Data modyfikacji:

Pirelli SnowSport 225/40 R18 92V XL N3 FR

Autor: Łukasz Wulkanista

Opona zimowa Pirelli SnowSport 225/40 R18 92V XL N3 FR (zdj

Zdjęcie poglądowe modelu SnowSport w rozmiarze 225/40 R18 XL, N3

Porównujemy oferty 26 sklepów z oponami zimowymi firmy Pirelli w rozmiarze 225/40R18. Zobacz gdzie kupić opony SnowSport w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.

Co oznacza zapis "92 V XL, N3, FR" w nazwie opony?

Parametry techniczne

Pirelli SnowSport w rozmiarze 225/40 R18 92V to opona zimowa, wzmacniana (XL), homologowana (N3), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. 1528200 oraz 8019227152821 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.

Pełna specyfikacja opony (szczegóły produktu)
Parametr Wartość
Kod produktu 1528200
EAN 8019227152821
Producent Pirelli
Koncern grupa Pirelli
Siedziba Włochy
Klasa premium
Model SnowSport
Poprzedni model -
Następny model -
Sezon opony zimowe
Rozmiar [size width="225" profile="40" diameter="18"]225/40 R18[/size]
Szerokość 225 mm
Profil 40 % (opona niskoprofilowa)
Średnica 18 cali
Konstrukcja R (radialna)
Wysokość profilu 90 mm
Kraj produkcji Hiszpania, Niemcy, Rumunia, Francja, Wielka Brytania, Turcja
Rodzaj bieżnika asymetryczny
Indeks nośności 92
Maksymalna nośność 630 kg
Indeks prędkości V
Maksymalna prędkość 240 km/h
Przeznaczenie auta osobowe
Gwarancja 5 lat od daty produkcji
Opory toczenia E (spalanie paliwa)
Przyczepność na mokrym C (droga hamowania)
Hałas zewnętrzny 72 dB
Fale (1-3) 2
Waga (ciężar) 10,47 kg
Premiera modelu 2001 rok (podczas targów Moto)
Cena ~ 459 zł (brutto, z VAT)
Run Flat nie
Wzmocnienie tak (XL)
Homologacja / OE N3 (Porsche, Volkswagen Touareg)
Rant ochronny felgi tak (FR)
Inne oznaczenia 3PMSF, M+S
Pełna nazwa Pirelli SnowSport 225/40 R18 92V XL N3 FR

Model SnowSport

Fragment bieżnika SnowSport firmy Pirelli (zdjęcie)

Opis opony Pirelli SnowSport w pigułce. Producentem opon jest marka Pirelli, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Wielka Brytania, Francja czy Rumunia. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Pirelli (klasa premium) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik SnowSport ma konstrukcję asymetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.

Opony zimowe Pirelli SnowSport w rozmiarze 225/40 R18 92V XL, N3

Zadaniem opon Pirelli SnowSport 225/40 R18 jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zróżnicowanych, i często zmiennych, warunkach drogowych. Są to opony zimowe. Ich rozmiar należy interpretować w następujący sposób: pierwsza liczba w oznaczeniu rozmiaru to szerokość opony w milimetrach (w prezentowanym przypadku 225 mm), druga liczba jest wysokością profilu podawaną jako procent z szerokości (40 w milimetrach wynosi 90), a trzecia to średnica opony najczęściej podawana w calach (tutaj 18 cali).

Opony Pirelli SnowSport 225/40 R18 mają mają indeks prędkości V (oznacza to dopuszczalną prędkość 240 km/h) i indeks nośności 92 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 630 kg). Przeznaczone są do samochodów typu Seat Toledo (III), Peugeot 308 (T9) czy Ford Mondeo (III). W ramach systemu etykietowana otrzymały klasę E w ramach pomiaru oporów toczenia (wpływ na spalanie paliwa), C za hamowanie na mokrej drodze i 72 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego.

Opona do samochodu osobowego

Przeznaczenie - samochody osobowe (zdjęcie)

SnowSport w rozmiarze 225/40 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony do samochodów osobowych są dostępne na rynku w ramach trzech klas: ekonomicznej (najtańsze modele na rynku), średniej (optymalny stosunek cena-jakość) i premium (nowoczesna technologia, wysoki poziom osiągów). Opony osobowe bardzo często oferują dodatkowe rozwiązania, np. rant ochronny felgi, technologię umożliwiającą jazdę po przebiciu czy wzmocnioną konstrukcję. Wśród setek modeli opon osobowych każdy kierowca znajdzie odpowiedni dla siebie i swojego samochodu.

Klasa - premium. Opony dla wymagających kierowców gwarantujące doskonałe parametry

Klasa - premium

Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony premium to doskonała propozycja dla kierowców, którzy posiadają samochód o większej mocy, pokonuję dużą liczbę kilometrów w ciągu roku czy preferują dynamiczny styl jazdy. Tego typu opony produkowane są z wykorzystaniem najbardziej nowoczesnych składników i zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Efektem są osiągi na najwyższym poziomie – wysoka przyczepność, oszczędność paliwa, odporność na zużycie i niska emisja hałasu. Opony premium to marki Pirelli, Continental, Vredestein, Yokohama, Goodyear, Bridgestone czy Michelin.

Etykieta unijna opon SnowSport 225/40 R18 czyli ocena hałasu, hamowania i spalania

Etykieta unijna na oponach to oznaczenie, które jest umieszczane na poszczególnych modelach w formie naklejek podobnych do tych znanych ze sprzętu AGD/RTV. Dzięki temu porównanie podstawowych osiągów opon staje się znacznie łatwiejsze. Na etykietach znajdują się informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Etykiety w pierwszych dwóch kategoriach przewidują przyznanie klas od A do G (z tym, że D nie jest używana) oraz od 1 do 3 fal i wartości liczbowej w dB za hałas zewnętrzny. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli SnowSport 225/40R18 92V na etykiecie unijnej.

Spalanie paliwa - ocena E

Opory toczenia to siły działające na opony przeciwnie do kierunku jazdy (tarcie, opór powietrza itd.). Im gorzej dany model się im przeciwstawia, tym ma większe opory toczenia, a więc potrzebuje więcej energii do pozostawania w ruchu. Wiąże się to ze zwiększonym spalaniem paliwa. Opony o małych oporach toczenia są w stanie wpłynąć na spadek jego zużycia nawet o 0,25 litra na 100 km. Za poziom oporów toczenia opony na etykiecie unijnej mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 7 innych produktów spełniających kryteria - opony Pirelli (producent), zimowe (sezon) oraz 225/40 R18 (rozmiar).

Hamowanie na mokrym - ocena C

Na etykiecie dołączonej do opony można znaleźć informację o przyczepności na mokrej nawierzchni. To parametr, który w znacznym stopniu decyduje o bezpieczeństwie jazdy w zróżnicowanych warunkach pogodowych. Skala obejmuje litery od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Opona z tym oznaczeniem pozwala na wytracenie prędkości o 30% skuteczniej od opony z końca skali, co przekłada się na drogę hamowania aż o 18 krótszą (przy orientacyjnej szybkości wynoszącej 80 km/h). Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 30 innych produktów spełniających wytyczne - opony 225/40 R18 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).

Hałas na zewnątrz - 72 dB

Umieszczana na oponach etykieta unijna informuje o hałasie zewnętrznym, który jest przez nie emitowany. Jest to wynik polityki ochrony środowiska prowadzonej przez UE. Dla kierowców z pewnością bardziej istotna byłaby informacja o poziomie hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie pojazdu i ma wpływ ma komfort podróżowania (szczególnie na długich trasach). W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni w przypadku hałasu zewnętrznego nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 254 inne produkty spełniające kryteria - opony zimowe (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa).

Firma Pirelli

Logo firmy oponiarskiej Pirelli (zdjęcie)

Pirelli to włoska marka, która zajmuje obecnie 5 miejsce pod względem wielkości produkcji opon na świecie. Mimo że na co dzień jest kojarzona ze sportem za sprawą dostarczana ogumienia do najsłynniejszych światowych rajdów i wyścigów (w tym Formuły 1), to korzystają z niej także kierowcy ceniący sobie wysokie osiągi i bezpieczną jazdę na co dzień. Co roku Pirelli wydaje kalendarz z artystycznymi aktami modelek, który przez lata swojego istnienia stał się ikoną popkultury, a jego premiera co roku budzi emocje w świecie show biznesu.

Asymetryczna rzeźba bieżnika

Bieżnik asymetryczny (zdjęcie)

Model SnowSport (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Opony z asymetryczną rzeźbą bieżnika umownie dzielą się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną, które mają odmienny kształt, przez co odpowiadają za inne grupy osiągów. Zadaniem pierwszej jest między innymi zapewnienie stabilnego pokonywania zakrętów, a drugiej odprowadzanie wody i zwiększenie odporności na aquaplaning. Do największych zalet opon asymetrycznych należą także dobre tłumienie wibracji i odporność na zużycie. Podczas montażu należy pamiętać o założeniu opony asymetrycznej odpowiednią stroną na feldze (oznaczenie outside/inside).

Oznaczenia 92V, XL, N3, FR oraz 3PMSF, M+S

Napisy "92" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 630 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Model SnowSport (Pirelli 225/40 R18) posiada homologację N3 (Porsche, Volkswagen Touareg). XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu). Opona z oznaczeniem FR posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami.

Opona na sezon zimowy

Opony zimowe

Pirelli SnowSport 225/40 R18 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe to segment ogumienia, który najlepiej sprawdza się na śniegu, lodzie i błocie pośniegowym oraz w dni, podczas których średnia dobowa temperatura spada poniżej 7 st. C. Takie osiągi wynikają z bieżnika i mieszanki gumowej opon zimowych. Rzeźba ma najczęściej kształt kierunkowy (do mocniejszych samochodów oferowane są też modele asymetryczne) pokryty gęstą siecią lameli, które chwytają się śniegu. Mieszanka gumowa opon zimowych zachowuje elastyczność na mrozie, co przekłada się na dobrą przyczepność zimą.

Gwarancja na opony SnowSport

Opony Pirelli można reklamować przez okres 5 lat od daty produkcji. Aby uzyskać pozytywne rozpatrzenie sprawy, należy wypełnić formularz reklamacyjny udostępniony przez producenta, a także udostępnić oponę na potrzeby badania wykonywanego przez personel techniczny. Należy pamiętać, że gwarancja nie obejmuje szeregu problemów, które mogą wystąpić w związku z nieprawidłowym przechowywaniem i transportem opon, użytkowaniem ogumienia niezgodnie z zaleceniami producenta czy uszkodzeniem mechanicznym podczas eksploatacji (np. przebiciem przez szkło lub gwóźdź w czasie jazdy).

5 lat od daty produkcji

Opinie kierowców rozmiaru 225/40 R18 o oponach Pirelli SnowSport

Pirelli to opony znane wśród kierowców ze swoich doskonałych parametrów podczas dynamicznego prowadzenia. Wybierają je kierowcy ceniący najwyższe osiągi i zwracający uwagę na szeroki zakres parametrów. W przypadku opon zimowych tej marki, użytkownicy podkreślają doskonałą przyczepność i stabilność prowadzenia, a także najwyższy komfort jazdy. W swoich opiniach piszą: "dzięki Pirelli ograniczeniu uległo spalanie, co jest dla mnie miłym zaskoczeniem", "przyczepność na zakrętach i krótka droga hamowania to dla mnie największe zalety użytkowania tych opon".

Pirelli w testach opon zimowych

Test opon zimowych Pirelli

Testy opon zimowych Pirelli dowodzą, że są to jedne z najlepszych modeli na rynku. Kierowcy wybierają je ze względu na niezawodność i doskonałą przyczepność w ekstremalnych, zimowych warunkach. W teście opon zimowych ADAC w 2016 roku, Pirelli Winter Sottozero 3 zajęła 2 miejsce wykazując się zrównoważonymi osiągami w zróżnicowanych warunkach, a w 2018 roku uplasowała się na 7 miejscu w teście Auto Bild. Wyróżniła się w nim odpornością na aquaplaning, doskonałym zachowaniem na suchej nawierzchni oraz dobrą trakcją na śniegu.

Test opon (ranking):

Wyniki dotyczą opon zimowych Pirelli, gdyż model SnowSport nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, czasopismo, ekspertów z branży czy dziennikarzy motoryzacyjnych.

  • 9 miejsce 2019 Auto Motor und Sport
  • 18 miejsce 2019 Auto Bild
  • 3 miejsce 2019 ADAC
  • 8 miejsce 2019 Auto Express
  • 14 miejsce 2018 ADAC
  • 10 miejsce 2018 ADAC
  • 5 miejsce 2018 Auto Zeitung

Inne nazwy

Zobacz inne określenia opon Pirelli SnowSport 225/40 R18 92V XL N3 FR. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (92V XL, N3), sezonu (opony zimowe), modelu (SnowSport), rozmiaru (225/40 R18) oraz nazwy producenta (Pirelli) przedstawione w odmiennej kolejności.

Znalezione m.in. na forum:

  • SnowSport 225/40 R18 92 V zimowe
  • Pirelli 225/40R18 92 V XL, N3 SnowSport
  • opony 18 225x40 Pirelli SnowSport
  • Pirelli SnowSport 225/40R18 XL, N3
  • Pirelli SnowSport 225/40 R18 92V

Polecane opony zimowe 225 40 R18 92V w podobnej cenie i parametrach

Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 225 mm, profilu 40 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 92V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Nokian oraz Pirelli – kosztujące od 435 do 540 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.

Nokian
WR D4
225/40 R18 92V XL

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: B
  • Hałas zewnętrzny: 69 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty zakupu
  • Cena: 460 zł

Pirelli
SottoZero 3
225/40 R18 92V XL

  • Opory toczenia: E
  • Hamowanie na mokrym: B
  • Hałas zewnętrzny: 72 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 435 zł

Pirelli
SottoZero 3
225/40 R18 92H XL

  • Opory toczenia: E
  • Hamowanie na mokrym: B
  • Hałas zewnętrzny: 72 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 491 zł

Pirelli
SottoZero 3
225/40 R18 92V XL AO

  • Opory toczenia: E
  • Hamowanie na mokrym: B
  • Hałas zewnętrzny: 72 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 540 zł

Nokian
WR A4
225/40 R18 92V XL

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: B
  • Hałas zewnętrzny: 72 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty zakupu
  • Cena: 465 zł

Dodatkowe informacje

Kierowca w samochodzie

Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.

Promocja i wyprzedaż

Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą promocja "zakup 4 opon w cenie 3", smycze do kluczy, zwrot części gotówki, oficjalne piłki nożne oraz bilety na mecze piłkarskie.

Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 44-65% od ceny detalicznej.

Zakup na raty

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (sklepopon, oponeo czy abmoto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, mBank czy BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).

Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Pirelli w rozmiarze 225/40 R18 XL, N3 (92V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 459 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 836 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 172 (12 rat) do 937 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.

Kalkulacja zakupu opon na raty
Ilość rat Miesięczna rata Koszt całkowity Nadpłata
2 937 zł 1 874 zł 38 zł
4 478 zł 1 912 zł 76 zł
6 325 zł 1 950 zł 114 zł
8 248 zł 1 984 zł 148 zł
10 202 zł 2 020 zł 184 zł
12 172 zł 2 064 zł 228 zł

Produkty powiązane

Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu SnowSport mogą być m.in. ramki do tablic rejestracyjnych, ładowarki do telefonu na USB, ubezpieczenie opon lub skrobaczki do szyb.

Opony zimowe 15 cali

Opony zimowe 15 cali. Jakie 15-calowe zimówki wybrać?

2023-08-12
Jak powszechnie wiadomo, zima to czas, który jest szczególnie wymagający dla kierowców. Ta pora roku wymaga nie tylko wyjątkowej ostrożności podczas kierowania pojazdem, ale także – o czym nie wolno zapominać – konieczności dostosowania samochodu do mniej sprzyjających warunków. Jednym z elementów, o które należy w szczególności zadbać, są opony. Jakie zimowe opony 15 cali warto wybrać?
marki opon ranking

Najlepsze marki opon. Ranking Wulkanisty

2023-02-01
Co roku największe serwisy motoryzacyjne testują setki modeli opon, aby wybrać ich zdaniem najlepszy egzemplarz. Spośród wszystkich rodzajów ogumienia wyróżniamy trzy główne rodzaje, które charakteryzują przystosowanie opon. Są to opony letnie, zimowe i całoroczne. Przeglądając rankingi najlepszych modeli zauważyć można, że czołówka jest bardzo ciasna, lecz w każdym z podanych przed chwilą rodzajów opon powtarzają się ci sami producenci. Świadczy to o ich jakości i popularności. Dziś przedstawimy naszym zdaniem najlepsze marki opon w oparciu i analizowane rankingi i doświadczenie, dzieląc producentów zgodnie z przeznaczeniem i rodzajem ogumienia.
Dębica Frigo 2 - Najpopularniejsza opona zimowa w Polsce

Dębica Frigo 2 - Najpopularniejsza opona zimowa w Polsce

2022-12-28
Dębica Frigo 2 to jedna z najchętniej wybieranych opon zimowych w Polsce. Zobacz opinie kierowców na temat modelu Frigo 2, zapoznaj się z wynikami testów oraz sprawdź gdzie kupisz najtaniej Dębicę Frigo 2 z darmową dostawą.
michelin alpin a3

Michelin Alpin A3

2022-12-17
Zakup opon zimowych jest kluczowy dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy podczas chłodnych miesięcy. Na rynku dostępnych jest wiele modeli ogumienia zimowego, które skonstruowano z zastosowaniem najnowocześniejszych i sprawdzonych technologii. Jednak w każdym przypadku opony powinny być dopasowane zarówno do danego modelu auta, jak i stylu jazdy i wymagań danego kierowcy. Jedną z wysoko ocenianych propozycji opon zimowych jest model Michelin Alpin A3. To nie tylko gwarancja niezawodności i obecność w najważniejszych testach branżowych na bardzo wysokich pozycjach, ale również doskonały wybór dla osób dbających o detale i praktyczne rozwiązania.
Pirelli Cinturato Winter

Pirelli Cinturato Winter. Opona zimowa od włoskiego producenta

2022-12-02
Ogumienie Pirelli Cinturato Winter już od momentu, w którym pojawiło się na rynku, stało się ogromnym hitem w kategorii opon zimowych. Już w roku, w którym rozpoczęto jej dystrybucję, wzięła udział w przynajmniej sześciu testach opon i została w nich wyróżniona jako polecana lub szczególnie polecana. W dzisiejszym artykule omówimy wszystkie aspekty związane z użytkowaniem tego modelu opon, a także dostępnymi rozmiarami, bieżnikiem czy zastosowanymi technologiami. Przytoczymy też najważniejsze wnioski z opinii użytkowników i przybliżymy profil tej włoskiej marki.
goodride z507

Opona zimowa Goodride Z507

2022-12-01
Ogumienie do auta zaliczyć można do najważniejszych elementów wyposażenia pojazdu. Na szczególną uwagę zasługują opony zimowe, ponieważ ich głównym zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu jazdy w niekorzystnych i mało przyjaznych warunkach. To nie tylko niskie temperatury, ale też mokra, zaśnieżona i oblodzona nawierzchnia wraz z dużo większym ryzykiem utraty panowania nad autem. Dlatego wybierając opony zimowe, warto postawić na modele polecane i sprawdzone. Doskonałym przykładem jest tu ogumienie zimowe Goodride Z507. Co wyróżnia te opony i dlaczego to dobry wybór?