Porównujemy oferty 27 sklepów z oponami letnimi firmy Dunlop w rozmiarze 225/40R18. Zobacz gdzie kupić opony Sport Maxx RT o indeksach 92 Y XL, AO1 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Dunlop Sport Maxx RT w rozmiarze 225/40 R18 92Y to opona letnia, wzmacniana (XL), homologowana (AO1) oraz posiadająca rant ochronny felgi (MFS). Oznaczenia 542076 oraz 5452000680204 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 542076 |
EAN | 5452000680204 |
Producent | Dunlop |
Koncern | grupa Goodyear |
Siedziba | Wielka Brytania |
Klasa | premium |
Model | Sport Maxx RT |
Poprzedni model | - |
Następny model | Sport Maxx RT 2 |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="225" profile="40" diameter="18"]225/40 R18[/size] |
Szerokość | 225 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 90 mm |
Kraj produkcji | Unia Europejska, Niemcy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 92 |
Maksymalna nośność | 630 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 69 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 9,73 kg |
Premiera modelu | 2012 rok |
Produkcja od | 09.2016 |
Cena | ~ 260 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | AO1 (Audi) |
Rant ochronny felgi | tak (MFS) |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Dunlop Sport Maxx RT 225/40 R18 92Y XL AO1 MFS |
Dunlop Sport Maxx RT to opony letnie klasy premium, które są przeznaczone do samochodów osobowych o większej mocy i sportowym charakterze. To także idealna propozycja dla osób pokonujących długie trasy czy preferujących bardziej agresywny styl jazdy.
Bieżnik opon Dunlop Sport Maxx RT ma asymetryczny kształt – część zewnętrzna jest odpowiedzialna za zachowanie stabilności i precyzji prowadzenia na zakrętach i podczas wykonywania dynamicznych manewrów, a zadaniem zewnętrznej jest odprowadzanie wody i zapewnienie trakcji w czasie jazdy po prostej. Centralne żebro na powierzchni bieżnika poprawia sterowność samochodu, a jego płaski profil zwiększa powierzchnię styku opony z podłożem, co skraca drogę hamowania i ułatwia zapanowanie nad pojazdem niezależnie od warunków panujących na drodze. Dopełnieniem całości jest krzemionkowa mieszanka, która zmniejsza opory toczenia, co ułatwia przyspieszanie i ogranicza zużycie paliwa przez samochód.
Opony Dunlop Sport Maxx RT to model zaprojektowany z myślą o najbardziej wymagających kierowcach i ich samochodach. Omawiany model jest fabrycznie montowany między innymi w Mercedesie C63 AMG i C63 T. Jego wysokie osiągi zostały potwierdzone w wielu prestiżowych testach, przez zadowolonych użytkowników i w ramach europejskiego systemu etykiet.
Opony letnie Dunlop Sport Maxx RT 225/40 R18 mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od warunków drogowych. Jak należy rozumieć oznaczenie rozmiaru opony? Pierwsza liczba w rozmiarze 225/40 R18 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 225 mm). Wysokość profilu to 40 (liczba jest procentem z szerokości – tutaj 90. Średnica tego modelu ma z kolei 18 cali.
Indeks nośności modelu Dunlop Sport Maxx RT 225/40 R18 to 92, a indeks prędkości Y. Za hamowanie na mokrej drodze produkt otrzymał klasę A na etykiecie, C w kategorii oporów toczenia i 69 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony 225/40 R18 najczęściej montowane są w samochodach takich, jak VW Golf (IV), Seat Leon (II), Mercedes Klasa A (W176), Skoda Superb (I), BMW Seria 1 (F20-F21 FL) czy Peugeot 308 (T7). Konstrukcja opon letnie Dunlop Sport Maxx RT 225/40 R18 jest przystosowana do osiągów czy możliwości właśnie takich aut.
Opony osobowe to najszerszy segment ogumienia. Zaliczane do tej grupy modele montowane są w różnego rodzaju samochodach – od najmniejszych klasy miejskiej, przez rodzinne sedany i kombi, aż po luksusowe limuzyny i sportowe auta o dużej mocy. W zależności od mocy posiadanego samochodu, preferowanego stylu jazdy czy posiadanego budżetu można wybierać wśród opon osobowych klasy ekonomicznej, średniej i premium. Opony osobowe powinny oferować dobrą przyczepność oraz ekonomię i komfort podróżowania.
Opony klasy premium (wyższej) to najbardziej zaawansowane modele na rynku. Podczas ich projektowania i produkcji wykorzystywane są nowoczesne technologie i doskonałe jakościowo składniki. W efekcie opony klasy premium oferują najwyższy poziom osiągów niezależnie od panujących warunków. Na zakup opon z tego segmentu najczęściej decydują się kierowcy o dynamicznym stylu jazdy, posiadający mocny samochód czy pokonujący dużą liczbę kilometrów w ciągu roku. Popularne marki: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian, Pirelli, Vredestein czy Yokohama.
Etykieta unijna na oponach ułatwia szybkie zapoznanie się z podstawowymi osiągami poszczególnych modeli i ich porównanie z innymi. Wyglądem etykieta przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i informuje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Za pierwsze dwa parametry opony mogą otrzymać klasy od A do G (z tym, że D nie jest przyznawana), a za trzeci maksymalnie 3 fale obok których w decybelach przedstawiony jest wynik pomiaru emitowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Dunlop Sport Maxx RT 225/40R18 92Y na etykiecie unijnej.
Opory toczenia oceniane są w siedmiostopniowej skali. Opony w aż 20% odpowiadają za zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najbardziej oszczędne i ekologiczne są modele przydzielone do klasy "A" – najsłabsze pod tym względem jest ogumienie oznaczone notą "G". Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 395 innych produktów spełniających kryteria - opony letnie (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Etykieta unijna dołączona do opony zawiera m. in. informację o drodze hamowania na mokrej nawierzchni. To dla kierowców często decydujący parametr przy wyborze ogumienia do codziennej jazdy. Parametr ten wyrażany jest w skali od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania, przy czym kategorie D i G pozostają puste. Warto przyjrzeć się tym danym, ponieważ między modelem z początku i końca skali różnica w drodze hamowania na mokrej jezdni wynosi aż 18 metrów (przy prędkości wynoszącej 80 km/h). Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 4 inne produkty spełniające wytyczne - opony Dunlop (producent), letnie (sezon) oraz 225/40 R18 (rozmiar).
Pracująca opona generuje hałas – wysokie jego natężenie sprawia, że jazda jest niekomfortowa. Dlatego też na etykiecie podaje się jego wartość w decybelach i przydziela każdą oponę do jednej z trzech klas głośności, oznaczanych graficznie jedną, dwiema lub trzema symbolami fali. Wynik "69 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające kryteria - opony Sport Maxx RT (model) oraz 18 cali (średnica).
Dunlop to marka opon pozycjonowana w klasie premium i korzystająca z rozwiązań technologicznych koncernu Goodyear. Opony Dunlop przeznaczone są dla kierowców, którzy preferują dynamiczny styl jazdy, a ich auta dysponują dużą mocą. Od wielu lat w oponach Dunlop stosowane są rozwiązania zapewniające najwyższy poziom przyczepności niezależnie od panujących warunków – dotyczy to modeli zarówno letnich, zimowych, jak i całorocznych. Są one także bardzo wytrzymałe i odporne na przyspieszone zużycie.
Opony z asymetryczną rzeźbą bieżnika umownie dzielą się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną, które mają odmienny kształt, przez co odpowiadają za inne grupy osiągów. Zadaniem pierwszej jest między innymi zapewnienie stabilnego pokonywania zakrętów, a drugiej odprowadzanie wody i zwiększenie odporności na aquaplaning. Do największych zalet opon asymetrycznych należą także dobre tłumienie wibracji i odporność na zużycie. Podczas montażu należy pamiętać o założeniu opony asymetrycznej odpowiednią stroną na feldze (oznaczenie outside/inside).
Napisy "92" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 630 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Model Sport Maxx RT (Dunlop 225/40 R18) posiada homologację AO1 (Audi). Akronim MFS oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Opony letnie mają za zadanie zapewnić bezpieczne i komfortowe prowadzenie samochodu na suchej i mokrej nawierzchni w temperaturach od 7 stopni powyżej zera aż po typowe dla letnich upałów. Wiele opon letnich oferuje także małe opory toczenia, które wpływają na poziom spalania paliwa przez samochód. Opony letnie najczęściej są wyposażone w bieżnik kierunkowy lub asymetryczny (rzeźba symetryczna występuje jedynie w oponach dostawczych czy ciężarowych). Przed zakupem opon letnich warto zapoznać się z ich etykietami, wynikami testów i opiniami użytkowników na temat poszczególnych modeli.
Gwarancja na opony Dunlop jest ważna przez 5 lat od daty produkcji modelu (można ją znaleźć na jego ścianie bocznej) i dotyczy wszelkich wad związanych z konstrukcją, jakością wykonania czy materiałów użytych do produkcji. Gdy z oponami dzieje się coś niepokojącego należy oddać je do ekspertyzy – w przypadku uznania ewentualnej reklamacji właścicielowi opon przysługuje rekompensata finansowa w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia wadliwego produktu.
Marka Dunlop od wielu lat cieszy się dużym uznaniem kierowców na całym świecie. Nie bez powodu opony marki są z powodzeniem wykorzystywane nawet w samochodach sportowych o bardzo dużej mocy. Przykładowe opinie o oponach letnich Dunlop brzmią następująco: "przyczepność super, nie miałem żadnej niepewnej sytuacji z tymi oponami"; "sportowe trzymanie w zakrętach, komfortowe na długich trasach, nie widać śladów zużycia czy uszkodzeń – zdecydowanie warte zakupu"; "dobrze amortyzują nierówności, stabilne i bezpieczne".
Testy opon letnich Dunlop organizowane co sezon przez czołowe organizacje i czasopisma motoryzacyjne pokazują, że są to jedne z najlepszych produktów w swojej klasie. Model Dunlop Sport Bluresponse od momentu pojawienia się na rynku był polecany między innymi przez organizacje ADAC czy ACE oraz czasopisma Auto Bild", "Auto Zeitung, "Auto Express" czy "Auto Motor und Sport". Z kolei drugi flagowy model letni Dunlop, Sport Maxx RT 2, znalazł się na podium w testach "Auto Motor und Sport", "Tyre World" i GTU.
Wyniki dotyczą modelu Sport Maxx RT.
Zobacz inne określenia opon Dunlop Sport Maxx RT 225/40 R18 92Y XL AO1 MFS. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (92Y XL, AO1), nazwy producenta (Dunlop), rozmiaru (225/40 R18), sezonu (opony letnie) oraz modelu (Sport Maxx RT) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 225 mm, profilu 40 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 92Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Goodyear oraz Dunlop – kosztujące od 364 do 429 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty paliwowe, oficjalne piłki nożne, zwrot części gotówki, bilety do teatru lub koszulki piłkarskie.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Dunlop to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 37-63% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (voida, oponeo czy oponylux) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, Alior Bank oraz Santander Consumer Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Dunlop w rozmiarze 225/40 R18 XL, AO1 (92Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 260 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 040 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 98 (12 rat) do 531 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 531 zł | 1 062 zł | 22 zł |
4 | 271 zł | 1 084 zł | 44 zł |
6 | 184 zł | 1 104 zł | 64 zł |
8 | 141 zł | 1 128 zł | 88 zł |
10 | 115 zł | 1 150 zł | 110 zł |
12 | 98 zł | 1 176 zł | 136 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Sport Maxx RT mogą być m.in. ładowarki do telefonu na USB, mierniki grubości bieżnika, mierniki ciśnienia oraz worki do opon.