Porównujemy oferty 34 sklepów z oponami letnimi firmy Dunlop w rozmiarze 205/40R18. Zobacz gdzie kupić opony Sport Maxx RT o indeksach 86 Y XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Dunlop Sport Maxx RT w rozmiarze 205/40 R18 86Y to opona letnia, wzmacniana (XL) oraz posiadająca rant ochronny felgi (MFS). Oznaczenia 529135 oraz 3188649821853 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 529135 |
EAN | 3188649821853 |
Producent | Dunlop |
Koncern | grupa Goodyear |
Siedziba | Wielka Brytania |
Klasa | premium |
Model | Sport Maxx RT |
Poprzedni model | - |
Następny model | Sport Maxx RT 2 |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="205" profile="40" diameter="18"]205/40 R18[/size] |
Szerokość | 205 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 82 mm |
Kraj produkcji | Unia Europejska, Niemcy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 86 |
Maksymalna nośność | 530 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 69 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 9,95 kg |
Premiera modelu | 2012 rok |
Produkcja do | wycofana |
Cena | ~ 802 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | tak (MFS) |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Dunlop Sport Maxx RT 205/40 R18 86Y XL MFS |
Dunlop Sport Maxx RT to opony letnie klasy premium, które są przeznaczone do samochodów osobowych o większej mocy i sportowym charakterze. To także idealna propozycja dla osób pokonujących długie trasy czy preferujących bardziej agresywny styl jazdy.
Bieżnik opon Dunlop Sport Maxx RT ma asymetryczny kształt – część zewnętrzna jest odpowiedzialna za zachowanie stabilności i precyzji prowadzenia na zakrętach i podczas wykonywania dynamicznych manewrów, a zadaniem zewnętrznej jest odprowadzanie wody i zapewnienie trakcji w czasie jazdy po prostej. Centralne żebro na powierzchni bieżnika poprawia sterowność samochodu, a jego płaski profil zwiększa powierzchnię styku opony z podłożem, co skraca drogę hamowania i ułatwia zapanowanie nad pojazdem niezależnie od warunków panujących na drodze. Dopełnieniem całości jest krzemionkowa mieszanka, która zmniejsza opory toczenia, co ułatwia przyspieszanie i ogranicza zużycie paliwa przez samochód.
Opony Dunlop Sport Maxx RT to model zaprojektowany z myślą o najbardziej wymagających kierowcach i ich samochodach. Omawiany model jest fabrycznie montowany między innymi w Mercedesie C63 AMG i C63 T. Jego wysokie osiągi zostały potwierdzone w wielu prestiżowych testach, przez zadowolonych użytkowników i w ramach europejskiego systemu etykiet.
Opony letnie Dunlop Sport Maxx RT mają w tym przypadku rozmiar 205/40 R18. Oznaczenie to jest zawsze umieszczone na ścianie bocznej danego produktu. Jak należy je interpretować? Pierwsza liczba w rozmiarze to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 205 mm). Druga liczba to wysokość profilu, która w oznaczeniu rozmiaru podawana jest jako procent z szerokości (w tym przypadku 40% z 205 wynosi 82). Litera umieszczona po wysokości profilu to informacja o typie konstrukcji opony (może być radialny lub diagonalny).
Trzecia liczba w rozmiarze to informacja o średnicy felgi, na jakiej powinna być zamontowana dana opona – w omawianym przypadku jest to 18 cali. Opony Dunlop Sport Maxx RT 205/40 R18 mają indeks prędkości Y i indeks nośności 86. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną prędkością 300 km/h opona wytrzyma obciążenie do 530 kg. Prezentowany model ma następujące parametry na etykietach: E za opory toczenia, A za hamowanie na mokrej nawierzchni i wartość 69 dB emitowanego hałasu zewnętrznego. Opony Dunlop Sport Maxx RT 205/40 R18 najlepiej sprawdzą się w samochodach typu Renault Clio (IV), Peugeot 208 (II), Mercedes Klasa S, Honda Accord czy Lexus IS.
Opony osobowe mogą być całoroczne, letnie lub zimowe. W zależności od potrzeb czy posiadanego budżetu kierowcy mogą wybierać wśród najtańszych opon osobowych klasy ekonomicznej, średniej (dobry stosunek ceny do jakości) lub premium (najwyższy poziom osiągów). Opony osobowe najczęściej wyposażone są w bieżnik asymetryczny (szczególnie te modele do samochodów o większej mocy) lub kierunkowy (najbardziej popularny wśród opon zimowych i całorocznych, ale jest też często stosowany w oponach letnich).
Opony klasy premium to głównie marki Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop. Opony z tej półki oferują najwyższy poziom przyczepności w zróżnicowanych warunkach pogodowych, są komfortowe i mają małe opory toczenia. Wybierane są przez właścicieli samochodów o dużej mocy, kierowców pokonujących duże przebiegi roczne (np. w trasie) czy preferujących dynamiczny styl jazdy. Tego typu opon najczęściej wygrywają testy opon i zbierają szereg pozytywnych recenzji kierowców.
Etykieta unijna na oponie w prosty i przejrzysty sposób informuje nabywcę o trzech podstawowych osiągach danego modelu: przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej (oporów toczenia), a także poziomu hałasu, jaki generuje podczas jazdy. Przedstawione są w formie piktogramów przypominających te, które znajdują się na sprzęcie AGD. Efektywność paliwowa i przyczepność na mokrym obejmuje zakres klas od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania i najlepszą efektywność. Hałas przedstawiony jest natomiast w formie decybeli i piktogramu od 1 do 3 fal. Zobacz jak prezentują się oceny opon Dunlop Sport Maxx RT 205/40R18 86Y na etykiecie unijnej.
Ekonomika jazdy związana jest z oporami toczenia jakimi cechuje się dany model. Wpływ na to może mieć konstrukcja bieżnika, typ użytej mieszanki czy masa opony. Ogumienie klasyfikuje się w jednej z siedmiu klas – nota "A" zarezerwowana jest dla bieżników o najniższych oporach toczenia, podczas gdy ocenę "G" otrzymują modele najmniej ekonomiczne. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony Dunlop (producent), letnie (sezon) oraz 205/40 R18 (rozmiar).
Przyczepność na mokrej nawierzchni określa długość drogi hamowania i bezpieczeństwo jazdy po jezdni pokrytej wodą. Tu również stosuje się skalę siedmiostopniową, w której najwyższe osiągi nagradzane są klasą "A", a kolejne litery od "B" do "G" oznaczają coraz słabsze zachowanie na mokrej drodze. Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 452 inne produkty spełniające wytyczne - opony letnie (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Hałas zewnętrzny to inaczej natężenie dźwięku, który wytwarzany jest przez pracująca oponę. Pod tym względem ogumienie dzieli się na trzy kategorie oznaczane od najcichszych do najgłośniejszych graficznymi symbolami jednej, dwóch lub trzech fal. Dodatkowo umieszcza się w tym miejscu również liczbę oznaczającą średnie natężenie hałasu w decybelach. Wynik "69 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające kryteria - opony Sport Maxx RT (model) oraz 18 cali (średnica).
Opony Dunlop to produkty, które mają w sobie sportowego ducha. Zaliczane są do klasy premium i bardzo często nabywają je dynamiczni kierowcy do samochodów o dużej mocy. Obecnie marka należy do amerykańskiego koncernu Goodyear i korzysta z jego nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Opony Dunlop są doskonale oceniane w testach organizowanych przez organizacje i czasopisma motoryzacyjne oraz zbierają niezwykle pozytywne opinie użytkowników. To jedne z najlepszych produktów w swojej klasie.
Opony z bieżnikiem asymetrycznym dzielą się na dwa obszary – zewnętrzny i wewnętrzny. Takie modele wygląda jakby były przecięte na pół. Ma to ogromny wpływ na osiągi takiego ogumienia. Część zewnętrzna odpowiada za trakcję podczas dynamicznego manewrowania czy pokonywania zakrętów, a wewnętrzna umożliwia skuteczne hamowanie i przyspieszanie oraz odprowadza wodę spod opony. Oprócz tego bieżnik asymetryczny jest wyjątkowo odporny na nieregularne zużycie. Opony asymetryczne często są montowane w samochodach o dużej mocy.
Napisy "86" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 530 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Opona z oznaczeniem MFS posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Opony letnie to modele, które najlepiej sprawdzają się w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni. Najlepiej zamontować je, gdy średnia dobowa temperatura regularnie przekracza 7 st. C. Opony letnie mają za zadanie zapewnić dobrą przyczepność na suchej nawierzchni oraz podczas opadów deszczu, a także odpowiedni komfort jazdy i małe opory toczenia. Opony letnie najczęściej wyposażone są w bieżnik asymetryczny lub kierunkowy. Jak kupić opony letnie? Najlepiej zapoznać się z ich etykietami, sprawdzić wyniki testów i opinie użytkowników.
Gwarancja na opony Dunlop jest taka sama, jak w przypadku marki Goodyear. Obowiązuje ona przez 5 lat od daty produkcji modelu i standardowo obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania, materiałami użytymi do ich produkcji lub finalną konstrukcją. Jeśli ewentualna reklamacja zostaje uznana, producent przyznaje rekompensatę finansową, której wysokość jest uzależniona od stopnia zużycia wadliwych opon. Szczegółowy wzór wykorzystywany do obliczenia wysokości zwrotu znajduje się w karcie gwarancyjnej.
Opinie o oponach letnich Dunlop pokazują, że deklaracje producenta o ich możliwościach nie są tylko chwytem marketingowym. W przykładowych opiniach publikowanych przez kierowców w Internecie można przeczytać, że "samochód trzyma się drogi jak przyklejony, doskonale pokonuje łuki, krótka droga hamowania, komfort bez zastrzeżeń – bardzo dopracowane i godne polecenia opony"; "na oponach Dunlop naprawdę można zredukować spalanie paliwa, przyczepność odpowiednia dla opon tej klasy, czyli bardzo wysoka".
Testy opon letnich Dunlop, a w szczególności flagowych modeli Dunlop Sport Bluresponse i Dunlop Sport Maxx RT 2, pokazują, że są to jedne z najlepszych produktów w swojej klasie. Od momentu pojawienia się na rynku pierwszy model został przetestowany około 20 razy przez różnego rodzaju organizacje typu ADAC czy ACE i specjalistów z czasopism motoryzacyjnych "Auto Bild", "Auto Zeitung, "Auto Express", "Auto Motor und Sport" i wielu innych. W większości z tych sprawdzianów zajmował czołowe miejsca. Z kolei Sport Maxx RT 2 znalazł się na podium w testach "Auto Motor und Sport", "Tyre World" i GTU.
Wyniki dotyczą modelu Sport Maxx RT.
Zobacz inne określenia opon Dunlop Sport Maxx RT 205/40 R18 86Y XL MFS. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (Sport Maxx RT), sezonu (opony letnie), indeksów (86Y XL), rozmiaru (205/40 R18) oraz nazwy producenta (Dunlop) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 205 mm, profilu 40 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 86Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Yokohama, Dunlop, Continental, Pirelli oraz Hankook – kosztujące od 430 do 696 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą wejściówki do kina, bilety do teatru, kubki termiczne, bony Sodexo czy oficjalne piłki nożne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Dunlop to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 44-62% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (24opony, oponeo czy voida) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, mBank czy Santander Consumer Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Dunlop w rozmiarze 205/40 R18 XL (86Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 802 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 3 208 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 300 (12 rat) do 1 637 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 637 zł | 3 274 zł | 66 zł |
4 | 835 zł | 3 340 zł | 132 zł |
6 | 567 zł | 3 402 zł | 194 zł |
8 | 434 zł | 3 472 zł | 264 zł |
10 | 353 zł | 3 530 zł | 322 zł |
12 | 300 zł | 3 600 zł | 392 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Sport Maxx RT mogą być m.in. środki do konserwacji opon, mierniki grubości bieżnika, zapachy do samochodu lub worki do opon.