Data modyfikacji:

Dunlop Sport Maxx RT 2

Autor: Łukasz Wulkanista

Kiedy Dunlop wypuścił na rynek bieżnik Sport Maxx RT, nikt nie spodziewał się, że będzie to początek jednej z najlepszych sportowych serii. Ich wyjątkowych możliwości dowodziły kolejne testy, a Mercedes-AMG zdecydował się nawet montować je w swoich sportowych autach (C63 i C63T). Gdy Dunlop zapowiedział kontynuację serii, oczekiwania wobec drugiej generacji były ogromne. Przede wszystkim trudno było sobie wyobrazić, by firma znalazła sposób pobicia wyników przyczepności na różnych nawierzchniach. Pod tym względem poprzedni model znajdował się bowiem w ścisłej czołówce ogumienia letniego. W końcu przyszedł dzień premiery, a potem badania takich organizacji, jak GTÜ oraz Auto, Motor und Sport, w których Sport Maxx RT 2 znalazł się na podium. Na jakie nowe rozwiązania zdecydowali się inżynierowie Dunlopa? Jak wyniki osiągnęły opony w niezależnych testach? Jakie są ich mocne i słabe strony? Komu najlepiej przysłuży się bieżnik Sport Maxx RT 2? Na każde z tych pytań odpowiadamy w dalszej części artykułu.

Dunlop Sport Maxx RT 2, fot. Dunlop

Spis treści

  1. Technologia
  2. Oferta (lista produktów)
  3. Wyniki testów opon
  4. Wady i zalety bieżnika
  5. Sport Maxx RT czy RT 2
  6. Przeznaczenie
  7. Etykieta EU
  8. Gwarancja
  9. Opinie kierowców
  10. Ocena parametrów
  11. Podsumowanie

Budowa i technologie

Nie wszystko co skomplikowane, musi dawać dobre rezultaty. Przekonał się o tym już każdy producent ogumienia samochodowego. Inżynierowie Dunlopa najwyraźniej również wyznają tę filozofię, bo najnowsza generacja bieżnika Sport Maxx RT 2 na pierwszy rzut oka wydaje się być pozbawiona wszelkich udoskonaleń. Wzór bieżnika jest niezwykle prosty, niemal minimalistyczny. Nawet jak na opony letnie, które z istoty pozbawione są gęstej sieci lameli i nacięć, w które wyposaża się ogumienie na zimę. Wzór jest asymetryczny, co oznacza że po obu stronach centralnego żebra znajdziemy rowki o różnych kształtach i odmiennym rozlokowaniu. Żadna z tych rzeczy nie jest jednak dziełem przypadku. Projektowany z użyciem nowoczesnej technologii komputerowej i pod okiem najlepszych inżynierów, wzór bieżnika Sport Maxx RT 2 został stworzony tak, by dawać znakomite rezultaty zarówno na suchej, jak i mokrej drodze. To drugie nie byłoby jednak możliwe, gdyby nie udana optymalizacja bieżnika pod kątem walki ze zjawiskiem aquaplaningu. To jednak nie wszystko, co znajdziemy w oponie Dunlop Sport Maxx RT 2.
  • Bezszwowa opaska z nylonu (Jointless Band) Pozbawiona szwów nylonowa opaska tworzy hybrydową osnowę, która redukuje zniekształcania na całym obwodzie opony. To rozwiązanie przynosi pozytywne efekty zarówno pod względem stabilności prowadzenia auta, jak i bardziej równomiernego ścierania.
  • Ochraniacz felgi (Maximum Flange Shield) Gumowy ochraniacz biegnie przez całą długość obwodu opony. Umiejscowiony odpowiednio nisko na ścianie bocznej, chroni felgę np. przed otarciami o krawężnik czy niespodziewane przeszkody na drodze.
  • Spłaszczony profil bieżnika Bardziej płaski profil oznacza jedno: większą powierzchnię styku opony z nawierzchnią (o 4-8% w stosunku do poprzedniej generacji). Latem to jeden z ważniejszych parametrów, poprawiający stabilność jazdy oraz przyczepność na suchej nawierzchni (szczególnie odczuwalną na zakrętach). Dodatkowo sprawia, że krawędzie i stopy opony ścierają się wolniej.
  • Wielokątowy bieżnik (Technologia Multi Radius Tread) Duża powierzchnia styku to nie wszystko. Sekret łagodnego wchodzenia w zakręty tkwi tak naprawdę w dziecięciu różnych promieniach. Taki wielokątowy bieżnik to również większa precyzja prowadzenia samochodu.
  • Klocki wspomagające hamowanie Im klocki sztywniejsze, tym łatwiej zatrzymać rozpędzony samochód. Dzięki podwyższeniu tego parametru, opony Dunlop Sport Maxx RT 2 wykazują niezwykle krótką drogę hamowania.
  • Mieszanka krzemionkowa Użycie krzemionki w składzie opon to dzisiaj praktycznie standard, ale prawdziwą sztuką jest dobranie odpowiednich proporcji wszystkich surowców. Podwójna mieszanka krzemionki, na którą zdecydowali się inżynierowie Dunlopa, była strzałem w dziesiątkę.

Dostępne rozmiary (oferta)

Dunlop Sport Maxx RT 2 dostępny jest obecnie w 88 rozmiarach dla felg 17, 18, 19, 20 i 21 calowych. Dostępne indeksy prędkości to W oraz Y, a nośności mieszczą się od 84 do 108. Pełna lista poniżej.

Gdzie kupić najtaniej? Sprawdź ceny!

Sprawdź aktualne ceny i porównaj ofertę ponad 35 sklepów internetowych z oponami. Zobacz gdzie kupisz opony Dunlop Sport Maxx RT 2 w najlepszej cenie. Pamiętaj również aby zweryfikować czy wybrany sklep oferuję darmową dostawę oraz czy płatność przy odbiorze lub przelew błyskawiczny nie generują dodatkowych kosztów. Darmowy transport proponuje około 40% sklepów internetowych z oponami. Podczas zakupów warto zwracać uwagę na koszt całkowity transakcji, a nie tylko na cenę samego produktu.

Średnica felgi - 17 cali

205/40 R17 84W XL MFS
E A 67dB
205/45 R17 88Y XL MFS
C A 69dB
205/45 R17 88W XL MFS
C A 69dB
205/50 R17 93Y XL MFS
C A 67dB
215/40 R17 87Y XL MFS
E A 71dB
215/40 R17 87Y XL MFS
C A 68dB
215/45 R17 91Y XL MFS
C A 67dB
215/50 R17 95Y XL MFS
C A 68dB
215/55 R17 94Y MFS
C A 68dB
215/55 R17 98W XL MFS
C A 68dB
225/45 R17 94W XL * MFS
C A 71dB
225/45 R17 91Y MFS
E A 68dB
225/45 R17 94Y XL MFS
C A 68dB
225/50 R17 94Y MFS
C A 66dB
225/50 R17 98Y XL MFS
C A 68dB
225/55 R17 97Y * MO MFS
B B 69dB
225/55 R17 101Y XL MFS
C A 68dB
225/55 R17 97Y MFS
C A 68dB
235/45 R17 94Y NST MFS
C A 68dB
235/45 R17 97Y XL MFS
C A 69dB
235/45 R17 94Y MFS
C A 68dB
235/55 R17 103Y XL NST MFS
C A 68dB
235/55 R17 103Y XL MFS
C A 68dB
245/40 R17 91Y MFS
E A 68dB
245/40 R17 95Y XL MFS
C A 69dB
245/45 R17 99Y XL NST MFS
C A 68dB
245/45 R17 95Y MFS
C A 68dB
245/45 R17 99Y XL MFS
C A 68dB

Średnica felgi - 18 cali

205/40 R18 86Y XL RE MFS
E A 67dB
205/45 R18 90Y XL MFS
C A 67dB
215/40 R18 89W XL VW MFS
C A 70dB
225/35 R18 87Y XL MFS
E A 68dB
225/40 R18 92Y XL MFS
C A 68dB
225/45 R18 95Y XL MFS
C A 67dB
225/55 R18 102V XL MFS
B A 70dB
225/60 R18 104Y XL MFS
C A 68dB
235/40 R18 95Y XL NST MFS
C A 69dB
235/40 R18 95Y XL MFS
C A 69dB
235/45 R18 98Y XL MFS
C A 69dB
245/35 R18 92Y XL MFS
C A 69dB
245/40 R18 97Y XL NST MFS
C A 69dB
245/40 R18 93Y MFS
E A 69dB
245/40 R18 97Y XL MFS
C A 69dB
245/45 R18 100Y XL * MO MFS
C A 69dB
245/45 R18 100Y XL * MO MFS
C A 69dB
245/45 R18 100Y XL NST * MO MFS
C A 69dB
245/45 R18 100Y XL NST * MO MFS
C A 69dB
245/45 R18 100Y XL MFS
B A 68dB
255/35 R18 94Y XL MFS
C A 69dB
255/40 R18 99Y XL MFS
C A 69dB
255/45 R18 103Y XL MFS
B A 69dB
255/45 R18 99Y MFS
C A 69dB
265/35 R18 97Y XL MFS
C A 70dB
275/35 R18 95Y MFS
C A 69dB
275/40 R18 103Y XL MO MFS
C A 68dB
275/40 R18 103Y XL MO MFS
C A 68dB
275/40 R18 103Y XL NST MO MFS
C A 68dB
275/40 R18 103Y XL NST MO MFS
C A 68dB

Średnica felgi - 19 cali

225/35 R19 88Y XL MFS
C A 68dB
225/45 R19 92W DSROF * MFS
C A 68dB
235/35 R19 91Y XL MFS
C A 68dB
245/35 R19 93Y XL MFS
C A 67dB
245/40 R19 98Y XL * MO MFS
C A 68dB
245/40 R19 98Y XL * MO MFS
C A 68dB
245/40 R19 98Y XL MFS
C A 69dB
245/40 R19 98Y XL NST * MO MFS
C A 68dB
245/45 R19 102Y XL MFS
C A 69dB
255/30 R19 91Y XL MFS
C A 69dB
255/35 R19 96Y XL MO1 MFS
-
255/35 R19 96Y XL NST MFS
C A 69dB
255/35 R19 96Y XL MFS
C A 69dB
255/40 R19 100Y XL NST MFS
C A 70dB
255/40 R19 100Y XL MFS
C A 70dB
275/35 R19 100Y XL MO MFS
C A 70dB
275/35 R19 100Y XL MFS
C A 70dB
285/30 R19 98Y XL MFS
E A 70dB

Średnica felgi - 20 cali

255/30 R20 92Y XL MFS
C A 69dB
255/35 R20 97Y XL NST MFS
C A 69dB
255/35 R20 97Y XL MFS
C A 69dB
255/45 R20 105Y XL MO MFS
C A 69dB
255/45 R20 105Y XL MO MFS
C A 69dB
285/30 R20 99Y XL MFS
C A 70dB
285/30 R20 99Y XL MO1 MFS
-
285/40 R20 108Y XL MO MFS
C A 70dB
285/40 R20 108Y XL MO MFS
C A 70dB

Średnica felgi - 21 cali

255/40 R21 102Y XL MO MFS
C A 70dB
265/45 R21 104W MFS
C A 69dB
285/35 R21 105Y XL MO MFS
C B 71dB

Wyniki testów

Testy, które przebadały opony Dunlop Sport Maxx RT 2 pod kątem największej liczby parametrów, to testy magazynu „Auto, Motor und Sport” oraz GTÜ (Gesellschaft für Technische Überwachung). Oba miały miejsce w 2016 roku, pierwszy dotyczył rozmiaru 235/40 R18, a drugi: 225/45 R17. AMS przyznał najwyższą notę tylko dwóm z dziesięciu przebadanych modeli. Jednym z nich, z oceną ogólną 9.0 był właśnie bieżnik Dunlopa. Pod względem jazdy na suchej i mokrej nawierzchni wyprzedził go wyłącznie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, równorzędny w kategoriach: opór toczenia oraz hałas. Sytuacja powtórzyła się w teście GTÜ, w którym Sport Maxx RT 2 uplasował się na trzeciej pozycji (ex aequo z modelem Pirelli P Zero). Różnica między nim a oponą Goodyear’a znów była niewielka. Warto wspomnieć jeszcze o szeroko zakrojonym badaniu drogi hamowania, które Auto Bild przeprowadził w 2017 roku. Udział wzięły w nim aż 52 różne bieżniki, w tym opisywany tu przez nas model z brytyjskim rodowodem. Mimo że jego 34,4 metry na suchej drodze były trzecim wynikiem, ostatecznie uplasował się on na pozycji siódmej. Biorąc pod uwagę ilość konkurentów oraz ułamkowe różnice między rezultatami opon z czołówki, był to nie lada wyczyn.
Miejsce Organizator Nazwa Ocena Rok
2 miejsce Auto Moto Sport Test opon letnich UHP 235/40 R18 TOP 2 2016
 3 miejsce  GTU Test opon letnich 225/45 R17 TOP 3  2016
 3 miejsce Tyre World Ranking opon letnich 225/40 R18 TOP 3  2016
4 miejsce Auto Express Test opon letnich 225/40 R18 Szczególnie polecane 2016
5 miejsce EVO Test opon letnich 235/35 R19 Bardzo polecane 2016
7 miejsce Auto Bild Test opon letnich 225/50 R17 Polecane 2017

Wady i zalety opon Dunlop Sport Maxx RT 2

Chociaż bieżnik zajmuje najwyższe pozycje w testach, jego ogólne wyniki zawsze mogłyby być lepsze. A byłyby, gdyby tylko inżynierowie Dunlopa tyle samo uwagi poświęcili optymalizacji pod kątem jazdy na mokrej nawierzchni, co na suchej. Najlepiej pokazuje to test Auto Bildu, w którym zaprezentowano porównanie drogi hamowania na suchej i mokrej drodze.
Wynika z niego jasno, że Sport Maxx RT nieco gorzej radzi sobie w podeszczowej aurze. Wciąż jednak jest to rezultat o niebo lepszy od rezultatów większości konkurencyjnych modeli. Narzekać można też na wysoką cenę, jednak nie wolno zapomnieć, że mamy tutaj do czynienia z oponami klasy premium. Ogumienie tej kategorii, mimo że droższe, jeśli wziąć pod uwagę cenę przy zakupie, często wiąże się z dużymi oszczędnościami. Tak jest i tym razem, ponieważ Dunlop Sport Maxx RT 2 są niezwykle odporne na ścieranie. Na uwagę zasługują również wysokie indeksy prędkości i nośności, wysoki komfort akustyczny oraz wzmocniona konstrukcja. Zdecydowanym minusem są niestety dość niskie opory toczenia w kilku z dostępnych rozmiarów (np. 205/40 R17 84W X – ocena E). Na szczęście w znakomitej większości wypadają w tej kategorii bardzo dobrze.

Co nowego w stosunku do poprzednika?

W 2015 zlecił organizacji TÜV realizację testu porównawczego bieżnika Sport Maxx RT 2 z jego poprzednikiem. Badanie zostało przeprowadzone na francuskim torze w mieście Mireval, z wykorzystaniem samochodów Volkswagen Golf VI 1.4 TSI i Volkswagena Golf VI GTi oraz opon w rozmiarze 225/45R17 91Y. Rezultat: czas okrążenia krótszy o 1,96 sekundy. Poza tym model wykazuje lepsze rezultaty w praktycznie każdej kategorii, m.in. oporów toczenia oraz przyczepności.

Dla kogo opony Dunlop Sport Maxx RT 2?

W zależności od rozmiaru, indeks nośności wynosi 84-108, a prędkości W lub Y. Oznacza to, że opony te są w stanie unieść ponad 500 kg i rozwijać prędkości do 300 km/h. Dunlop Sport Maxx RT 2 jest zatem ogumieniem sportowym z prawdziwego zdarzenia, przeznaczonym dla amatorów zawrotnych prędkości. Świadczy o tym również sama konstrukcja bieżnika, która posiada rozwiązania wspomagające dynamiczną jazdę i gwarantującą podwyższone bezpieczeństwo jej miłośnikom. Są to jednak opony z klasy premium, nie ma więc co ukrywać, że nie należą one do najtańszych. Za nowoczesne rozwiązania, najwyższą jakość i precyzję wykonania posiadacze aut osobowych będą musieli sporo zapłacić. Czy to jednak rzeczywiście dużo, jeśli brać pod uwagę tylko ogumienie z tej półki? Porównując np. do modeli Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 czy Pirelli P Zero, które osiągały podobne wyniki w testach, zdecydowanie nie. Jeśli więc ktoś chce mieć najwięcej za jak mniej, rozwiązaniem jest najnowsza generacja serii Sport Maxx RT 2.

Etykieta unijna (dla rozmiaru 255 45 R18)

Opory toczenia / efektywność paliwowa Jak pisaliśmy wyżej, przy okazji wad i zalet tych opon, kilka rozmiarów wypadło w tej kategorii nie najlepiej. Większość otrzymała jednak od Unii Europejskiej ocenę „B” lub „C”, co wskazuje na bardzo niskie opory toczenia. Przekłada się to na niższe rachunki na stacjach benzynowych i większą przyjazność dla środowiska. Droga hamowania na mokrej nawierzchnia Tego wyniku nie trzeba chyba komentować. Opony, które otrzymały ocenę „A” w tej kategorii to ścisła czołówka ogumienia letniego. Nawet wśród opon premium nie jest ona jednak czymś powszechnym. Hałas / komfort akustyczny Jeśli ktoś decyduje się na opony z tej półki cenowej, nie może iść na kompromisy. Duże możliwości ogumienia klasy premium nie powinny być usprawiedliwieniem dla dużego hałasu. Tego nie można zarzucić twórcom bieżnika Sport Maxx RT 2, którym udało się zredukować go do 69 dB, co oznacza najwyższą (1/3) komfort akustyczny.

Gwarancja na opony Dunlop

Brytyjskie przedsiębiorstwo przewiduje 5-letni okres gwarancyjny na swoje produkty. Na takie warunki może liczyć każdy, kto kupił swoje opony w przeciągu 3 lat od daty ich wyprodukowania. Powód jest prosty: nie mogą być one bowiem starsze niż 8 lat. Początkiem odliczania okresu gwarancyjnego może być data wyprodukowania opony lub jej zakupu. W drugiej sytuacji producent będzie wymagał od nas dowodu w postaci paragonu, faktury lub innego poświadczenia. Jeśli chodzi o datę produkcji, to jak zawsze można ją odczytać z boku opony.

Jak przyjęły się opony Dunlop Sport Maxx RT 2?

Zarówno w Polsce, jak i na świecie, model cieszy się nie tylko dużym zainteresowaniem, ale i wysokimi wskaźnikami sprzedaży. To warte uwagi szczególnie dlatego, że nie należą one przecież do najtańszych. Nie powinno to jednak dziwić, biorąc pod uwagę, że coraz więcej naszych rodzimych kierowców rozumie, jakie znaczenia dla bezpieczeństwa, komfortu i osiągów mają dobre opony. Wśród opinii, blisko sto procent to głosy pozytywne, wychwalające różne parametry opon Dunlop. W szczególności: stabilność jazdy, łagodne i pewne wchodzenie w zakręty czy ogólny komfort prowadzenia (w tym niski hałas). Rzadko słyszy się jednak negatywne komentarze apropos ich ceny. Pisaliśmy już jednak, że w porównaniu do wielu klasowo równorzędnych opon, te charakteryzują się wyjątkowo dobrym stosunkiem jakości do ceny.

Opinie kierowców

Bardzo pozytywne zaskoczenie. Kupiłam je praktycznie przez przypadek, bo nie planowałam wymiany, ale miałam pęknięcie (przy wymianie i tak okazało się, że są już zupełnie zdarte). Chciałam coś porównywalnego do opon firmy Goodyer, które miałam wcześniej. Dałam się namówić na Dunlop, ale bałam się, że sprzedawca nabił mnie w butelkę. Okazało się, że to super opony. Jak mój mąż się przejechał, to założył też sobie w swoim samochodzie (najpierw na tylną oś a potem na przód). Jeszcze raz polecam.
bardzo fajne opony na lato, Zwłaszcza ja ktoś lubi pokazać co potrafi jego maszyna tak jak ja... na zakrętach nie czuć żeby rzucało… a przyznaję się że nie lubie zdejmować nogi z gazu… cenowo nie wiem jak to wychodzi bo trafiłem na promocję ale wiem że kupiłbym je nawet jakby kosztowały ze dwa razy tyle… wartoooo
Refleksje po pierwszym sezonie jazdy na Dunlop SportMaxxRt2. Najpierw pozytywy: - genialnie trzymają się asfaltu (w końcu sportowe, na tor), - szybko odprowadzają wodę (dopadło mnie raz czy dwa takie oberwanie chmury, że wiem co mówię), - niby sztywne (i to dobrze) ale na tyle elastyczne, że amortyzują wszystkie nawet większe wyboje. Jak dla mnie rewelacja, ale z wydaniem ostatecznego werdyktu poczekam jeszcze ze 2-3 sezony. Nie mierzyłem głębokości, ale wydaje mi się, że za bardzo się nie starły. Guma jest naprawdę ok, powinna wytrzymać bardzo długo. A teraz minusy: .

Parametry opony

Porównajmy główne cechy opony takie jak zachowanie na mokrej nawierzchni, chęć ponownego zakupu czy cena produktu. Wszystkie parametry oceniane są w skali od 1 do 10.

Podsumowanie

Dwie generacje serii Sport Maxx RT zapowiadają jedną z najciekawszych letnich serii premium. A jeśli kolejne odsłony podtrzymają tak wysoki poziom, w następnych latach staną się brytyjskim towarem eksportowym. Dobrze, gdyby Dunlopowi udało się utrzymać ich stosunkowo niską cenę, która jest tym, co wyróżnia je na tle konkurencji i przyciąga tak wielu kierowców. Krótko mówiąc, jeśli oceniać Dunlop Sport Maxx RT 2 według szkolnej skali, zasłużyły sobie na mocną szóstkę.

Dunlop Sport Maxx RT 2 w pigułce:

  • Klasa – Premium
  • Producent – Dunlop
  • Koncern – Goodyear
  • Bieżnik – Sport Maxx RT 2
  • Poprzednia wersja – Sport Maxx RT
  • Następna wersja – Sport Maxx RT 3 (móje przypuszczenie)
  • Rodzaj bieżnika – asymetryczny (inside, outside)
  • Przeznaczenie – samochody osobowe
  • Gwarancja – 5 lat od daty produkcji
  • Średnica felgi – od 17 do 18 cali
  • Ilość wariantów – 18
  • Sezon – Opony letnie
  • Cena – od 348 zł za sztukę

Inne nazwy modelu Sport Maxx RT 2

Inne nazwy tego bieżnika, z którymi możecie się zetknąć przeglądając Internet, fora dyskusyjne, serwisy z opiniami a nawet sklepy internetowe. Najpopularniejsze literówki wynikają z błędnej pisowni usłyszanej nazwy i są nimi Sport Maxx RT2 oraz SportMaxx pisane łącznie, a także Sport Max RT 2 pisane przez jedno iks. Pełna lista poniżej.
  • Dunlop RT 2 (bez słów Sport Maxx)
  • RT 2 Sport Maxx (otwrotna kolejność, RT 2 na początku)
  • Sport Max RT 2 (Max przez jedno "x")
  • Dunlop Sportmax RT 2 (Sportmax przez jedno "x" i pisane łącznie)
  • Sport Maxx TR2 (bez spacji pomiędzy "RT" a "2")
Zobacz również: Dunlop Sport Maxx RT 2 na stronie dunlop.eu
4 komentarze
  1. F10 | 11.04.2020 08:02
    Kupiłem online dwie sztuki Sport Maxx RT2 245/45R18. Na przodzie już takie miałem. Ten sam rocznik produkcji, ten sam model i oznaczenia poza tym, że moje stare mają oznaczenie 245/45ZR18. Bieżniki są kompletnie inne!
  2. Polecam Dunlopa | 14.08.2018 11:37
    Opony wspaniałe! Ciche i świetne trakcyjnie. Do tego bardzo ładnie wyglądają w wersji dla Mercedesa MO w rozmiarze 245 i 275tyl ( w wersji dla mercedesa bieżnik jest zupełnie inny ) Rewelacja polecam!
  3. R210 | 03.11.2017 13:37
    Bardzo fajne oponki super się trzymają w każdych warunkach aczkolwiek po dwóch sezonach zostało 3mm na każdej oponie :/ przebieg w ciągu tych dwóch lat ok 50tys
    1. Opondo.pl | 09.11.2017 10:10
      W pewnym sensie to zrozumiałe. Jak do dotąd nie udało się zaprojektować opony wybitnie przyczepnej do nawierzchni i jednocześnie wybitnie trwałej. Tym bardziej, że inne parametry również plasują Dunlop Sport Maxx RT 2 w czołówce opon klasy premium.
opony letnie w zimie

Czy letnie opony w zimę to bezpieczne rozwiązanie?

2022-08-29
Polska jest krajem, w którym zmiana opon z letnich na zimowe nie jest uregulowana prawnie i nie obowiązuje w tym zakresie żaden przepis. Choć przeważająca większość osób zmienia ogumienie, gdy tylko zacznie robić się zimno i pojawia się ryzyko napotkania śliskiej nawierzchni z tego powodu, wciąż istnieje spora grupa kierowców, którzy opony letnie traktują jako całoroczne i ani myślą ich zmieniać ze względu na sezon. Czy słusznie? Czy letnie opony w zimę mogą być bezpieczne? Odpowiadamy.
opona

Uniroyal Rainexpert 3 SUV. Charakterystyka, opinie, testy

2022-07-01
Uniroyal Rainexpert 3 SUV to reprezentant opon letnich klasy średniej. Jak sama nazwa wskazuje, model ten zaprojektowany został z myślą o pokonywaniu trudności na drodze jakie przed kierowcami stawia padający deszcz. Model SUV przeznczony jest głównie do samochodów tego typu. W połączeniu z niezawodnością na mokrej nawierzchni opony te gwarantują bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa i komfort jazdy. Produkowane są w bardzo szerokiej gamie rozmiarów, od 13, aż do 18 cali. Sprawdzą się nie tylko w SUV-ach, ale też większych samochodach rodzin
opona

Michelin Pilot Sport Cup 2. Charakterystyka opony

2022-06-26
Opony Michelin Pilot Sport Cup 2 to opony wyścigowe przeznaczone głównie do samochodów oferujących bardzo wysokie osiągi. Charakteryzują się bardzo wysoką przyczepnością, dużą wytrzymałością i precyzją prowadzenia szczególnie przy dużych prędkościach. Stosowane są jako oryginalne, seryjne wyposażenie samochodów takich marek jak Porsche, Ferrari czy Mercedes SLS.
opona motocyklowa

Michelin Road 5. Co ma do zaoferowania opona motocyklowa od Michelin?

2022-06-25
Michelin Road 5 swoją popularność zawdzięcza między innymi dobrej przyczepności na drodze. Jak opona motocyklowa wypada w testach? Za co cenią ją motocykliści? Zobacz charakterystykę, dostępne rozmiary i technologie zastosowane w Michelin Road 5.
opona

Michelin Pilot Sport 5. Co nowego w popularnej generacji opon?

2022-06-23
Marka Michelin to znany na całym świecie producent opon, który cieszy się uznaniem u niezliczonej ilości zadowolonych użytkowników. Obecnie marka wypuściła na rynek nowe opony Michelin Pilot Sport 5, czyli najnowszą generację znanego i polecanego przez wielu kierowców modelu opon. Czym wyróżniają się te opony, jakie mają podstawowe parametry i właściwości oraz jakie opinie mają o nich kierowcy, którzy już korzystają z tego rodzaju ogumienia? Odpowiedzi na te i na inne pytania dotyczące danego modelu opon Michelin z pewnością znaleźć można w artykule poniżej.
opona motocyklowa

Michelin Anakee Wild. Charakterystyka i testy opony

2022-06-21
Opony to niezwykle ważna część w każdym pojeździe — to stwierdzanie nie powinno wzbudzać wątpliwości i sprzeciwu u nikogo, kto porusza się za pomocą pojazdu wyposażonego w opony. Opony Michelin Anakee Wild to niezaprzeczalnie jeden z lepszych wyborów, jakie może podjąć fan jazdy motocyklem. Ten model opon przystosowany jest do jazdy w terenie, jednak równie dobrze sprawdza się podczas pokonywania dróg asfaltowych. Opony Michelin Anakee Wild wyróżniają się na tle produktów od innych producentów swoją trwałością, doskonałym prowadzeniem, odpornością na ekstremalnie wysokie temperatury oraz dobą przyczepnością do powierzchni.