Porównujemy oferty 26 sklepów z oponami całorocznymi firmy Toyo w rozmiarze 165/70R13. Zobacz gdzie kupić opony Vario-V2+ w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "79 T " w nazwie opony?
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Toyo |
Koncern | grupa Toyo |
Siedziba | Japonia |
Klasa | średnia |
Model | Vario-V2+ |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="165" profile="70" diameter="13"]165/70 R13[/size] |
Szerokość | 165 mm |
Profil | 70 % |
Średnica | 13 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 115,50 mm |
Kraj produkcji | Tajlandia, Japonia, USA, Malezja, Chiny |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 79 |
Maksymalna nośność | 437 kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 190 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | F (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | E (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 70 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | - |
Cena | ~ 166 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Toyo Vario-V2+ 165/70 R13 79T |
Opis opony Toyo Vario-V2+ w pigułce. Producentem opon jest marka Toyo, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Japonia, Tajlandia czy USA. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Toyo (klasa średnia) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik Vario-V2+ ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony całoroczne Toyo Vario-V2+ zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania samochodem. Prezentowany tutaj rozmiar 165/70 R13 pasuje do modeli samochodów typu Renault Clio (II), Opel Corsa (B), Renault Kangoo (I), Fiat Tipo (I), Fiat Tipo czy Fiat Panda.
Jak należy czytać rozmiar opony? Pierwsza liczba w rozmiarze 165/70 R13 oznacza szerokość opony w milimetrach (tutaj 165 mm). Druga liczba to wysokość profilu opon. W rozmiarze jest podawana jako procent z szerokości – tutaj profil 70 w milimetrach wynosi 115,50. Średnica tego modelu ma z kolei 13 cali. Opony Toyo Vario-V2+ 165/70 R13 mają indeks prędkości T (oznacza to dopuszczalną prędkość 190 km/h) i indeks nośności 79 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 437 kg). Etykieta opon Toyo Vario-V2+ 165/70 R13 prezentuje się następująco: F za opory toczenia, E za hamowanie na mokrej drodze i 70 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego.
Vario-V2+ w rozmiarze 165/70 R13 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe są projektowane z myślą o popularnych samochodach klasy miejskiej, kompaktowej, średniej czy wyższej, rodzinnych sedanach lub kombi i tym podobnych pojazdach. Bieżnik opon osobowych najczęściej jest kierunkowy lub asymetryczny. Ich zadaniem jest zapewnienie bezpiecznego, komfortowego i oszczędnego podróżowania każdego dnia. W zależności od stylu jazdy, mocy samochodu czy budżetu przeznaczonego na zakup ogumienia kierowcy mogą wybrać opony osobowe klasy ekonomicznej, średniej lub premium.
Opony firmy Toyo pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy medium. Opony klasy średniej najczęściej są wybierane przez kierowców, których styl jazdy jest umiarkowany, posiadany samochód zalicza się do klasy miejskiej, kompaktowej lub średniej i jest użytkowany przeważnie w mieście, ze sporadycznymi wyjazdami w trasy. Opony klasy średniej oferują dobry poziom osiągów i są dostępne w niższych cenach niż modele premium (określa się je najczęściej oponami o dobrym stosunku ceny do jakości). Popularne marki z klasy średniej to: Toyo, Uniroyal, Kleber, BFGoodrich oraz Cooper.
Etykieta unijna na oponie w prosty i przejrzysty sposób informuje nabywcę o trzech podstawowych osiągach danego modelu: przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej (oporów toczenia), a także poziomu hałasu, jaki generuje podczas jazdy. Przedstawione są w formie piktogramów przypominających te, które znajdują się na sprzęcie AGD. Efektywność paliwowa i przyczepność na mokrym obejmuje zakres klas od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania i najlepszą efektywność. Hałas przedstawiony jest natomiast w formie decybeli i piktogramu od 1 do 3 fal. Zobacz jak prezentują się oceny opon Toyo Vario-V2+ 165/70R13 79T na etykiecie unijnej.
Spalanie paliwa to bardzo ważny parametr decydujący często o wyborze danego modelu. Dzięki etykiecie unijnej, kierowca kupujący ogumienie na terenie Unii Europejskiej zyskuje wiedzę na temat spalania paliwa każdego modelu. Efektywność paliwowa jest obrazowana na etykiecie za pomocą kolorowej skali i liter od A do G. Litera A (kolor zielony) to najwyższa klasa oszczędności paliwa, podczas gdy G (kolor czerwony) najniższe parametry w zakresie spalania. To istotne dane, ponieważ różnica między klasami A i G może oznaczać zużycie paliwa ograniczone nawet o 7,5%.
Za przyczepność na mokrej nawierzchni etykieta unijna przewiduje przyznawanie oponom klas od A do G, ale klasa D pozostaje pusta dla rozgraniczenia modeli z lepszym wynikiem pomiaru. Z kolei produkty z klasą G są na tyle słabe pod względem przyczepności, że mogą stanowić zagrożenie i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Wartości przyczepność na mokrej nawierzchni na potrzeby systemu etykiet wyznacza się w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon. Zapoznając się z tym parametrem można wyrobić sobie opinię na temat zachowania danego modelu w trudnych warunkach. Identyczną notę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 5 innych produktów spełniających wytyczne - opony Vario-V2+ (model) oraz 13 cali (średnica).
Jeżeli zależy ci na komfortowej jeździe i chcesz, aby twój samochód był jak najmniej uciążliwy dla środowiska, zwróć uwagę na hałas zewnętrzny generowany przez oponę podczas eksploatacji. Warto porównać poszczególne modele między sobą w zakresie tego parametru. To proste - oznaczenie głośności znajdziesz na unijnej etykiecie, gdzie określana jest w decybelach i przedstawiana za pomocą piktogramu obejmującego trzy fale. Jak go odczytać? Opony z jedną falą są najcichsze, podczas gdy te z zaznaczonymi trzema falami generują największy hałas w czasie jazdy. Wynik "70 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 2 inne produkty spełniające kryteria - opony 165/70 R13 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Toyo to japoński producent dostarczający opony klasy średniej od 1945 roku. Firma, której siedziba znajduje się w Osace, zyskała popularność wśród kierowców za sprawą swoich opon sportowych przeznaczonych do driftu, spopularyzowanych m.in. dzięki filmowi "Szybcy i wściekli". Z modeli Toyo przeznaczonych do codziennej jazdy zadowoleni są kierowcy w ponad 100 krajach, w których dystrybuowane są te opony. Użytkownicy podkreślają, że oferują one doskonałe parametry, a przy tym są dostępne w rozsądnej cenie.
Model Vario-V2+ (Toyo) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Opony z bieżnikiem kierunkowym zapewniają najlepsze osiągi na mokrej nawierzchni, śniegu i błocie pośniegowym. Szacuje się, że tego typu rozwiązanie zapewnia 20% większą odporność na aquaplaning w porównaniu z innymi rzeźbami bieżnika. Bieżnik kierunkowy charakteryzuje się układem rowków przypominającym kształtem literę "V". Opony z tego typu rzeźbą należy montować zgodnie z kierunkiem toczenia (oznaczenie "rotation" na ścianie bocznej). Opony kierunkowe są także cenione za dobrą sterowność na prostej i atrakcyjny wygląd.
Toyo Vario-V2+ 165/70 R13 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne/wielosezonowe zaprojektowane są tak, aby zapewnić optymalne właściwości jezdne zarówno w okresie letnim, jak i zimowym. Tego typu ogumienie zwykle stanowi kompromis pomiędzy osiągami typowych opon letnich i zimowych – część bieżnika odpowiada za prowadzenie na suchej drodze, a część jest przystosowana do zimowej nawierzchni. Mieszanka gumowa opon całorocznych najlepiej sprawdza się w umiarkowanych temperaturach – nie jest tak dobra w upały i podczas mrozu, jak mieszanki opon sezonowych.
Na opony Toyo udzielana jest gwarancja, która obowiązuje przez okres 5 lat od daty produkcji. Oznacza to, że w tym czasie można zgłaszać usterki powstałe z winy producenta. Warto jednak pamiętać, że opony to produkty ulegające naturalnemu zużyciu, dlatego im dłużej będziemy zwlekać ze złożeniem reklamacji, tym trudniej będzie uzyskać pozytywne rozpatrzenie wniosku. W przypadku wątpliwości dotyczących powstania usterki warto skorzystać z porady eksperta w serwisie oponiarskim, aby zwiększyć szansę na wymianę produktu lub rekompensatę finansową.
Dzięki opiniom kierowców zamieszczanych w Internecie, można sprawdzić jak poszczególne modele zachowują się podczas długotrwałej eksploatacji. W przypadku opon japońskiej marki Toyo, użytkownicy zwracają uwagę na dobre osiągi w zróżnicowanych warunkach pogodowych oraz pewne prowadzenia na zakrętach. O ogumieniu całorocznym tej marki zaliczanej do klasy średniej piszą: "bezpieczne na suchej i mokrej nawierzchni, ale radzą sobie dobrze również z odprowadzaniem błota pośniegowego i wody", "niezawodne podczas codziennej jazdy po mieście i na trasach".
Dzięki testom opon wielosezonowych, kierowcy przygotowujący się do kupna ogumienia na każdą porę roku, mogą porównać poszczególne modele, wybierając ten, który będzie najlepiej dopasowany do samochodu, potrzeb oraz stylu jazdy. Opony całoroczne japońskiej marki Toyo są cenione przez kierowców zwracających uwagę na optymalny stosunek jakości do ceny. To ogumienie klasy średniej było wielokrotnie sprawdzane w prestiżowych testach opon.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Toyo, gdyż model Vario-V2+ nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, stowarzyszenie, ekspertów z branży czy czasopismo.
Zobacz inne określenia opon Toyo Vario-V2+ 165/70 R13 79T. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony całoroczne), indeksów (79T), rozmiaru (165/70 R13), nazwy producenta (Toyo) oraz modelu (Vario-V2+) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 165 mm, profilu 70 %, średnicy 13 cali oraz indeksach 79T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty przedpłacone, kubki termiczne, smycze do kluczy, assistance 24/7 oraz promocja "zakup 4 opon w cenie 3".
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Toyo to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 38-59% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (abmoto, oponeo czy norauto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, mBank oraz Santander Consumer Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Toyo w rozmiarze 165/70 R13 (79T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 166 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 664 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 62 (12 rat) do 339 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 339 zł | 678 zł | 14 zł |
4 | 173 zł | 692 zł | 28 zł |
6 | 118 zł | 708 zł | 44 zł |
8 | 90 zł | 720 zł | 56 zł |
10 | 74 zł | 740 zł | 76 zł |
12 | 62 zł | 744 zł | 80 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Vario-V2+ mogą być m.in. mierniki ciśnienia, ładowarki do telefonu na USB, worki do opon lub środki do konserwacji opon.