Data publikacji:

Hankook Ventus Prime 4 K135

Opony Hankook Ventus Prime 4 K135 to reprezentant ekonomicznej klasy jakościowej. Mimo swojej stosunkowo niskiej ceny i grupy jakościowej to właśnie ich jakość robi największe wrażenie. Marka Hankook postawiła na bezpieczeństwo i niezawodność, co spełnia oczekiwania wielu, zwłaszcza codziennych kierowców. To właśnie do nich w pierwszej kolejności skierowany jest ten model opon. Optymalna kontrola i wygoda jazdy, niski poziom hałasu, duża wytrzymałość i żywotność oraz krótka i skuteczna droga hamowania to główne zalety tego modelu. Warto się zapoznać z oponami Hankook Ventus Prime 4 K135 i sprawdzić, co mogą nam zaoferować.
hankook ventus prime 4 k135

Hankook Ventus Prime K135 – charakterystyka bieżnika

Opony Hankook Ventus Prime 4 K135 wykorzystują nowoczesne, bardzo zaawansowane procesy technologiczne do wykonania swoich produktów. Jednym z nich jest innowacyjny, asymetryczny bieżnik, który zapewnia przyczepność zarówno w trakcie agresywnej, dynamicznej jazdy, jak i podczas jazdy w trudnych warunkach pogodowych, takich jak na przykład obfite opady deszczu.
Konstrukcja bieżnika poprawia stabilizację i utrzymywanie toru jazdy, a układ rowków obwodowych skutecznie odprowadza wodę z powierzchni styku opon z mokrą nawierzchnią. Dzięki temu samochód pewnie trzyma się drogi i nie wpada w aquaplaning.
Po przeprowadzonych badaniach producent postanowił zaokrąglić krawędzie i rogi bloków bieżnika, co zapobiega ich zawijaniu się podczas jazdy. Efektem tego zabiegu jest olbrzymia precyzja prowadzenia, która daje się odczuć w każdym najmniejszym szczególe.

Mieszkanka opony Hankook Ventus Prime 4 K135

Dodatkowo opony Hankook Ventus Prime 4 K135 zostały usztywnione dodatkowym włóknem o podwójnej strukturze, co poprawiło sztywność i wytrzymałość całej konstrukcji. Uzyskano też dużo dłuższą żywotność, co pozwala na pokonywanie bardzo dużych odległości bez obaw o utratę jakości produktu. Dzięki wzmocnieniom i nowoczesnej mieszance gumowej bieżnik ściera się dużo wolniej, a przede wszystkim równomiernie.
Konstrukcja opon Hankook Ventus Prime 4 K135 została tak opracowana i zoptymalizowana, aby maksymalnie tłumić hałas i drgania powstałe podczas pokonywania trasy. Zastosowano trójwymiarową strukturę klinowatą, która bardzo skutecznie tłumi i eliminuje drgania powietrza pomiędzy poszczególnymi blokami bieżnika. Skuteczne tłumienie drgań udało się też poprawić, stosując dodatkowo opasanie opony wzmacniane stalowym drutem. Dzięki temu uzyskano równomierny rozkład sił i obciążeń przenoszonych przez opony podczas jazdy.
Hankook Ventus Prime 4 K135 to doskonałe opony, które zapewniają bardzo duży komfort, wygodę, bezpieczeństwo i wysokie osiągi. Do wytworzenia tego modelu zastosowano nowoczesną, autorską mieszankę gumową oznaczaną jako HSSC. Jest to mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki, która powstaje w procesie wulkanizacji tego właśnie dodatku w postaci oczyszczonej. Takie połączenie gwarantuje bardzo wysoką odporność na ścieranie i uszkodzenia mechaniczne spowodowane eksploatacją.
Mieszanka ta ma również swój sukces w obniżonych oporach toczenia. Niższe opory to również bardziej ekonomiczna jazda, bowiem zmniejsza się ilość spalanego paliwa, a same opony emitują mniej szkodliwych dla otoczenia związków.

Innowacje w Hankook Ventus Prime 4 K135

Opony Hankook Ventus Prime 4 K135 są naszpikowane nowoczesnymi rozwiązaniami, które sprawiły, że opony te zapewniają rewelacyjne warunki. Zastosowano między innymi takie rozwiązania jak:
  • jednolity nacisk na podłoże – jednokierunkowy wzór bieżnika w kształcie skrzydła poprawia wydajność przyczepności i hamowania na zaśnieżonej nawierzchni. W porównaniu z poprzednim modelem, jakim jest Hankook Ventus Prime 3, czwarta generacja charakteryzuje się większą płaszczyzną przylegania do podłoża;
  • ulepszony drenaż – zoptymalizowano kierunek i kąt rowków odprowadzających wodę, śnieg i błoto, co poprawiło wydajność przyczepności na zaśnieżonej drodze i ustabilizowało kontrolę i precyzję kierowania;
  • technologia małego hałasu – zminimalizowano emitowany hałas i zredukowano drgania opon. Poprawiło to znacznie komfort prowadzenia i sprawiło, że samochód skuteczniej radzi sobie z powstałymi wibracjami, tym samym mniej obciążając układ kierowniczy i układ zawieszenia;
  • okrągła optymalizacja (RO) – zwiększono całkowitą liczbę nachyleń bloków bieżnika. To sprawiło, że zredukowano wpływ nawierzchni na kierowanie pojazdem, dzięki czemu uzyskano jeszcze lepsze warunki przyczepności i uskuteczniono drogę hamowania na suchej, mokrej oraz zaśnieżonej drodze;
  • technologia zygzakowatego bieżnika – opisywany wcześniej bieżnik w kształcie skrzydła, dzięki swojemu innowacyjnemu, zygzakowatemu kształtowi, poprawił wydajność i skuteczność hamowania, zwiększając tym samym wytrzymałość opony i minimalizując jego ścieranie podczas jazdy.