Porównujemy oferty 31 sklepów z oponami letnimi firmy Dunlop w rozmiarze 205/40R18. Zobacz gdzie kupić opony Sport Maxx RT o indeksach 86 W XL, DSROF, * w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Dunlop Sport Maxx RT w rozmiarze 205/40 R18 86W to opona letnia, wzmacniana (XL), homologowana (*), wykonana w technologii run on flat (DSROF) oraz posiadająca rant ochronny felgi (MFS). Oznaczenia 529109 oraz 3188649821822 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 529109 |
EAN | 3188649821822 |
Producent | Dunlop |
Koncern | grupa Goodyear |
Siedziba | Wielka Brytania |
Klasa | premium |
Model | Sport Maxx RT |
Poprzedni model | - |
Następny model | Sport Maxx RT 2 |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="205" profile="40" diameter="18"]205/40 R18[/size] |
Szerokość | 205 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 82 mm |
Kraj produkcji | Unia Europejska, Niemcy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 86 |
Maksymalna nośność | 530 kg |
Indeks prędkości | W |
Maksymalna prędkość | 270 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 66 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 8,70 kg |
Premiera modelu | 2012 rok |
Produkcja od | 02.2014 |
Cena | ~ 693 zł (z VAT) |
Run Flat | tak (DSROF) |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | * (BMW, Mini) |
Rant ochronny felgi | tak (MFS) |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Dunlop Sport Maxx RT 205/40 R18 86W XL DSROF * MFS |
Dunlop Sport Maxx RT to opony letnie klasy premium, które są przeznaczone do samochodów osobowych o większej mocy i sportowym charakterze. To także idealna propozycja dla osób pokonujących długie trasy czy preferujących bardziej agresywny styl jazdy.
Bieżnik opon Dunlop Sport Maxx RT ma asymetryczny kształt – część zewnętrzna jest odpowiedzialna za zachowanie stabilności i precyzji prowadzenia na zakrętach i podczas wykonywania dynamicznych manewrów, a zadaniem zewnętrznej jest odprowadzanie wody i zapewnienie trakcji w czasie jazdy po prostej. Centralne żebro na powierzchni bieżnika poprawia sterowność samochodu, a jego płaski profil zwiększa powierzchnię styku opony z podłożem, co skraca drogę hamowania i ułatwia zapanowanie nad pojazdem niezależnie od warunków panujących na drodze. Dopełnieniem całości jest krzemionkowa mieszanka, która zmniejsza opory toczenia, co ułatwia przyspieszanie i ogranicza zużycie paliwa przez samochód.
Opony Dunlop Sport Maxx RT to model zaprojektowany z myślą o najbardziej wymagających kierowcach i ich samochodach. Omawiany model jest fabrycznie montowany między innymi w Mercedesie C63 AMG i C63 T. Jego wysokie osiągi zostały potwierdzone w wielu prestiżowych testach, przez zadowolonych użytkowników i w ramach europejskiego systemu etykiet.
Opony letnie Dunlop Sport Maxx RT w rozmiarze 205/40 R18 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Peugeot 208 (II), Renault Clio (IV), Seat Toledo, Ford S-MAX, Mercedes Klasa A czy Jeep Compass. Omawiany rozmiar oznacza, że opona posiada szerokość 205 mm, jej wysokość profilu (procent z szerokości) wynosi 40 (czyli 82 mm), a średnica 18 cali.
Etykieta opon Dunlop Sport Maxx RT prezentuje się następująco: C za opory toczenia, B w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni i 66 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Omawiane opony Dunlop Sport Maxx RT 205/40 R18 mają indeks prędkości W (oznacza to dopuszczalną prędkość 270 km/h) i indeks nośności 86 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 530 kg).
Opony osobowe, jak wskazuje ich nazwa, przeznaczone są do różnego rodzaju samochodów osobowych – od klasy miejskiej, przez kompaktową i średnią aż po wyższą. W oponach osobowych najczęściej spotyka się bieżniki kierunkowe i asymetryczne, które zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa w różnych warunkach pogodowych i przy wyższych prędkościach. Kupujący opony osobowe mogą wybierać spośród tysięcy modeli klasy budżetowej, średniej i premium (w zależności od stylu jazdy, mocy samochodu, pokonywanych kilometrów w ciągu roku czy budżetu przeznaczonego na zakup).
Opony klasy premium (zwanej też wyższą) to najbardziej zaawansowane technologicznie modele na rynku. Wynika to z faktu stosowania innowacyjnych metod produkcji i doskonałych jakościowo materiałów. Wśród ogumienia tego segmentu największą popularnością cieszą się: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian, Pirelli, Vredestein czy Yokohama. Na zakup opon klasy premium najczęściej decydują się kierowcy o dynamicznym stylu jazdy, posiadający mocny samochód czy pokonujący dużą liczbę kilometrów w ciągu roku.
Etykieta unijna na oponach ułatwia szybkie zapoznanie się z podstawowymi osiągami poszczególnych modeli i ich porównanie z innymi. Wyglądem etykieta przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i informuje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Za pierwsze dwa parametry opony mogą otrzymać klasy od A do G (z tym, że D nie jest przyznawana), a za trzeci maksymalnie 3 fale obok których w decybelach przedstawiony jest wynik pomiaru emitowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Dunlop Sport Maxx RT 205/40R18 86W na etykiecie unijnej.
Opory toczenia to siły działające na opony przeciwnie do kierunku jazdy (tarcie, opór powietrza itd.). Im gorzej dany model się im przeciwstawia, tym ma większe opory toczenia, a więc potrzebuje więcej energii do pozostawania w ruchu. Wiąże się to ze zwiększonym spalaniem paliwa. Opony o małych oporach toczenia są w stanie wpłynąć na spadek jego zużycia nawet o 0,25 litra na 100 km. Za poziom oporów toczenia opony na etykiecie unijnej mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 5 innych produktów spełniających kryteria - opony 205/40 R18 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Bezpieczeństwo jazdy uzależnione jest w dużej mierze od przyczepności opony na mokrej nawierzchni. Droga hamowania w takich warunkach oceniana jest z pomocą siedmiostopniowej skali literowej. Najlepsze modele nagradzane są literą "A" – najsłabsze zalicza się do klasy "G". Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające wytyczne - opony Sport Maxx RT (model) oraz 18 cali (średnica).
Duży poziom hałasu generowanego przez oponę pogarsza komfort jazdy. Trzystopniowe oznaczenie informuje, czy dany model zalicza się do cichych, standardowych czy głośnych opon. Dodatkowo podaje się również głośność wyrażona w decybelach (dB). Wynik "66 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony letnie (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Dunlop to marka opon pozycjonowana w klasie premium i korzystająca z rozwiązań technologicznych koncernu Goodyear. Opony Dunlop przeznaczone są dla kierowców, którzy preferują dynamiczny styl jazdy, a ich auta dysponują dużą mocą. Od wielu lat w oponach Dunlop stosowane są rozwiązania zapewniające najwyższy poziom przyczepności niezależnie od panujących warunków – dotyczy to modeli zarówno letnich, zimowych, jak i całorocznych. Są one także bardzo wytrzymałe i odporne na przyspieszone zużycie.
Bieżnik asymetryczny jest wraz z kierunkowym najczęściej spotykany w oponach osobowych. Kształt takiego bieżnika pozwala wyróżnić jego część zewnętrzną (o bardziej masywnych blokach) i wewnętrzną (z większą liczbą rowków). Pierwsza z nich odpowiada za stabilność podczas dynamicznego manewrowania i pokonywania zakrętów, a druga za odprowadzenie wody. Opony asymetryczne dobrze tłumią też hałas i są odporne na ząbkowanie. Często wybierają je kierowcy o agresywnym stylu jazdy i właściciele aut o większej mocy.
Napisy "86" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 530 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Model Sport Maxx RT (Dunlop 205/40 R18) posiada homologację * (BMW, Mini). DSROF to technologia umożliwiająca kontynuację jazdy mimo utraty ciśnienia w oponach (do 80 km/h). Opona z oznaczeniem MFS posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami.
Opony letnie przeznaczone są do użytkowania w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni, gdy średni dobowy poziom temperatur zaczyna regularnie przekraczać 7 st. C (wynika to z właściwości ich mieszanek gumowych). Tego typu opony mają za zadanie zapewnić bezpieczeństwo na suchej i mokrej nawierzchni, odpowiedni komfort jazdy i optymalne zużycie paliwa. Najczęściej wyposażone są w kierunkowy (doskonały podczas deszczu) lub asymetryczny bieżnik (wybierany do mocniejszych aut).
Gwarancja na opony Dunlop obowiązuje przez 5 lat od daty ich produkcji. Standardowo w dokumentacji możemy przeczytać, że obejmuje ona wszelkie wady związane z jakością wykonania opon, materiałami użytymi do ich produkcji lub finalną konstrukcją produktu. Po oddaniu opon do reklamacji i jej ewentualnym uznaniu właścicielowi przysługuje rekompensata w wysokości uzależnionej od stopnia zużycia wadliwych opon – konkretna wartość jest obliczana w oparciu o wzór, który można znaleźć w karcie gwarancyjnej.
Opony letnie Dunlop to wysokiej klasy produkty, które osiągają dobre wyniki w testach organizowanych przez największe organizacje i czasopisma motoryzacyjne, a jednocześnie są bardzo cenione przez użytkowników. Przykładowe opinie o oponach letnich Dunlop brzmią następująco: "bardzo dobre na suchej i mokrej nawierzchni, ciche i komfortowe, nie widać też jakiegoś szybkiego czy nieregularnego zużycia"; "w deszczu auto zachowuje się bardzo pewnie, dobrze trzyma drogi na zakrętach, hamowanie bez problemu".
Analizując testy opon letnich Dunlop warto przyjrzeć się przede wszystkim wynikom flagowych modeli Dunlop Sport Bluresponse i Dunlop Sport Maxx RT 2. Pierwszy z nich został sprawdzony około 20 razy – polecają go między innymi organizacje ADAC czy ACE oraz czasopisma Auto Bild", "Auto Zeitung, "Auto Express" czy "Auto Motor und Sport". Z kolei Dunlop Sport Maxx RT 2 znalazł się na czołowych pozycjach w sprawdzianach testach "Auto Motor und Sport", "Tyre World" i GTU.
Wyniki dotyczą modelu Sport Maxx RT.
Zobacz inne określenia opon Dunlop Sport Maxx RT 205/40 R18 86W XL DSROF * MFS. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (205/40 R18), nazwy producenta (Dunlop), indeksów (86W XL, DSROF, *), sezonu (opony letnie) oraz modelu (Sport Maxx RT) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 205 mm, profilu 40 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 86W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Continental, Nexen, Pirelli, Michelin oraz Yokohama – kosztujące od 286 do 634 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty przedpłacone, koszulki piłkarskie, rabat na kolejne zakupy, wejściówki do kina oraz kubki termiczne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Dunlop to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 43-65% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (intercars, oponeo czy 24opony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, Euro Bank oraz BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Dunlop w rozmiarze 205/40 R18 XL, DSROF, * (86W). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 693 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 772 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 259 (12 rat) do 1 414 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 414 zł | 2 828 zł | 56 zł |
4 | 721 zł | 2 884 zł | 112 zł |
6 | 490 zł | 2 940 zł | 168 zł |
8 | 375 zł | 3 000 zł | 228 zł |
10 | 305 zł | 3 050 zł | 278 zł |
12 | 259 zł | 3 108 zł | 336 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Sport Maxx RT mogą być m.in. podkładki antypoślizgowe pod telefon, montaż w serwisie, preparaty do mycia felg czy środki do konserwacji opon.