Dunlop D606 to letnia opona motocyklowa, przeznaczona w 90% na off-road, a w 10% na szosę. Jest to opona odporna na szutrowe drogi, z przeznaczeniem do typowej, pozamiejskiej jazdy po nierównym terenie. Zalecana jest do użytkowania w mocnych motocyklach na długich dystansach poza drogowych. Patrząc na jej cechy i przeznaczenie, śmiało można stwierdzić, że opona Dunlop D606 cechuje się bardzo dobrą przyczepnością na grząskim gruncie, tym samym dobrze hamuje. Dodatkowo wykazuje dużą odporność i wytrzymałość na mechaniczne uszkodzenia. Wysokie klocki bieżnika umożliwiają jazdę na różnego rodzaju nawierzchni, od szutrowej drogi, przez leśne ścieżki, aż po całkowite bezdroża. Specjalnie zaprojektowana mieszanka gumowa poprawia jej sztywność, stateczność i wytrzymałość. Dzięki temu opony są bardzo przewidywalne i zapewniają odpowiedni komfort i pewność jazdy. Błoto, piach, kamienie, czy inne przeszkody nie stanowią dla niej wyzwania. Agresywny bieżnik z wysokimi, sztywnymi blokami znakomicie wgryzają się w podłoże, optymalizują przyleganie do nawierzchni i pozwalają na dynamiczne pokonywanie ostrych zakrętów nawet przy dużej prędkości. Opony Dunlop D606 wykazują bardzo dobre parametry przyczepności. Dobrze trzymają się nawet twardej, asfaltowej drogi, pomimo swojego całkowicie odwrotnego przeznaczenia. Opony te zachowują drogowy potencjał, aby umożliwić dojazd w trudno dostępny teren bez konieczności dodatkowego przetransportowywania motocykla. Specjalnie dobrana i zwulkanizowana mieszanka gumowa zapewnia bezpieczną jazdę po asfalcie, bez obaw o jej nadmierne zużycie, czy utratę optymalnych właściwości. W terenie opony te radzą sobie rewelacyjnie. Pokonują napotkane przeszkody, nie mają problemów z podjazdami. Ścięte boczne bloki opony dodatkowo dbają o zachowanie stabilności i przyczepności podczas dynamicznej, terenowej jazdy.