Data publikacji:

Vredestein Quatrac 5. Charakterystyka i wyniki testów popularnej opony całorocznej

Opony Vredestein Quatrac 5 to sztandarowy model holenderskiego producenta opon. Opisywany model godnie reprezentuje całoroczne opony. Jest to bardzo dobra pozycja dla kierowców, którzy cenią sobie przede wszystkim wysoki poziom bezpieczeństwa i komfort jazdy w każdych warunkach pogodowych. Już od pierwszej generacji tej opony w 2015 roku stała się ona jednym z liderów całorocznych egzemplarzy.

Vredestein Quatrac 5

Vredestein Quatrac 5 – charakterystyka

Opony Vredestein Quatrac 5 wielokrotnie pokonywały konkurencję w niezależnych testach opon całorocznych. Charakteryzują się przede wszystkim bardzo wysokim współczynnikiem przyczepności w każdych, nawet najbardziej skrajnych warunkach pogodowych. Opony wielosezonowe są rewelacyjnym rozwiązaniem dla kierowców, którzy poruszają się głównie po mieście, a styl jazdy uznawany jest za umiarkowany. Jest to również oszczędność miejsca w garażu i pieniędzy, które trzeba przeznaczyć na drugi komplet. Dodatkowo oszczędzamy czas na co sezonowe stanie w kolejce do zakładu wulkanizacyjnego. 

Opony wielosezonowe są cały czas udoskonalane, co widać po modelu Vredestein Quatrac 5. Mimo kilkuletniej obecności na rynku motoryzacyjnym, producent stale wprowadza nowe rozwiązania technologiczne, dbając o to, aby opony sprawdzały się jeszcze lepiej. Dzięki temu nie odstają one od sezonowych egzemplarzy, oferując coraz lepsze osiągi i pozwalając na dynamiczną, bezpieczną jazdę.

To, co wyróżnia Vredestein Quatrac 5 spośród konkurencji, to innowacyjna, asymetryczna rzeźba bieżnika. Opony te łączą w sobie dwie konstrukcje bieżnika: letnią i zimową. Część letnia odpowiada za bardzo precyzyjne prowadzenie i doskonałą przyczepność na suchej i mokrej drodze. Dodatkowo charakteryzują się obniżonymi oporami toczenia, co obniża spalanie, ale też zwiększa trwałość i przydatność opon. Zimowy bieżnik to przede wszystkim specjalnie przygotowane lamele, które znacznie podnoszą poziom przyczepności na śniegu.

Termoadaptacyjna mieszanka gumowa to doskonałe rozwiązanie do opon całorocznych. Dzięki temu opony stale dopasowują swoje parametry do panujących warunków drogowych. Vredestein Quatrac 5 doskonale zachowują swoje właściwości nawet w ekstremalnych zimowych warunkach. Przez bieżnik przebiega asymetryczny, wzdłużny rowek, którego brzegi ustawione są pod różnymi kątami w stosunku do pozostałej części bieżnika. Układ taki gwarantuje lepszą sztywność samej opony, a do tego skutecznie usuwa nagromadzające się wodę i błoto pośniegowe z powierzchni styku. 

Jednym z innowacyjnych rozwiązań, jakie wprowadzono do składu mieszanki gumowej, jest podwyższona zawartość krzemionki. Zwiększa to odporność na zużycie oraz znacznie wydłuża żywotność opony.

Kolejne rozwiązanie, które poprawia przyczepność i zwiększa poziom bezpieczeństwa, to trójwymiarowe kostki bieżnika (3D Grip Claws). Znajdują się one w centralnej części bieżnika, pomiędzy lamelami. Dzięki nim dynamiczne pokonywanie zakrętów jest jeszcze bardziej bezpieczne i precyzyjne. Zwiększa się także przyczepność podczas ruszania na zaśnieżonej i mokrej drodze.

Opony Vredestein Quatrac 5 posiadają homologację zimową (3PSMF), która świadczy o tym, że opona spełnia najbardziej restrykcyjne normy zimowe i jest dopuszczona do użytku w krajach, gdzie obowiązuje sezonowa zmiana na opony zimowe.

Vredestein Quatrac 5 – testy i opinie

Opony Vredestein Quatrac 5 od wielu lat goszczą na salonach opon całorocznych. Zajmują one wysokie pozycje i zbierają wiele pozytywnych opinii. Posiadają całą rzeszę zadowolonych fanów, którzy chwalą je przede wszystkim za przyczepność i ponadprzeciętną trwałość. Dodatkowo cena jest bardzo zachęcająca. Jest to inwestycja w jeden model, bez konieczności posiadania dwóch sezonowych, w dodatku bardzo dobrej jakości, która bez wątpienia zwróci się na trasie. 

Vredestein Quatrac 5 były wielokrotnie testowane i recenzowane przez topowe marki motoryzacyjne. Poniżej przedstawiamy ostatnie testy, jakim poddane były opony Quatrac 5.

  • Test ADAC 2016 opon całorocznych w rozmiarze 195/65 R15 – ocena: zadowalająca, miejsce: 2;
  • Test ACE 2016 opon całorocznych w rozmiarze 205/55 R16 – ocena: zadowalająca;
  • Test AutoBild 2017 opon całorocznych w rozmiarze 205/55 R16 – ocena: zadowalająca;
  • Test AutoBild 2018 opon całorocznych w rozmiarze 195/65 R15 – ocena: zadowalająca;
  • Test AutoBild 2018 opon całorocznych w rozmiarze 235/60 R18 – ocena: bardzo dobra;
  • Test AutoBild Allrad 2020 opon w rozmiarze 235/55 R19 – ocena: wzorowa, miejsce: 1.
2 komentarze
  1. spider | 17.01.2020 21:35
    Rewelacja. Jeżdżę już dwa lata, 40.000km a z opon zeszło trochę tylko ponad 1 mm bieżnika. Super trzymają na mokrym przy niskich temperaturach. W głębokim śniegu o wysokości ponad oponę, gdzie lód był pod spodem też bez problemu jechałem gdzie inne auta, i to na zimówkach zakopane :) Najsłabiej wypadają na błocie pośniegowym, ale nie jest to jakoś bardzo źle żeby się obawiać. Po prostu ta opona nie ma bieżnika do odprowadzania bardzo dużej ilości wody. W lecie, nawet w upałach prowadzi się przewidywalnie i nie traci dużo ze skuteczności hamowania. Bardzo dobra opona dla niewprawionego kierowcy, bo w każdych warunkach zachowuje się podobnie. W tej chwili najgorsze warunki najczęściej występujące w Polsce to deszcz. W szczególności pierwszy lekki deszcz gdzie jeszcze asfalt jest brudny i robi się śliska maź, a takie opony są najlepsze na te warunki. Polecam szukać opon całorocznych z naciskiem na dobre zachowanie na mokrej nawierzchni
  2. Budus2 | 30.05.2019 09:50
    W swojej cenie chyba bezkonkurencyjne opony, wg testów ścisła czołówka, a kosztują śmieszne pieniądze. Z powodzeniem zastąpiły mi zimówki, a jeździ się na nich nawet lepiej niż na zimówkach.