Prostowanie felg powinniśmy rozważyć, gdy zauważymy delikatne odkształcenia bądź ubytki w ramie felgi, które nie stanowią bardzo poważnych i licznych uszkodzeń. Na pewno uszkodzenia w osi pionowej felgi dyskwalifikują ją z operacji prostowania. W takim przypadku warto rozważyć zakup nowego egzemplarza, gdyż próba prostowania takiej felgi może się zakończyć niepowodzeniem lub dalsze jej użytkowanie może narazić kierowcę na poważne konsekwencje. Warto o pomoc w prostowaniu felgi poprosić fachowca lub skorzystać z usług autoryzowanych serwisów motocyklowych. Istnieje zależność, która mówi, że im więcej pracy włożone jest w prostowanie felgi, tym trudniej ją później prawidłowo wyważyć. Aby prawidłowo przeprowadzić operację prostowania obręczy felgi, niezbędna jest do tego specjalistyczna maszyna. Samo prostowanie polega na miejscowym podgrzaniu uszkodzonej felgi, umieszczeniu wewnątrz odpowiedniej kształtki, która będzie dopasowana do rodzaju felgi, a następnie wywarciu silnego nacisku, pod wpływem którego felga zostanie doprowadzona do zamierzonego, pierwotnego kształtu. Zdarza się, że felgi ulegają pęknięciu podczas prostowania. Uszkodzenia te naprawia się, spawając felgi, jednak czasami szczeliny są tak duże, że nie jest możliwa ich ponowna naprawa. Po wyprostowaniu i ewentualnym spawaniu felgi należy poddać ją malowaniu. Tak przygotowana felga po renowacji nadaje się do dalszego użytkowania.