Poniżej lista wszystkich opon dostępnych w rozmiarze 275/50/21.
Opony zimowe klasy premium marki Dunlop w rozmiarze 275/50R21. Model Grandtrek SJ8 posiada kierunkową rzeźbę bieżnika. Opona objęta jest pełną gwarancją producenta, której okres wynosi 5 lat od daty produkcji. Nośność "113" informuje o maksymalnym obciążeniu (do 1150 kg) jakie może przenieść ogumienie podczas jazdy. Indeks "R" informuje o maksymalnej dopuszczalnej prędkości (do 170 km/h) z jaką może poruszać się auto. Średnica osadzenia felgi to 21, profil 50 procent, natomiast szerokość wynosi 275 mm. (więcej)
Opony zimowe segmentu premium (najlepsze osiągi) marki Continental w rozmiarze 275/50R21. Model WinterContact TS 860 S ma asymetryczny kształt bieżnika. Opona objęta jest pełną gwarancją producenta, której okres wynosi 5 lat od daty produkcji. Nośność "113" informuje o maksymalnym obciążeniu (do 1150 kg) jakie może przenieść ogumienie podczas jazdy. Indeks "V" umożliwia poruszanie się pojazdem z prędkością do 240 km/h. Opona ma 275 milimetrów szerokości, profil wynosi 50 %, natomiast średnica osadzenia to 21 cali. (więcej)
Opony letnie klasy premium (dla profesjonalistów) marki Goodyear w rozmiarze 275 50 R21. Model EfficientGrip SUV posiada asymetryczną kostrukcję bieżnika. Opona objęta jest pełną gwarancją producenta, której okres wynosi 5 lat od daty produkcji. Nośność "113" pozwala na obciążenie opony do 1150 kg. Indeks "V" informuje o maksymalnej dopuszczalnej prędkości (do 240 km/h) z jaką może poruszać się auto. Średnica felgi wynosi 21, profil 50, natomiast szerokość równa się 275. (więcej)
Opony letnie klasy premium (dla wymagających kierowców) firmy Continental w rozmiarze 275/50 R21. Model PremiumContact 6 został wyposażony w asymetryczny kształt bieżnika. Opona objęta jest pełną gwarancją producenta, której okres wynosi 5 lat od daty produkcji. Nośność "113" pozwala na obciążenie opony do 1150 kg. Indeks "Y" umożliwia poruszanie się pojazdem z prędkością do 300 km/h. Średnica osadzenia wynosi 21, profil 50 %, natomiast szerokość równa się 275. (więcej)
Co dokładnie oznacza, że opona ma rozmiar 275/50R21? Alfanumeryczny zapis parametrów ogumienia to wynik ustaleń, mających na celu ujednolicenie produkcji opon na terenie całej Unii Europejskiej. To właśnie dzięki normie ECE-30 R łatwo i szybko sprawdzić można przy zakupie najważniejsze dane o każdym egzemplarzu opony.
Rozmiar umieszczany jest na bocznej ścianie i składa się z czterech pozycji. Pierwszą z nich jest szerokość bieżnika, mierzona pomiędzy skrajnymi punktami na zewnętrznych ściankach obciążonej i założonej na felgę opony. W przypadku ogumienia 275/50 R21 jest to 275 milimetrów. Aby ograniczyć liczbę grup rozmiarowych, dopuszcza się pomiędzy szerokościami różnicę 10 milimetrów – dlatego też na rynku dostępne są opony z bieżnikami mierzącymi np. 185, 195, 205 milimetrów.
Znajomość szerokości niezbędna jest też do określenia wysokości profilu. Druga liczba w oznaczeniu to wartość procentowa, na podstawie której obliczyć można ten parametr. Wystarczy sprawdzić ile wynosi np. 50% z 275 milimetrów, aby uzyskać faktyczną wysokość profilu dla opony w rozmiarze 275/50 R21. Tak samo jak w przypadku szerokości wprowadzono stopniowanie wymiarów profilu – w tym wypadku skok pomiędzy kolejnymi rozmiarami wynosi 5% (np. 40, 45, 50).
Istotną z punktu widzenia bezpieczeństwa jest także informacja o typie opony. Literą "R" oznacza się opony radialne, w których nici osnowy rozchodzą się promieniowo. Daje to większą stabilność i zapewnia wyższy komfort jazdy niż w przypadku przestarzałych już opon diagonalnych (oznaczanych literą "D"). W nich kordy osnowy układane były krzyżowo, ale technika ta jest już rzadko używana i zaledwie 2 na 100 produkowanych opon do samochodów osobowych charakteryzuje się taką właśnie budową.
Jednym z najważniejszych parametrów jest średnica wewnętrzna opony. Liczba za oznaczeniem typu konstrukcji to wyrażona w calach wielkość felgi, na którą pasuje dany model. Ogumienie w rozmiarze 275/50R21 przeznaczone jest do montażu na dużych felgach o średnicy 53,34 centymetra, które znaleźć można w wielu vanach, SUVach, autach wyższej klasy, samochodach sportowych i limuzynach – m.in. Porsche Cayenne, Volkswagen Touareg czy BMW serii 7. W produkcji ogumienia tego typu specjalizują się głównie koncerny wytwarzające modele premium: Pirelli, Nokian czy Continental.