Porównujemy oferty 32 sklepów z oponami letnimi firmy Dunlop w rozmiarze 225/40R19. Zobacz gdzie kupić opony Sport Maxx RT o indeksach 93 Y XL, J w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Dunlop Sport Maxx RT w rozmiarze 225/40 R19 93Y to opona letnia, wzmacniana (XL), homologowana (J) oraz posiadająca rant ochronny felgi (MFS). Oznaczenia 531852 oraz 5452000468291 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 531852 |
EAN | 5452000468291 |
Producent | Dunlop |
Koncern | grupa Goodyear |
Siedziba | Wielka Brytania |
Klasa | premium |
Model | Sport Maxx RT |
Poprzedni model | - |
Następny model | Sport Maxx RT 2 |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="225" profile="40" diameter="19"]225/40 R19[/size] |
Szerokość | 225 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 19 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 90 mm |
Kraj produkcji | Unia Europejska, Niemcy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 93 |
Maksymalna nośność | 650 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 68 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 10,17 kg |
Premiera modelu | 2012 rok |
Produkcja od | 12.2014 |
Cena | ~ 650 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | J (Jaguar) |
Rant ochronny felgi | tak (MFS) |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Dunlop Sport Maxx RT 225/40 R19 93Y XL J MFS |
Dunlop Sport Maxx RT to opony letnie klasy premium, które są przeznaczone do samochodów osobowych o większej mocy i sportowym charakterze. To także idealna propozycja dla osób pokonujących długie trasy czy preferujących bardziej agresywny styl jazdy.
Bieżnik opon Dunlop Sport Maxx RT ma asymetryczny kształt – część zewnętrzna jest odpowiedzialna za zachowanie stabilności i precyzji prowadzenia na zakrętach i podczas wykonywania dynamicznych manewrów, a zadaniem zewnętrznej jest odprowadzanie wody i zapewnienie trakcji w czasie jazdy po prostej. Centralne żebro na powierzchni bieżnika poprawia sterowność samochodu, a jego płaski profil zwiększa powierzchnię styku opony z podłożem, co skraca drogę hamowania i ułatwia zapanowanie nad pojazdem niezależnie od warunków panujących na drodze. Dopełnieniem całości jest krzemionkowa mieszanka, która zmniejsza opory toczenia, co ułatwia przyspieszanie i ogranicza zużycie paliwa przez samochód.
Opony Dunlop Sport Maxx RT to model zaprojektowany z myślą o najbardziej wymagających kierowcach i ich samochodach. Omawiany model jest fabrycznie montowany między innymi w Mercedesie C63 AMG i C63 T. Jego wysokie osiągi zostały potwierdzone w wielu prestiżowych testach, przez zadowolonych użytkowników i w ramach europejskiego systemu etykiet.
Opony letnie Dunlop Sport Maxx RT 225/40 R19 doskonale sprawdzą się w samochodach typu BMW Seria 3 (F30), Chevrolet Captiva, Mercedes Klasa M, Volvo S60, Seat Leon lub innych o podobnej charakterystyce. Prezentowany model charakteryzuje się następującymi parametrami w ramach europejskiego systemu etykiet: C za opory toczenia, A w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni i 68 dB w ramach pomiaru emitowanego hałasu zewnętrznego.
Jego indeks prędkości wynosi z kolei Y, co oznacza maksymalną dopuszczalną prędkość 300 km/h, a indeks nośności 93 – dopuszczalne obciążenie to 650 kg na jedną oponę. Warto także wspomnieć jak należy czytać rozmiar 225/40 R19 opon Dunlop Sport Maxx RT: pierwsza liczba - 225 to szerokość mierzona w milimetrach, druga - 40 to szerokość profilu podawana jako procent z wysokości (tutaj 40% z 225 daje 90 mm), "R" oznacza konstrukcję radialną, a ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica opony – w tym przypadku 19 cali.
Opony osobowe to rodzaj ogumienia, który jest projektowany myślą o samochodach różnych klas: małolitrażowych aut miejskich, przez rodzinne sedany czy kombi po auta sportowe i luksusowe limuzyny. Opony osobowe najczęściej posiadają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Bieżnik symetryczny obecnie nie jest już stosowany, można go spotkać w oponach dostawczych bądź ciężarowych. Opony osobowe dostępne są w ramach klas: ekonomicznej (najtańsze), medium (dobry stosunek ceny do jakości) i premium (najwyższe osiągi).
Opony klasy premium to najnowocześniejsze produkty na rynku. Oferują najwyższy poziom osiągów i są wyposażone w nowatorskie rozwiązania technologicznie. W związku z tym często montowane są w samochodach o dużej mocy, pokonujących duże przebiegi roczne czy przez kierowców o dynamicznym stylu jazdy. Marki opon premium to między innymi: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian czy Pirelli. Opony klasy premium najczęściej zajmują czołowe pozycje w testach i są polecane przez większość kierowców.
Oznaczenie opon indywidualnymi etykietami wprowadziło rozporządzenie WE Nr 1222/2009. Regulacja nakazuje stosować tego typu oznakowanie w przypadku opon do aut osobowych, dostawczych i ciężarowych. Jej treść zawiera ocenę trzech parametrów: oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i poziomu hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Dunlop Sport Maxx RT 225/40R19 93Y na etykiecie unijnej.
Informacja o spalaniu paliwa zawarta na unijnej etykiecie dołączonej do opony jest ważna dla wszystkich, którym zależy na ekonomicznej jeździe, a także ochronie środowiska. To prosta zależność – im niższe opory toczenia, tym samochód spala mniej paliwa, a tym samym emituje do atmosfery mniejszą ilość szkodliwych spalin. Dane dotyczące spalania przedstawiane są za pomocą piktogramu i zakresu klas od A do G, gdzie klasa A oznacza największą ekonomiczność paliwową, a G – najmniejszą. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony Dunlop (producent), letnie (sezon) oraz 225/40 R19 (rozmiar).
Bezpieczeństwo jazdy uzależnione jest w dużej mierze od przyczepności opony na mokrej nawierzchni. Droga hamowania w takich warunkach oceniana jest z pomocą siedmiostopniowej skali literowej. Najlepsze modele nagradzane są literą "A" – najsłabsze zalicza się do klasy "G". Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 20 innych produktów spełniających wytyczne - opony 225/40 R19 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Etykiety unijne na oponach zawierają między innymi informację na temat poziomu hałasu zewnętrznego emitowanego przez dany model. W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni tutaj nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Parametr ten wzbudza kontrowersje, ponieważ dla kierowców największe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Hałas zewnętrzny jest istotny w kontekście głośności ruchu drogowego i wynika unijnej z polityki ochrony środowiska. Wynik "68 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 57 innych produktów spełniających kryteria - opony letnie (sezon), 19 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Dunlop to marka opon pozycjonowana w klasie premium i korzystająca z rozwiązań technologicznych koncernu Goodyear. Opony Dunlop przeznaczone są dla kierowców, którzy preferują dynamiczny styl jazdy, a ich auta dysponują dużą mocą. Od wielu lat w oponach Dunlop stosowane są rozwiązania zapewniające najwyższy poziom przyczepności niezależnie od panujących warunków – dotyczy to modeli zarówno letnich, zimowych, jak i całorocznych. Są one także bardzo wytrzymałe i odporne na przyspieszone zużycie.
Opony asymetryczne posiadają rzeźbę bieżnika, która dzieli się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza z nich zapewnia stabilność podczas dynamicznego manewrowania, a zadaniem drugiej jest odprowadzanie wody podczas jazdy po mokrej nawierzchni. Poza tym opony asymetryczne oferują wysoką odporność na zużycie i dobre tłumienie hałasów. Najczęściej polecane są do samochodów o większej mocy czy kierowcom o agresywnym stylu jazdy. Podczas montażu należy pamiętać, aby strona opony z napisem "outside" znalazła się na zewnątrz auta.
Napisy "93" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 650 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Opona z oznaczeniem MFS posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami. Model Sport Maxx RT (Dunlop 225/40 R19) posiada homologację J (Jaguar). XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Opony letnie przeznaczone są do użytkowania w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni, gdy średni dobowy poziom temperatur zaczyna regularnie przekraczać 7 st. C (wynika to z właściwości ich mieszanek gumowych). Tego typu opony mają za zadanie zapewnić bezpieczeństwo na suchej i mokrej nawierzchni, odpowiedni komfort jazdy i optymalne zużycie paliwa. Najczęściej wyposażone są w kierunkowy (doskonały podczas deszczu) lub asymetryczny bieżnik (wybierany do mocniejszych aut).
Producent opon Dunlop (jest nim koncern Goodyear) zapewnia, że oferowane przez niego modele wolne są od wszelkich wad związanych z jakością wykonania, materiałami użytymi do produkcji czy konstrukcją. Gdyby jednak z oponami działo się coś niepokojącego, użytkownik ma prawo do reklamacji. Gwarancja na opony Dunlop obowiązuje przez 5 lat od daty produkcji modelu. W przypadku uznania ewentualnej reklamacji właścicielowi przysługuje rekompensata finansowa w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia wadliwego produktu.
Opinie o oponach letnich Dunlop pokazują, że deklaracje producenta o ich możliwościach nie są tylko chwytem marketingowym. W przykładowych opiniach publikowanych przez kierowców w Internecie można przeczytać, że "samochód trzyma się drogi jak przyklejony, doskonale pokonuje łuki, krótka droga hamowania, komfort bez zastrzeżeń – bardzo dopracowane i godne polecenia opony"; "na oponach Dunlop naprawdę można zredukować spalanie paliwa, przyczepność odpowiednia dla opon tej klasy, czyli bardzo wysoka".
Testy opon letnich Dunlop pokazują, że są to jedne z najlepszych opon w swojej klasie. Flagowe modele Sport Bluresponse i Sport Maxx RT 2 są polecane od kilku lat przez różnego rodzaju organizacje typu ADAC czy ACE i specjalistów z czasopism motoryzacyjnych "Auto Bild", "Auto Zeitung, "Auto Express", "Auto Motor und Sport" i wielu innych. Kilkanaście testów opon letnich Dunlop pokazało, że zapewniają one doskonałe prowadzenie w zróżnicowanych warunkach oraz komfortową i oszczędną jazdę każdego dnia.
Wyniki dotyczą modelu Sport Maxx RT.
Zobacz inne określenia opon Dunlop Sport Maxx RT 225/40 R19 93Y XL J MFS. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (225/40 R19), sezonu (opony letnie), nazwy producenta (Dunlop), indeksów (93Y XL, J) oraz modelu (Sport Maxx RT) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 225 mm, profilu 40 %, średnicy 19 cali oraz indeksach 93Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Yokohama, Continental, Kumho, Dunlop oraz Nexen – kosztujące od 334 do 880 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bony Sodexo, kubki termiczne, promocja "zakup 4 opon w cenie 3", karty paliwowe oraz pamięci przenośne USB.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Dunlop to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 39-64% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (oponylux, oponeo czy voida) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, Alior Bank lub Santander Consumer Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Dunlop w rozmiarze 225/40 R19 XL, J (93Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 650 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 600 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 243 (12 rat) do 1 326 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 326 zł | 2 652 zł | 52 zł |
4 | 676 zł | 2 704 zł | 104 zł |
6 | 460 zł | 2 760 zł | 160 zł |
8 | 351 zł | 2 808 zł | 208 zł |
10 | 287 zł | 2 870 zł | 270 zł |
12 | 243 zł | 2 916 zł | 316 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Sport Maxx RT mogą być m.in. ramki do tablic rejestracyjnych, montaż w serwisie, środki do konserwacji opon lub podkładki antypoślizgowe pod telefon.