Data modyfikacji:

Goodyear Eagle LS2 255/55 R18 109V XL N1 PO1 FP

Autor: Łukasz Wulkanista

Opona całoroczna Goodyear Eagle LS2 255/55 R18 109V XL N1 P

Zdjęcie poglądowe modelu Eagle LS2 w rozmiarze 255/55 R18 XL, N1, PO1

Porównujemy oferty 30 sklepów z oponami całorocznymi firmy Goodyear w rozmiarze 255/55R18. Zobacz gdzie kupić opony Eagle LS2 o indeksach 109 V XL, N1, PO1 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.

Parametry techniczne

Goodyear Eagle LS2 w rozmiarze 255/55 R18 109V to opona całoroczna, wzmacniana (XL), homologowana (N1, PO1), posiadająca rant ochronny felgi (FP) oraz dodatkowo oznakowana symbolami M+S, SNI. Oznaczenia 538243 oraz 5452000581907 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.

Pełna specyfikacja opony (szczegóły produktu)
Parametr Wartość
Kod produktu 538243
EAN 5452000581907
Producent Goodyear
Koncern grupa Goodyear
Siedziba Stany Zjednoczone
Klasa premium
Model Eagle LS2
Poprzedni model -
Następny model -
Sezon opony całoroczne
Rozmiar [size width="255" profile="55" diameter="18"]255/55 R18[/size]
Szerokość 255 mm
Profil 55 %
Średnica 18 cali
Konstrukcja R (radialna)
Wysokość profilu 140,25 mm
Kraj produkcji Unia Europejska, Niemcy
Rodzaj bieżnika asymetryczny
Indeks nośności 109
Maksymalna nośność 1030 kg
Indeks prędkości V
Maksymalna prędkość 240 km/h
Przeznaczenie auta 4x4 / SUV
Gwarancja 5 lat od daty produkcji
Opory toczenia B (spalanie paliwa)
Przyczepność na mokrym C (droga hamowania)
Hałas zewnętrzny 69 dB
Fale (1-3) 1
Waga (ciężar) 14,18 kg
Premiera modelu 2005 rok
Produkcja od 04.2016
Cena ~ 566 zł (z VAT)
Run Flat nie
Wzmocnienie tak (XL)
Homologacja / OE N1 (Porsche, Volkswagen Touareg), PO1 (Porsche)
Rant ochronny felgi tak (FP)
Inne oznaczenia M+S, SNI
Pełna nazwa Goodyear Eagle LS2 255/55 R18 109V XL N1 PO1 FP

Model Eagle LS2

Bieżnik asymetryczny (zdjęcie)

Opis modelu Eagle LS2 jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne, zastosowane technologie oraz opinie kierowców, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje.

Opony całoroczne Goodyear Eagle LS2 w rozmiarze 255/55 R18 109V XL, N1, PO1

Opony całoroczne Goodyear Eagle LS2 w prezentowanym przykładzie dostępne są w rozmiarze 255/55 R18. Ich indeks prędkości wynosi V – informuje on o maksymalnej dopuszczalnej prędkości, z jaką można się na nich poruszać – w tym przypadku jest to 240 km/h. Z kolei indeks nośności modelu Goodyear Eagle LS2 255/55 R18 ma wartość 109. Jest to maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać opona podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną prędkością. W omawianych oponach indeks nośności 109 przekłada się na 1030 kg.

Samo oznaczenie rozmiaru 255/55 R18 należy odczytywać następująco: pierwsza wartość to szerokość opony w milimetrach (tutaj 255 mm), druga to wysokość profilu podawana jako procent z szerokości (w tym przypadku 140,25), litera to typ konstrukcji opony (radialna lub diagonalna), a trzecia liczba to średnica felgi, na jakiej należy zamontować dany model (tutaj 18 cali). W przypadku rozmiaru 255/55 R18 omawianego modelu etykieta prezentuje się następująco: B za opory toczenia, C za hamowanie na mokrej nawierzchni i wartość 69 dB emitowanego hałasu zewnętrznego. Opony Goodyear Eagle LS2 255/55 R18 montowane są w samochodach typu Mercedes Klasa M (W164), Porsche Cayenne (I FL), Porsche Cayenne (II FL), VW Touareg (I FL), Audi Q7 (I) itd.

Opona do aut 4x4 / SUV

Przeznaczenie - samochody 4x4 (zdjęcie)

Opony do aut SUV montowane są głównie w samochodach sportowo-użytkowych, crossoverach czy terenówkach użytkowanych głównie w mieście. Tego typu opony przeznaczone są głównie na nawierzchnię asfaltową, a ich bieżnik nie różni się od modeli osobowych. Bardzo często opony do aut SUV dostępne są w ramach modelu osobowego. Jedyną różnicą jest nieco inna konstrukcja wewnętrzna tego typu opon. Ze względu na większą masę i wyżej położony środek ciężkości aut, w których są montowane, są wyposażone w usztywnione ściany boczne i mają wyższą nośność.

Klasa - premium. Opony dla wymagających kierowców gwarantujące najwyższą jakość

Klasa - premium

Opony klasy premium (wyższej) są oferowane przez marki Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop. Tego typu produkty oferują najwyższe osiągi w każdym obszarze, co jest efektem zastosowanych w nich nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Dowodem są bardzo pozytywne opinie kierowców, doskonałe wyniki w testach i wysokie parametry na etykietach. Opony klasy premium wybierane są przez kierowców mocnych aut, o dynamicznym stylu jazdy czy pokonujących duże roczne przebiegi.

Etykieta unijna opon Eagle LS2 255/55 R18 czyli ocena hamowania, spalania i hałasu

Dzięki unijnym etykietom kierowcy stojący przed wyborem opon do swojego auta mogą w szybki sposób porównać osiągi poszczególnych modeli w trzech podstawowych zakresach: efektywności paliwowej, hałasu generowanego podczas jazdy oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Etykiety na oponach są obowiązkowe na terenie Unii Europejskiej od 2012 roku, a prezentowane są w postaci naklejki na bieżniku, która musi znajdować się w widocznym miejscu. Nakaz dotyczy opon do aut osobowych, dostawczych, ciężarowych i naczep u autobusów. Zobacz jak prezentują się oceny opon Goodyear Eagle LS2 255/55R18 109V na etykiecie unijnej.

Spalanie paliwa - ocena B

Opory toczenia to siły działające na opony przeciwnie do kierunku jazdy (tarcie, opór powietrza itd.). Im gorzej dany model się im przeciwstawia, tym ma większe opory toczenia, a więc potrzebuje więcej energii do pozostawania w ruchu. Wiąże się to ze zwiększonym spalaniem paliwa. Opony o małych oporach toczenia są w stanie wpłynąć na spadek jego zużycia nawet o 0,25 litra na 100 km. Za poziom oporów toczenia opony na etykiecie unijnej mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Taką samą ocenę - "" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 0 innych produktów spełniających kryteria - opony Eagle LS2 (model) oraz 18 cali (średnica).

Hamowanie na mokrym - ocena C

Etykieta unijna informuje między innymi o poziomie przyczepności opon na mokrej nawierzchni. Parametr ten jest oceniany w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon w wyżej wspomnianych warunkach. Za przyczepność na mokrej nawierzchni dany model może otrzymać klasy od A do G. Warto jednak wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia opon o lepszych i gorszych parametrach, a modele z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 8 innych produktów spełniających wytyczne - opony 255/55 R18 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).

Hałas na zewnątrz - 69 dB

Za hałas zewnętrzny unijna etykieta przewiduje przyznanie od 1 do 3 fal i umieszczenie obok nich liczbowego wyniku pomiaru w dB. Warto wspomnieć, że decyzja o umieszczeniu na etykietach właśnie tego parametru budzi pewne kontrowersje. Dla kierowców większe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Informacja o hałasie zewnętrznym emitowanym przez opony wynika z prowadzonej przez UE polityki ochrony środowiska. Wynik "69 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 41 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa).

Firma Goodyear

Logo firmy oponiarskiej Goodyear (zdjęcie)

Opony Goodyear należą do klasy premium i od wielu lat cieszą się opinią jednych z najlepszych na rynku. Pierwsze modele marki były stosowane już w pierwszych samochodach poruszających się po drogach, między innymi legendarnym Fordzie T. Obecnie na oponach Goodyear jeżdżą niezliczone ilości pojazdów na całym świecie. Oferują one najwyższy poziom osiągów niezależnie od warunków panujących na drodze, co przekłada się na szereg zwycięstw w testach, tysiące pozytywnych opinii kierowców oraz zaufanie producentów aut, którzy często stosują opony Goodyear jako oryginalne wyposażenie swoich pojazdów.

Asymetryczna rzeźba bieżnika

Bieżnik asymetryczny (zdjęcie)

Opony z asymetryczną rzeźbą bieżnika umownie dzielą się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną, które mają odmienny kształt, przez co odpowiadają za inne grupy osiągów. Zadaniem pierwszej jest między innymi zapewnienie stabilnego pokonywania zakrętów, a drugiej odprowadzanie wody i zwiększenie odporności na aquaplaning. Do największych zalet opon asymetrycznych należą także dobre tłumienie wibracji i odporność na zużycie. Podczas montażu należy pamiętać o założeniu opony asymetrycznej odpowiednią stroną na feldze (oznaczenie outside/inside).

Oznaczenia 109V, XL, N1, PO1, FP oraz M+S, SNI

Napisy "109" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1030 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Akronim FP oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi. Na oponie znaleść można także oznaczenie M+S - mud and Snow czyli opony przeznaczone do jazdy po błocie i śniegu oraz SNI - opona dopuszczona do sprzedaży w Indoznezji. Model Eagle LS2 (Goodyear 255/55 R18) posiada homologację N1 (Porsche, Volkswagen Touareg), PO1 (Porsche). XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.

Opona całoroczna

Opony całoroczne

Opony całoroczne nazywane są także wielosezonowymi. Stanowią one kompromis pomiędzy letnimi i zimowymi, dlatego charakteryzują się nieco twardszą mieszanką od tych drugich i mniej agresywnym bieżnikiem. Najlepiej sprawdzają się w umiarkowanych warunkach (lato bez upału, łagodna zima). Opony całoroczne dostosowane do warunków zimowych mają na ścianie bocznej symbol 3PMSF (trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu). Najłatwiej rozpoznać je po nazwie, która zwykle kojarzy się z czterema porami roku – "4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather" itd.

Gwarancja na opony Eagle LS2

Goodyear każdemu kupującemu opony marki udziela gwarancji, która obowiązuje przez 5 lat od daty produkcji (można ją znaleźć na ścianie bocznej w numerze DOT). Gwarancja na opony Goodyear dotyczy wszelkich wad związanych z jakością wykonania opon, ich konstrukcją czy materiałami użytymi podczas produkcji. W przypadku uznania ewentualnej reklamacji kierowcy przyznawana jest rekompensata finansowa w wysokości uzależnionej od stopnia zużycia wadliwych opon (tym wyższa, im mniej zużyty był wadliwy produkt).

5 lat od daty produkcji

Opinie kierowców rozmiaru 255/55 R18 o oponach Goodyear Eagle LS2

Opinie o oponach całorocznych Goodyear prezentują się bardzo pozytywnie. Kierowcy, którzy zamieszczają swoje recenzje na internetowych forach dyskusyjnych czy portalach społecznościowych w większości kupiliby opony Goodyear ponownie. Przykładowe komentarze mają następującą treść: "bardzo dobre opony do jazdy po mieście i okolicach, dobrze trzymają się na śniegu, podczas deszczu i na suchej drodze również bez zarzutu"; "nie zrywają przyczepności, nie wpadają w poślizgi i są bardzo ciche".

Goodyear w testach opon wielosezonowych

Test opon wielosezonowych Goodyear

Testy opon całorocznych Goodyear pokazują, że modelem, na który szczególnie warto zwrócić uwagę jest Vector 4Season Gen-2. Ten niezwykle dopracowany produkt zwykle zajmuje miejsca w czołówkach poszczególnych rankingów. Dla przykładu w 2018 roku wygrał test "AutoZeitung" w rozmiarze 225/45 R17. Z kolei rok wcześniej triumfował w sprawdzianach "Auto Bild" ( 225/50 R17 i 205/55 R16) oraz zajął 2. pozycję w teście "Auto Express" w rozmiarze 205/55 R16. Testy pokazują, że opony całoroczne Goodyear to jedne z najlepszych produktów w swojej klasie.

Test opon (ranking):

Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Goodyear.

  • 2 miejsce 2018 Auto Zeitung
  • 1 miejsce 2018 Auto Bild
  • 3 miejsce 2018 Auto Bild
  • 3 miejsce 2018 ADAC
  • 2 miejsce 2018 Auto Motor und Sport
  • 3 miejsce 2018 Autoklub CR
  • 2 miejsce 2017 Auto Bild

Inne nazwy

Zobacz inne określenia opon Goodyear Eagle LS2 255/55 R18 109V XL N1 PO1 FP. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Goodyear), modelu (Eagle LS2), sezonu (opony całoroczne), rozmiaru (255/55 R18) oraz indeksów (109V XL, N1, PO1) przedstawione w odmiennej kolejności.

Znalezione m.in. na forum:

  • opony całoroczne 255/55R18 Goodyear Eagle LS-2
  • Goodyear 255/55R18 XL, N1, PO1 LS2
  • Goodyear Eagle LS2 255/55 R18 109V
  • Goodyear Eagle LS2 255/55R18 XL, N1, PO1
  • opony 255 55 R18 Eagle LS2 Goodyear

Polecane opony całoroczne 255 55 R18 109V w podobnych parametrach i cenie

Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 255 mm, profilu 55 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 109V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Goodyear, Nokian, Pirelli, Matador oraz Michelin – kosztujące od 334 do 674 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.

Matador
MP82 Conquerra 2
255/55 R18 109V XL FR

  • Opory toczenia: E
  • Hamowanie na mokrym: C
  • Hałas zewnętrzny: 73 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 334 zł

Pirelli
Scorpion Verde All Season
255/55 R18 105V N0

  • Opory toczenia: B
  • Hamowanie na mokrym: C
  • Hałas zewnętrzny: 71 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 576 zł

Nokian
Weatherproof SUV
255/55 R18 109V XL

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: A
  • Hałas zewnętrzny: 70 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty zakupu
  • Cena: 573 zł

Goodyear
Eagle LS-2
255/55 R18 109H XL MFS

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: C
  • Hałas zewnętrzny: 70 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 668 zł

Michelin
CrossClimate SUV
255/55 R18 109W XL

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: B
  • Hałas zewnętrzny: 70 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty zakupu
  • Cena: 674 zł

Dodatkowe informacje

Kierowca w samochodzie

Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.

Promocja i wyprzedaż

Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety na mecze piłkarskie, zwrot części gotówki, bilety na zawody żużlowe, kubki termiczne oraz wejściówki do kina.

Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Goodyear to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 41-55% od ceny detalicznej.

Zakup na raty

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (inopony, oponeo czy abmoto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, Santander Consumer Bank oraz Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).

Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Goodyear w rozmiarze 255/55 R18 XL, N1, PO1 (109V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 566 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 264 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 212 (12 rat) do 1 155 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.

Kalkulacja zakupu opon na raty
Ilość rat Miesięczna rata Koszt całkowity Nadpłata
2 1 155 zł 2 310 zł 46 zł
4 589 zł 2 356 zł 92 zł
6 400 zł 2 400 zł 136 zł
8 306 zł 2 448 zł 184 zł
10 250 zł 2 500 zł 236 zł
12 212 zł 2 544 zł 280 zł

Produkty powiązane

Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Eagle LS2 mogą być m.in. montaż w serwisie, ładowarki do telefonu na USB, ubezpieczenie opon lub pianki naprawcze.

Vredestein Quatrac 5

Vredestein Quatrac 5. Charakterystyka i wyniki testów popularnej opony całorocznej

2022-09-23
Opony Vredestein Quatrac 5 to sztandarowy model holenderskiego producenta opon. Opisywany model godnie reprezentuje całoroczne opony. Jest to bardzo dobra pozycja dla kierowców, którzy cenią sobie przede wszystkim wysoki poziom bezpieczeństwa i komfort jazdy w każdych warunkach pogodowych. Już od pierwszej generacji tej opony w 2015 roku stała się ona jednym z liderów całorocznych egzemplarzy.
Michelin CrossClimate 2

Michelin CrossClimate 2. Charakterystyka opony, testy i opinie

2022-09-15
Michelin CrossClimate 2 swój sukces zawdzięcza przede wszystkim dzięki bardzo wysokim osiągom hamowania i przyczepności na mokrej i zaśnieżonej drodze gwarantując tym samym optymalne zużywanie się bieżnika. Wpływa to na większe bezpieczeństwo, ale też oszczędność spalania paliwa, ale też samych opon. Inwestując w model Michelin CrossClimate 2 można śmiało zapomnieć o cosezonowej zmianie ogumienia, ponieważ model ten świetnie radzi sobie w każdych warunkach.
opony letnie z homologacją zimową

Czy opona letnia z homologacją zimową to dobry wybór?

2022-09-03
Tak zwanymi oponami całorocznymi interesuje się sporo kierowców. Pozwalają one zaoszczędzić na kupnie drugiego zestawu na zimowe miesiące, a także cieszyć się bezpieczną i stabilną jazdą nawet po oblodzonych drogach. Co ciekawe, europejscy prawodawcy nie wymieniają jednak nigdzie w obowiązujących regulacjach kategorii „opon całorocznych”. Formalnie modele tego typu to opony letnie z homologacją zimową. Radzimy więc, czy ich wybór jest dobrą inwestycją i czy nie lepiej postawić na standardowe rozwiązanie i wybór zestawu zimowego i letniego.
discoverer at3 sport2

Cooper Discoverer At3 Sport 2. Testy i opinie o oponie całorocznej

2022-09-02
Opony Cooper Discoverer At3 Sport 2 to propozycja opon od znanego i polecanego producenta opon, który wprowadza na rynek atrakcyjne produkty wysokiej jakości. Ten model opon stworzony został z myślą o samochodach z napędem 4x4, dlatego właściciele takich aut powinni zapoznać się z poniższym artykułem, który przybliży model opon Cooper Discoverer At3 Sport 2.
opona

Opony całoroczne 205/55 R15

2022-07-08
Opony wielosezonowe, inaczej nazywane całorocznymi, łączą w sobie cechy modeli letnich i zimowych. Ich zaletą jest brak konieczności zmiany wraz z porami roku, przez co są wygodniejsze i pozwalają zaoszczędzić na regularnych wymianach. Opony całoroczne są najlepiej radzą sobie w trakcie umiarkowanych temperatur. Sprawdzą się znakomicie na miejskich drogach oraz przy krótszych podróżach. W dzisiejszym wpisie przygotowałem dla was przegląd modeli opon całorocznych 205/55 R15.
opona

Opony całoroczne 255/35 R20

2022-07-07
Opony wielosezonowe stają się coraz bardziej popularnym rodzajem ogumienia. Łączą w sobie najlepsze cechy modeli letnich i zimowych. Stosowanie opon wielosezonowych to nie tylko połączenie dwóch rodzajów w jeden, ale również oszczędność pieniędzy i czasu. Dziś przedstawimy popularne modele w rozmiarze 255/35 R20, które świetnie sprawdzają się w letnich, jak i zimowych warunkach, a do cieszą się dużym zainteresowaniem oraz pozytywnymi opiniami użytkowników i testerów.