Porównujemy oferty 28 sklepów z oponami letnimi firmy Dunlop w rozmiarze 195/55R16. Zobacz gdzie kupić opony SP Sport Maxx TT o indeksach 87 V RSC, * w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Dunlop SP Sport Maxx TT w rozmiarze 195/55 R16 87V to opona letnia, homologowana (*), wykonana w technologii run on flat (RSC) oraz posiadająca rant ochronny felgi (MFS). Oznaczenia 526719 oraz 3188649811380 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
| Parametr | Wartość |
|---|---|
| Kod produktu | 526719 |
| EAN | 3188649811380 |
| Producent | Dunlop |
| Koncern | grupa Goodyear |
| Siedziba | Wielka Brytania |
| Klasa | premium |
| Model | SP Sport Maxx TT |
| Poprzedni model | - |
| Następny model | - |
| Sezon | opony letnie |
| Rozmiar | [size width="195" profile="55" diameter="16"]195/55 R16[/size] |
| Szerokość | 195 mm |
| Profil | 55 % |
| Średnica | 16 cali |
| Konstrukcja | R (radialna) |
| Wysokość profilu | 107,25 mm |
| Kraj produkcji | Unia Europejska, Niemcy |
| Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
| Indeks nośności | 87 |
| Maksymalna nośność | 545 kg |
| Indeks prędkości | V |
| Maksymalna prędkość | 240 km/h |
| Przeznaczenie | auta osobowe |
| Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
| Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
| Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
| Hałas zewnętrzny | 66 dB |
| Fale (1-3) | 1 |
| Waga (ciężar) | 10,36 kg |
| Premiera modelu | 2010 rok |
| Produkcja do | wycofana |
| Cena | ~ 315 zł (z VAT) |
| Run Flat | tak (RSC) |
| Wzmocnienie | nie |
| Homologacja / OE | * (BMW, Mini) |
| Rant ochronny felgi | tak (MFS) |
| Inne oznaczenia | - |
| Pełna nazwa | Dunlop SP Sport Maxx TT 195/55 R16 87V RSC * MFS |
Opis modelu SP Sport Maxx TT jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne, zastosowane technologie oraz opinie kierowców, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje.
Jak należy interpretować rozmiar 195/55 R16 omawianych opon letnich? Pierwsza liczba w rozmiarze określa jej szerokość i jest zazwyczaj podawana w milimetrach – w tym przypadku jest to 195 mm (19,50 cm). Druga liczba to wysokość profilu opony – wartość ta jest w rozmiarze podawana jako procent z szerokości – tutaj 55 to nic innego jak 55% z 195, czyli 107,25 mm. Litera to typ konstrukcji opony, najczęściej spotykane "R" to budowa radialna. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować dany produkt – w tym przypadku 16 cali, czyli 40,64 cm.
Prezentowane opony Dunlop SP Sport Maxx TT 195/55 R16 mają indeks nośności 87 - najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością wynosi tu 545 kg. Z kolei maksymalna dopuszczalna prędkość, z jaką można jechać na tym modelu to 240 km/h, co daje indeks prędkości V.
Model letni Dunlop SP Sport Maxx TT 195/55 R16 w ramach europejskiego systemu etykiet otrzymał klasę E za poziom oporów toczenia, klasę B za przyczepność na mokrej nawierzchni oraz 66 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony letnie Dunlop SP Sport Maxx TT 195/55 R16 są projektowane z myślą o samochodach typu Opel Corsa (D FL), Opel Corsa (D FL 2), BMW Seria 1 (F20-F21), BMW Seria 1 (E81-E88) czy Fiat Grande Punto (199).
Opony osobowe, jak wskazuje ich nazwa, przeznaczone są do różnego rodzaju samochodów osobowych – od klasy miejskiej, przez kompaktową i średnią aż po wyższą. W oponach osobowych najczęściej spotyka się bieżniki kierunkowe i asymetryczne, które zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa w różnych warunkach pogodowych i przy wyższych prędkościach. Kupujący opony osobowe mogą wybierać spośród tysięcy modeli klasy budżetowej, średniej i premium (w zależności od stylu jazdy, mocy samochodu, pokonywanych kilometrów w ciągu roku czy budżetu przeznaczonego na zakup).
Opony klasy premium to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty na rynku. Do ich produkcji stosowane są najlepsze jakościowo składniki (między innymi nowatorskie mieszanki gumowe), co przekłada się na wysoki poziom osiągów w obszarze bezpieczeństwa, komfortu i kosztów użytkowania. Opony premium najczęściej wygrywają testy organizowane przez czołowe organizacje motoryzacyjne, otrzymują wysokie klasy na etykietach i wiele pozytywnych recenzji kierowców. Czołowe marki premium to: Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop.
Dzięki unijnym etykietom kierowcy stojący przed wyborem opon do swojego auta mogą w szybki sposób porównać osiągi poszczególnych modeli w trzech podstawowych zakresach: efektywności paliwowej, hałasu generowanego podczas jazdy oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Etykiety na oponach są obowiązkowe na terenie Unii Europejskiej od 2012 roku, a prezentowane są w postaci naklejki na bieżniku, która musi znajdować się w widocznym miejscu. Nakaz dotyczy opon do aut osobowych, dostawczych, ciężarowych i naczep u autobusów. Zobacz jak prezentują się oceny opon Dunlop SP Sport Maxx TT 195/55R16 87V na etykiecie unijnej.
Dzięki informacji o ekonomiczności paliwowej umieszczonej na etykiecie dołączonej do opony, kierowcy mogą w szybki sposób sprawdzić, jak opona zachowa się w ciągu użytkowania. To szczególnie istotny podczas wyboru opon parametr, ponieważ zależy od niego jak opony będą wpływać na spalanie paliwa, a w konsekwencji – oszczędności w portfelu kierowcy. Od spalania zależy także emisja spalin do atmosfery – im mniejsze spalanie, tym mniej szkodliwych substancji przedostaje się do środowiska naturalnego. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 174 inne produkty spełniające kryteria - opony letnie (sezon), 16 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 50 innych produktów spełniających wytyczne - opony 195/55 R16 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Duży poziom hałasu generowanego przez oponę pogarsza komfort jazdy. Trzystopniowe oznaczenie informuje, czy dany model zalicza się do cichych, standardowych czy głośnych opon. Dodatkowo podaje się również głośność wyrażona w decybelach (dB). Wynik "66 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony Dunlop (producent), letnie (sezon) oraz 195/55 R16 (rozmiar).
Opony Dunlop są uznawane za jedne z najlepszych w klasie premium. Oferują osiągi na sportowym poziomie, co w praktyce przekłada się na wysoki poziom przyczepności w zróżnicowanych warunkach, wysoką wytrzymałość i odporność na zużycie. Warto wiedzieć, że opony Dunlop powstają w oparciu o nowoczesne rozwiązania technologiczne koncernu Goodyear. Potwierdzeniem tego faktu są wysokie miejsca opon marki w testach i tysiące pozytywnych opinii użytkowników. Dunlop to opony dla najbardziej wymagających kierowców.
Bieżnik asymetryczny jest wraz z kierunkowym najczęściej spotykany w oponach osobowych. Kształt takiego bieżnika pozwala wyróżnić jego część zewnętrzną (o bardziej masywnych blokach) i wewnętrzną (z większą liczbą rowków). Pierwsza z nich odpowiada za stabilność podczas dynamicznego manewrowania i pokonywania zakrętów, a druga za odprowadzenie wody. Opony asymetryczne dobrze tłumią też hałas i są odporne na ząbkowanie. Często wybierają je kierowcy o agresywnym stylu jazdy i właściciele aut o większej mocy.
Napisy "87" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 545 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Opona z oznaczeniem MFS posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami. RSC to technologia umożliwiająca kontynuację jazdy mimo utraty ciśnienia w oponach (do 80 km/h). Model SP Sport Maxx TT (Dunlop 195/55 R16) posiada homologację * (BMW, Mini).
Opony letnie to grupa produktów przystosowana do użytkowania w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni, gdy średnia dobowa temperatura regularnie przekracza 7 st. C. Opony letnie najczęściej posiadają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny, a ich zadaniem jest zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa na suchej i mokrej nawierzchni, odpowiedniego komfortu jazdy i optymalnego zużycia paliwa. Przed zakupem opon letnich warto zapoznać się z ich etykietami, recenzjami użytkowników i wynikami testów.
Gwarancja na opony Dunlop jest ważna przez 5 lat od daty produkcji modelu (można ją znaleźć na jego ścianie bocznej) i dotyczy wszelkich wad związanych z konstrukcją, jakością wykonania czy materiałów użytych do produkcji. Gdy z oponami dzieje się coś niepokojącego należy oddać je do ekspertyzy – w przypadku uznania ewentualnej reklamacji właścicielowi opon przysługuje rekompensata finansowa w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia wadliwego produktu.
Marka Dunlop od wielu lat cieszy się dużym uznaniem kierowców na całym świecie. Nie bez powodu opony marki są z powodzeniem wykorzystywane nawet w samochodach sportowych o bardzo dużej mocy. Przykładowe opinie o oponach letnich Dunlop brzmią następująco: "przyczepność super, nie miałem żadnej niepewnej sytuacji z tymi oponami"; "sportowe trzymanie w zakrętach, komfortowe na długich trasach, nie widać śladów zużycia czy uszkodzeń – zdecydowanie warte zakupu"; "dobrze amortyzują nierówności, stabilne i bezpieczne".
Testy opon letnich Dunlop pokazują, że są to jedne z najlepszych opon w swojej klasie. Flagowe modele Sport Bluresponse i Sport Maxx RT 2 są polecane od kilku lat przez różnego rodzaju organizacje typu ADAC czy ACE i specjalistów z czasopism motoryzacyjnych "Auto Bild", "Auto Zeitung, "Auto Express", "Auto Motor und Sport" i wielu innych. Kilkanaście testów opon letnich Dunlop pokazało, że zapewniają one doskonałe prowadzenie w zróżnicowanych warunkach oraz komfortową i oszczędną jazdę każdego dnia.
Wyniki dotyczą modelu SP Sport Maxx TT.
Zobacz inne określenia opon Dunlop SP Sport Maxx TT 195/55 R16 87V RSC * MFS. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (SP Sport Maxx TT), sezonu (opony letnie), rozmiaru (195/55 R16), nazwy producenta (Dunlop) oraz indeksów (87V RSC, *) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 195 mm, profilu 55 %, średnicy 16 cali oraz indeksach 87V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Dunlop, Hankook, Continental oraz Uniroyal – kosztujące od 265 do 659 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą wejściówki do kina, rabat na kolejne zakupy, zwrot części gotówki, promocja "zakup 4 opon w cenie 3" czy oficjalne piłki nożne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Dunlop to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 44-63% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (inopony, oponeo czy 24opony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, BGŻ BNP Paribas oraz Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Dunlop w rozmiarze 195/55 R16 RSC, * (87V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 315 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 260 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 118 (12 rat) do 643 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
| Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
|---|---|---|---|
| 2 | 643 zł | 1 286 zł | 26 zł |
| 4 | 328 zł | 1 312 zł | 52 zł |
| 6 | 223 zł | 1 338 zł | 78 zł |
| 8 | 171 zł | 1 368 zł | 108 zł |
| 10 | 139 zł | 1 390 zł | 130 zł |
| 12 | 118 zł | 1 416 zł | 156 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu SP Sport Maxx TT mogą być m.in. płyny do prania tapicerki, ramki do tablic rejestracyjnych, ubezpieczenie opon oraz mierniki grubości bieżnika.