Porównujemy oferty 35 sklepów z oponami zimowymi firmy Linglong w rozmiarze 245/40R18. Zobacz gdzie kupić opony Green-Max Winter UHP w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "97 V XL" w nazwie opony?
Linglong Green-Max Winter UHP w rozmiarze 245/40 R18 97V to opona zimowa, wzmacniana (XL) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Linglong |
Koncern | grupa Linglong |
Siedziba | Chiny |
Klasa | budżetowa |
Model | Green-Max Winter UHP |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="245" profile="40" diameter="18"]245/40 R18[/size] |
Szerokość | 245 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 98 mm |
Kraj produkcji | Chiny, Tajlandia |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 97 |
Maksymalna nośność | 730 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 11,98 kg |
Cena | ~ 144 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Linglong Green-Max Winter UHP 245/40 R18 97V XL |
Opis opony Linglong Green-Max Winter UHP w pigułce. Producentem opon jest marka Linglong, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny czy Tajlandia. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Linglong (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik Green-Max Winter UHP ma konstrukcję asymetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony na sezon zimowy Linglong Green-Max Winter UHP 245/40 R18 97 V są projektowane z myślą o modelach samochodów takich, jak Volvo V70 (III), Audi A5 (I), Audi A6 (C6), Mercedes CLS (219), Audi A4 (B9) czy Volvo S80 (P3). Jak należy interpretować oznaczenie rozmiaru opony umieszczone na jej ścianie bocznej? Pierwsza z liczb (tutaj 245) to szerokość mierzona w milimetrach. Druga to wysokość profilu określana jako procent z szerokości (w tym przypadku jest to 40), a więc 98.
Litera "R" oznacza, że opony Linglong Green-Max Winter UHP 245/40 R18 posiadają konstrukcję radialną. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica opony w calach – tutaj 18 cali. Indeks prędkości prezentowanego modelu wynosi V, co oznacza, że dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach wynosi 240 km/h. Indeks nośności to z kolei 97 (dopuszczalne obciążenie to 730 kg). Jak wygląda etykieta opon Linglong Green-Max Winter UHP 245/40 R18 97 V? Hamowanie na mokrej nawierzchni to klasa C, opory toczenia E, a hałas zewnętrzny to 72 dB.
Green-Max Winter UHP w rozmiarze 245/40 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony do samochodów osobowych różnią się w zależności od rodzaju bieżnika, składu mieszanki gumowej, klasy, a także sezonu, na jaki są przeznaczony. W sprzedaży są dostępne opony osobowe z trzema rodzajami bieżnika - kierunkowym, symetrycznym i asymetrycznym. Każdy z nich dba o różne osiągi, ale wszystkie gwarantują pewną jazdę w zróżnicowanych warunkach pogodowych. Kierowcy, którzy preferują sportowy styl jazdy, powinni zwrócić uwagę na indeks prędkości opon osobowych, od którego zależy bezpieczeństwo jazdy.
Opony firmy Linglong pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Wybierając opony do swojego samochodu warto zastanowić się nad klasą opon, które zamierzamy kupić. Opony klasy ekonomicznej to dobre rozwiązanie dla wszystkich, którzy nie lubią przepłacać i zależy im na zoptymalizowanych osiągach oraz bezpieczeństwie. W jakiej sytuacji się sprawdzą? Wtedy, gdy poruszamy się głównie po mieście, pokonujemy niewielkie przebiegi i zamierzamy je zamontować w typowo miejskim aucie o niewielkiej mocy silnika. Najpopularniejsze opony klasy ekonomicznej, to: Linglong, Zeetex, Premiorri, Sava, Firemax, Apollo i Dębica.
Etykieta unijna na oponie w prosty i przejrzysty sposób informuje nabywcę o trzech podstawowych osiągach danego modelu: przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej (oporów toczenia), a także poziomu hałasu, jaki generuje podczas jazdy. Przedstawione są w formie piktogramów przypominających te, które znajdują się na sprzęcie AGD. Efektywność paliwowa i przyczepność na mokrym obejmuje zakres klas od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania i najlepszą efektywność. Hałas przedstawiony jest natomiast w formie decybeli i piktogramu od 1 do 3 fal. Zobacz jak prezentują się oceny opon Linglong Green-Max Winter UHP 245/40R18 97V na etykiecie unijnej.
Informacja o spalaniu paliwa zawarta na unijnej etykiecie dołączonej do opony jest ważna dla wszystkich, którym zależy na ekonomicznej jeździe, a także ochronie środowiska. To prosta zależność – im niższe opory toczenia, tym samochód spala mniej paliwa, a tym samym emituje do atmosfery mniejszą ilość szkodliwych spalin. Dane dotyczące spalania przedstawiane są za pomocą piktogramu i zakresu klas od A do G, gdzie klasa A oznacza największą ekonomiczność paliwową, a G – najmniejszą. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 44 inne produkty spełniające kryteria - opony 245/40 R18 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Jednym z parametrów, o którym informuje unijna etykieta na opony, jest przyczepność na mokrej nawierzchni. To bardzo ważny wskaźnik, ponieważ wpływa na bezpieczeństwo jazdy na danym modelu ogumienia. Określa się ją na skali od A do G, gdzie A opisuje najkrótszą drogę hamowania, a F najdłuższą (kategoriami D i G nie określa się opon do samochodów osobowych). Różnica jednej klasy to około 3 metry dystansu w drodze hamowania, co oznacza, że między oponami skategoryzowanymi jako A i F, występuje rozbieżność drogi hamowania obejmująca aż 18 metrów. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 115 innych produktów spełniających wytyczne - opony zimowe (sezon), 18 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).
Dzięki informacji o hałasie na zewnątrz auta zamieszczonej na etykiecie unijnej na opony, kierowca decydując się na wybór danego modelu wie z jakim hałasem wiąże się jego użytkowania. Zewnętrzny hałas toczenia opony jest generowany w czasie jazdy i mierzony w decybelach. Na etykiecie wyraża go piktogram obejmujący od jednej do trzech fal, przy czym jedna fala oznacza oponę najcichszą, a trzy – najgłośniejszą. Dane widoczne na etykiecie obejmują jednak tylko głośność na zewnątrz samochodu, a nie w kabinie. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony Linglong (producent), zimowe (sezon) oraz 245/40 R18 (rozmiar).
Linglong to chińska marka opon, która sprawdzi się w przypadku kierowców poszukujących niedrogiego, a jednocześnie bezpiecznego ogumienia do swojego samochodu. Doświadczenie w produkcji sięgające 1975 roku skutkuje nie tylko rozbudowaną ofertą modeli przeznaczonych do aut osobowych, ciężarowych, autobusów czy maszyn rolniczych, ale też postępującym zaawansowaniem technologicznym. Marka Linglong, która zajmuje 10 miejsce pod względem wielkości produkcji opon w rodzimych Chinach, intensywnie rozszerza swoją działalność na inne kontynenty.
Model Green-Max Winter UHP (Linglong) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Opony asymetryczne są najczęściej polecane do samochodów wysokiej klasy i aut sportowych. Ich bieżnik składa się z dwóch niezależnych części, spośród których każda spełnia inne funkcje. W efekcie ogumienie utrzymuje stabilność podczas gwałtownych manewrów, a trudne warunki pogodowe nie powodują spadku osiągów. Montując opony tego typu, bardzo ważne jest, aby zwrócić uwagę na oznaczenia "inside" i "outside" - dzięki nim odpowiednia strefa bieżnika znajdzie się po właściwej stronie, a model zapewni optymalne bezpieczeństwo i komfort jazdy.
Napisy "97" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 730 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - ang. Mud and Snow (błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Linglong Green-Max Winter UHP 245/40 R18 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe użytkowane są w okresie od późnej jesieni do wczesnej wiosny. Najczęściej montuje się je, gdy średnie dobowe temperatury zaczynają spadać poniżej 7 st. C. Bieżnik opon zimowych najczęściej ma kształt kierunkowy, rzadziej asymetryczny (w przypadku mocniejszych aut). Mieszanka gumowa opon zimowych zapewnia dobrą przyczepność w niskich temperaturach, a lamele na powierzchni bieżnika ułatwiają zapanowanie nad autem na śliskiej drodze. Najlepsze opony zimowe zajmują czołowe miejsca w testach i mogą pochwalić się doskonałymi opiniami kierowców.
Linglong to opony klasy budżetowej, na które producent udziela gwarancji trwającej 2 lata od daty zakupu. Warto reklamować opony, gdy zauważymy wady fabryczne np. deformacje uniemożliwiające prawidłowe wyważenie ogumienia. W przypadku, gdy mamy wątpliwości odnośnie powstania uszkodzenia, warto skonsultować się ze specjalistą z serwisu wulkanizacyjnego. Doradzi on czy warto skorzystać z gwarancji i podpowie jak przeprowadzić proces krok po kroku, aby wymienić oponę na nową lub uzyskać rekompensatę finansową.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Opony wyprodukowane w Chinach cieszą się popularnością wśród kierowców szukających ogumienia oferującego optymalne osiągi w rozsądnej cenie. Są dobrym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy pokonują niewielkie odległości i korzystają z samochodu głównie w mieście. Dzięki zaawansowanym technologiom, niekorzystna opinia jaka towarzyszyła chińskim oponom od wielu lat, nie ma przełożenia na faktyczną jakość tych opon. Doceniają je użytkownicy na całym świecie, a także specjaliści z automobilklubów i czasopism motoryzacyjnych, którzy przed każdym sezonem testują wybrane opony. Modele chińskie nie są zbyt często sprawdzane w testach, jednak na podstawie kilku prestiżowych badań, w których brały udział, można wywnioskować, że zapewniają bezpieczeństwo w zróżnicowanych warunkach pogodowych i gwarantują stabilną jazdę zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. Wszystko to sprawia, że z roku na rok wzrasta ich sprzedaż wśród kierowców szukających niedrogiego ogumienia do swojego auta.
Zobacz inne określenia opon Linglong Green-Max Winter UHP 245/40 R18 97V XL. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (245/40 R18), nazwy producenta (Linglong), modelu (Green-Max Winter UHP), sezonu (opony zimowe) oraz indeksów (97V XL) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 245 mm, profilu 40 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 97V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty paliwowe, smycze do kluczy, kubki termiczne, foteliki samochodowe lub karty przedpłacone.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Linglong to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 37-59% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (norauto, oponeo czy 24opony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, Santander Consumer Bank lub Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Linglong w rozmiarze 245/40 R18 XL (97V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 144 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 576 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 54 (12 rat) do 294 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 294 zł | 588 zł | 12 zł |
4 | 150 zł | 600 zł | 24 zł |
6 | 102 zł | 612 zł | 36 zł |
8 | 78 zł | 624 zł | 48 zł |
10 | 64 zł | 640 zł | 64 zł |
12 | 54 zł | 648 zł | 72 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Green-Max Winter UHP mogą być m.in. mierniki ciśnienia, worki do opon, ramki do tablic rejestracyjnych lub mierniki grubości bieżnika.