Porównujemy oferty 31 sklepów z oponami letnimi firmy Bridgestone w rozmiarze 225/45R18. Zobacz gdzie kupić opony Turanza ER300 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "95 W XL, TO, FR" w nazwie opony?
Bridgestone Turanza ER300 w rozmiarze 225/45 R18 95W to opona letnia, wzmacniana (XL), homologowana (TO) oraz posiadająca rant ochronny felgi (FR). Oznaczenia 2657 oraz 3286340265713 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 2657 |
EAN | 3286340265713 |
Producent | Bridgestone |
Koncern | grupa Bridgestone |
Siedziba | Japonia |
Klasa | premium |
Model | Turanza ER300 |
Poprzedni model | - |
Następny model | Turanza ER300 Ecopia |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="225" profile="45" diameter="18"]225/45 R18[/size] |
Szerokość | 225 mm |
Profil | 45 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 101,25 mm |
Kraj produkcji | Niemcy, Japonia, Tajlandia, Tajwan, Polska, Anglia, Francja, Włochy, Hiszpania |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 95 |
Maksymalna nośność | 690 kg |
Indeks prędkości | W |
Maksymalna prędkość | 270 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 11,19 kg |
Premiera modelu | 2010 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 512 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | TO (Toyota) |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Bridgestone Turanza ER300 225/45 R18 95W XL TO FR |
Opis modelu Turanza ER300 jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne, zastosowane technologie oraz opinie kierowców, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje.
Opony letnie Bridgestone Turanza ER300 zostały zaprojektowane z myślą o spełnieniu oczekiwań kierowców samochodów typu BMW Seria 3 (F30), BMW Seria 3 (F30 FL), Opel Insignia (A), Peugeot 3008 (I), BMW Seria 4 (I) czy Opel Astra (J FL). Prezentowany produkt ma rozmiar 225/45 R18, co oznacza, że jego szerokość wynosi 225 mm, wysokość profilu 101,25 mm (45 w rozmiarze to procent z szerokości), a średnica 18 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. W oponach osobowych mamy do czynienia z tą pierwszą.
Opony Bridgestone Turanza ER300 225/45 R18 mają indeks prędkości wynoszący W (dopuszczalna prędkość 270 km/h) i indeks nośności 95 przekładający się dopuszczalne obciążenie 690 kg. W ramach europejskiego systemu etykiet model Bridgestone Turanza ER300 225/45 R18 otrzymał klasę E za poziom oporów toczenia, B w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 71 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
Turanza ER300 w rozmiarze 225/45 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe montowane są na przykład w miejskich kompaktach, rodzinnych sedanach czy kombi, a także popularnych crossoverach. Najczęściej posiadają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Modele opon osobowych dzielą się na trzy klasy: premium (najbardziej zaawansowane technologicznie, o największych osiągach), średnią (optymalny stosunek cena-jakość) i ekonomiczną (najtańsze). Opony osobowe mogą posiadać szereg dodatkowych cech: technologię Run Flat, rant ochronny czy wzmocnioną konstrukcję.
Opony firmy Bridgestone pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to głównie marki Bridgestone, Pirelli, Nokian, Hankook, Goodyear, Dunlop, Michelin czy Yokohama. Opony z tej półki oferują najwyższy poziom przyczepności w zróżnicowanych warunkach pogodowych, są komfortowe i mają małe opory toczenia. Wybierane są przez właścicieli samochodów o dużej mocy, kierowców pokonujących duże przebiegi roczne (np. w trasie) czy preferujących dynamiczny styl jazdy. Tego typu opon najczęściej wygrywają testy opon i zbierają szereg pozytywnych recenzji kierowców.
Etykieta unijna na oponach to oznaczenie, które jest umieszczane na poszczególnych modelach w formie naklejek podobnych do tych znanych ze sprzętu AGD/RTV. Dzięki temu porównanie podstawowych osiągów opon staje się znacznie łatwiejsze. Na etykietach znajdują się informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Etykiety w pierwszych dwóch kategoriach przewidują przyznanie klas od A do G (z tym, że D nie jest używana) oraz od 1 do 3 fal i wartości liczbowej w dB za hałas zewnętrzny. Zobacz jak prezentują się oceny opon Bridgestone Turanza ER300 225/45R18 95W na etykiecie unijnej.
Etykieta unijna na oponach informuje między innymi o poziomie oporów toczenia, które mają wpływ na zużycie paliwa przez samochód, a w efekcie emisję spalin. Im mniejsze opory, tym auto powinno palić mniej – nawet 0,25 litra na 100 km. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza). Taka skala widnieje na etykietach, ale warto wiedzieć, że ocena D nie jest stosowana – jest to tak zwana klasa pusta dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych w tej kategorii. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające kryteria - opony Bridgestone (producent), letnie (sezon) oraz 225/45 R18 (rozmiar).
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 370 innych produktów spełniających wytyczne - opony letnie (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Dzięki informacji o hałasie na zewnątrz auta zamieszczonej na etykiecie unijnej na opony, kierowca decydując się na wybór danego modelu wie z jakim hałasem wiąże się jego użytkowania. Zewnętrzny hałas toczenia opony jest generowany w czasie jazdy i mierzony w decybelach. Na etykiecie wyraża go piktogram obejmujący od jednej do trzech fal, przy czym jedna fala oznacza oponę najcichszą, a trzy – najgłośniejszą. Dane widoczne na etykiecie obejmują jednak tylko głośność na zewnątrz samochodu, a nie w kabinie. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony Turanza ER300 (model) oraz 18 cali (średnica).
Bridgestone to największy producent opon i artykułów gumowych na świecie. Historia tej japońskiej firmy, która obecnie posiada aż 59 fabryk ogumienia na całym świecie, sięga 1931. Bridgestone oferuje kierowcom opony premium charakteryzujące się najwyższą jakością produkcji, wykonane z najlepszych materiałów i stworzone na bazie innowacyjnych technologii. Marka jest kojarzona ze sportami motorowymi – koncern Bridgestone dostarczał opony do wyścigów Formuły 1 i Moto GP, zapewnia też ogumienie dla Super GP.
Model Turanza ER300 (Bridgestone) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny to rozwiązanie, które uznawane jest za najbardziej zaawansowane pod względem technologicznym. Bezpośrednio przekłada się to na osiągi takich opon. Rzeźba asymetryczna dzieli się na część zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza umożliwia zachowanie panowania nad samochodem podczas manewrowania, a druga odpowiada między innymi za odprowadzanie wody. Bieżnik asymetryczny najlepiej sprawdza się w samochodach o większej mocy. Oprócz bezpieczeństwa oferuje też odporność na nierównomierne zużycie i dobre tłumienie hałasu.
Napisy "95" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 690 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Model Turanza ER300 (Bridgestone 225/45 R18) posiada homologację TO (Toyota). XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Akronim FR oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi.
Bridgestone Turanza ER300 225/45 R18 należy do grupy opon letnich. Opony letnie mają za zadanie zapewnić bezpieczne i komfortowe prowadzenie samochodu na suchej i mokrej nawierzchni w temperaturach od 7 stopni powyżej zera aż po typowe dla letnich upałów. Wiele opon letnich oferuje także małe opory toczenia, które wpływają na poziom spalania paliwa przez samochód. Opony letnie najczęściej są wyposażone w bieżnik kierunkowy lub asymetryczny (rzeźba symetryczna występuje jedynie w oponach dostawczych czy ciężarowych). Przed zakupem opon letnich warto zapoznać się z ich etykietami, wynikami testów i opiniami użytkowników na temat poszczególnych modeli.
Opony marki Bridgestone są objęte gwarancją, która obowiązuje przez 5 lat od daty produkcji. W przypadku produktów tej marki, rekompensata jest przeprowadzana według dwóch zasad – produkt jest wymieniany na nowy przy uznaniu reklamacji opony kupionej nie wcześniej niż przed rokiem, a jeżeli reklamacja dotyczy opony Bridgestone zakupionej wcześniej niż rok temu, ale nie później niż 5 lat od daty produkcji, rekompensata wypłacana jest w formie pieniężnej, częściowo według zużycia bieżnika.
Na internetowych forach dyskusyjnych i grupach w mediach społecznościowych można przeczytać setki opinii kierowców korzystających z opon Bridgestone. Zapoznanie się z nimi to dobry sposób na znalezienie odpowiedniego modelu do swoich potrzeb i budżetu. Co użytkownicy wymieniają wśród największych zalet opon letnich Bridgestone? Przede wszystkim doskonałe osiągi i pewność prowadzenia. Kierowcy piszą: "samochód świetnie trzyma się na zakrętach oraz na suchej i mokrej nawierzchni", "bardzo ciche opony, doskonały komfort w kabinie".
Sezonowe testy przeprowadzane przez prasę branżową i stowarzyszenia motoryzacyjne to cenne źródło wiedzy dla kierowców szukających opon do swojego samochodu. Opony Bridgestone są często sprawdzane w rozmaitych testach i zazwyczaj zajmują w nich czołowe miejsca. Przykładowo Bridgestone Turanza T001 EVO uplasowała się na drugiej pozycji testu opon letnich ADAC z 2018 roku (w rozmiarze 205/55 R16) i tej samej pozycji testu ADAC w 2017 roku (w rozmiarze 195/65 R15), a Bridgestone Turanza T005 również w sprawdzianie niemieckiej organizacji, w 2019 roku zajęła pierwsze miejsce.
Wyniki dotyczą opon letnich Bridgestone, gdyż model Turanza ER300 nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, czasopismo, dziennikarzy motoryzacyjnych czy automobilclub.
Zobacz inne określenia opon Bridgestone Turanza ER300 225/45 R18 95W XL TO FR. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (225/45 R18), modelu (Turanza ER300), nazwy producenta (Bridgestone), indeksów (95W XL, TO) oraz sezonu (opony letnie) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 225 mm, profilu 45 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 95W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Nokian, Sava, Goodyear oraz Dunlop – kosztujące od 323 do 523 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety do teatru, promocja "zakup 4 opon w cenie 3", zwrot części gotówki, bilety na zawody żużlowe oraz kubki termiczne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Bridgestone to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 43-63% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (sklepopon, oponeo czy inopony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, Euro Bank czy BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Bridgestone w rozmiarze 225/45 R18 XL, TO (95W). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 512 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 048 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 192 (12 rat) do 1 045 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 045 zł | 2 090 zł | 42 zł |
4 | 533 zł | 2 132 zł | 84 zł |
6 | 362 zł | 2 172 zł | 124 zł |
8 | 277 zł | 2 216 zł | 168 zł |
10 | 226 zł | 2 260 zł | 212 zł |
12 | 192 zł | 2 304 zł | 256 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Turanza ER300 mogą być m.in. zapachy do samochodu, płyny do prania tapicerki, skrobaczki do szyb lub ramki do tablic rejestracyjnych.