Kleber Dynaxer HP3 – opona ekonomiczna od Michelina

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (Oceń jako pierwszy)
Loading...

kleber-dynaxer-hp3-lead

Kleber to marka znana polskim kierowcom od wielu lat. Co więcej, jest ona nie tylko rozpoznawalna, ale też powszechnie ceniona. Nie powinno to dziwić. Każdy model opon sygnowany jej logo charakteryzuje się solidnością i niezawodnością, a przy tym jest dostępny za dobre pieniądze. Tym razem postanowiłem bliżej przyjrzeć się oponom Kleber Dynaxer HP3 będącym ciekawą propozycją na sezon letni.

Model Dynaxer HP3 jest pozycjonowany w klasie średniej. Przyjmuje się, że takie opony charakteryzują się bardzo dobrym stosunkiem ceny do jakości. Jednocześnie musisz pamiętać, że nie jest to opona do najmocniejszych limuzyn czy aut sportowych. Dynaxer HP3 jest przede wszystkim adresowany do kierowców o umiarkowanym stylu jazdy, których samochód nie dysponuje zbyt dużą mocą silnika.

Model ten doskonale sprawdzi się np. w samochodzie rodzinnym (aczkolwiek jest też dostępny w wersji SUV), służącym do codziennych dojazdów do pracy czy szkoły oraz pokonującym od czasu do czasu dłuższe trasy.

 

Kleber Dynaxer HP3
Kleber Dynaxer HP3

 

Spis treści:

  1. Technologia
  2. Oferta (lista produktów)
  3. Wyniki testów opon
  4. Co nowego? Porównanie.
  5. Etykieta EU
  6. Gwarancja
  7. Opinie kierowców
  8. Ocena parametrów
  9. Podsumowanie

Technologie opon Kleber Dynaxer HP3

Inżynierowie pracujący nad modelem Dynaxer HP3 za najważniejszy cel postawili sobie połączenie bezpieczeństwa i trwałości tworzonych opon. W tym celu opracowali hybrydową mieszankę, która jednocześnie oferuje dobrą przyczepność i jest odporna na przyspieszone zużycie.

Jeśli chodzi o właściwości jezdne, to przede wszystkim warto zwrócić uwagę na specjalnie opracowany profil opony, który skutecznie rozcina grube warstwy wody. Na powierzchni bieżnika znajdziesz szerokie rowki podłużne, które odrzucają wodę do tyłu oraz długie lamele i rowki poprzeczne odpowiedzialne z kolei za rozbijanie warstwy wody i odprowadzanie jej na boki.

To wszystko daje w sumie doskonałe prowadzenie na mokrej nawierzchni. Samochód jest stabilny nawet podczas bardzo intensywnych opadów deszczu (których w sezonie letnim u nas nie brakuje), a Ty czujesz, że masz nad nim kontrolę w każdej sytuacji.

 

Oferta

Zobacz listę najpopularniejszych produktów modelu Dynaxer HP3. Oznaczenie XL to cecha charakterystyczna opon wzmacnianych (Extra Load). Kleber wprowadził na rynek aż 158 wariantów opisywanego modelu. Poniżej najważniejsze z nich.

Rozmiar Etykieta
165/65 R14 79T E B 69dB
165/70 R14 81T E B 69dB
175/65 R14 82T E B 69dB
185/60 R14 82H E B 69dB
185/60 R15 88H XL E B 69dB
185/65 R15 88H E C 69dB
185/65 R15 88T E B 69dB
185/70 R14 88T E B 69dB
195/55 R15 85H E B 69dB
195/55 R15 85V E B 69dB
195/55 R16 87T E B 69dB
195/65 R15 91H E B 69dB
195/65 R15 95T XL C B 69dB
195/65 R15 91V E B 69dB
205/45 R17 88V XL E B 69dB
205/55 R16 91H E C 69dB
205/55 R16 91H E C 69dB
205/55 R16 91V E C 69dB
205/55 R16 91V E C 69dB
205/60 R15 91H E B 69dB
205/60 R15 91V E B 69dB
205/60 R16 92H E B 69dB
215/55 R16 93W E B 69dB
225/45 R17 91W E B 69dB
225/45 R17 91Y E B 69dB
225/45 R18 95W XL C B 69dB
225/55 R17 101W XL C B 69dB
235/55 R17 103W XL

 

Jak omawiane opony wypadają w testach?

Kleber Dynaxer HP3 został przetestowany przez organizację ADAC w latach 2011, 2013, 2014 i 2015. Ten znany na cały świecie automobilklub docenił jego wysoką odporność na zużycie. Jako wada najczęściej była wymieniana przyczepność na mokrej nawierzchni, ale w porównaniu z testowanymi tam głównie oponami klasy premium (Kleber w testach dostawał zresztą najczęściej ocenę zadowalającą/wystarczającą). Model Dynaxer HP3 sam w sobie jest naprawdę dobrą oponą, co potwierdzają zarówno unijna etykieta, jak i opinie użytkowników.

Miejsce Organizator Nazwa testu Ocena Rok
15 miejsce ADAC Test opon letnich 175/65 r14 Polecana 2011
16 miejsce ADAC Test opon letnich 185/60 R15 Polecana 2013
16 miejsce ADAC Test opon letnich 175/65 R14 Polecana 2014
18 miejsce ADAC Test opon letnich 205/55 R16 Dobra 2015
19 miejsce Market Overview Test hamowania 205/55 R16 Dostateczna 2016
24 miejsce Auto Bild Test opon letnich 225/50 R17 Przeciętna 2014
36 miejsce ADAC Test hamowania 54 opon 195/65 R15 Przeciętna 2013
38 miejsce Market Overview Test hamowania 185/60 R15 Przeciętna 2015
45 miejsce Auto Bild Test opon letnich 225/50 R17 Przeciętna 2017

 

Co zmieniono w porównaniu do modelu Dynaxer HP2?

Kleber Dynaxer HP3 jest odpowiedzią na rosnące potrzeby coraz bardziej świadomych kierowców. W dobie Internetu każdy może znaleźć opinie o oponach, sprawdzić wyniki niezliczonych testów, podpytać innych zmotoryzowanych na forach dyskusyjnych i w końcu kupić model, który będzie najbardziej odpowiadał jego oczekiwaniom. Czując na karku oddech konkurencji, producenci opon starają się regularnie wypuszczać na rynek coraz to lepsze i lepsze opony.

Omawiany Dynaxer HP3 jest następcą modelu HP2. W porównaniu do poprzednika została ulepszona mieszanka gumowa, która zużywa się teraz znacznie wolniej. Różnice na pierwszy rzut oka widać także w bieżniku. Oba modele zostały wyposażone w bieżnik symetryczny, ale HP3 ma znacznie szersze rowki.

Przekłada się to na lepsze odprowadzanie wody (większa jej ilość jest w stanie przepłynąć przez rowek w określonej jednostce czasu), o czym wspomniałem już przy okazji omawiania technologii. W efekcie model HP3 w porównaniu do HP2 lepiej sprawdza się w trudniejszych warunkach atmosferycznych.

 

Etykieta unijna

etykieta-e-b-69-2

Wprowadzenie unijnych etykiet na opony miało wywołać prawdziwą rewolucję na rynku opon. Nie do końca tak się stało, ale kierowcy z czasami zaczęli przykładać dużą wagę do tych oznaczeń i obecnie mocno kierują się nimi podczas zakupu. Przyjrzyjmy się zatem bliżej etykiecie modelu Dynaxer HP3 w popularnym rozmiarze 205/55 R16 91V (przypominam, że klasy na etykietach mogą się różnić w obrębie jednego modelu, zależne jest to od rozmiaru opony).

Jeśli chodzi o przyczepność (drogę hamowania) na mokrej nawierzchni, to omawiane opony uzyskały klasę „B”, czyli prawie najwyższą. Widać zatem, że deklaracje producenta o dobrych osiągach podczas deszczu znalazły odzwierciedlenie w rzeczywistości. W kwestii zużycia paliwa (opory toczenia) nie jest już tak dobrze.

Dynaxer HP3 w rozmiarze 205/55 R16 otrzymał klasę „E”, czyli dość przeciętną. Z drugiej strony pamiętaj, że dobra przyczepność na mokrym często wiąże się ze zwiększonymi oporami toczenia. W kwestii hałasu zewnętrznego nie jest źle – dwie fale (69dB), to dobry rezultat.

Długa gwarancja na opony Kleber

Marka Kleber należy do koncernu Michelin, a w związku z tym gwarancja jest udzielana przez francuskiego giganta i opiera się na jego warunkach. A te są naprawdę bardzo atrakcyjne. Ciężko by było znaleźć drugiego producenta, który na oferowane przez siebie opony daje aż 10 lat gwarancji od daty produkcji. Przestaje ona obwiązywać po upływie tego czas lub gdy opony ulegną całkowitemu zużyciu.

Biorąc pod uwagę fakt, że raczej nikt jeździ przez 10 lat na jednym komplecie opon, to gwarancja jest praktycznie dożywotnia. Jeśli wada ujawni się w ciągu 2 lat od sprzedaży, to opony są wymieniane na nowe, a w późniejszym okresie otrzymujesz zwrot części kosztów proporcjonalny do niezużytej części bieżnika.

gwarancja-10-lat-od-daty-produkcji

 

Co o modelu Dynaxer HP3 sądzą inni kierowcy?

Kleber Dynaxer HP3 jest już dostępny na rynku przez dłuższy czas. W związku z tym na łamach różnego rodzaju portalach czy forach internetowych można znaleźć wiele opinii na ich temat. Poniżej dwie najlepiej opisujące możliwości omawianej opony (pisownia oryginalna).

„Opony Kleber kupiłem sugerując się ich niską ceną. Nie chciałem najtańszych „chińczyków”, ale nie chciałem też wydawać nie wiadomo ile. Cena Kleberów była do zaakceptowania, więc decyzja została podjęta bardzo szybko. Z samego użytkowania jestem zadowolony. Opona prowadzi się bardzo płynnie zarówno na suchym, jak i na mokrym. Nie doświadczyłem żadnego uślizgu nawet podczas jazdy po krętych górskich drogach. Ciężko mi ocenić odporność na zużycie, ale po jednym sezonie wyglądają praktycznie jak nowe”.

„Poprzednio jeździłem na Kleberze Dynaxer HP2, dlatego mam niezłe porównanie. Nowsza wersja jest bardziej komfortowa, sprawia wrażenie miękkiej, jeśli ktoś lubi jak jego samochód lekko płynie, to te opony przypadną mu do gustu. Ja akurat jeżdżę Citroenem, którego samo zawieszenie już jest tak zestrojone, a z tymi oponami, to już w ogóle super wygoda. Widać, że Francuzi w motoryzacji wszędzie stawiają na komfort. W kwestii jazdy to jest po prostu w porządku. Nie ma co oczekiwać sportowych osiągów, ale podczas codziennej jazdy opony nie sprawiają żadnych problemów”.

 

Ocena parametrów

Porównajmy główne cechy w/w bieżnika, takie jak: przyczepność na mokrej oraz suchej nawierzchni, komfort jazdy czy atrakcyjność cenowa. Wszystkie parametry oceniane są w skali od 1 do 10, z dokladnością do 0.1.

 

Podsumowanie

Atrakcyjna cena, dobre osiągi, odporność na zużycie, praktycznie dożywotnia gwarancja i technologie koncernu Michelin – tak w skrócie można podsumować opony Kleber Dynaxer HP3. Co więcej model ten jest na fabrycznym wyposażeniu samochodów Citroën C3, Citroën C-Elysium, Citroën Berlingo, Peugeot 301 i Peugeot Partner. Wymienione wyżej fakty pokazują, że może być on atrakcyjną propozycją na lato dla wielu polskich kierowców. Warto dać mu szansę i bliżej zapoznać się z jego możliwościami. Myślę, że nie pożałujecie tego zakupu.

 

Kleber Dynakser HP3 w pigułce:

  • Klasa – Ekonomiczna
  • Producent – Kleber
  • Koncern – Michelin
  • Bieżnik – Dynaxer HP3
  • Poprzednia wersja – Dynaxer HP2
  • Rodzaj bieżnika – asymetryczny (inside, outside)
  • Przeznaczenie – samochody osobowe
  • Gwarancja – 10 lat od daty produkcji
  • Średnica felgi – od 14 do 19 cali
  • Ilość wariantów – 158
  • Sezon – Opony letnie
  • Cena – od 144 zł (175/65 R14) do 583 zł (255/40 R19) za sztukę

 

Inne nazwy modelu Dynaxer HP3

Inne nazwy Klebera Dynaxer HP3, które spotkać można przeglądając blogi, fora, portale społecznościowe, ogłoszenia czy nawet sklepy internetowe z oponami. Jak widzicie większość z nich wynika z pisowni ze słuchu, literówek oraz skrótów.

  • Kleber Dynaxer HP 3 (spacja pomiędzy „3” a „HP”)
  • Kleber Dynakser HP3 (słowo Bravuris przez „ks” zamiast „x”)
  • Kleber HP3 (nazwa bieżnika bez „Dynaxer”)
  • Dynaxer PH3 (odwrotna kolejność liter w „PH”)
  • Kleber Dynaxer 3 (trójka bez „HP”)

 

Zobacz również:


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *