FR – opona z zabezpieczeniem przed uszkodzeniem krawędzi felgi;
FP – ochraniacz felgi;
ML – pierścień ochronny na boku opony;
cord – ochrona na ściance bocznej opony;
OE – opony montowane na pierwszym wyposażeniu pojazdu;
RF, reinforced – opona o podwyższonym indeksie prędkości;
TL – Tubeless – opona bezdętkowa;
TT – Tubetype – opona dętkowa;
RIGHT/LEFT – opona prawa/lewa;
STUDDED – opony zimowe z możliwością montażu kolców;
LT – Light Truck – opona nadaje się do samochodów terenowych, z napędem 4x4 oraz lekkich ciężarówek;
BasePen – elektrostatyczne uziemienie;
3PMSF – three-peak mountain snowflake – oznaczenie opon zimowych i całorocznych, które można stosować w krajach europejskich, w których obowiązuje co sezonowa zmiana ogumienia;
TWI – Threadwear Indicator – jest to oznaczenie wskaźnika zużycia bieżnika. Widoczne jest w pięciu lub sześciu miejscach na obwodzie opony i oznacza granicę dopuszczalnego zużycia bieżnika. Wskaźnik TWI sygnalizuje maksymalną dopuszczalną głębokość bieżnika 1,6 mm. Zużycie bieżnika do tego symbolu oznacza, że należy zmienić opony na nowe.