Porównujemy oferty 23 sklepów z oponami letnimi firmy Dunlop w rozmiarze 225/40R18. Zobacz gdzie kupić opony Sport Maxx RT o indeksach 92 Y XL, AO w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Dunlop Sport Maxx RT w rozmiarze 225/40 R18 92Y to opona letnia, wzmacniana (XL), homologowana (AO) oraz posiadająca rant ochronny felgi (MFS). Oznaczenia 528112 oraz 3188649817429 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 528112 |
EAN | 3188649817429 |
Producent | Dunlop |
Koncern | grupa Goodyear |
Siedziba | Wielka Brytania |
Klasa | premium |
Model | Sport Maxx RT |
Poprzedni model | - |
Następny model | Sport Maxx RT 2 |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="225" profile="40" diameter="18"]225/40 R18[/size] |
Szerokość | 225 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 90 mm |
Kraj produkcji | Unia Europejska, Niemcy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 92 |
Maksymalna nośność | 630 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | F (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 67 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 9,62 kg |
Premiera modelu | 2012 rok |
Produkcja do | wycofana |
Cena | ~ 370 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | AO (Audi, Volkswagen) |
Rant ochronny felgi | tak (MFS) |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Dunlop Sport Maxx RT 225/40 R18 92Y XL AO MFS |
Dunlop Sport Maxx RT to opony letnie klasy premium, które są przeznaczone do samochodów osobowych o większej mocy i sportowym charakterze. To także idealna propozycja dla osób pokonujących długie trasy czy preferujących bardziej agresywny styl jazdy.
Bieżnik opon Dunlop Sport Maxx RT ma asymetryczny kształt – część zewnętrzna jest odpowiedzialna za zachowanie stabilności i precyzji prowadzenia na zakrętach i podczas wykonywania dynamicznych manewrów, a zadaniem zewnętrznej jest odprowadzanie wody i zapewnienie trakcji w czasie jazdy po prostej. Centralne żebro na powierzchni bieżnika poprawia sterowność samochodu, a jego płaski profil zwiększa powierzchnię styku opony z podłożem, co skraca drogę hamowania i ułatwia zapanowanie nad pojazdem niezależnie od warunków panujących na drodze. Dopełnieniem całości jest krzemionkowa mieszanka, która zmniejsza opory toczenia, co ułatwia przyspieszanie i ogranicza zużycie paliwa przez samochód.
Opony Dunlop Sport Maxx RT to model zaprojektowany z myślą o najbardziej wymagających kierowcach i ich samochodach. Omawiany model jest fabrycznie montowany między innymi w Mercedesie C63 AMG i C63 T. Jego wysokie osiągi zostały potwierdzone w wielu prestiżowych testach, przez zadowolonych użytkowników i w ramach europejskiego systemu etykiet.
Opony letnie Dunlop Sport Maxx RT 225/40 R18 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Mini Clubman (III), Mazda 3 (II), BMW Seria 1 (F20-F21 FL), Ford Mondeo (III), Peugeot 308 (T9) czy VW Golf (VI). Ich konstrukcja i osiągi są dostosowane do możliwości właśnie takich aut i oczekiwań ich kierowców. Prezentowany tutaj model Dunlop Sport Maxx RT 225/40 R18 w ramach europejskiego systemu etykiet otrzymał klasę F za poziom oporów toczenia, A w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 67 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
Rozmiar 225/40 R18 opon Dunlop Sport Maxx RT należy czytać następująco: szerokość 225 mm, wysokość profilu 40 (jako procent z szerokości, czyli 90 mm) i średnica 18 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. Omawiane opony Dunlop Sport Maxx RT 225/40 R18 mają indeks prędkości Y (oznacza to dopuszczalną prędkość 300 km/h) i indeks nośności 92 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 630 kg).
Opony osobowe mogą być wyposażone w bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Bardzo rzadko spotyka się obecnie rzeźbę symetryczną. Kierowcy zainteresowani oponami osobowymi mogą wybierać wśród setek produktów zaliczanych do klasy ekonomicznej (najtańsze), średniej (kompromis pomiędzy ceną a jakością) i premium (najbardziej zaawansowane technologicznie produkty). Opony do samochodów osobowych mogą być wyposażone w rant ochronny felgi, mieć wzmocnioną konstrukcję lub technologię Run Flat umożliwiającą jazdę po przebiciu.
Opony klasy premium to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty na rynku. Do ich produkcji stosowane są najlepsze jakościowo składniki (między innymi nowatorskie mieszanki gumowe), co przekłada się na wysoki poziom osiągów w obszarze bezpieczeństwa, komfortu i kosztów użytkowania. Opony premium najczęściej wygrywają testy organizowane przez czołowe organizacje motoryzacyjne, otrzymują wysokie klasy na etykietach i wiele pozytywnych recenzji kierowców. Czołowe marki premium to: Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop.
Dzięki unijnym etykietom kierowcy stojący przed wyborem opon do swojego auta mogą w szybki sposób porównać osiągi poszczególnych modeli w trzech podstawowych zakresach: efektywności paliwowej, hałasu generowanego podczas jazdy oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Etykiety na oponach są obowiązkowe na terenie Unii Europejskiej od 2012 roku, a prezentowane są w postaci naklejki na bieżniku, która musi znajdować się w widocznym miejscu. Nakaz dotyczy opon do aut osobowych, dostawczych, ciężarowych i naczep u autobusów. Zobacz jak prezentują się oceny opon Dunlop Sport Maxx RT 225/40R18 92Y na etykiecie unijnej.
Etykieta unijna na oponach informuje między innymi o poziomie oporów toczenia, które mają wpływ na zużycie paliwa przez samochód, a w efekcie emisję spalin. Im mniejsze opory, tym auto powinno palić mniej – nawet 0,25 litra na 100 km. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza). Taka skala widnieje na etykietach, ale warto wiedzieć, że ocena D nie jest stosowana – jest to tak zwana klasa pusta dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych w tej kategorii. Taką samą ocenę - "" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 0 innych produktów spełniających kryteria - opony Sport Maxx RT (model) oraz 18 cali (średnica).
Hamowanie na mokrej nawierzchni określa zdolność opony do zachowania przyczepności na pokrytej wodą jezdni. Jest to szczególnie istotny dla bezpieczeństwa jazdy parametr. Skala podzielona została na siedem klas oznaczonych literami alfabetu – nota "A" oznacza najkrótszą, a "G" – najdłuższą drogę hamowania. Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 4 inne produkty spełniające wytyczne - opony Dunlop (producent), letnie (sezon) oraz 225/40 R18 (rozmiar).
Pracująca opona generuje hałas – wysokie jego natężenie sprawia, że jazda jest niekomfortowa. Dlatego też na etykiecie podaje się jego wartość w decybelach i przydziela każdą oponę do jednej z trzech klas głośności, oznaczanych graficznie jedną, dwiema lub trzema symbolami fali. Wynik "67 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 35 innych produktów spełniających kryteria - opony letnie (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Dunlop to marka opon klasy premium, która należy do amerykańskiego koncernu Goodyear. Oferuje ona najwyższy poziom bezpieczeństwa, niezwykłą trwałość i wysoki poziom komfortu podczas codziennego podróżowania. Opony Dunlop w szczególności cenione są przez posiadaczy samochodów o dużej mocy, pokonujących duże przebiegi i preferujących dynamiczny styl jazdy. Opony Dunlop pozwalają poczuć sportową radość z jazdy. Potwierdzają to między innymi doskonałe wyniki modeli marki w testach.
Opony z asymetryczną rzeźbą bieżnika umownie dzielą się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną, które mają odmienny kształt, przez co odpowiadają za inne grupy osiągów. Zadaniem pierwszej jest między innymi zapewnienie stabilnego pokonywania zakrętów, a drugiej odprowadzanie wody i zwiększenie odporności na aquaplaning. Do największych zalet opon asymetrycznych należą także dobre tłumienie wibracji i odporność na zużycie. Podczas montażu należy pamiętać o założeniu opony asymetrycznej odpowiednią stroną na feldze (oznaczenie outside/inside).
Napisy "92" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 630 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Model Sport Maxx RT (Dunlop 225/40 R18) posiada homologację AO (Audi, Volkswagen). Akronim MFS oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Opony letnie to grupa produktów przystosowana do użytkowania w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni, gdy średnia dobowa temperatura regularnie przekracza 7 st. C. Opony letnie najczęściej posiadają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny, a ich zadaniem jest zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa na suchej i mokrej nawierzchni, odpowiedniego komfortu jazdy i optymalnego zużycia paliwa. Przed zakupem opon letnich warto zapoznać się z ich etykietami, recenzjami użytkowników i wynikami testów.
Gwarancja na opony Dunlop jest ważna przez 5 lat od daty produkcji modelu (można ją znaleźć na jego ścianie bocznej) i dotyczy wszelkich wad związanych z konstrukcją, jakością wykonania czy materiałów użytych do produkcji. Gdy z oponami dzieje się coś niepokojącego należy oddać je do ekspertyzy – w przypadku uznania ewentualnej reklamacji właścicielowi opon przysługuje rekompensata finansowa w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia wadliwego produktu.
Opinie o oponach letnich Dunlop pokazują, że deklaracje producenta o ich możliwościach nie są tylko chwytem marketingowym. W przykładowych opiniach publikowanych przez kierowców w Internecie można przeczytać, że "samochód trzyma się drogi jak przyklejony, doskonale pokonuje łuki, krótka droga hamowania, komfort bez zastrzeżeń – bardzo dopracowane i godne polecenia opony"; "na oponach Dunlop naprawdę można zredukować spalanie paliwa, przyczepność odpowiednia dla opon tej klasy, czyli bardzo wysoka".
Testy opon letnich Dunlop, a w szczególności flagowych modeli Dunlop Sport Bluresponse i Dunlop Sport Maxx RT 2, pokazują, że są to jedne z najlepszych produktów w swojej klasie. Od momentu pojawienia się na rynku pierwszy model został przetestowany około 20 razy przez różnego rodzaju organizacje typu ADAC czy ACE i specjalistów z czasopism motoryzacyjnych "Auto Bild", "Auto Zeitung, "Auto Express", "Auto Motor und Sport" i wielu innych. W większości z tych sprawdzianów zajmował czołowe miejsca. Z kolei Sport Maxx RT 2 znalazł się na podium w testach "Auto Motor und Sport", "Tyre World" i GTU.
Wyniki dotyczą modelu Sport Maxx RT.
Zobacz inne określenia opon Dunlop Sport Maxx RT 225/40 R18 92Y XL AO MFS. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (Sport Maxx RT), sezonu (opony letnie), nazwy producenta (Dunlop), rozmiaru (225/40 R18) oraz indeksów (92Y XL, AO) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 225 mm, profilu 40 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 92Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazła się marka Dunlop – kosztująca od 371 do 434 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą rabat na kolejne zakupy, smycze do kluczy, bilety do teatru, karty przedpłacone oraz assistance 24/7.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Dunlop to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 39-56% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (voida, oponeo czy sklepopon) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, BGŻ BNP Paribas oraz Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Dunlop w rozmiarze 225/40 R18 XL, AO (92Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 370 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 480 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 139 (12 rat) do 755 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 755 zł | 1 510 zł | 30 zł |
4 | 385 zł | 1 540 zł | 60 zł |
6 | 262 zł | 1 572 zł | 92 zł |
8 | 200 zł | 1 600 zł | 120 zł |
10 | 163 zł | 1 630 zł | 150 zł |
12 | 139 zł | 1 668 zł | 188 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Sport Maxx RT mogą być m.in. ubezpieczenie opon, zapachy do samochodu, pianki naprawcze czy środki do konserwacji opon.