Data publikacji:

Opony Dunlop Sportmax GPR 300

Opony motocyklowe Dunlop Sportmax GPR 300 to model ogumienia szosowego przeznaczony do motocykli głównie sportowo-turystycznych. Świetnie się sprawdzi zarówno w mieście, jak i na krótkich pozamiejskich trasach. Jedną z większych zalet tego modelu jest bez wątpienia jego atrakcyjna cena. Jest to model charakteryzujący się lekką i bardzo elastyczną konstrukcją, która zapewnia pewnie i bardzo komfortowe prowadzenie. Wiele cech zaczerpnięto z opon sportowych i opracowano model szosowy przeznaczony głównie do miejskiej jazdy.
Opony Dunlop Sportmax GPR 300

Dunlop Sportmax GPR 300 – charakterystyka

Opony Dunlop Sportmax GPR 300 zapewniają osiągi dopasowane do typowo miejskich warunków jazdy. Bieżnik wyposażono w kierunkowe rowki, które doskonale radzą sobie z odprowadzaniem wody z powierzchni styku. Dodatkowo pomagają stabilizować motocykl podczas jazdy. Barki boczne opony zostały wygładzone, przez co model bardziej się klei do drogi, szczególnie pokonując zakręty. Mieszankę gumową, z której wykonywane są opony, wyposażono w krzemionkę. Ma to na celu zwiększenie wytrzymałości i żywotności opony. Połączenie mieszanki z dodatkami krzemionki powoduje wolniejsze i bardziej równomierne ścieranie się bieżnika, co zabezpiecza przed nagłą utratą właściwości i pozwala bezpiecznie użytkować oponę na wysokim poziomie przez cały czas eksploatacji. Takie połączenie gumy gwarantuje też szybsze rozgrzewanie się opon do prawidłowej temperatury pracy, co jest niezwykle ważne podczas jazdy szczególnie na krótkich, miejskich trasach. Opona w swojej konstrukcji ma wiele zapożyczeń ze sportowych egzemplarzy. Dla motocyklistów jest to gwarancja wysokiej jakości, przyczepności i bezpieczeństwa.

Technologie Dunlop Sportmax GPR 300

Dunlop wprowadził wiele nowoczesnych rozwiązań technologicznych do swoich produktów. Tak też jest w przypadku modelu Sportmax GPR 300. Konstrukcja bieżnika posiada charakterystyczny wzór z dużymi, płaskimi powierzchniami bocznymi i rozchodzącymi się na barki rowkami. Rozwiązanie to zapewnia bardzo dobrą przyczepność na suchej drodze, pozwala na dynamiczne przyspieszanie i zapewnia stabilność podczas gwałtownego hamowania. Rowki rozchodzące się do bocznych ścianek bardzo dobrze osuszają powierzchnię opony z nagromadzającej się wody, co pozwala na komfortową i bezpieczną jazdę nawet podczas obfitych opadów deszczu. Poprawę przyczepności na mokrym asfalcie poprawia również zastosowana mieszanka gumowa z domieszką krzemionki. Płaskie powierzchnie boczne to zwiększony kontakt opony z nawierzchnią, dzięki czemu lepiej trzyma się drogi, pewniej pokonuje zakręty, nawet przy sporym wychyleniu motocyklisty, i pozwala w bezpieczny sposób kontrolować tor jazdy.
Bieżnik opon Dunlop Sportmax GPR 300 został zaprojektowany przez doświadczonych inżynierów, którzy zdobywali cenną wiedzę, od lat współpracując i produkując opony sportowe przeznaczone do wyścigów. Dlatego konstrukcja tej opony jest lekka oraz zapewnia dużą elastyczność i odporność na przeciążenia. Wielu motocyklistów poleca ją nie tylko ze względu na bardzo dobre parametry, ale przede wszystkim przez cenę, która, jak uważają, jest bardzo niska w odniesieniu do jakości, jaką oferuje marka Dunlop.
Opony Dunlop Sportmax GPR 300 korzystają z nowoczesnej mieszanki kauczuku ze wspomnianą wcześniej krzemionką. Wydłuża to znacznie przebieg opony oraz poprawia przyczepność na mokrej drodze. Producent wprowadził autorską technologię JLB, czyli Jointless Belt. Jest to technologia wytwarzania, która eliminuje nakładanie się na siebie poszczególnych pasów opasania wewnętrznego, co zwiększa komfort jazdy, redukuje powstałe drgania oraz zapewnia bardziej stabilną powierzchnię styku opony z nawierzchnią.
Wracając do atrakcyjnej ceny, opony motocyklowe Dunlop Sportmax GPR300 zapewniają wszystko to, czego oczekuje nawet najbardziej wymagający kierowca. Konstrukcje i technologie wykorzystane do wytworzenia zaczerpnięte są z wysokiej jakości opon sportowych. Dzięki temu opony dobrze znoszą jazdę z dużą prędkością. Posiadają charakterystyczną dla typowych opon szosowych przyczepność, co daje więcej kontroli i stabilności podczas podróżowania. Takie połączenie opon miejskich, szosowych i sportowych to gwarancja bardzo dobrej jakości zarówno podczas dynamicznej jazdy w miejskich warunkach, ale też pełnego komfortu podczas dalszych podróży.

Dunlop Sportmax GPR 300 – opinie

Opinii o tym modelu opon motocyklowych jest jeszcze niewiele ze względu na fakt, że opony te produkowane są dopiero od 2022 roku. Jednak oceny, które już się pojawiły, pozostawiają pozytywne zdanie na temat tego produktu marki Dunlop. Kierowcy przede wszystkim chwalą sobie cenę i szeroką gamę rozmiarową, co jest dodatkowym plusem wśród opon miejskich. Rozmiarów tego modelu opon można szukać od 16 do 18 cali w przypadku opony przedniej. Tylne ogumienie dostępne jest w wielu wariantach rozmiarowych, jednak tylko o średnicy 17 cali. Wszystkie rozmiary charakteryzują się wysokim indeksem prędkości i nośności. Produkowane są nowoczesnymi metodami jako opony TL – Tubeless, czyli opony bezdętkowe. Poniżej przedstawiamy krótką charakterystykę techniczną wybranego modelu opony motocyklowej Dunlop Sportmax GPR 300.
Charakterystyka Dunlop Sportmax GPR 300 180/75 ZR17
Producent – Dunlop
Model – Sportmax GPR 300
Sezon – letni
Klasa - premium
Przeznaczenie – sportowo-turystyczne, miejskie
Szerokość – 180 mm
Profil – 75
Średnica – R17
Indeks prędkości – W (do 270 km/h)
Indeks nośności – 73 (do 365 kg)
Dodatkowe oznaczenia – TL (Tubeless) – opona bezdętkowa
Gwarancja producenta – 5 lat
Zdjęcie: Envato Elements