Opony Michelin

Trudno o drugą taką firmę oponiarską, która posiadałaby równie długą historię. Bo mimo że założenie jej datuje się na rok 1889, wszystko zaczęło się 52 lata wcześniej. To wtedy bracia Aristide Barbier i Edouard Daubree otworzyli we francuskiej miejscowości Clermont-Ferrand fabrykę „Barbier-Daubree i spółka”. Przez pierwsze lata produkowano w niej maszyny rolnicze oraz pompy. Szybko jednak zastąpiły je przedmioty z kauczuku oraz gumy (uszczelki, przewody, wentyle itp.). Zakład zainteresował Edouarda Michelina, młodego prawnika, który jednak miał wobec niego nieco inne plany. Dwa lata po przejęciu firmy wyprodukował pierwszą oponę z możliwością szybkiej wymiany (do 15 minut). Ogromne zapotrzebowanie na ogumienie demontowalne w sportach motoryzacyjnych sprawiło, że w ciągu kilku lat liczba pracowników zakładu wzrosła kilkunastokrotnie. Szybki rozwój trwał przez kolejne lata i nie przerwała go nawet II Wojna Światowa. Silną pozycje na rynku zagwarantowały bardzo duże nakłady na rozwój technologiczny. To dzięki nim w 1946 roku francuskim inżynierom udało się stworzyć opony radialne, będące obecnie standardem na drogach całego świata.

Obecnie francuskie przedsiębiorstwo należy do największych producentów ogumienia na świecie. Opony Michelin dały zwycięstwo we właściwie każdym prestiżowym wyścigu, m.in. 24h Le Mans, Formuły 1, Moto GP, VTT Cross Country, WRC. Jeden z ponad 50 zakładów produkcyjnych firmy znajduje się w Polsce (w byłych Olsztyńskich Zakładach Przemysłu Gumowego „Stomil-Olsztyn”). Co więcej, jest to największy jej zakład pod względem ilości pracowników. To wszystko, a także wysokie pozycje w testach ogumienia sprawiają, że opony Michelin cieszą się tak dużym zaufaniem polskich kierowców. Wszystkie marki należące do koncernu to: BFGoodrich, Euromaster, Kleber, Kormoran, Michelin, Recamic, Riken, Siamtyre, Taurus, Tigar, Warrior.

Michelin oferuje kierowcom jedną z bardziej atrakcyjnych umów gwarancyjnych. Okres trwa 10 lat od momentu produkcji, pod warunkiem, że wcześniej nie dojdzie do zupełnego zużycia bieżnika. Jeżeli wada w oponie będącej przedmiotem reklamacji ujawni się w ciągu 2 pierwszych lat, firma wymieni ją na nowy model. Po tym okresie wysokość zwrotu kosztów jest uzależniona od poziomu zużycia.