Poniżej lista wszystkich opon dostępnych w rozmiarze 325/25/21.
Opony letnie segmentu premium (dla wymagających kierowców) marki Continental w rozmiarze 325/25ZR21. Model SportContact 6 wyposażony został w bieżnik o budowie asymetrycznej. Opona objęta jest pełną gwarancją producenta, której okres wynosi 5 lat od daty produkcji. Nośność "102" pozwala na obciążenie opony do 850 kg. Indeks "Y" umożliwia poruszanie się pojazdem z prędkością do 300 km/h. Opona ma 325 mm szerokości, średnica osadzenia felgi to 21, natomiast profil równa się 25. (więcej)
Opony letnie klasy premium marki Pirelli w rozmiarze 325/25 ZR21. Model P Zero został wyposażony w bieżnik o budowie asymetrycznej. Opona objęta jest pełną gwarancją producenta, której okres wynosi 5 lat od daty produkcji. Nośność "102" pozwala na obciążenie opony do 850 kg. Indeks "Y" informuje o maksymalnej dopuszczalnej prędkości (do 300 km/h) z jaką może poruszać się auto. Profil opon równa się 25 %, średnica osadzenia 21 cali, natomiast szerokość wynosi 325 milimetrów. (więcej)
Opony letnie segmentu premium (najwyższa jakość) firmy Michelin w rozmiarze 325x25x21. Model Pilot Super Sport ma bieżnik o budowie asymetrycznej. Opona objęta jest pełną gwarancją producenta, której okres wynosi 5 lat od daty zakupu. Nośność "102" pozwala na obciążenie opony do 850 kg. Indeks "Y" umożliwia poruszanie się pojazdem z prędkością do 300 km/h. Opona ma 325 milimetrów szerokości, profil wynosi 25 %, natomiast średnica osadzenia równa się 21. (więcej)
Opony letnie klasy premium marki Michelin w rozmiarze 21 325/25. Model Pilot Sport 4 S ma asymetryczny kształt bieżnika. Opona objęta jest pełną gwarancją producenta, której okres wynosi 5 lat od daty zakupu. Nośność "102" informuje o maksymalnym obciążeniu (do 850 kg) jakie może przenieść ogumienie podczas jazdy. Indeks "Y" informuje o maksymalnej dopuszczalnej prędkości (do 300 km/h) z jaką może poruszać się auto. Opona ma 325 mm szerokości, profil to 25, natomiast średnica osadzenia równa się 21 cali. (więcej)
Co dokładnie oznacza, że opona ma rozmiar 325 25 R21? Alfanumeryczny zapis parametrów ogumienia to wynik ustaleń, mających na celu ujednolicenie produkcji opon na terenie całej Unii Europejskiej. To właśnie dzięki normie ECE-30 R łatwo i szybko sprawdzić można przy zakupie najważniejsze dane o każdym egzemplarzu opony.
Rozmiar umieszczany jest na bocznej ścianie i składa się z czterech pozycji. Pierwszą z nich jest szerokość bieżnika, mierzona pomiędzy skrajnymi punktami na zewnętrznych ściankach obciążonej i założonej na felgę opony. W przypadku ogumienia 325/25R21 jest to 325 milimetrów. Aby ograniczyć liczbę grup rozmiarowych, dopuszcza się pomiędzy szerokościami różnicę 10 milimetrów – dlatego też na rynku dostępne są opony z bieżnikami mierzącymi np. 185, 195, 205 milimetrów.
Znajomość szerokości niezbędna jest też do określenia wysokości profilu. Druga liczba w oznaczeniu to wartość procentowa, na podstawie której obliczyć można ten parametr. Wystarczy sprawdzić ile wynosi np. 25% z 325 milimetrów, aby uzyskać faktyczną wysokość profilu dla opony w rozmiarze 325/25 R21. Tak samo jak w przypadku szerokości wprowadzono stopniowanie wymiarów profilu – w tym wypadku skok pomiędzy kolejnymi rozmiarami wynosi 5% (np. 40, 45, 50).
Istotną z punktu widzenia bezpieczeństwa jest także informacja o typie opony. Literą "R" oznacza się opony radialne, w których nici osnowy rozchodzą się promieniowo. Daje to większą stabilność i zapewnia wyższy komfort jazdy niż w przypadku przestarzałych już opon diagonalnych (oznaczanych literą "D"). W nich kordy osnowy układane były krzyżowo, ale technika ta jest już rzadko używana i zaledwie 2 na 100 produkowanych opon do samochodów osobowych charakteryzuje się taką właśnie budową.
Jednym z najważniejszych parametrów jest średnica wewnętrzna opony. Liczba za oznaczeniem typu konstrukcji to wyrażona w calach wielkość felgi, na którą pasuje dany model. Ogumienie w rozmiarze 325/25R21 przeznaczone jest do montażu na dużych felgach o średnicy 53,34 centymetra, które znaleźć można w wielu vanach, SUVach, autach wyższej klasy, samochodach sportowych i limuzynach – m.in. Porsche Cayenne, Volkswagen Touareg czy BMW serii 7. W produkcji ogumienia tego typu specjalizują się głównie koncerny wytwarzające modele premium: Pirelli, Nokian czy Continental.