Porównujemy oferty 34 sklepów z oponami letnimi firmy Dunlop w rozmiarze 235/55R17. Zobacz gdzie kupić opony SP Sport Maxx TT o indeksach 99 Y VW w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Dunlop SP Sport Maxx TT w rozmiarze 235/55 R17 99Y to opona letnia, homologowana (VW), posiadająca rant ochronny felgi (MFS) oraz dodatkowo oznakowana symbolami ZR. Oznaczenia 529716 oraz 5452000432490 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
| Parametr | Wartość |
|---|---|
| Kod produktu | 529716 |
| EAN | 5452000432490 |
| Producent | Dunlop |
| Koncern | grupa Goodyear |
| Siedziba | Wielka Brytania |
| Klasa | premium |
| Model | SP Sport Maxx TT |
| Poprzedni model | - |
| Następny model | - |
| Sezon | opony letnie |
| Rozmiar | [size width="235" profile="55" diameter="17"]235/55 R17[/size] |
| Szerokość | 235 mm |
| Profil | 55 % |
| Średnica | 17 cali |
| Konstrukcja | R (radialna) |
| Wysokość profilu | 129,25 mm |
| Kraj produkcji | Unia Europejska, Niemcy |
| Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
| Indeks nośności | 99 |
| Maksymalna nośność | 775 kg |
| Indeks prędkości | Y |
| Maksymalna prędkość | 300 km/h |
| Przeznaczenie | auta osobowe |
| Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
| Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
| Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
| Hałas zewnętrzny | 70 dB |
| Fale (1-3) | 2 |
| Waga (ciężar) | 10,99 kg |
| Premiera modelu | 2010 rok |
| Produkcja od | 12.2012 |
| Produkcja do | 12.2018 |
| Cena | ~ 486 zł (z VAT) |
| Run Flat | nie |
| Wzmocnienie | nie |
| Homologacja / OE | VW (Volkswagen) |
| Rant ochronny felgi | tak (MFS) |
| Inne oznaczenia | ZR |
| Pełna nazwa | Dunlop SP Sport Maxx TT 235/55 R17 99Y VW MFS |
Opis modelu SP Sport Maxx TT jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne, zastosowane technologie oraz opinie kierowców, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje.
Opony Dunlop SP Sport Maxx TT 235/55 R17 99 Y zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. W przypadku rozmiaru 235/55 R17 ich szerokość wynosi 235 mm, wysokość profilu to procent z szerokości (tutaj 55% z 235 wynosi 129,25), litera stanowi informację o typie konstrukcji opony (zwykle radialny, ale niektóre opony mają też budowę diagonalną), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania na niej tej opony to 17 cali. Kolejne dwa oznaczenia (99 i Y) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon letnich Dunlop SP Sport Maxx TT 235/55 R17.
Indeks nośności to najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością i wynosi ona tu 775 kg, natomiast sama dopuszczalna prędkość w przypadku tych opon to 300 km/h. W ramach europejskiego systemu etykietowania opon model Dunlop SP Sport Maxx TT 235/55 R17 otrzymał klasy C w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni, C za opory toczenia oraz wartość 70 dB za emitowany hałas zewnętrzny. Omawiany produkt najlepiej sprawdzi się w samochodach Ford Kuga (I), Mercedes Klasa S (W221), Ford Kuga (II), VW Multivan (T5 FL) czy VW Multivan (T6).
Opony osobowe mogą być całoroczne, letnie lub zimowe. W zależności od potrzeb czy posiadanego budżetu kierowcy mogą wybierać wśród najtańszych opon osobowych klasy ekonomicznej, średniej (dobry stosunek ceny do jakości) lub premium (najwyższy poziom osiągów). Opony osobowe najczęściej wyposażone są w bieżnik asymetryczny (szczególnie te modele do samochodów o większej mocy) lub kierunkowy (najbardziej popularny wśród opon zimowych i całorocznych, ale jest też często stosowany w oponach letnich).
Opony klasy premium to modele oferowane między innymi przez Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop. Charakteryzują się one najwyższym poziomem osiągów we wszelkich możliwych obszarach, a podczas ich produkcji wykorzystywane są najbardziej nowoczesne rozwiązania technologiczne. Potwierdzeniem tego są doskonałe wyniki opon klasy premium w międzynarodowych testach, najwyższe klasy na etykietach oraz tysiące pozytywnych opinii użytkowników.
Etykieta unijna na oponach to oznaczenie, które jest umieszczane na poszczególnych modelach w formie naklejek podobnych do tych znanych ze sprzętu AGD/RTV. Dzięki temu porównanie podstawowych osiągów opon staje się znacznie łatwiejsze. Na etykietach znajdują się informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Etykiety w pierwszych dwóch kategoriach przewidują przyznanie klas od A do G (z tym, że D nie jest używana) oraz od 1 do 3 fal i wartości liczbowej w dB za hałas zewnętrzny. Zobacz jak prezentują się oceny opon Dunlop SP Sport Maxx TT 235/55R17 99Y na etykiecie unijnej.
Etykieta unijna na oponach informuje między innymi o poziomie oporów toczenia, które mają wpływ na zużycie paliwa przez samochód, a w efekcie emisję spalin. Im mniejsze opory, tym auto powinno palić mniej – nawet 0,25 litra na 100 km. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza). Taka skala widnieje na etykietach, ale warto wiedzieć, że ocena D nie jest stosowana – jest to tak zwana klasa pusta dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych w tej kategorii. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające kryteria - opony SP Sport Maxx TT (model) oraz 17 cali (średnica).
Hamowanie na mokrej nawierzchni określa zdolność opony do zachowania przyczepności na pokrytej wodą jezdni. Jest to szczególnie istotny dla bezpieczeństwa jazdy parametr. Skala podzielona została na siedem klas oznaczonych literami alfabetu – nota "A" oznacza najkrótszą, a "G" – najdłuższą drogę hamowania. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 22 inne produkty spełniające wytyczne - opony 235/55 R17 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Etykieta unijna (hałas zewnętrzny) w porównaniu do pozostałych parametrów nie przewiduje nadawania klas odpowiadających literom alfabetu. W tym przypadku mamy do czynienia z systemem umieszczania 3 fal i wyniku pomiaru hałasu w dB. Decyzja o umieszczeniu akurat tego parametru wynika z realizacji przez UE polityki ochrony środowiska – warto pamiętać, że mierzona jest tu wartość hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony, a nie tego słyszanego w kabinie pojazdu, co często ma kluczowe znaczenie dla kierowców. Wynik "70 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 109 innych produktów spełniających kryteria - opony letnie (sezon), 17 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Dunlop to marka opon klasy premium, która należy do amerykańskiego koncernu Goodyear. Oferuje ona najwyższy poziom bezpieczeństwa, niezwykłą trwałość i wysoki poziom komfortu podczas codziennego podróżowania. Opony Dunlop w szczególności cenione są przez posiadaczy samochodów o dużej mocy, pokonujących duże przebiegi i preferujących dynamiczny styl jazdy. Opony Dunlop pozwalają poczuć sportową radość z jazdy. Potwierdzają to między innymi doskonałe wyniki modeli marki w testach.
Opony z bieżnikiem asymetrycznym dzielą się na dwa obszary – zewnętrzny i wewnętrzny. Takie modele wygląda jakby były przecięte na pół. Ma to ogromny wpływ na osiągi takiego ogumienia. Część zewnętrzna odpowiada za trakcję podczas dynamicznego manewrowania czy pokonywania zakrętów, a wewnętrzna umożliwia skuteczne hamowanie i przyspieszanie oraz odprowadza wodę spod opony. Oprócz tego bieżnik asymetryczny jest wyjątkowo odporny na nieregularne zużycie. Opony asymetryczne często są montowane w samochodach o dużej mocy.
Napisy "99" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 775 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Opona z oznaczeniem MFS posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami. Model SP Sport Maxx TT (Dunlop 235/55 R17) posiada homologację VW (Volkswagen). Na oponie znaleść można także oznaczenie ZR - oponę z pełnym obciążeniem można użytkować do prędkości 240 km/h.
Opony letnie dostępne są w ramach trzech klas: ekonomicznej (najtańsze), średniej (dobry stosunek cena/jakość) i wyższej (najwyższy poziom osiągów). Montaż opon letnich jest zalecany, gdy średnie dobowe temperatury zaczynają regularnie przekraczać 7 st. C. W takich warunkach mieszanka gumowa opon letnich zaczyna zapewniać optymalną przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Opony letnie najczęściej mają bieżnik kierunkowy (najlepszy na wodę) lub asymetryczny (przystosowany do bardziej dynamicznej jazdy).
Producent opon Dunlop (jest nim koncern Goodyear) zapewnia, że oferowane przez niego modele wolne są od wszelkich wad związanych z jakością wykonania, materiałami użytymi do produkcji czy konstrukcją. Gdyby jednak z oponami działo się coś niepokojącego, użytkownik ma prawo do reklamacji. Gwarancja na opony Dunlop obowiązuje przez 5 lat od daty produkcji modelu. W przypadku uznania ewentualnej reklamacji właścicielowi przysługuje rekompensata finansowa w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia wadliwego produktu.
Opinie o oponach letnich Dunlop potwierdzają deklaracje producenta dotyczące ich osiągów oraz wyniki modeli marki w najbardziej prestiżowych testach. Przykładowe recenzje publikowane przez kierowców w Internecie brzmią następująco: "hamowanie pierwsza klasa; przy zachowaniu dotychczasowego stylu jazdy czuje się o wiele pewniej za kółkiem"; "zdecydowanie spełniają moje oczekiwania jeśli chodzi o komfort i bezpieczeństwo"; "super ciche, zużycie niezauważalne, prowadzenie w różnych warunkach bardzo pewne".
Testy opon letnich Dunlop pokazują, że są to jedne z najlepszych opon w swojej klasie. Flagowe modele Sport Bluresponse i Sport Maxx RT 2 są polecane od kilku lat przez różnego rodzaju organizacje typu ADAC czy ACE i specjalistów z czasopism motoryzacyjnych "Auto Bild", "Auto Zeitung, "Auto Express", "Auto Motor und Sport" i wielu innych. Kilkanaście testów opon letnich Dunlop pokazało, że zapewniają one doskonałe prowadzenie w zróżnicowanych warunkach oraz komfortową i oszczędną jazdę każdego dnia.
Wyniki dotyczą modelu SP Sport Maxx TT.
Zobacz inne określenia opon Dunlop SP Sport Maxx TT 235/55 R17 99Y VW MFS. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony letnie), nazwy producenta (Dunlop), indeksów (99Y VW), rozmiaru (235/55 R17) oraz modelu (SP Sport Maxx TT) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 235 mm, profilu 55 %, średnicy 17 cali oraz indeksach 99Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Dunlop, Nexen oraz Vredestein – kosztujące od 332 do 589 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety na zawody żużlowe, foteliki samochodowe, karty przedpłacone, zwrot części gotówki oraz smycze do kluczy.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Dunlop to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 37-65% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (oponylux, oponeo czy voida) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, Euro Bank lub BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Dunlop w rozmiarze 235/55 R17 VW (99Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 486 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 944 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 182 (12 rat) do 992 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
| Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
|---|---|---|---|
| 2 | 992 zł | 1 984 zł | 40 zł |
| 4 | 506 zł | 2 024 zł | 80 zł |
| 6 | 344 zł | 2 064 zł | 120 zł |
| 8 | 263 zł | 2 104 zł | 160 zł |
| 10 | 214 zł | 2 140 zł | 196 zł |
| 12 | 182 zł | 2 184 zł | 240 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu SP Sport Maxx TT mogą być m.in. montaż w serwisie, płyny do prania tapicerki, zapachy do samochodu oraz pianki naprawcze.