Porównujemy oferty 30 sklepów z oponami letnimi firmy Radar w rozmiarze 275/35R20. Zobacz gdzie kupić opony Dimax R8+ w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "102 Y XL" w nazwie opony?
Radar Dimax R8+ w rozmiarze 275/35 R20 102Y to opona letnia oraz wzmacniana (XL). Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Radar |
Koncern | grupa Radar |
Siedziba | Chiny |
Klasa | budżetowa |
Model | Dimax R8+ |
Poprzedni model | Dimax R8 |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="275" profile="35" diameter="20"]275/35 R20[/size] |
Szerokość | 275 mm |
Profil | 35 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 20 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 96,25 mm |
Kraj produkcji | Chiny |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 102 |
Maksymalna nośność | 850 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 73 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 15,18 kg |
Cena | ~ 219 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Radar Dimax R8+ 275/35 R20 102Y XL |
Opis opony Radar Dimax R8+ w pigułce. Producentem opon jest marka Radar, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Radar (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik Dimax R8+ ma konstrukcję asymetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony na sezon letni Radar Dimax R8+ 275/35 R20 102 Y są projektowane z myślą o modelach samochodów takich, jak BMW X5, Porsche Cayenne, Renault Grand Scenic, Volvo XC90, BMW Seria 7 czy Skoda Superb. Jak należy interpretować oznaczenie rozmiaru opony umieszczone na jej ścianie bocznej? Pierwsza z liczb (tutaj 275) to szerokość mierzona w milimetrach. Druga to wysokość profilu określana jako procent z szerokości (w tym przypadku jest to 35), a więc 96,25.
Litera "R" oznacza, że opony Radar Dimax R8+ 275/35 R20 posiadają konstrukcję radialną. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica opony w calach – tutaj 20 cali. Indeks prędkości prezentowanego modelu wynosi Y, co oznacza, że dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach wynosi 300 km/h. Indeks nośności to z kolei 102 (dopuszczalne obciążenie to 850 kg). Jak wygląda etykieta opon Radar Dimax R8+ 275/35 R20 102 Y? Hamowanie na mokrej nawierzchni to klasa B, opory toczenia C, a hałas zewnętrzny to 73 dB.
Dimax R8+ w rozmiarze 275/35 R20 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to zdecydowanie największy segment ogumienia. Kierowcy samochodów klasy miejskiej, kompaktowej, średniej czy wyższej mogą wybierać spośród tysięcy produktów pozycjonowanych w klasach ekonomicznej, medium i premium. Opony osobowe mają za zadanie zapewnić nie tylko bezpieczną, ale też komfortową i oszczędną jazdę. Najczęściej posiadają bieżnik asymetryczny lub kierunkowy. Przed zakupem opon osobowych warto zapoznać się z ich testami, etykietami i opiniami użytkowników zamieszczonymi w Internecie.
Opony firmy Radar pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej oferowane są w ramach marek Radar, Dayton, Laufenn, Imperial, Premiorri i wielu innych (w tym pochodzących z Chin). Tego typu produkty charakteryzują się dobrymi osiągami w różnych warunkach drogowych, ale o nieco niższym poziomie niż opony klasy średniej czy premium. Z tego powodu opony klasy ekonomicznej polecane są kierowcom mniejszych i słabszych aut, którzy nie pokonują zbyt dużych przebiegów rocznych, preferują spokojny styl jazdy albo po prostu poszukują oszczędności.
Unijna etykieta to obowiązkowe na terenie Unii Europejskiej oznaczenie informujące o parametrach sprzedawanych opon. Jej zadaniem jest pomoc kierowcom w wyborze modelu, który będzie zoptymalizowany pod kątem różnych osiągów. Etykiety informują o poziomie hałasu generowanym podczas jazdy, zużyciu paliwa, a także zachowaniu na mokrej nawierzchni. Dzięki porównaniu poszczególnych etykiet, a także cenie różnych modeli ogumienia, kierowca może wybrać opony najbardziej dopasowane do jego potrzeb i możliwości finansowych. Zobacz jak prezentują się oceny opon Radar Dimax R8+ 275/35R20 102Y na etykiecie unijnej.
Opory toczenia to siły działające na opony przeciwnie do kierunku jazdy (tarcie, opór powietrza itd.). Im gorzej dany model się im przeciwstawia, tym ma większe opory toczenia, a więc potrzebuje więcej energii do pozostawania w ruchu. Wiąże się to ze zwiększonym spalaniem paliwa. Opony o małych oporach toczenia są w stanie wpłynąć na spadek jego zużycia nawet o 0,25 litra na 100 km. Za poziom oporów toczenia opony na etykiecie unijnej mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 16 innych produktów spełniających kryteria - opony Dimax R8+ (model) oraz 20 cali (średnica).
Na unijnej etykiecie dołączonej do opony znajduje się skala określająca przyczepność na mokrej nawierzchni. To ważny parametr decydujący o tym, czy jazda jest bezpieczna, warto zatem zwrócić na niego uwagę wybierając opony do swojego auta. Wyraża się go na skali od A do F (oznaczenia D i G są puste w przypadku opon do aut osobowych), gdzie A określa najkrótszą drogę hamowania, a zatem najbezpieczniejszą oponę. W sytuacji awaryjnej każdy metr różnicy w długości drogi hamowania ma znaczenie, dlatego dobrze jest wybierać ogumienie z jak najwyższą klasą przyczepności na mokrej nawierzchni. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 75 innych produktów spełniających wytyczne - opony letnie (sezon), 20 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).
Etykieta unijna dołączona do opon informuje m. in. o hałasie na zewnątrz auta generowanym podczas jazdy. Jak badany jest ten parametr? Sprawdza się go przejeżdżając samochodem obok mikrofonów umieszczonych w odległości 7,5 metra od linii środkowej toru jazdy i na wysokości 1,2 metra. Wszystkie opony na rynku nie przekraczają obowiązującej normy, jednak te z oznaczeniem jednej fali (w skali obejmującej od jednej do trzech fal) generują go najmniej i są najbardziej przyjazne środowisku naturalnemu. Wynik "73 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony Radar (producent), letnie (sezon) oraz 275/35 R20 (rozmiar).
Radar to singapurski producent zajmujący się wytwarzaniem opon od 2006 roku. Marka należy do koncernu Omni United, który jest też właścicielem takich brandów jak Achilles, Roadlux czy Patriot. Kierowcy cenią opony Radar ze względu na bezpieczeństwo prowadzenia, korzystną cenę i zoptymalizowany komfort jazdy. Ogumienie Radar, które przeznaczone jest do aut osobowych, aut dostawczych, pojazdów przemysłowych i rolniczych, powstaje w zakładach Omni United rozlokowanych w Chinach, Indiach, Indonezji i na Sri Lance.
Model Dimax R8+ (Radar) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Asymetryczna rzeźba pozwala na uzyskanie lepszych parametrów jazdy zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. Za osiągi na suchej jezdni odpowiada zewnętrzna część bieżnika składająca się z mocnych bloków, które zapewniają stabilność podczas gwałtownych manewrów oraz na zakrętach. Bezpieczeństwo podczas jazdy na mokrej nawierzchni gwarantuje natomiast wewnętrzny segment bieżnika, odpowiadający za efektywne odprowadzanie wody oraz trakcję w czasie opadów deszczu. Taki rodzaj rzeźby to najlepsze rozwiązanie dopasowane do zmiennych warunków pogodowych.
Napisy "102" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 850 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Radar Dimax R8+ 275/35 R20 należy do grupy opon letnich. Opony letnie dostępne są w ramach trzech klas: ekonomicznej (najtańsze), średniej (dobry stosunek cena/jakość) i wyższej (najwyższy poziom osiągów). Montaż opon letnich jest zalecany, gdy średnie dobowe temperatury zaczynają regularnie przekraczać 7 st. C. W takich warunkach mieszanka gumowa opon letnich zaczyna zapewniać optymalną przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Opony letnie najczęściej mają bieżnik kierunkowy (najlepszy na wodę) lub asymetryczny (przystosowany do bardziej dynamicznej jazdy).
Opony warto reklamować w przypadku zauważenia wady fabrycznej - wówczas użytkownik może uzyskać rekompensatę finansową lub wymienić produkt na nowy. Kiedy szanse na pozytywne rozstrzygnięcie sprawy maleją? Producent nie uzna reklamacji we wszystkich sytuacjach, w których uszkodzenie zaistniało z winy użytkownika - np. w wyniku usterki mechanicznej, jazdy z nieprawidłowym ciśnieniem lub niewłaściwego przechowywania ogumienia. W przypadku marki Radar, gwarancja udzielana jest na okres 2 lat od daty zakupu.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
"Zrównoważone osiągi w każdej sytuacji pogodowej - zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni", "zapewniają bezpieczną jazdę", “sprawne ruszanie z miejsca i krótka droga hamowania to główne zalety tych opon", "gwarantują optymalny komfort prowadzenia i nie zawodzą w trudnych warunkach drogowych" - to tylko niektóre z opinii zadowolonych użytkowników korzystających na co dzień z chińskich opon. Te produkty, które dawniej nie cieszyły się pozytywną opinią użytkowników, obecnie są coraz częściej polecane przez kierowców. Zaawansowanie technologiczne chińskich opon i ich coraz wyższa jakość, sprawiają że mogą konkurować one z oponami produkowanymi w Europie. Chińskie opony są także coraz częściej brane pod uwagę podczas testów opon przygotowywanych przez specjalistów z branży motoryzacyjnej. Wynika z nich, że zapewniają optymalne parametry podczas codziennej jazdy, sprawdzają się w autach małolitrażowych i radzą sobie najlepiej w umiarkowanych warunkach pogodowych.
Zobacz inne określenia opon Radar Dimax R8+ 275/35 R20 102Y XL. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (Dimax R8+), nazwy producenta (Radar), rozmiaru (275/35 R20), sezonu (opony letnie) oraz indeksów (102Y XL) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 275 mm, profilu 35 %, średnicy 20 cali oraz indeksach 102Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą kubki termiczne, smycze do kluczy, foteliki samochodowe, promocja "zakup 4 opon w cenie 3" oraz bilety na mecze piłkarskie.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Radar to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 41-63% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (norauto, oponeo czy sklepopon) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, Santander Consumer Bank oraz mBank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Radar w rozmiarze 275/35 R20 XL (102Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 219 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 876 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 82 (12 rat) do 447 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 447 zł | 894 zł | 18 zł |
4 | 228 zł | 912 zł | 36 zł |
6 | 155 zł | 930 zł | 54 zł |
8 | 119 zł | 952 zł | 76 zł |
10 | 97 zł | 970 zł | 94 zł |
12 | 82 zł | 984 zł | 108 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Dimax R8+ mogą być m.in. montaż w serwisie, pianki naprawcze, worki do opon lub preparaty do mycia felg.