Poniżej lista wszystkich opon dostępnych w rozmiarze 315/40/21.
Opony letnie klasy premium firmy Continental w rozmiarze 315 40 R21. Model ContiCrossContact LX Sport ma bieżnik o budowie asymetrycznej. Opona objęta jest pełną gwarancją producenta, której okres wynosi 5 lat od daty produkcji. Nośność "111" informuje o maksymalnym obciążeniu (do 1090 kg) jakie może przenieść ogumienie podczas jazdy. Indeks "H" informuje o maksymalnej dopuszczalnej prędkości (do 210 km/h) z jaką może poruszać się auto. Średnica felgi to 21 cali, szerokość 315 milimetrów, natomiast profil równa się 40 %. (więcej)
Opony letnie segmentu premium marki Continental w rozmiarze 315/40 R21. Model ContiSportContact 5 posiada asymetryczny kształt bieżnika. Opona objęta jest pełną gwarancją producenta, której okres wynosi 5 lat od daty produkcji. Nośność "111" pozwala na obciążenie opony do 1090 kg. Indeks "Y" informuje o maksymalnej dopuszczalnej prędkości (do 300 km/h) z jaką może poruszać się auto. Średnica opony wynosi 21, szerokość 315 mm, natomiast profil równa się 40 procent. (więcej)
Opony letnie segmentu premium firmy Pirelli w rozmiarze 315x40x21. Model P Zero wyposażony został w bieżnik o budowie asymetrycznej. Opona objęta jest pełną gwarancją producenta, której okres wynosi 5 lat od daty produkcji. Nośność "111" pozwala na obciążenie opony do 1090 kg. Indeks "Y" informuje o maksymalnej dopuszczalnej prędkości (do 300 km/h) z jaką może poruszać się auto. Profil opon równa się 40 procent, szerokość 315 milimetrów, natomiast średnica osadzenia felgi wynosi 21. (więcej)
Opony zimowe klasy premium firmy Nokian w rozmiarze 315/40/R21. Model WR SUV 3 został wyposażony w bieżnik o konstrukcji kierunkowej. Opona objęta jest pełną gwarancją producenta, której okres wynosi 5 lat od daty zakupu. Nośność "111" pozwala na obciążenie opony do 1090 kg. Indeks "W" umożliwia poruszanie się pojazdem z prędkością do 270 km/h. Opona ma 315 mm szerokości, profil wynosi 40, natomiast średnica osadzenia równa się 21. (więcej)
Opony zimowe segmentu premium marki Nokian w rozmiarze 315/40 R21. Model WR SUV 4 posiada kierunkową rzeźbę bieżnika. Opona objęta jest pełną gwarancją producenta, której okres wynosi 5 lat od daty zakupu. Nośność "115" pozwala na obciążenie opony do 1215 kg. Indeks "W" informuje o maksymalnej dopuszczalnej prędkości (do 270 km/h) z jaką może poruszać się auto. Profil opon to 40 procent, szerokość 315 milimetrów, natomiast średnica osadzenia wynosi 21. (więcej)
Opony zimowe segmentu premium (dla profesjonalistów) marki Continental w rozmiarze R21 315 na 40. Model WinterContact TS 850 P wyposażony został w bieżnik o konstrukcji asymetrycznej. Opona objęta jest pełną gwarancją producenta, której okres wynosi 5 lat od daty produkcji. Nośność "115" pozwala na obciążenie opony do 1215 kg. Indeks "V" umożliwia poruszanie się pojazdem z prędkością do 240 km/h. Profil opon to 40, szerokość 315 milimetrów, natomiast średnica osadzenia równa się 21. (więcej)
Opony zimowe klasy premium marki Pirelli w rozmiarze 315/40 R21. Model Scorpion Winter posiada kierunkowy kształt bieżnika. Opona objęta jest pełną gwarancją producenta, której okres wynosi 5 lat od daty produkcji. Nośność "115" informuje o maksymalnym obciążeniu (do 1215 kg) jakie może przenieść ogumienie podczas jazdy. Indeks "V" informuje o maksymalnej dopuszczalnej prędkości (do 240 km/h) z jaką może poruszać się auto. Średnica opony wynosi 21, profil 40, natomiast szerokość to 315. (więcej)
Opony letnie segmentu premium firmy Continental w rozmiarze ZR21 315/40. Model SportContact 6 wyposażony został w asymetryczną kostrukcję bieżnika. Opona objęta jest pełną gwarancją producenta, której okres wynosi 5 lat od daty produkcji. Nośność "115" pozwala na obciążenie opony do 1215 kg. Indeks "Y" umożliwia poruszanie się pojazdem z prędkością do 300 km/h. Opona ma 315 milimetrów szerokości, średnica felgi to 21, natomiast profil równa się 40. (więcej)
Co dokładnie oznacza, że opona ma rozmiar 315/40 R21? Alfanumeryczny zapis parametrów ogumienia to wynik ustaleń, mających na celu ujednolicenie produkcji opon na terenie całej Unii Europejskiej. To właśnie dzięki normie ECE-30 R łatwo i szybko sprawdzić można przy zakupie najważniejsze dane o każdym egzemplarzu opony.
Rozmiar umieszczany jest na bocznej ścianie i składa się z czterech pozycji. Pierwszą z nich jest szerokość bieżnika, mierzona pomiędzy skrajnymi punktami na zewnętrznych ściankach obciążonej i założonej na felgę opony. W przypadku ogumienia 315/40R21 jest to 315 milimetrów. Aby ograniczyć liczbę grup rozmiarowych, dopuszcza się pomiędzy szerokościami różnicę 10 milimetrów – dlatego też na rynku dostępne są opony z bieżnikami mierzącymi np. 185, 195, 205 milimetrów.
Znajomość szerokości niezbędna jest też do określenia wysokości profilu. Druga liczba w oznaczeniu to wartość procentowa, na podstawie której obliczyć można ten parametr. Wystarczy sprawdzić ile wynosi np. 40% z 315 milimetrów, aby uzyskać faktyczną wysokość profilu dla opony w rozmiarze 315/40 R21. Tak samo jak w przypadku szerokości wprowadzono stopniowanie wymiarów profilu – w tym wypadku skok pomiędzy kolejnymi rozmiarami wynosi 5% (np. 40, 45, 50).
Istotną z punktu widzenia bezpieczeństwa jest także informacja o typie opony. Literą "R" oznacza się opony radialne, w których nici osnowy rozchodzą się promieniowo. Daje to większą stabilność i zapewnia wyższy komfort jazdy niż w przypadku przestarzałych już opon diagonalnych (oznaczanych literą "D"). W nich kordy osnowy układane były krzyżowo, ale technika ta jest już rzadko używana i zaledwie 2 na 100 produkowanych opon do samochodów osobowych charakteryzuje się taką właśnie budową.
Jednym z najważniejszych parametrów jest średnica wewnętrzna opony. Liczba za oznaczeniem typu konstrukcji to wyrażona w calach wielkość felgi, na którą pasuje dany model. Ogumienie w rozmiarze 315 40 R21 przeznaczone jest do montażu na dużych felgach o średnicy 53,34 centymetra, które znaleźć można w wielu vanach, SUVach, autach wyższej klasy, samochodach sportowych i limuzynach – m.in. Porsche Cayenne, Volkswagen Touareg czy BMW serii 7. W produkcji ogumienia tego typu specjalizują się głównie koncerny wytwarzające modele premium: Pirelli, Nokian czy Continental.