Porównujemy oferty 25 sklepów z oponami zimowymi firmy Dayton w rozmiarze 175/65R13. Zobacz gdzie kupić opony DW510 EVO w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "80 T " w nazwie opony?
Dayton DW510 EVO w rozmiarze 175/65 R13 80T to opona zimowa oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. 7360 oraz 3286340736015 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy ekonomicznej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 7360 |
EAN | 3286340736015 |
Producent | Dayton |
Koncern | grupa Bridgestone |
Siedziba | Stany Zjednoczone |
Klasa | ekonomiczna |
Model | DW510 EVO |
Poprzedni model | DW510 |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="175" profile="65" diameter="13"]175/65 R13[/size] |
Szerokość | 175 mm |
Profil | 65 % |
Średnica | 13 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 113,75 mm |
Kraj produkcji | Hiszpania, Włochy, Polska |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 80 |
Maksymalna nośność | 450 kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 190 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | F (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 6,65 kg |
Premiera modelu | 2014 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 162 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Dayton DW510 EVO 175/65 R13 80T |
Opis opony Dayton DW510 EVO w pigułce. Producentem opon jest marka Dayton, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Polska, Włochy czy Hiszpania. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Dayton (klasa ekonomiczna) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik DW510 EVO ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opona zimowa Dayton DW510 EVO 175/65 R13 w prezentowanym przypadku ma indeks prędkości T i indeks nośności 80. Oznacza to, że przy jeździe z maksymalną dopuszczalną prędkością 190 km/h najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 450 kg.
Oznaczenie rozmiaru omawianych opon zimowych Dayton DW510 EVO 175/65 R13 należy czytać następująco: pierwsza liczba to szerokość w milimetrach, czyli tutaj 175 mm. Druga to wysokość profilu podawana jako procent z szerokości – w tym modelu jest to 65% z 175, czyli 113,75 mm. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować model 175/65 R13 – tutaj 13 cali. Litera to z kolei typ konstrukcji opony.
Etykieta opon zimowych Dayton DW510 EVO 175/65 R13 wygląda następująco: ocena "F" za poziom oporów toczenia, "C" za przyczepność na mokrej nawierzchni oraz 71 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony zimowe Dayton DW510 EVO w rozmiarze 175/65 R13 są montowane w samochodach typu: VW Polo (III), VW Polo (III FL), VW Polo, Fiat Panda czy Fiat Punto.
DW510 EVO w rozmiarze 175/65 R13 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to zdecydowanie największy segment ogumienia. Kierowcy samochodów klasy miejskiej, kompaktowej, średniej czy wyższej mogą wybierać spośród tysięcy produktów pozycjonowanych w klasach ekonomicznej, medium i premium. Opony osobowe mają za zadanie zapewnić nie tylko bezpieczną, ale też komfortową i oszczędną jazdę. Najczęściej posiadają bieżnik asymetryczny lub kierunkowy. Przed zakupem opon osobowych warto zapoznać się z ich testami, etykietami i opiniami użytkowników zamieszczonymi w Internecie.
Opony firmy Dayton pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy ekonomicznej. Opony klasy ekonomicznej oferowane są w ramach marek Dayton, Neolin, Matador, Sunny, Dębica i wielu innych (w tym pochodzących z Chin). Tego typu produkty charakteryzują się dobrymi osiągami w różnych warunkach drogowych, ale o nieco niższym poziomie niż opony klasy średniej czy premium. Z tego powodu opony klasy ekonomicznej polecane są kierowcom mniejszych i słabszych aut, którzy nie pokonują zbyt dużych przebiegów rocznych, preferują spokojny styl jazdy albo po prostu poszukują oszczędności.
Od listopada 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują przepisy nakazujące umieszczanie na wszystkich sprzedawanych oponach specjalnych etykiet z najważniejszymi parametrami danego modelu. Dzięki nim można zapoznać się z informacjami na temat oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i generowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Dayton DW510 EVO 175/65R13 80T na etykiecie unijnej.
Opory toczenia wpływają na ekonomikę jazdy. Na etykietach stosuje się siedem klas oszczędności oznaczonych kolejnymi literami alfabety. Ocena "A" przypisana jest ogumieniu najbardziej oszczędnemu, a nota "G" zarezerwowana jest dla modeli o największych oporach toczenia. Im lepsza klasa, tym większy wpływ na ograniczenie spalania i emisję spalin przez auta. Taką samą ocenę - "F" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 2 inne produkty spełniające kryteria - opony DW510 EVO (model) oraz 13 cali (średnica).
Jednym z parametrów, który uwzględniono na etykiecie unijnej dołączonej do opony jest przyczepność na mokrej nawierzchni. To bardzo istotna wiadomość dla osób, które chcą wybrać najlepsze opony, ponieważ określa on bezpieczne zachowanie samochodu podczas trudnych warunków pogodowych. Skala parametru obejmuje litery od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Co ciekawe, różnice w odległości hamowania na mokrym między modelem z literą A, a tym z F (ocena G nie jest używana) wynoszą aż 18 metrów.
Etykieta unijna (hałas zewnętrzny) w porównaniu do pozostałych parametrów nie przewiduje nadawania klas odpowiadających literom alfabetu. W tym przypadku mamy do czynienia z systemem umieszczania 3 fal i wyniku pomiaru hałasu w dB. Decyzja o umieszczeniu akurat tego parametru wynika z realizacji przez UE polityki ochrony środowiska – warto pamiętać, że mierzona jest tu wartość hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony, a nie tego słyszanego w kabinie pojazdu, co często ma kluczowe znaczenie dla kierowców. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 12 innych produktów spełniających kryteria - opony zimowe (sezon), 13 cali (średnica) oraz ekonomiczna (klasa).
Marka Dayton dostarcza na rynek opony klasy ekonomicznej, które są wybierane przez tysiące kierowców na całym świecie ze względu na ich zoptymalizowane osiągi na każdym rodzaju nawierzchni, bezpieczeństwo jazdy podczas zróżnicowanej pogody i korzystną cenę. Ta amerykańska firma, której historia sięga 1905 roku, obecnie wchodzi w skład największego giganta oponiarskiego na świecie – japońskiego koncernu Bridgestone. Opony Dayton produkowane są m. in. w fabryce należącej do Bridgestone, która znajduje się w Poznaniu.
Model DW510 EVO (Dayton) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Opony kierunkowe mają układ rowków, który kształtem przypomina litery "V" lub "U". Często taka rzeźba jest też określana mianem jodełki. Największą zaletą bieżników kierunkowych jest doskonałe odprowadzanie wody i błota pośniegowego oraz dobre zachowanie na śniegu (20% większa odporność na aquaplaning w porównaniu do asymetryków). W związku z tym większość modeli zimowych to właśnie opony kierunkowe. Bieżnik kierunkowy oprócz tego oferuje bardzo dobre trzymanie toru jazdy podczas poruszania się na wprost i ma atrakcyjny wygląd.
Napisy "80" oraz "T" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 450 kg) oraz prędkości (do 190 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Dayton DW510 EVO 175/65 R13 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe różnią się od letnich bieżnikiem, który jest wyposażony w większą liczbę rowków odprowadzających wodę i błoto pośniegowe. Ponadto, ogumienie przeznaczone na zimę, zbudowane jest na bazie specjalnej mieszanki gumowej zawierającej w składzie większą ilość krzemionki. Odpowiada ona za elastyczność w niskich temperaturach, a co za tym idzie lepszą przyczepność. Dzięki połączeniu zoptymalizowanego bieżnika z przystosowaną do niskich temperatur mieszanką, opony zimowe zapewniają nie tylko komfort jazdy, ale także bezpieczeństwo w trudnych warunkach.
Gwarancja na opony Dayton jest udzielana podobnie jak w przypadku innych marek należących do grupy Bridgestone na okres pięć lat od daty produkcji. Oznacza to, że w tym czasie można zgłosić reklamację wynikającą z wadliwej wady opony. Warto jednak pamiętać, że tego typu uszkodzenia najczęściej uwidaczniają się podczas wyważenia opony lub w pierwszych przejechanych kilometrach, dlatego im dalej od zakupu opon, tym udowodnienie uszkodzenia fabrycznego będzie trudniejsze. Gwarancja nie obejmuje m. in. uszkodzeń mechanicznych i defektów wynikających z nieprawidłowego przechowywania opon.
Dayton to marka opon klasy ekonomicznej dostarczająca na rynek opony przeznaczone na różne sezony. W przypadku opon zimowych tego producenta, kierowcy dzielący się swoją opinią na ich temat w sieci podkreślają korzystny stosunek jakości do ceny produktu. "W tej cenie rewelacja", "śnieg nie stanowi dla nich żadnego problemu, zapewniają też krótką drogę hamowania" - tak o oponach zimowych Dayton piszą użytkujący je kierowcy. Ich opinie to cenne źródło wiedzy, ponieważ dzięki nim można się dowiedzieć, jak różne opony sprawdzają się w codziennym użytkowaniu przez dłuższy czas.
Dzięki testom opon, kierowcy mający problem z wyborem modelu do swojego auta mogą sprawdzić, jak poszczególne modele zachowują się w typowo zimowych warunkach. Ogumienie zimowe Dayton to dobre rozwiązanie dla wszystkich kierowców zwracających uwagę na stosunek jakości do ceny. Podobnie jak inne opony klasy ekonomicznej, Dayton były bardzo rzadko brane pod uwagę w testach. W zakresie hamowania na mokrej nawierzchni, model Dayton DW 510 Evo został sprawdzony w 2018 przez Auto Bild. Zajął 34 miejsce na 51 pozycji.
Zobacz inne określenia opon Dayton DW510 EVO 175/65 R13 80T. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (80T), modelu (DW510 EVO), nazwy producenta (Dayton), rozmiaru (175/65 R13) oraz sezonu (opony zimowe) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 175 mm, profilu 65 %, średnicy 13 cali oraz indeksach 80T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Continental, Minerva, Vredestein, Viking oraz Yokohama – kosztujące od 173 do 312 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą foteliki samochodowe, bilety na zawody żużlowe, rabat na kolejne zakupy, wycieczki zagraniczne oraz bony Sodexo.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Dayton to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 43-56% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (voida, oponeo czy norauto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, mBank oraz Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Dayton w rozmiarze 175/65 R13 (80T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 162 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 648 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 61 (12 rat) do 331 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 331 zł | 662 zł | 14 zł |
4 | 169 zł | 676 zł | 28 zł |
6 | 115 zł | 690 zł | 42 zł |
8 | 88 zł | 704 zł | 56 zł |
10 | 72 zł | 720 zł | 72 zł |
12 | 61 zł | 732 zł | 84 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu DW510 EVO mogą być m.in. ubezpieczenie opon, pianki naprawcze, środki do konserwacji opon lub montaż w serwisie.