Data publikacji:

Dunlop D606 vs Pirelli MT21. Porównanie opon motocyklowych

Letnie opony motocyklowe charakteryzować się muszą parametrami, które pozwalają na wysokie osiągi. Latem, kiedy pogoda jest najbardziej sprzyjająca, bardzo licznie na drogach pojawiają się motocykliści. Odpowiedni poziom bezpieczeństwa to nie tylko umiejętności kierowcy i rozważna jazda, ale przede wszystkim dobrej jakości ogumienie, które pozwoli w pełni wykorzystać potencjał motocykla, bez obaw o bezpieczeństwo i odpowiedni komfort jazdy. Dziś przedstawimy dwa modele opon motocyklowych przeznaczone do letnich przejażdżek i podróży. Są to Dunlop D606 oraz Pirelli MT21.
Dunlop D606 vs Pirelli MT21

Dunlop D606

Dunlop D606 to letnia opona motocyklowa, przeznaczona w 90% na off-road, a w 10% na szosę. Jest to opona odporna na szutrowe drogi, z przeznaczeniem do typowej, pozamiejskiej jazdy po nierównym terenie. Zalecana jest do użytkowania w mocnych motocyklach na długich dystansach poza drogowych. Patrząc na jej cechy i przeznaczenie, śmiało można stwierdzić, że opona Dunlop D606 cechuje się bardzo dobrą przyczepnością na grząskim gruncie, tym samym dobrze hamuje. Dodatkowo wykazuje dużą odporność i wytrzymałość na mechaniczne uszkodzenia. Wysokie klocki bieżnika umożliwiają jazdę na różnego rodzaju nawierzchni, od szutrowej drogi, przez leśne ścieżki, aż po całkowite bezdroża. Specjalnie zaprojektowana mieszanka gumowa poprawia jej sztywność, stateczność i wytrzymałość. Dzięki temu opony są bardzo przewidywalne i zapewniają odpowiedni komfort i pewność jazdy. Błoto, piach, kamienie, czy inne przeszkody nie stanowią dla niej wyzwania. Agresywny bieżnik z wysokimi, sztywnymi blokami znakomicie wgryzają się w podłoże, optymalizują przyleganie do nawierzchni i pozwalają na dynamiczne pokonywanie ostrych zakrętów nawet przy dużej prędkości. Opony Dunlop D606 wykazują bardzo dobre parametry przyczepności. Dobrze trzymają się nawet twardej, asfaltowej drogi, pomimo swojego całkowicie odwrotnego przeznaczenia. Opony te zachowują drogowy potencjał, aby umożliwić dojazd w trudno dostępny teren bez konieczności dodatkowego przetransportowywania motocykla. Specjalnie dobrana i zwulkanizowana mieszanka gumowa zapewnia bezpieczną jazdę po asfalcie, bez obaw o jej nadmierne zużycie, czy utratę optymalnych właściwości. W terenie opony te radzą sobie rewelacyjnie. Pokonują napotkane przeszkody, nie mają problemów z podjazdami. Ścięte boczne bloki opony dodatkowo dbają o zachowanie stabilności i przyczepności podczas dynamicznej, terenowej jazdy.

Pirelli MT21

Opony Pirelli MT21 to letnie opony motocyklowe, które zaprojektowane zostały z myślą o dalekich podróżach w najskrytsze zakamarki świata. Przeznaczone są głównie do off-roadowej jazdy, ale na utwardzonej, miejskiej drodze również zapewniają optymalne parametry przyczepności. Podczas projektowania inżynierowie marki Pirelli inspirowali się motocyklami o dużej mocy, które pozwalają przemierzać setki tysięcy kilometrów oraz na specjalistycznych motorach wyścigowych, które toczą boje w ciężkich, często pustynnych warunkach. W związku z tym od opon Pirelli MT21 wymaga się ogromnej wszechstronności. Elastyczne, wzmacniane opasanie zapewnia wysoką stabilność jazdy i bardzo precyzyjne kierowanie. Bieżnik został zoptymalizowany tak, aby świetnie sprawdzał się na drogach szutrowych, nieutwardzonych drogach polnych, leśnych ścieżkach, a nawet grząskim piachu. Wysokie, zaciągnięte z off-roadowych wyścigów bloki bieżnika charakteryzują się ogromną wytrzymałością, trwałością i bardzo wolno się zużywają.
Opony Pirelli MT21 wykonano z wielowarstwowego materiału opasania o dużej wytrzymałości. Efektem tego jest wysoka odporność na zużywanie się, na przebicia i zapewnia bezpieczne użytkowanie nawet na najbardziej kamienistych i nierównych drogach. Nowoczesna mieszanka gumowa zaczerpnięta została z wyścigów motocrossowych. Jej głównymi zaletami są przyczepność i duża wytrzymałość na przebicia i rozerwanie. Bieżnik łączy w sobie szerokie rowki poprzeczne z szeroką powierzchnią bloków bocznych. Zapewnia to stałą precyzję prowadzenia i przyczepność, jednocześnie optymalizując te parametry podczas zmiany nawierzchni. Opony Pirelli MT21 zdolne są do przenoszenia znacznych obciążeń. Jej dopracowana struktura pozwala utrzymywać wysokie osiągi w terenie i zapewnia bardzo dobre prowadzenie i stabilność motocykla podczas dynamicznej jazdy. Świetnie sprawdzi się zarówno do sportowego, jak i codziennego zastosowania.

Dunlop D606 czy Pirelli MT21

Ciężko jest porównywać te opony w konkretnych kryteriach. Dunlop przedstawił nam oponę typowo off-roadową na trialowe, szutrowe i leśne ścieżki. W przypadku Pirelli do czynienia mamy z oponami przeznaczonymi na grząskie, pustynne lub leśne ścieżki. Równie dobrze sprawdzi się na trasach off-roadowych wyścigów. Są to bardzo podobne opony o całkiem różnym przeznaczeniu. Pirelli lepiej sprawdzi się w codziennej jeździe oraz bardzo specjalistycznych, ekstremalnych warunkach, Dunlop zaś poza drogami, podczas poszukiwania przygody na bezdrożach.
Zdjęcie: Envato Elements