Porównujemy oferty 32 sklepów z oponami całorocznymi firmy Dunlop w rozmiarze 215/65R16. Zobacz gdzie kupić opony Grandtrek Touring A/S o indeksach 98 H VW w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Dunlop Grandtrek Touring A/S w rozmiarze 215/65 R16 98H to opona całoroczna, homologowana (VW), posiadająca rant ochronny felgi (MFS) oraz dodatkowo oznakowana symbolami M+S. Oznaczenia 534132 oraz 5452000555601 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 534132 |
EAN | 5452000555601 |
Producent | Dunlop |
Koncern | grupa Goodyear |
Siedziba | Wielka Brytania |
Klasa | premium |
Model | Grandtrek Touring A/S |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="215" profile="65" diameter="16"]215/65 R16[/size] |
Szerokość | 215 mm |
Profil | 65 % |
Średnica | 16 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 139,75 mm |
Kraj produkcji | Unia Europejska, Niemcy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 98 |
Maksymalna nośność | 750 kg |
Indeks prędkości | H |
Maksymalna prędkość | 210 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 68 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 11,08 kg |
Premiera modelu | 2011 rok |
Produkcja od | 10.2014 |
Produkcja do | 07.2018 |
Cena | ~ 254 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Homologacja / OE | VW (Volkswagen) |
Rant ochronny felgi | tak (MFS) |
Inne oznaczenia | M+S |
Pełna nazwa | Dunlop Grandtrek Touring A/S 215/65 R16 98H VW MFS |
Opis modelu Grandtrek Touring A/S jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne, zastosowane technologie oraz opinie kierowców, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje.
Opona całoroczna Dunlop Grandtrek Touring A/S 215/65 R16 jest zaprojektowana z myślą o samochodach typu Jeep Renegade (BU), Nissan Qashqai (I FL), Nissan Qashqai (I), Dacia Duster (I FL) czy Nissan Qashqai (II) i to właśnie w nich jest najczęściej montowana. W ramach europejskiego systemu etykiet omawiany model otrzymał klasę E podczas pomiaru oporów toczenia (wpływają one na spalanie paliwa i emisję CO2 do atmosfery), ocenę C za hamowanie na mokrej nawierzchni, a pomiar emitowanego hałasu zewnętrznego dał wynik na poziomie 68 dB.
Warto także wspomnieć, że prezentowane opony całoroczne Dunlop Grandtrek Touring A/S 215/65 R16 mają indeks nośności 98, co oznacza, że przy jeździe z maksymalną prędkością dopuszczalne obciążenie dla jednej opony wynosi 750 kg. Sama maksymalna prędkość wynosząca tutaj 210 km/h jest oznaczona za pomocą indeksu prędkości H.
Jak należy rozumieć oznaczenie rozmiaru opon wielosezonowych Dunlop Grandtrek Touring A/S? Pierwsza pozycja w rozmiarze opony 215/65 R16 to jej szerokość określona w milimetrach – w tym przypadku jest to 215 mm (21,50 cm). Druga z liczb określa wysokość profilu modelu i jest podawana jako procent z szerokości – tutaj 65% z 215, czyli 139,75 mm. Litera to typ konstrukcji opony ("R" – radialna, "-" – diagonalna, "B" – diagonalna z opasaniem – ang. bias belted). Ostatnia liczba to podana w calach średnica felgi, na jaką należy zamontować oponę – tutaj 16 cali.
Modele opon do samochodów typu SUV/4x4 są zaprojektowane tak, aby zapewnić bezpieczną, komfortową i możliwie oszczędną jazdę ciężkim samochodem o wyżej położonym środku ciężkości w porównaniu do osobówek. Z tego względu opony do samochodów typu SUV/4x4 mają większą nośność i sztywniejsze, często wzmocnione ściany boczne. Warto wiedzieć, że bieżniki opon SUV/4x4 zwykle są takie same albo podobne do modeli osobowych (często ogumienie do aut SUV to warianty opon osobowych).
Opony klasy premium charakteryzują się wszechstronnymi osiągami na najwyższym poziomie. Wynika to z faktu stosowania innowacyjnych metod produkcji i najbardziej zaawansowanych technologicznie materiałów. Z tego względu opony klasy premium najczęściej wybierają kierowcy o dynamicznym stylu jazdy, pokonujący dużą liczbę kilometrów w ciągu roku czy posiadający samochód o dużej mocy. Marki opon klasy premium to przede wszystkim: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian, Pirelli, Vredestein czy Yokohama.
Etykieta Unijna wprowadzona została w roku 2012, aby ułatwić konsumentom wybór opon cechujących się optymalnymi dla nich parametrami. Dzięki temu informacje o istotnych danych technicznych umieszczane są na każdej dostępnej na rynku oponie samochodowej. Treść etykiety zawiera ocenę ekonomiki jazdy, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego. Zobacz jak prezentują się oceny opon Dunlop Grandtrek Touring A/S 215/65R16 98H na etykiecie unijnej.
Opory toczenia wpływają na ekonomikę jazdy. Na etykietach stosuje się siedem klas oszczędności oznaczonych kolejnymi literami alfabety. Ocena "A" przypisana jest ogumieniu najbardziej oszczędnemu, a nota "G" zarezerwowana jest dla modeli o największych oporach toczenia. Im lepsza klasa, tym większy wpływ na ograniczenie spalania i emisję spalin przez auta. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony Grandtrek Touring A/S (model) oraz 16 cali (średnica).
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 11 innych produktów spełniających wytyczne - opony 215/65 R16 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Etykiety unijne na oponach zawierają między innymi informację na temat poziomu hałasu zewnętrznego emitowanego przez dany model. W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni tutaj nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Parametr ten wzbudza kontrowersje, ponieważ dla kierowców największe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Hałas zewnętrzny jest istotny w kontekście głośności ruchu drogowego i wynika unijnej z polityki ochrony środowiska. Wynik "68 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 31 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 16 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Dunlop to marka opon pozycjonowana w klasie premium i korzystająca z rozwiązań technologicznych koncernu Goodyear. Opony Dunlop przeznaczone są dla kierowców, którzy preferują dynamiczny styl jazdy, a ich auta dysponują dużą mocą. Od wielu lat w oponach Dunlop stosowane są rozwiązania zapewniające najwyższy poziom przyczepności niezależnie od panujących warunków – dotyczy to modeli zarówno letnich, zimowych, jak i całorocznych. Są one także bardzo wytrzymałe i odporne na przyspieszone zużycie.
Opony z bieżnikiem asymetrycznym dzielą się na dwa obszary – zewnętrzny i wewnętrzny. Takie modele wygląda jakby były przecięte na pół. Ma to ogromny wpływ na osiągi takiego ogumienia. Część zewnętrzna odpowiada za trakcję podczas dynamicznego manewrowania czy pokonywania zakrętów, a wewnętrzna umożliwia skuteczne hamowanie i przyspieszanie oraz odprowadza wodę spod opony. Oprócz tego bieżnik asymetryczny jest wyjątkowo odporny na nieregularne zużycie. Opony asymetryczne często są montowane w samochodach o dużej mocy.
Napisy "98" oraz "H" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 750 kg) oraz prędkości (do 210 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Na oponie znaleść można także oznaczenie M+S - mud and Snow czyli opony przeznaczone do jazdy po błocie i śniegu. Opona z oznaczeniem MFS posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami. Model Grandtrek Touring A/S (Dunlop 215/65 R16) posiada homologację VW (Volkswagen).
Opony całoroczne (określane również jako uniwersalne lub wielosezonowe) najlepiej sprawdzają się w umiarkowanych warunkach klimatycznych lub w przypadku kierowców o spokojnym stylu jazdy jeżdżących głównie po mieście. Nazwy opon całorocznych kojarzą się z 4 porami roku, np. "4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather", a na ich bokach umieszczony jest symbol trzech szczytów z płatkiem śniegu potwierdzający osiągi w zimowych warunkach. Bieżniki opon całorocznych mają niejako dwie strefy: przystosowaną do jazdy latem i zimą (ta druga ma więcej lameli).
Producent opon Dunlop (jest nim koncern Goodyear) zapewnia, że oferowane przez niego modele wolne są od wszelkich wad związanych z jakością wykonania, materiałami użytymi do produkcji czy konstrukcją. Gdyby jednak z oponami działo się coś niepokojącego, użytkownik ma prawo do reklamacji. Gwarancja na opony Dunlop obowiązuje przez 5 lat od daty produkcji modelu. W przypadku uznania ewentualnej reklamacji właścicielowi przysługuje rekompensata finansowa w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia wadliwego produktu.
Pozytywne opinie dotyczące opon całorocznych Dunlop można znaleźć zarówno na forach dyskusyjnych, jak i w dedykowanych grupach w mediach społecznościowych. Kierowcy wymieniający się uwagami dotyczącymi tych produktów podkreślają, że dzięki ich niezawodności są od lat wiernymi klientami brytyjskiej firmy. O całorocznych oponach Dunlop można przeczytać, że "samochód prowadzi się stabilnie i pewnie, ponieważ nawet podczas ulewy szybko odprowadzają wodę", "to najlepszy wybór dla kierowców, którzy cenią sobie sportowe osiągi przez cały rok:".
Analizując wyniki opon całorocznych Dunlop w popularnych testach, warto wspomnieć, że produkty te doskonale sprawdzają się pod kątem przyczepności na mokrej nawierzchni i śniegu. Kierowcy są z nich szczególnie zadowoleni, ponieważ pozwalają na bezpieczną jazdę przez cały rok, bez konieczności odwiedzania zakładu wulkanizacyjnego po każdym sezonie. Mimo, że całoroczne opony Dunlop nie pojawiają się często w testach opon, w sprawdzianie przeprowadzonym przez Auto Bild model Dunlop SP Sport 01 AS zajął wysokie, czwarte miejsce.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Dunlop.
Zobacz inne określenia opon Dunlop Grandtrek Touring A/S 215/65 R16 98H VW MFS. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony całoroczne), rozmiaru (215/65 R16), modelu (Grandtrek Touring A/S), indeksów (98H VW) oraz nazwy producenta (Dunlop) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 215 mm, profilu 65 %, średnicy 16 cali oraz indeksach 98H. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Goodyear, Michelin, Pirelli oraz Nokian – kosztujące od 359 do 585 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą zwrot części gotówki, foteliki samochodowe, karty paliwowe, kubki termiczne lub assistance 24/7.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Dunlop to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 37-64% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (24opony, oponeo czy intercars) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, mBank czy BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Dunlop w rozmiarze 215/65 R16 VW (98H). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 254 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 016 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 95 (12 rat) do 519 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 519 zł | 1 038 zł | 22 zł |
4 | 265 zł | 1 060 zł | 44 zł |
6 | 180 zł | 1 080 zł | 64 zł |
8 | 138 zł | 1 104 zł | 88 zł |
10 | 112 zł | 1 120 zł | 104 zł |
12 | 95 zł | 1 140 zł | 124 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Grandtrek Touring A/S mogą być m.in. mierniki ciśnienia, środki do konserwacji opon, ramki do tablic rejestracyjnych czy worki do opon.