej). Opony kierunkowe są także cenione za dobrą sterowność na prostej i atrakcyjny wygląd.
Napisy "99" oraz "H" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 775 kg) oraz prędkości (do 210 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Opony całoroczne (lub wielosezonowe) to technologiczny kompromis pomiędzy modelami letnimi i zimowymi. Ich mieszanka gumowa jest twardsza od zimowych, ale z drugiej strony bardziej miękka od letnich. Bieżnik można z kolei podzielić na części letnią i zimową (ta druga ma więcej lameli, które poprawiają prowadzenie na śniegu). Na oponach całorocznych powinien znaleźć się symbol 3PMSF (trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu) potwierdzający ich osiągi w zimowych warunkach.
Gwarancja na opony BFGoodrich obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu (podobnie jak w przypadku innych marek koncernu Michelin). Obejmuje ona wszelkie wady związane z jakością wykonania danego produktu, jego konstrukcji czy materiałów użytych podczas produkcji. Po zareklamowaniu opon marki są one poddawane szczegółowemu badaniu. Jeśli defekt zostanie potwierdzony, to producent w ramach gwarancji może wymienić model na nowy lub przyznać rekompensatę w wysokości uzależnionej od stopnia zużycia wadliwego produktu.
Opinie o oponach całorocznych BFGoodrich w większości przypadków są bardzo pozytywne. Większość kierowców, którzy je użytkują, kupiłoby je ponownie. W recenzjach opublikowanych w Internecie można przeczytać, że "przy nagłym ataku zimy opony dały sobie radę, samochód prowadził się pewnie"; "dobrze sprawują się na wodzie i błocie pośniegowym, są także całkiem cichce – nadają się na dłuższe trasy"; "droga hamowania na suchej i mokrej nawierzchni jest całkiem krótka, ABS nie uruchamia się praktycznie w ogóle".
Testy opon całorocznych BFGoodrich pokazują, że są to jedne z najlepszych produktów w klasie średniej. Dobrym przykładem są wyniki modelu g-Grip All Season 2, który w sprawdzianie "Auto Zeitung" z 2017 roku (rozmiar 205/55 R16) zajął 3. miejsce otrzymując notę "bardzo polecany" i przegrywając tylko z oponami klasy premium. Do jego największych zalet zaliczono wówczas dobre ruszanie i hamowanie na śniegu, zadowalające prowadzenie na suchej i mokrej nawierzchni oraz małe opory toczenia. Dla porównania w podobnym teście "Auto Bild" (ten sam rok i rozmiar) zajął 5. miejsce na 10 możliwych.
Zobacz inne określenia opon BFGoodrich g-Grip All Season 2 225/55 R16 99H XL. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (99H XL), rozmiaru (225/55 R16), modelu (g-Grip All Season 2), sezonu (opony całoroczne) oraz nazwy producenta (BFGoodrich) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 225 mm, profilu 55 %, średnicy 16 cali oraz indeksach 99H. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Nokian, Kleber, Michelin, Kumho oraz Bridgestone – kosztujące od 470 do 626 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą pamięci przenośne USB, karty przedpłacone, kubki termiczne, rabat na kolejne zakupy czy wycieczki zagraniczne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy BFGoodrich to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 42-57% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, Credite Agricole lub Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych BFGoodrich w rozmiarze 225/55 R16 XL (99H). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 418 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 672 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 157 (12 rat) do 853 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 853 zł | 1 706 zł | 34 zł |
4 | 435 zł | 1 740 zł | 68 zł |
6 | 296 zł | 1 776 zł | 104 zł |
8 | 226 zł | 1 808 zł | 136 zł |
10 | 184 zł | 1 840 zł | 168 zł |
12 | 157 zł | 1 884 zł | 212 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu g-Grip All Season 2 mogą być m.in. środki do konserwacji opon, ramki do tablic rejestracyjnych, pianki naprawcze czy podkładki antypoślizgowe pod telefon.