Poniżej lista wszystkich opon dostępnych w rozmiarze 125/80/13.
Opony letnie klasy premium (dla wymagających kierowców) marki Continental w rozmiarze R13 125/80. Model Conti.eContact wyposażony został w symetryczny wzór bieżnika. Opona objęta jest pełną gwarancją producenta, której okres wynosi 5 lat od daty produkcji. Nośność "65" pozwala na obciążenie opony do 290 kg. Indeks "M" umożliwia poruszanie się pojazdem z prędkością do 130 km/h. Opona ma 125 mm szerokości, średnica osadzenia wynosi 13, natomiast profil równa się 80 %. (więcej)
Opony w rozmiarze 125/80 R13 stosowane są głównie w małych samochodach miejskich i kompaktowych. Wśród modeli aut, w których znaleźć można ogumienie w tym rozmiarze wyróżnić można m.in. takie marki jak: Opel Corsa, Renault Clio, Nissan Micra, Fiat Punto czy Fiat Tipo.
Rozmiary bieżników są znormalizowane regulacjami europejskimi ECE-R 30. Dotyczy to głównie zapisu poszczególnych parametrów każdej dostępnej na rynku opony. Informacje te pozwalają szybko i wygodnie znaleźć model dopasowany do konkretnych potrzeb kierowcy oraz rozmiaru felg. Oznaczenie zawierać musi nie tylko najważniejsze wymiary, ale także typ opony i nazwę producenta.
W pierwszej kolejności podawana jest szerokość bieżnika w milimetrach. Oznacza to, że opona w rozmiarze 125/80R13 ma szerokość 125. Rozmiary znormalizowano w taki sposób, że szerokość rośnie w odstępach co 10 milimetrów (np. 125/50 R13, 135/50 R13, 145/50 R13, itd.) Drobne odstępstwo faktycznego wymiaru od podanego jest dopuszczalne i wynika ze specyfiki procesów technologicznych używanych przez różnych producentów.
Druga liczba w rozmiarze to profil opony, czyli stosunek wysokości ściany bocznej do szerokości bieżnika. W modelu o rozmiarze 125/80 R13 oznacza to, że wysokość opony to 80% z 125 milimetrów czyli 100. Im mniejsza jest druga cyfra, tym niższa jest wysokość ściany opony. Modele, w których profil jest równy lub mniejszy niż 55-50 określamy jako opony niskoprofilowe.
Litera w oznaczeniu rozmiaru informuje o typie opony. Modele radialne (R) różnią się od diagonalnych (D) sposobem ułożenia kordów osnowy. Zalety konstrukcji radialnej są tak duże, że obecnie stanowią one większość dostępnych na rynku opon do aut osobowych – modele diagonalne praktycznie zniknęły ze sprzedaży pod koniec lat 60. ubiegłego wieku.
Ostatnia cyfra rozmiaru to wyrażona w calach średnica felgi do której dopasowana jest dana opona – wyjątkiem są opony Dunlop TD oraz Michelin TRX, TDX i PAX, na których rozmiar ten podawany jest w milimetrach. W modelach o rozmiarze 125 80 R13 informuje, że jest to ogumienie przystosowane do montażu na felgach o średnicy 33,02 centymetra.