Porównujemy oferty 35 sklepów z oponami całorocznymi firmy Dunlop w rozmiarze 205/55R16. Zobacz gdzie kupić opony Sport All Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "91 V " w nazwie opony?
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Dunlop |
Koncern | grupa Goodyear |
Siedziba | Wielka Brytania |
Klasa | premium |
Model | Sport All Season |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="205" profile="55" diameter="16"]205/55 R16[/size] |
Szerokość | 205 mm |
Profil | 55 % |
Średnica | 16 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 112,75 mm |
Kraj produkcji | Polska, RPA, Japonia, Tajlandia, Niemcy, Tajwan, Filipiny |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 91 |
Maksymalna nośność | 615 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | czekamy na potw. producenta |
Przyczepność na mokrym | czekamy na potw. producenta |
Hałas zewnętrzny | czekamy na potw. producenta |
Fale (1-3) | czekamy na potw. producenta |
Waga (ciężar) | 8,60 kg |
Rozpoczęcie produkcji | 10.2020 |
Cena | ~ 282 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Dunlop Sport All Season 205/55 R16 91V |
Opis opony Dunlop Sport All Season w pigułce. Producentem opon jest marka Dunlop, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Niemcy, Polska czy Tajwan. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Dunlop (klasa premium) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik Sport All Season ma konstrukcję asymetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Jak należy interpretować rozmiar 205/55 R16 omawianych opon wielosezonowych? Pierwsza liczba w rozmiarze określa jej szerokość i jest zazwyczaj podawana w milimetrach – w tym przypadku jest to 205 mm (20,50 cm). Druga liczba to wysokość profilu opony – wartość ta jest w rozmiarze podawana jako procent z szerokości – tutaj 55 to nic innego jak 55% z 205, czyli 112,75 mm. Litera to typ konstrukcji opony, najczęściej spotykane "R" to budowa radialna. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować dany produkt – w tym przypadku 16 cali, czyli 40,64 cm.
Prezentowane opony Dunlop Sport All Season 205/55 R16 mają indeks nośności 91 - najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością wynosi tu 615 kg. Z kolei maksymalna dopuszczalna prędkość, z jaką można jechać na tym modelu to 240 km/h, co daje indeks prędkości V. Opony całoroczne Dunlop Sport All Season 205/55 R16 są projektowane z myślą o samochodach typu VW Passat (B5), Ford Focus (III FL), Audi A4 (B7), Opel Astra (H FL) czy Audi A6 (C4).
Sport All Season w rozmiarze 205/55 R16 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to najszerszy segment ogumienia. Zaliczane do tej grupy modele montowane są w różnego rodzaju samochodach – od najmniejszych klasy miejskiej, przez rodzinne sedany i kombi, aż po luksusowe limuzyny i sportowe auta o dużej mocy. W zależności od mocy posiadanego samochodu, preferowanego stylu jazdy czy posiadanego budżetu można wybierać wśród opon osobowych klasy ekonomicznej, średniej i premium. Opony osobowe powinny oferować dobrą przyczepność oraz ekonomię i komfort podróżowania.
Opony firmy Dunlop pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to najbardziej nowoczesne modele na rynku, które oferują najwyższy poziom osiągów. Opony tego typu często są wybierane do samochodów o dużej mocy, przez kierowców pokonujących dużą liczbę kilometrów w ciągu roku czy preferujących agresywny styl jazdy. Opony klasy premium to modele oferowane między innymi przez Dunlop, Nokian, Vredestein, Pirelli, Hankook, Goodyear, Bridgestone czy Yokohama. O jakości opon premium świadczą ich czołowe pozycje w rankingach, najwyższe klasy na etykietach oraz wiele pozytywnych recenzji kierowców.
Etykieta unijna na oponach przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i w przystępnej formie opisuje trzy parametry: opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni (pomiar drogi hamowania i siły tarcia między oponą a nawierzchnią) oraz poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. W pierwszych dwóch przypadkach opony mogą otrzymać klasy od A do G, przy czym nie przyznaje się klasy D. Za hałas zewnętrzny opony mogą otrzymać od jednej do trzech fal i wartość liczbową w decybelach. Zapoznanie się z parametrami na etykietach może ułatwić podjęcie decyzji o zakupie opon. Czekamy na potwierdzenie (przez producenta) ocen, jakie uzyskała na etykiecie unijnej opona Dunlop Sport All Season w rozmiarze 205/55R16 91V.
Spalanie paliwa to bardzo ważny parametr decydujący często o wyborze danego modelu. Dzięki etykiecie unijnej, kierowca kupujący ogumienie na terenie Unii Europejskiej zyskuje wiedzę na temat spalania paliwa każdego modelu. Efektywność paliwowa jest obrazowana na etykiecie za pomocą kolorowej skali i liter od A do G. Litera A (kolor zielony) to najwyższa klasa oszczędności paliwa, podczas gdy G (kolor czerwony) najniższe parametry w zakresie spalania. To istotne dane, ponieważ różnica między klasami A i G może oznaczać zużycie paliwa ograniczone nawet o 7,5%. Jako ciekawostkę dodam, iż 1 produkt spełniający kryteria - opony Sport All Season (model) oraz 16 cali (średnica) - uzyskał ocenę "B" na etykiecie unijnej w kategorii oporów toczenia.
Jednym z parametrów, który uwzględniono na etykiecie unijnej dołączonej do opony jest przyczepność na mokrej nawierzchni. To bardzo istotna wiadomość dla osób, które chcą wybrać najlepsze opony, ponieważ określa on bezpieczne zachowanie samochodu podczas trudnych warunków pogodowych. Skala parametru obejmuje litery od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Co ciekawe, różnice w odległości hamowania na mokrym między modelem z literą A, a tym z F (ocena G nie jest używana) wynoszą aż 18 metrów. Wspomnę także, że 1 produkt spełniający wytyczne - opony Dunlop (producent), całoroczne (sezon) oraz 205/55 R16 (rozmiar) - uzyskał ocenę "B" na etykiecie unijnej w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni.
Etykieta unijna (hałas zewnętrzny) w porównaniu do pozostałych parametrów nie przewiduje nadawania klas odpowiadających literom alfabetu. W tym przypadku mamy do czynienia z systemem umieszczania 3 fal i wyniku pomiaru hałasu w dB. Decyzja o umieszczeniu akurat tego parametru wynika z realizacji przez UE polityki ochrony środowiska – warto pamiętać, że mierzona jest tu wartość hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony, a nie tego słyszanego w kabinie pojazdu, co często ma kluczowe znaczenie dla kierowców. Na koniec informacja, iż 1 produkt spełniający kryteria - opony całoroczne (sezon), 16 cali (średnica) oraz premium (klasa) - uzyskał ocenę "66 dB" na etykiecie unijnej w kategorii generowanego hałasu.
Opony Dunlop są uznawane za jedne z najlepszych w klasie premium. Oferują osiągi na sportowym poziomie, co w praktyce przekłada się na wysoki poziom przyczepności w zróżnicowanych warunkach, wysoką wytrzymałość i odporność na zużycie. Warto wiedzieć, że opony Dunlop powstają w oparciu o nowoczesne rozwiązania technologiczne koncernu Goodyear. Potwierdzeniem tego faktu są wysokie miejsca opon marki w testach i tysiące pozytywnych opinii użytkowników. Dunlop to opony dla najbardziej wymagających kierowców.
Model Sport All Season (Dunlop) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Opony asymetryczne uznawane są za najbardziej zaawansowane technologicznie na rynku. Najczęściej spotyka się je w przypadku modeli premium, ale znajdziemy je też w ofertach marek klasy średniej czy ekonomicznej. Bieżnik opon asymetrycznych dzieli się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza z nich odpowiada za zachowanie stabilności podczas manewrowania, a zadaniem drugiej jest odprowadzanie wody. Opony asymetryczne sprawdzają się w samochodach o większej mocy, dobrze tłumią hałasy i zużywają się najbardziej równomiernie.
Napisy "91" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 615 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - ang. Mud and Snow (błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Dunlop Sport All Season 205/55 R16 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne to uniwersalne rozwiązanie zapewniające zoptymalizowane osiągi zarówno latem, jak i zimą. Szczególnie zadowoleni z nich będą kierowcy, którzy pokonują rocznie niewielkie przebiegi i jeżdżą głównie w mieście. Ogumienie wielosezonowe to kompromisowe rozwiązanie, ponieważ stworzone są z mieszanki gumowej zachowującej się najlepiej w umiarkowanych temperaturach, a bieżnik łączy w sobie najważniejsze cechy bieżnika letniego i zimowego, zapewniając dobre prowadzenie w różnych warunkach pogodowych.
Gwarancja na opony Dunlop jest taka sama, jak w przypadku marki Goodyear. Obowiązuje ona przez 5 lat od daty produkcji modelu i standardowo obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania, materiałami użytymi do ich produkcji lub finalną konstrukcją. Jeśli ewentualna reklamacja zostaje uznana, producent przyznaje rekompensatę finansową, której wysokość jest uzależniona od stopnia zużycia wadliwych opon. Szczegółowy wzór wykorzystywany do obliczenia wysokości zwrotu znajduje się w karcie gwarancyjnej.
Na forach dyskusyjnych kierowcy użytkujący opony całoroczne opony Dunlop potwierdzają, że gwarantują one doskonałe osiągi bez względu na panującą sytuację atmosferyczną. Sprawdzają się bardzo dobrze zarówno latem, jak i zimą, co obrazują takie recenzje, jak: "super propozycja na cały rok gwarantująca poczucie pewności za kierownicą", "bardzo dobrze odprowadzają wodę, odczuwalna różnica w prowadzeniu samochodu", "przyjemnie się na nich jeździ – są komfortowe bez względu na porę roku i występującą pogodę".
Sprawdzany prestiżowych organizacji potwierdzają, że kierowcy użytkujący opony całoroczne Dunlop są zadowoleni ze swojego wyboru. Osiągi modelu zarówno latem, jak i zimą potwierdzają bardzo dobrą jakość produktu i jego niezawodność. Opony Dunlop zajmują wysokie lokaty pod względem hamowania na suchej, mokrej i zaśnieżonej powierzchni, a także są gwarantem sportowych osiągów podczas zróżnicowanych warunków pogodowych. Przykładowo, Dunlop SP Sport 01 AS zajął czwartą lokatę w teście opon całorocznych z 2011 roku przeprowadzonym przez magazyn Auto Bild.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Dunlop, gdyż model Sport All Season nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, czasopismo, stowarzyszenie czy automobilclub.
Zobacz inne określenia opon Dunlop Sport All Season 205/55 R16 91V. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony całoroczne), nazwy producenta (Dunlop), indeksów (91V), modelu (Sport All Season) oraz rozmiaru (205/55 R16) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 205 mm, profilu 55 %, średnicy 16 cali oraz indeksach 91V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą oficjalne piłki nożne, wycieczki zagraniczne, bilety do teatru, karty paliwowe oraz assistance 24/7.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Dunlop to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 45-61% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (sklepopon, oponeo czy intercars) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, Santander Consumer Bank oraz BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Dunlop w rozmiarze 205/55 R16 (91V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 282 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 128 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 106 (12 rat) do 576 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 576 zł | 1 152 zł | 24 zł |
4 | 294 zł | 1 176 zł | 48 zł |
6 | 200 zł | 1 200 zł | 72 zł |
8 | 153 zł | 1 224 zł | 96 zł |
10 | 125 zł | 1 250 zł | 122 zł |
12 | 106 zł | 1 272 zł | 144 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Sport All Season mogą być m.in. pianki naprawcze, mierniki ciśnienia, preparaty do mycia felg oraz worki do opon.