Data modyfikacji:

Opony 315/45 R21

Autor: Łukasz Wulkanista

Poniżej lista wszystkich opon dostępnych w rozmiarze 315/45/21.

Opona zimowa
Opona Continental WinterContact TS 860 S 315 45 R21 116V FR

Logo firmy Continental
Klasa premium

Continental WinterContact TS 860 S
315/45 R21 116V FR

Opony zimowe segmentu premium firmy Continental w rozmiarze 315/45R21. Model WinterContact TS 860 S ma asymetryczną kostrukcję bieżnika. Opona objęta jest pełną gwarancją producenta, której okres wynosi 5 lat od daty produkcji. Nośność "116" informuje o maksymalnym obciążeniu (do 1250 kg) jakie może przenieść ogumienie podczas jazdy. Indeks "V" umożliwia poruszanie się pojazdem z prędkością do 240 km/h. Profil opon równa się 45 %, średnica osadzenia felgi 21, natomiast szerokość to 315. (więcej)

  • Rant ochronny – FR
  • Gwarancja – 5 lat od daty produkcji
  • Indeks nośności – 116 (do 1250 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – V (do 240 km/h)
  • Dodatkowe oznaczenia – 3PMSF, M+S
  • Niskie spalanie paliwa (klasa B)
B C 75dB
Cena od 1142 zł / szt.

Opona letnia
Opona Continental PremiumContact 6 315 45 R21 116Y MO FR

Logo firmy Continental
Klasa premium

Continental PremiumContact 6
315/45 R21 116Y MO FR

Opony letnie klasy premium (najlepsze osiągi) firmy Continental w rozmiarze 315/45R21. Model PremiumContact 6 ma bieżnik o konstrukcji asymetrycznej. Opona objęta jest pełną gwarancją producenta, której okres wynosi 5 lat od daty produkcji. Nośność "116" pozwala na obciążenie opony do 1250 kg. Indeks "Y" informuje o maksymalnej dopuszczalnej prędkości (do 300 km/h) z jaką może poruszać się auto. Średnica felgi to 21, szerokość 315 milimetrów, natomiast profil wynosi 45 %. (więcej)

  • Rant ochronny – FR
  • Gwarancja – 5 lat od daty produkcji
  • Indeks nośności – 116 (do 1250 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – Y (do 300 km/h)
  • Homologacja – Mercedes (MO)
Cena od 1531 zł / szt.



Opony w rozmiarze 315/45R21

Co dokładnie oznacza, że opona ma rozmiar 315/45 R21? Alfanumeryczny zapis parametrów ogumienia to wynik ustaleń, mających na celu ujednolicenie produkcji opon na terenie całej Unii Europejskiej. To właśnie dzięki normie ECE-30 R łatwo i szybko sprawdzić można przy zakupie najważniejsze dane o każdym egzemplarzu opony.

Rozmiar umieszczany jest na bocznej ścianie i składa się z czterech pozycji. Pierwszą z nich jest szerokość bieżnika, mierzona pomiędzy skrajnymi punktami na zewnętrznych ściankach obciążonej i założonej na felgę opony. W przypadku ogumienia 315/45 R21 jest to 315 milimetrów. Aby ograniczyć liczbę grup rozmiarowych, dopuszcza się pomiędzy szerokościami różnicę 10 milimetrów – dlatego też na rynku dostępne są opony z bieżnikami mierzącymi np. 185, 195, 205 milimetrów.

Znajomość szerokości niezbędna jest też do określenia wysokości profilu. Druga liczba w oznaczeniu to wartość procentowa, na podstawie której obliczyć można ten parametr. Wystarczy sprawdzić ile wynosi np. 45% z 315 milimetrów, aby uzyskać faktyczną wysokość profilu dla opony w rozmiarze 315/45R21. Tak samo jak w przypadku szerokości wprowadzono stopniowanie wymiarów profilu – w tym wypadku skok pomiędzy kolejnymi rozmiarami wynosi 5% (np. 40, 45, 50).

Istotną z punktu widzenia bezpieczeństwa jest także informacja o typie opony. Literą "R" oznacza się opony radialne, w których nici osnowy rozchodzą się promieniowo. Daje to większą stabilność i zapewnia wyższy komfort jazdy niż w przypadku przestarzałych już opon diagonalnych (oznaczanych literą "D"). W nich kordy osnowy układane były krzyżowo, ale technika ta jest już rzadko używana i zaledwie 2 na 100 produkowanych opon do samochodów osobowych charakteryzuje się taką właśnie budową.

Jednym z najważniejszych parametrów jest średnica wewnętrzna opony. Liczba za oznaczeniem typu konstrukcji to wyrażona w calach wielkość felgi, na którą pasuje dany model. Ogumienie w rozmiarze 315 45 R21 przeznaczone jest do montażu na dużych felgach o średnicy 53,34 centymetra, które znaleźć można w wielu vanach, SUVach, autach wyższej klasy, samochodach sportowych i limuzynach – m.in. Porsche Cayenne, Volkswagen Touareg czy BMW serii 7. W produkcji ogumienia tego typu specjalizują się głównie koncerny wytwarzające modele premium: Pirelli, Nokian czy Continental.