Data modyfikacji:

Michelin CrossClimate+ czyli nowa generacja świetnej opony całorocznej

Autor: Łukasz Wulkanista

Tegoroczna nowość producenta opon segmentu premium - Michelin na sezon 2017/18 czyli model CrossClimate+ (czyt. kros klimat plus). Zobacz kolejną generację (odsłonę) pierwszej na rynku opony letniej z homologacją zimową, o czym świadczą między innymi 3 szczyty górskie oraz płatek śniegu, oznaczone jako 3PMSF. Piktogram, gwarantujący najwyższe osiągi i bezpieczeństwo w zimowych warunkach, znaleźć można na bocznej części opony Michelin.

Michelin CrossClimate+

Spis treści

  1. Technologia
  2. Oferta (lista produktów)
  3. Etykieta UE
  4. Gwarancja
  5. Dlaczego warto kupić CrossClimate+?
  6. Podsumowanie

Technologia

Zastosowana w bieżniku CrossClimate+ mieszanka specjalnie wyprodukowanej gumy zapewnia bezpieczeństwo na drodze, bez względu na panujące na niej warunki drogowe. To właśnie ona, dzięki swym elastycznym właściwościom zapewnia najwyższą przyczepność opony do podłoża w każdej temperaturze. Poprawiono również efektywność hamowania oraz najwyższy komfort prowadzenia na suchej nawierzchni, przekładający się na spokojną jazdę do wyznaczonego celu podróży, każdego dnia. Wspomniane możliwości, nowa generacja opony Michelin zawdzięcza stabilnym motywom bieżnika oraz sztywnym jego klockom ze sfazowanymi krawędziami. Czym jeszcze zachwyca CrossClimate+? Otóż opona poszczycić się może jeszcze dłuższą trwałością i odpornością na zużycie. Wszystko dzięki unikalnemu bieżnikowi o dużej sztywności oraz budowie w kształcie litery "V". Poprawie uległo też dokładniejsze zazębiania się jego rzeźby w nawierzchnię, przez co uzyskujemy dosłownie efekt wgrywania się w śnieg. Producent gwarantuje bezpieczeństwo oraz niezmienne doznania z jazdy od pierwszego do ostatniego kilometra. Podczas omawiania zastosowanych technologii, warto również wspomnieć o samoblokujących się lamelach 3D na całej głębokości bieżnika oraz ciekawostka - pojawiające się wraz z zużywaniem opony, nowe kanały odpowiedzialne za utrzymanie znakomitej przyczepności nawet na najbardziej zaśnieżonych odcinkach dróg.

Etykieta Unijna

W chwili obecnej producent przebadał i podał do wiadomości parametry etykiety unijnej dla jednego rozmiaru (205/55 R16 94V XL). Michelin CrossClimate+ uzyskał w niej ocenę "C" reprezentującą opory toczenia oraz wysoką notę "B" w najważniejszym dla większości kierowców kryterium czyli zachowaniu opony na mokrej nawierzchni. Dodam tylko, że pierwsza ocena na etykiecie, odpowiedzialna jest pośrednio za oszczędność spalania paliwa. Opisywany bieżnik uzyskał całkiem przyzwoity wynik. Jeżeli chodzi o generowany hałas to model CC+ jest bardzo cichą oponą, gwarantującą komfortową jazdę, o czym świadczy hałas o wartości tylko 69dB, emitowany na zewnątrz auta podczas jazdy.

Gwarancja

Michelin daje na swój nowy bieżnik CrossClimate+ aż do 10 lat gwarancji liczonej od daty produkcji umieszczonej na bocznej części opony w okolicach słowa "DOT". Jak wspomniałem w jednym z wcześniejszych wpisów, informacja ta zaszyfrowana jest w postaci 4 cyfr określających tydzień i rok produkcji opony. Reklamacja dotyczy ewentualnych ukrytych wad fabrycznych, które nie zostały wykryte na etapie produkcji. Minimalna wysokość bieżnika podlegająca gwarancji wynosi 1,6 mm - co jest oczywiście warunkiem oczywistym. Nie można bowiem poruszać się w Polsce po drodze mając jeszcze bardziej "łyse" ogumienie.

Dlaczego warto kupić nowe CrossClimat-y?

Po pierwsze Michelin CrossClimate+ zapewnia bezpieczeństwo i spokój w każdych warunkach pogodowych. Przypomnijmy, że jest to opona letnia z homologacją zimową, dzięki czemu traktujemy ją jako produkt wielosezonowy. Jeżeli chodzi o drogę hamowania w warunkach letnich to jest ona bardzo zbliżona do tej jaką gwarantuje letnie ogumienie. Dzięki oznaczeniu 3PMSF opisywany model opony bez problemu dopuszczony został do użytku na na zaśnieżonych drogach. CrossClimate+ może się poszczycić nawet o 25% dłuższą trwałością bieżnika od średniej wartości dostępnych na rynku opon całorocznych segmentu premium. Porównując opisywany model do wersji Energy Saver+ czyli do najlepszej opony w swojej klasie, okazuje się że nowy produkt Michelina może poszczycić się jeszcze większą trwałością. Dodatkowo CrossClimate+ zachowuje doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni bez względu na porę roku czy warunki pogodowe. Na koniec trakcja. Producent chwali się że jego najnowszy produkt pod tym względem niczym nie ustępuje oponom całorocznym segmentu premium o najwyższych osiągach.

Podsumowanie

Ciężko podsumować oponę, która jest w sprzedaży dopiero od kilku dni:) Nie mniej jednak, jak tylko uda nam się przetestować CrossClimaty+ na własnej skórze, bądź dostaniemy informacje od naszych czytelników, chętnie podzielimy się waszymi opiniami z innymi użytkownikami ruchu. Aaa i jeszcze jedno. Kilka sklepów internetowych oznacza wspomniany bieżnik jak oponę letnią. Co prawda dodają również informację, że ogumienie posiada homologację zimową, ale próżno jej szukać w tej drugiej kategorii. Na szczęście my jako blog motoryzacyjny oraz większa grupa sprzedawców na Polskim rynku przypisała nowy model Michelina do kategorii opon wielosezonowych (całorocznych) nie tworząc sztucznie nowego czwartego sezonu pogodowego.

fot. Michelin

Michelin CrossClimate+ w pigułce

  • Klasa – Premium
  • Producent – Michelin
  • Koncern – Michelin
  • Bieżnik – CrossClimate+
  • Poprzednia wersja – CrossClimate
  • Następna wersja – CrossClimate 3 (moje przypuszczenie)
  • Przeznaczenie – samochody osobowe, SUV-y
  • Gwarancja – 10 lat od daty produkcji
  • Średnica felgi – od 15 do 18 cali
  • Ilość wariantów – 32
  • Sezon – Opony całoroczne (letnie z homologacją zimową)
  • Rok produkcji – od lutego oraz kwietnia 2017
  • Ceny – od 290 zł za sztukę

Inne nazwy modelu CrossClimate+

Poniżej prezentuję listę innych określeń opisywanego w tym artykule bieżnika, z którymi możecie spotkać się przeglądając fora dyskusyjne oraz portale społecznościowe. Sam pisząc ten wpis, kilka razy przejechałem się na tym, pisząc "Corss" zamiast "Cross", tak więc nie bądźcie zdziwieni, jeżeli traficie na jedną z niżej wymienionych wersji bieżnika, nawet na specjalistycznych i branżowych portalach.
  • Michelin CorssClimate+ (literówka w słowie Cross, zamiana liter "O" i "R")
  • CrossClimat PLUS (Climate bez "E" na końcu)
  • Kros Klimat+ (polska wymowa bieżnika przez "K")
  • Cross Climate+ (spacja w nazwie bieżnika)
  • Michelin CrosClimate+ (Cross przez jedno "S")
  • CrossClimate + (plus pisany po spacji)
  • Michelin CC+ (akronim słów Cross oraz Climate)

Zobacz również:

47 komentarzy
  1. Daniel C | 24.11.2019 20:36
    Witam. Czy opony "225/45/19 W XL FP Michelin CROSSCLIMATE SUV M+S" dadzą radę do Mazda 6 Sedan 2016? Dużo w opisie opony i potrzebuję informacji czy warto tyle inwestować w opony czy jednak odpuścić i kupić zimówki. Zima nad morzem słaba dlatego taki dylemat a chcę mimo wszystko czuć się bezpiecznie na drodze. Od czasu do czasu wypad na szybszą drogę. 225/45/19 W XL FP Michelin CROSSCLIMATE SUV M+S
    1. Łukasz Wulkanista | 24.11.2019 21:34
      Jeżeli auto nie ma 150KM, preferujesz spokojny styl jazdy, głównie po mieście to dadzą radę tym bardziej w Twoim regionie. Cross climaty użytkuje 3 moich znajomych i póki co nikt nie żałuję zakupu, a rozmawiamy o nich jak tylko zbliża się sezon.
  2. Jarek | 10.10.2019 20:42
    Audi a4 b6 quattro. Opony już trzeci sezon na aucie. Zwykle crosscimate bez plusa. Zrobione 60tkm. Bieżnika zostało 4mm. Do tej pory było ok. Nie zauważyłem spadku jakości używania po dwóch sezonach. Sam jestem ciekawy czy dadzą radę tej zimy. Na pewno dam znać na wiosnę.
  3. Adam | 04.07.2019 21:52
    Witam, ostatnio zamieniałem koła przód tył i wywiażałem po roku jazdy. Zrobione 15kkm, ubytek ok 1mm na każdym z kół. Póki co ok, jedziemy dalej. Jakby tak szło to w sumie 75kkm i 4-5 lat jazdy wytrzymają, takie było założenie. Jednak to się okaże.
  4. Adam | 25.01.2019 22:09
    Witam, ja założyłem do Mitsubishi Outlander w czerwcu 2018r. rozmiar 215 70 r16 i póki co nie mam zastrzeżeń. W trakcji pomaga mi napęd na 4 koła. Generalnie odniosłem takie samo wrażenie jak Pan ale tylko na początku, jak spadł pierwszy śnieg i było bardzo ślisko oraz na lodzie. Na mniejszym samochodzie Suzuki SX4 mam kleber quadraxer 2, rozmiar 205 60 r16 i też nie ma problemu. Wydaje mi się, że klebery w zimie lepsze ale ocena jest subiektywna bo samochód jest mniejszy i lżejszy. Z drugiej strony Michelin są lepsze latem. Doutlandera nie było rozmiaru z kleber, wtedy bym je wybrał, bo tansze. Generalnie jeżdżąc oboma nigdzie nie odstaje, wręcz wydaje mi się, że inni jeżdżą wolno. Postaram sie opisać dalszą eksploatację, co jakiś czas.
  5. Doomsky | 10.01.2019 11:02
    Pytanie do użytkowników tej opony: jak jest z jej zużyciem podczas upałów, powyżej 30 stopni, bo rozumiem że przyczepność jest bardzo dobra. Spotkałem się z opiniami, że zakup wiosną, lato OK, pierwsza zima OK, kolejny sezon letni OK, druga zima i już słabo...
  6. email | 09.01.2019 13:37
    Mam te opony niecały rok, teraz gdy przyszedł pierwszy w życiu tych opon sezon zimowy bardzo się zawiodłem. W warunkach zimowych nie nadają się do niczego. Hamowanie na śliskiej nawierzchni (śnieg, ubity śnieg, błoto pośniegowe) to tylko terkotanie ABSu a auto prawie nie zwalnia. Z podjazdami pod lekkie wzniesienie też jest bardzo słabo. Używanie tych opon zimą jest skrajnie niebezpieczne. Czasami mam wrażenie, że na typowo letnich było by lepiej.
  7. Olo | 24.11.2018 20:47
    To najgorsza opona jaka mialem starczyla na jeden sezon 1 rok . Mam wersje bez plusa czy mozna to reklamowac na tym nie da sie jezdzic zima to zwykle oszustwo. Opona za 360zl na 1 sezon. Odradzam!!!!
  8. DaNsOuNd | 24.09.2018 19:22
    mam te gumki od 2016r w rozmiarze 225/55/r17 i siedzą sobie na rodzinnym SUV-ie, przebieg 80kkm., użytkowna po całym kraju. Opona REWELACYJNA!! Pomimo sporego zużycia wciąż zachowuje swoje dobre parametry. Nie zauważyłem znaczącej zmiany przyczepności na mokrej nawierzchni. A zima - no cóż, nie jeżdżę na nartach to i nie wspinam się na "kasprowy" więc również nie mogę narzekać. Ponieważ mam wciąż komplet "budżetowych" zimowek na stalowych felgach więc dla zabawy zrobiliśmy sobie (warz z zaprzyjaźnionym "gumiarzem") test porównawczy dla zużytej CC i całkiem niezłej jeszcze zimowej SAVA-y. Jak tylko spadło trochę śniegu tej zimy porównaliśmy w tych samych warunkach oba zestawy. Wynik nie był dla mnie zaskoczeniem - zużyty CC dawał sobie radę na śniegu lepiej niż zimowka z segmentu ECONOMIC. Cóż dodać...cena wciąż duża :) Aha, poleciłem tę oponę kilku znajomym i okazało się że na pojazdach z tylnym napędem nie koniecznie sprawdza się najlepiej :(
  9. Marcin | 31.08.2018 07:41
    A czy ma Pan porównanie z GoodYear VECTOR 4SEASONS gen2 - rozmiar który mnie interesuje to 235/45 R17 do Passata B7 Varianta ?
  10. rea | 10.07.2018 22:25
    Warto kupować te cross climate ? Dobre w zimie przy rozsądnej jeździe ?
    1. Łukasz Wulkanista | 13.07.2018 12:35
      Warto, mogę śmiało polecić. Jak to opony całoroczne, najlepiej sprawdzają się podczas jazdy po mieście lub mniej zaśnieżonych odcinkach drogi. Nie są to bowiem typowo śniegowe opony takie jak Frigo 2 od Dębicy (klasa ekonomiczna) czy Nokian WR D4 (segment premium).
  11. Dariusz | 22.06.2018 14:00
    Chodzi o to, że tych z plusem nigdzie nie ma, a te bez plusa są sprzedawane jako rocznik produkcji 2018. Podejrzewam błąd opisu, ale wszyscy popełniają ten sam? Zresztą chętnie bym je kupił, ale w moim rozmiarze (176/65 R14) występują tylko w wersji wzmocnionej (XL - 86H), a ja mam zalecane 82T (osobówka, nie dostawczak). Podobno do mojego autka Micheliny będą za twarde i niekomfortowe. Co by Pan radził?
    1. Łukasz Wulkanista | 22.06.2018 22:29
      W Pana rozmiarze nie ma wersji z plusem tylko faktycznie sam CrossClimate. W związku z tym rocznik 2018 faktycznie jest możliwy. Odpuściłbym sobie tego zwykłego Michelina i wybrał Nokiana Weatherproof.
  12. Dariusz | 21.06.2018 15:29
    W sklepach internetowych są TYLKO CrossClimate (bez plusa). Jak to rozumieć? Jak wypadają one w porównaniu z bardzo chwalonymi Nokian Weatherproof pod względem trwałości?
    1. Piotrek | 29.08.2018 06:45
      Witam. Właśnie czytam o CrosClimatach i zastanawiam się czy będą dobre na polskie warunki (miasto + trasa). Co do Nokiana Weatherproof to mój entuzjazm całkiem wygasł kiedy obejrzałem dokładnie bieżnik swoich opon po około 20 tysiącach kilometrów. Spękania ma powierzchni to norma u nich i pojawiają się w miarę szybko. Ale wykruszająca się guma z beżnika (lameli) to już dla mnie nowość. Widziałem kilkunastoletnie opony w lepszym stanie. Na szczęście Nokian uznał reklamację i jestem w trakcie jej finalizowania. W każdym razie nie polecam Nokianów, przynajmniej żadnych z fabryki w Rosji.
    2. Łukasz Wulkanista | 22.06.2018 07:08
      Michelin nie produkuje już wersji bez plusa od jakiegoś roku, więc pewnie te o których Pan pisze to jakieś pozostałości w sklepie. Nie polecam ich kupować bez plusa. Co do trwałości to na Michelinie zrobi Pan większe przebiegi niż na Nokianie.
  13. Adam | 19.06.2018 18:33
    Przepraszam nie zauważyłem odpowiedzi. Dziękuję.
  14. Adam | 05.06.2018 17:23
    Dziękuję za wyjaśnienia. A czy ma Pan wiedzę czy crossclimate+ i SUV to ten sam bieżnik, mieszanka? Chodzi mi o to czy wyniki testów opon mcc+ 215 65r16 mogę odnosić do rozmiaru mcc SUV 215 70 r16?
    1. Adam | 19.06.2018 18:32
      Dziękuję za wyjaśnienia. A czy ma Pan wiedzę czy crossclimate+ i SUV to ten sam bieżnik, mieszanka? Chodzi mi o to czy wyniki testów opon mcc+ 215 65r16 mogę odnosić do rozmiaru mcc SUV 215 70 r16? Czytaj więcej na: https://wulkanista.pl/michelin-crossclimate-plus/ Powyższa treść jest wyłączną własnością Wulkanista.pl S.A.
    2. Łukasz Wulkanista | 15.06.2018 15:33
      Michelin CrossClimate+ oraz CrossClimate SUV mają tą samą mieszankę, która pozwala na zachowanie oponie swoich właściwości "bez względu" na stopień zużycia bieżnika. Wersja SUV ma wzmocniony karkas opony czyli swój bok, gdyż z natury samochody o tym nadwoziu są cięższe i potrzebują opon o większej odporności.
  15. Adam | 03.06.2018 16:00
    Witam, czy jest różnica pomiędzy obecnie produkowanymi oponami roczniki 2018 Michelin crossclimate + a crossclimate SUV. Mój rozmiar do samochodu to 215/70 r16 czyli SUV natomiast np 215/65 r16 to crossclimate+, dodatkowo wzmocniona xl. Czyli SUV nie są xl, czy jak to w końcu jest? Jest różnica w bieżniku, mieszance?
    1. Łukasz Wulkanista | 05.06.2018 14:59
      Michelin CrossClimate SUV dostępny jest zarówno w rozmiarze 215/65 R16 jak i 215/70 R16. W pierwszym z nich dodatkowo w ofercie jest wspomniany i wzmocniony CC+. Opona XL nie jest tożsama ani z oznaczeniem SUV ani też z samym rozmiarem, tylko z indeksem nośności w połączeniu z rozmiarem. I tak standardowa nośność dla rozmiaru 215/65 R16 wynosi "98" więc jeżeli produkt ma indeks "102" jak w tym przypadku, to dostaje z automatu oznaczenie XL (wzmocniona).
  16. Piotr | 01.05.2018 18:11
    Mam je w dwóch samochodach. Wszystko byłoby fajnie, ale trzymanie boczne pozostawia wiele do życzenia. Na typowej oponie letniej w dużym samochodzie typu passat czy laguna nie ucieka na zakręcie tył. Na tych ucieka. Ma się wrażenie że lamele się łamią. Kilka razy mnie wywiozło. Jak się hamuje na wprost, przyspiesza ok. W zakrętach trzeba uważać.
  17. krtl | 17.04.2018 10:23
    Witajcie Mam następujące pytanie: do lekkiego auta (VW Golf) warto brać wersję XL czy bez XL? Ponoć na XL będzie mniejszy komfort jazdy przy takim aucie, jakie jest Wasze zdanie i co radzicie? Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi
    1. Łukasz Wulkanista | 17.04.2018 11:19
      Do jakiego auta konkretnie? Model, marka, rok, silnik:)
  18. Dreew | 04.04.2018 20:27
    Przejechalem na tych oponach ponad 30 000km w roznych warunkach i moim zdaniem spisuja sie doskonale.Bieznik jest nizszy zaledwie o 0,5-1mm i nie mam zadnych zastrzezen co do trakcji-jest to bardzo niskie zuzycie bieznika tymbardziej przy aucie,ktore wazy 2300kg-nie pale gumy na swiatlach i podczas uzywania ich z glowa beda sluzyc na pewno sporo czasu. Podczas jazdy w pelnym deszczu na autostradzie predkosc 180-200km/h nie stanowila zadnego problemu.Na sniegu rowniez dobre rezultaty-czesc zaslugi to xdrive,ale inne zimowki nie spisywaly sie lepiej,ponadto przy mokrej nawierzchnii byly problemy z hamowaniem przy konkurencji.Ogolnie Michelin zrobil kawal dobrej roboty i z pewnoscia przy nich zostane
  19. Robert Klimaszewski | 27.03.2018 21:01
    Na spokojnie. Przejeździłem jesień i zimę. 6750km. Powiem tak : 9/10 . Dopóki nie było głębokiego kopnego śniegu OK. Ślizgawica na lodowicy (koniec listopada i początek marca) porównywalnie z zimówkami bo wszyscy tańczyli. Dostosowanie do temperatury i przyczepność pozytywnie mnie zaskoczyły, a miałem porównanie z innymi z górnej półki. Góry i ferie ... fura śniegu, ostre podjazdy, 7 osób i ... Bajka!!! Bo miałem łańcuchy !!!!!!!!! Najpierw ci co nas mijali śmiali się, że na prostej zakładamy żelazo na koła, a kilka km dalej w Trybszu machaliśmy stojącym w rowach, albo w poprzek jezdni. Ale zarobili miejscowi z traktorem!!!!!!! Podsumowując : nie założyłem typowych zimówek z garażu, bo Michelinki dały radę. W 3 przypadkach na 5 i tak bym musiał założyć łańcuchy bo zimówki siadały. Zawodowiec, który pisze, że założył i od razu wylądował na drugim pasie pewnie miał napęd na tył, 16 lat i sperma mu się uszami lała.... Litości! Zima! Chcę ci się jeb...ć to jedź autobusem, bo niewinnych zabijesz! Przy rozsądnej jeździe ( nie mylić z emerytami, którzy też powinni iść na autobus ) opony warte swojej ceny jeśli ktoś nie jest typowym góralem. A jak ktoś pisze że jego 7 letnie!!!! ( Litości!!! ?) Zimówki są lepsze to zapraszam na zawody ?. Ja kolejne w przyszłym roku też kupię mcc i nie będę czekał 7 lat bo jak każdy wie opony są wyliczone na 35 000 bo guma się zciera, a z wiekiem twardnieje.
  20. Octavia | 13.03.2018 02:07
    A jak będą zachowywaly sie przy ostrym starcie spod swiatel, hamowaniu, szybkim pokonywaniu zakretow i jezdzie z prędkościami 240-250 km/h latem?
    1. deratyzator głąbów | 29.03.2018 19:05
      Przy tej prędkości prędzej, czy później z dużym prawdopodobieństwem wylądujesz na drzewie (dotyczy to każdej opony).
  21. Orion1988 | 31.01.2018 13:56
    Mam te opony od ponad 2 tyg. Przejechałem około 1500 km w praktycznie w każdych warunkach jakie są typowe dla zimy. W śniegu ani razu nie miałem sytuacji, w której bałbym się, że nie wyhamuję czy ugrzęznę w zaspie. Jazda z prędkością 160-180 km/h nie jest wiele głośniejsza niż przy 120 km/h. Opony bardzo dobrze radzą sobie na mokrej drodze i przy pokonywaniu kałuż. Nie spodziewałem się prawdę mówiąc, że kierunkowy bieżnik tak efektywnie sobie radzi z usuwaniem wody (miałem to za marketingowy bełkot). Trzeba jednak pamiętać, że opona "całoroczna" (letnia z homologacją na śnieg) Michelin i jej parametry mają swoją cenę. Za rozmiar 195/55 R15 zapłaciłem 400 zł/ szt czyli 1600 zł za komplet. Uważam, że są warte tej ceny.
  22. Dawid | 18.01.2018 21:38
    Mam wersję bez plusa zakupioną w 2015r. Pierwszy rok było ok, na prawdę opony dawały radę. Następnej zimy był już dramat, zero trakcji. W tym roku latem nawet na mokrej nawierzchni koła buksowały przy dodawaniu gazu (1.5 dci 90km). Strach jechać szybciej na mokrym a na śniegu jak obecnie nie ma szans zmieścić się w zakręcie. Za te pieniądze to porażka.
    1. Łukasz Wulkanista | 18.01.2018 22:51
      Dlatego wersja bez plusa nie jest już produkowana bo to był jej mankament. Poszli wg mnie w etykietę po prostu, byle było A. Wersja z plusem ma gorszą etykietę ale podobno na całej głębokości bieżnika opona zachowuje swoje właściwości.
  23. Marcin | 04.12.2017 22:28
    Ja też mam te oponki i napisze tek. Puki nowe - OK. Teraz już starte do połowy i przy zerze strach jechać szybciej niż 130 Auto zaczeęo niestabilnie pływać po drodze. Dwa dni później spadł śnieg - dramat. Jak na letnich. Każde dodanie gazu kończyło się zerwaniem trakcji. Hamowanie - nawet nie wspomnę - ledwo się zmieściłem w drogę. Pojechał sobie prosto. Następnego dnia kupiłem normalne zimówki a te skończę w lecie an suchym asfalcie. Jak były takie super cód to czemu ich już nie robią ???? Prawda jest jedna jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Nie polecam. Na innym wozie mam zimówki z Chin - już 7 rok i sa ok.
  24. Qba | 04.12.2017 16:19
    Kupiłem model na rok 2017 jako opony letnie i bez śniegu nie mam zastrzeżeń są świetne. Wczoraj po pierwszych opadach śniegu wyjechałem na jazdę testową i.. tragedia na pierwszym zakręcie tył samochodu na drugim pasie pomimo systemów ESP itp. przy zatrzymaniu pod górkę już nie ruszyłem. Dla porównania przejechałem tę samą trasę 28letnim samochodem na 15letnich Dębicach i o dziwo było dużo lepiej i bez problemu start z połowy wzniesienia. NIE polecam opon Michelin Crossclimate+ na zimę jako LETNIE tak. (Zamówiłem na zimę Goodyear Ultra Grup 9 czekam na dostawę)
    1. Zygmunt | 08.11.2018 21:48
      Zgadzam się w 100%. Mam te same odczucia. Na crossclimate zrobiłem 40tys km i w tym roku kupiłem zimówki. W drugim aucie mam Dębice frigo i zauważałem różnicę, brak przyczepności przy hamowaniu czy skręcaniu na crossclimate nawet na mokrym bez śniegu.
  25. radek | 13.11.2017 18:02
    Pierwotny model CrossClimate właściwości te zachowywał wyłącznie przy nowej oponie (pełnej wysokości). Wraz z upływem czasu i zużyciem bieżnika, opona sprawowała się coraz gorzej. Nie wiem skąd autor ma takie obserwacje? jaki rozmiar miał w CrossClimate? bo ja mam jak najbardziej pozytywne wrażenia nawet dla wcześniejszej wersji CrossClimate. Latem bardzo dobra przyczepność, nawet w największe upały. Jesienią/zimą również. Skąd ta informacja, że opona sprawował się gorzej? tzn. jak? była głośniejsza? były poślizgi? bo może się okazać, że to niby gorzej, było i tak 150 % lepiej niż np. nowa inna opona premium ;)) bo np. 70 dB ....a nowa premium firmy X ...71 dB ...
    1. Jarek | 13.05.2018 11:39
      Zapomniałem dodać, że rozmiar opony to 205x55 R16. Używałem je w golfie 6 1.6 tdi.
    2. Jarek | 13.05.2018 11:36
      Mam opony CrossClimate juz dwa lata. Potwierdzam spadek przyczepności opony z czasem. Pierwszą zimę byłem zachwycony, ale już druga nie. Miałem wrażenie że dużo łatwiej stracić przyczepność. Musiałem jeżdzić dużo ostrożniej. Przejeżdżam ok 20tys km rocznie. Przez dwa lata bieżnik zmalał z 8mm do trochę ponad 6mm. Niby nie dużo ale wpływ na przyczepność w warunkach zimowych jest bardzo zauważalny. Myślę że 3cia zima będzie ogromnym wyzwaniem i z pewnością ostatnią. Potem pewnie będę się bał już ich używać.
    3. Łukasz Wulkanista | 13.11.2017 21:26
      To oficjalna odpowiedź producenta na pytanie: dlaczego crossclimate nie jest już produkowany:)
  26. Robert Klimaszewski | 21.10.2017 02:22
    Kupiłem te oponki po długich wahaniach i przeglądaniu wszystkich możliwych opinii. Założyłem i w p....de! Pół dnia testowałem na suchym, mokrym, błocie, piachu, hamowanie, zakręty... I co tylko można! Rewelacja! Tak się trzyma jak by klej miała! Teraz mijają 2 tygodnie, a mnie uśmiech z twarzy nie schodzi. Moja pełnoletnia Alhambra nie jest super wyciszona, a opon wcale nie słychać. Wyjeżdżam rano 2 stopnie Celsjusza, w południe 20 , a przyczepność bez zmian!!! Przejechałem już 4000 km w różnych warunkach i jak dla mnie REWELACJA! Z niecierpliwością czekam na śnieg. Ale zimówek z garażu na razie nie wyrzucam ;-)
    1. Seavolv | 03.11.2018 07:59
      A jak z trwałością tych opon?
    2. tes | 29.10.2017 19:58
      Dziękuję za informacje. Ja mam alufelgi 16 i chyba też się zdecyduje na wielosezonowe.
    3. Zbyszek | 28.10.2017 03:23
      Ja mam je od kilku dni. Jest zdecydowanie ciszej niż na letnich Continentalach. Są produkcji hiszpańskiej. Miałem obawy co do wyważania ale na szczęście nie było żadnych problemów. Założone są na alufelgach 17".
    4. tes | 21.10.2017 19:14
      w jakim kraju są wyprodukowane te opony które masz założone i jak było z wyważaniem? czy założyłeś na alufelgi czy na stalowe?
  27. Zbyszek | 19.10.2017 15:03
    Czy są jakieś zauważalne różnice między poprzednimi i nowymi? Czy ma znaczenie kraj produkcji? Podobno z włoskimi są problemy.
    1. Łukasz Wulkanista | 24.10.2017 22:24
      Nowe CrossClimaty+ podobno zachowują swoje parametry jezdne na całej głębokości bieżnika. Pierwotny model CrossClimate właściwości te zachowywał wyłącznie przy nowej oponie (pełnej wysokości). Wraz z upływem czasu i zużyciem bieżnika, opona sprawowała się coraz gorzej.
opona

Ranking opon całorocznych 2022. TOP10 opon wielosezonowych

2021-12-03
Opony całoroczne ponownie zyskują na popularności. Brak konieczności wymiany opon wraz ze zmianą klimatu, oszczędność pieniędzy i miejsca, a także brak kolejek u wulkanizatorów to najczęściej wymieniane zalety całosezonowych opon samochodowych. Wzrost sprzedanych sztuk odnotowano nie tylko w Polsce. Śmiało można stwierdzić, że popularność wielosezonowych opon to trend ogólnoeuropejski. Jakie opony całoroczne wybrać? Zobacz nasz ranking opon całorocznych 2022.
Rotalla Setula 4 Season RA03 215/55 R18 99V XL

Rotalla Setula 4 Season RA03 215/55 R18 99V XL

2021-05-18
Zobacz gdzie kupić opony Rotalla Setula 4 Season RA03 215/55 R18 99V XL w najniższej cenie. Porównujemy oferty 31 sklepów z oponami Rotalla Setula 4 Season RA03 w rozmiarze 215/55 R18. Sprawdź opinie kierowców, zobacz wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji oraz autorskie zdjęcia.
Torque TQ025 215/70 R16 100H

Torque TQ025 215/70 R16 100H

2021-05-18
Zobacz gdzie kupić opony Torque TQ025 215/70 R16 100H w najniższej cenie. Porównujemy oferty 20 sklepów z oponami Torque TQ025 w rozmiarze 215/70 R16. Sprawdź opinie kierowców, zobacz wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji oraz autorskie zdjęcia.
Torque TQ025 185/60 R15 88H XL

Torque TQ025 185/60 R15 88H XL

2021-05-18
Zobacz gdzie kupić opony Torque TQ025 185/60 R15 88H XL w najniższej cenie. Porównujemy oferty 28 sklepów z oponami Torque TQ025 w rozmiarze 185/60 R15. Sprawdź opinie kierowców, zobacz wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji oraz autorskie zdjęcia.
Torque TQ025 235/65 R17 108H XL

Torque TQ025 235/65 R17 108H XL

2021-05-18
Zobacz gdzie kupić opony Torque TQ025 235/65 R17 108H XL w najniższej cenie. Porównujemy oferty 23 sklepów z oponami Torque TQ025 w rozmiarze 235/65 R17. Sprawdź opinie kierowców, zobacz wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji oraz autorskie zdjęcia.
Torque TQ025 205/65 R15 94H

Torque TQ025 205/65 R15 94H

2021-05-18
Zobacz gdzie kupić opony Torque TQ025 205/65 R15 94H w najniższej cenie. Porównujemy oferty 33 sklepów z oponami Torque TQ025 w rozmiarze 205/65 R15. Sprawdź opinie kierowców, zobacz wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji oraz autorskie zdjęcia.