Podsterowność jest rodzajem poślizgu pojazdu, podczas którego samochód posiada tendencje do poszerzania zakrętu. Występuje w sytuacji, kiedy przednia oś pojazdu wykazuje mniejszą przyczepność niż tylna. Pojawia się najczęściej w samochodach, w których napęd odbywa się przy pomocy tej właśnie osi. Przednie koła muszą wtedy jednocześnie napędzać pojazd oraz kontrolować i wyznaczać kierunek jazdy. Kiedy samochód utraci przyczepność przedniej, napędowej osi, czyli wpadnie w podsterowność, nie porusza się po zadanym przez kierowcę torze, lecz gubi tor jazdy i wypada z zakrętu. Podsterowność najłatwiej zauważyć w sytuacji, kiedy podczas skręcenia kół nasz samochód nie reaguje na zmianę kierunku i porusza się ciągle przed siebie. Co zrobić w takiej sytuacji? Przede wszystkim nie należy pogłębiać skręcenia kół. Naturalnym odruchem jest jeszcze mocniejsze wykonanie skrętu, lecz w sytuacji utraty przyczepności jeszcze bardziej pogłębi to poślizg pojazdu. Aby wyjść z podsterowności należy zmniejszyć kąt skręcenia kierownicy oraz delikatnie odpuścić nacisk na pedał gazu. Powolne zwolnienie oraz zmniejszenie wykonywanego manewru pozwoli szybciej złapać odpowiednią przyczepność i odzyskać kontrolę nad pojazdem. Obok powiększania kąta skręcenia kół zakazuje się gwałtownego hamowania i wciskania hamulca, ponieważ doprowadzi to do poślizgu obu osi i nie pozwoli na wyjście z podsterowności, a samochód, jak na sankach, pojedzie przed siebie i wypadnie z drogi.