Porównujemy oferty 32 sklepów z oponami letnimi firmy Michelin w rozmiarze 275/40R22. Zobacz gdzie kupić opony Pilot Sport 4 S o indeksach 108 Y XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Pilot Sport 4 S w rozmiarze 275/40 R22 108Y to opona letnia, wzmacniana (XL) oraz dodatkowo oznakowana symbolami ZR. Oznaczenia 402748 oraz 3528704027484 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 402748 |
EAN | 3528704027484 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Pilot Sport 4 S |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="275" profile="40" diameter="22"]275/40 R22[/size] |
Szerokość | 275 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 22 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 110 mm |
Kraj produkcji | Polska, Niemcy, Francja, Rumunia, Hiszpania, Włochy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 108 |
Maksymalna nośność | 1000 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | - |
Premiera modelu | 2017 rok |
Cena | ~ 1118 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | ZR |
Pełna nazwa | Michelin Pilot Sport 4 S 275/40 R22 108Y XL |
Michelin Pilot Sport 4 S to opony letnie, które zostały zaprojektowane z myślą o samochodach dysponujących dużą mocą: luksusowych limuzynach i o sportowym charakterze. Model zaliczany jest do klasy wyższej (premium) i oferuje doskonałe osiągi w kategoriach przyczepności i hamowania na suchej i mokrej nawierzchni oraz pod względem trwałości.
W oponach Michelin Pilot Sport 4 S zastosowano asymetryczną rzeźbę bieżnika, co przekłada się na wysokie osiągi podczas dynamicznej jazdy w zróżnicowanych warunkach. Konstrukcja omawianego modelu opiera się na doświadczeniach z oponami wyścigowymi Michelin Pilot Sport Cup 2. Reaktywny bieżnik opon Pilot Sport 4 S dostosowuje się do drogi optymalizując powierzchnię kontaktu z podłożem. Precyzja prowadzenia auta to z kolei efekt zastosowania aramidowo-nylonowego opasania opony. Dopełnieniem całości jest hybrydowa mieszanka gumowa zapewniająca najwyższą przyczepność zarówno na suchej, jak i mokrej drodze.
Opony Michelin Pilot Sport 4 S w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni mogą pochwalić się klasami A lub B (zależnie od rozmiaru) na europejskich etykietach oraz hałasem zewnętrznym na poziomie 71-73 dB. Za opory toczenia omawiany model otrzymał klasy od C do E, co w przypadku opon sportowych jest normalnym wynikiem. Pilot Sport 4 S to model produkowany z myślą o najbardziej wymagających samochodach i ich kierowcach.
Opony letnie Michelin Pilot Sport 4 S w prezentowanym przykładzie dostępne są w rozmiarze 275/40 R22. Ich indeks prędkości wynosi Y – informuje on o maksymalnej dopuszczalnej prędkości, z jaką można się na nich poruszać – w tym przypadku jest to 300 km/h. Z kolei indeks nośności modelu Michelin Pilot Sport 4 S 275/40 R22 ma wartość 108. Jest to maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać opona podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną prędkością. W omawianych oponach indeks nośności 108 przekłada się na 1000 kg.
Samo oznaczenie rozmiaru 275/40 R22 należy odczytywać następująco: pierwsza wartość to szerokość opony w milimetrach (tutaj 275 mm), druga to wysokość profilu podawana jako procent z szerokości (w tym przypadku 110), litera to typ konstrukcji opony (radialna lub diagonalna), a trzecia liczba to średnica felgi, na jakiej należy zamontować dany model (tutaj 22 cali). W przypadku rozmiaru 275/40 R22 omawianego modelu etykieta prezentuje się następująco: C za opory toczenia, A za hamowanie na mokrej nawierzchni i wartość 71 dB emitowanego hałasu zewnętrznego. Opony Michelin Pilot Sport 4 S 275/40 R22 montowane są w samochodach typu auta niemieckie, japońskie, francuskie, włoskie, amerykańskie itd.
Opony osobowe to modele zaprojektowane z myślą o różnego rodzaju samochodach: małolitrażowych aut miejskich, przez rodzinne sedany czy kombi po auta sportowe i limuzyny. Tego typu produkty najczęściej wyposażone są w kierunkowy lub asymetryczny bieżnik (pierwsza nich jest częściej spotykana w modelach zimowych, a druga w produktach przeznaczonych o mocniejszych samochodów). Opony osobowe dostępne są w ramach klas ekonomicznej, średniej i premium. Mogą mieć wzmocnioną konstrukcję, technologię Run Flat czy rant ochronny felgi.
Opony klasy premium określane są mianem najbardziej zaawansowanych technologicznie na rynku. Każdy producent posiadający w swoim portfolio markę premium, nowe rozwiązania wprowadza właśnie do niej. W efekcie opony kasy premium oferują doskonałą przyczepność w zmiennych warunkach drogowych, mają małe opory toczenia oraz są ciche i odporne na zużycie. W efekcie mogą pochwalić się doskonałymi wynikami w testach, co z kolei przyciąga zainteresowanie kierowców. Najważniejsze marki to: Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop.
Etykieta unijna na oponach to oznaczenie, które jest umieszczane na poszczególnych modelach w formie naklejek podobnych do tych znanych ze sprzętu AGD/RTV. Dzięki temu porównanie podstawowych osiągów opon staje się znacznie łatwiejsze. Na etykietach znajdują się informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Etykiety w pierwszych dwóch kategoriach przewidują przyznanie klas od A do G (z tym, że D nie jest używana) oraz od 1 do 3 fal i wartości liczbowej w dB za hałas zewnętrzny. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Pilot Sport 4 S 275/40R22 108Y na etykiecie unijnej.
Opory toczenia wpływają na ekonomikę jazdy. Na etykietach stosuje się siedem klas oszczędności oznaczonych kolejnymi literami alfabety. Ocena "A" przypisana jest ogumieniu najbardziej oszczędnemu, a nota "G" zarezerwowana jest dla modeli o największych oporach toczenia. Im lepsza klasa, tym większy wpływ na ograniczenie spalania i emisję spalin przez auta. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 11 innych produktów spełniających kryteria - opony letnie (sezon), 22 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Hamowanie na mokrej nawierzchni określa zdolność opony do zachowania przyczepności na pokrytej wodą jezdni. Jest to szczególnie istotny dla bezpieczeństwa jazdy parametr. Skala podzielona została na siedem klas oznaczonych literami alfabetu – nota "A" oznacza najkrótszą, a "G" – najdłuższą drogę hamowania. Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający wytyczne - opony Michelin (producent), letnie (sezon) oraz 275/40 R22 (rozmiar).
Natężenie hałasu podczas pracy opony oznaczane jest wartością liczbową podaną w decybelach (dB) oraz graficznym znakiem z jedną falą (hałas co najmniej 3 dB poniżej limitu UE), dwoma falami (hałas na poziomie równym lub niższym maksymalnie o 3dB od limitu UE) oraz trzema falami (natężenie powyżej limitu unijnego). Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony 275/40 R22 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Opony Michelin zaliczane są do klasy premium, co oznacza, że charakteryzują się najwyższym poziomem osiągów wynikającym z nowoczesnych technologii stosowanych podczas produkcji. Francuski koncern od wielu lat jest uznawany za jednego z liderów rynku opon, a jego misją jest poprawienie mobilności i bezpieczeństwa kierowców na całym świecie. Produkty marki są dostępne w ponad 171 krajach. Zarówno letnie, zimowe, jak i całoroczne opony Michelin co roku zdobywają wyróżnienia w testach i bardzo pozytywne opinie użytkowników.
Opony z bieżnikiem asymetrycznym dzielą się na dwa obszary – zewnętrzny i wewnętrzny. Takie modele wygląda jakby były przecięte na pół. Ma to ogromny wpływ na osiągi takiego ogumienia. Część zewnętrzna odpowiada za trakcję podczas dynamicznego manewrowania czy pokonywania zakrętów, a wewnętrzna umożliwia skuteczne hamowanie i przyspieszanie oraz odprowadza wodę spod opony. Oprócz tego bieżnik asymetryczny jest wyjątkowo odporny na nieregularne zużycie. Opony asymetryczne często są montowane w samochodach o dużej mocy.
Napisy "108" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1000 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Na oponie znaleść można także oznaczenie ZR - oponę z pełnym obciążeniem można użytkować do prędkości 240 km/h. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Opony letnie to grupa produktów przystosowana do użytkowania w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni, gdy średnia dobowa temperatura regularnie przekracza 7 st. C. Opony letnie najczęściej posiadają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny, a ich zadaniem jest zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa na suchej i mokrej nawierzchni, odpowiedniego komfortu jazdy i optymalnego zużycia paliwa. Przed zakupem opon letnich warto zapoznać się z ich etykietami, recenzjami użytkowników i wynikami testów.
Koncern Michelin oferuje opony najwyższej jakości wyprodukowane w oparciu o najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne. Może się jednak zdarzyć, że dany produkt będzie miał ukrytą wadę związaną z wykonaniem czy materiałami użytymi do produkcji. Wówczas można skorzystać z gwarancji, która obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu. Jeśli reklamacja zostanie uznana, producent zwraca 100% wartości opony, jeśli nie jest ona zużyta bardziej niż 20%. W innym wypadku udzielana jest rekompensata finansowa w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony.
Opony Michelin to bardzo dopracowane produkty, które oferują najwyższy poziom osiągów. Potwierdzenie tego można znaleźć w międzynarodowych testach, na europejskich etykietach czy w recenzjach użytkowników publikowanych w Internecie. Przykładowe opinie o oponach letnich Michelin brzmią następująco: "doskonałe jakościowo – trzymają się drogi, dobrze tłumią nierówności, spalanie na dobrym poziomie – zdecydowanie polecam"; "bardzo dobrze zainwestowane pieniądze, na parę sezonów można zapomnieć o oponach – po prostu robią swoje".
Testy opon letnich Michelin pokazują, że produkty dostępne w ramach tej marki należą do najlepszych na rynku i nie bez powodu zaliczane są do klasy premium. Jako przykłady można podać zwycięstwo modelu Primacy 3 w teście ADAC z 2018 roku (rozmiar 205/55 R16), wyróżnienia opon Energy Saver+ w sprawdzianach ADAC i "Auto Bild" z wcześniejszych lat czy szereg zwycięstw sportowego modelu Pilot Sport 4 w testach "Sport Auto", "Auto, Motor und Sport", "Auto Express", "Auto Bild" czy "EVO".
Zobacz inne określenia opon Michelin Pilot Sport 4 S 275/40 R22 108Y XL. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony letnie), indeksów (108Y XL), nazwy producenta (Michelin), modelu (Pilot Sport 4 S) oraz rozmiaru (275/40 R22) przedstawione w odmiennej kolejności.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą koszulki piłkarskie, karty paliwowe, karty przedpłacone, bilety na zawody żużlowe lub rabat na kolejne zakupy.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 36-60% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, Santander Consumer Bank lub Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Michelin w rozmiarze 275/40 R22 XL (108Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 1118 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 4 472 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 418 (12 rat) do 2 281 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 2 281 zł | 4 562 zł | 90 zł |
4 | 1 163 zł | 4 652 zł | 180 zł |
6 | 791 zł | 4 746 zł | 274 zł |
8 | 604 zł | 4 832 zł | 360 zł |
10 | 492 zł | 4 920 zł | 448 zł |
12 | 418 zł | 5 016 zł | 544 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Pilot Sport 4 S mogą być m.in. podkładki antypoślizgowe pod telefon, skrobaczki do szyb, worki do opon lub preparaty do mycia felg.