Guma w sprayu — szybka zmiana koloru felg
Guma w płynie to nowoczesny preparat wysokiej jakości, którego możemy użyć do odnowienia różnych elementów w samochodzie, np. felg czy zderzaków. Środek ten ma formę sprayu, co ułatwia jego dozowanie. Preparat chroni powierzchnie przed uszkodzeniami, a dodatkowo tworzy na materiale dekoracyjną, nieprzepuszczalną powłokę syntetyczną w wybranym kolorze.
Guma w sprayu jest idealną alternatywą dla lakieru do felg, ponieważ jest łatwiejsza do nałożenia, a do tego prosto i bez trudu możemy ją odkleić z malowanej powierzchni, gdy np. znudzi nam się dany kolor alufelgi. Jednak w porównaniu z lakierem guma w płynie jest mniej odporna na niskie i wysokie temperatury i po pewnym czasie może ulec skruszeniu.
Guma w sprayu występuje nawet w 50 wersjach kolorystycznych. Dzięki temu możemy bez problemu dobrać barwę pasującą do koloru karoserii lub do innych detali naszego samochodu. Powłoka gumowa w sprayu jest bardzo elastyczna, a do tego bezpieczna dla powierzchni, które zostaną nią pokryte, także stalowych i aluminiowych.
Po nałożeniu gumy w płynie tworzy się elastyczna powłoka, która jest odporna na zarysowania, brud, wilgoć, rozcieńczone kwasy, smary i oleje. Naniesiona na felgę powłoka gumowa chroni przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi, m.in. przed promieniami słonecznymi UV, wodą i różnicami temperatur. Guma w sprayu zapewnia także pomalowanej powierzchni ochronę przed korozją.
Preparat ten możemy nakładać na alufelgę bezpośrednio pędzelkiem, pistoletem natryskowym lub wykorzystując do tego spray do felg. Przed nałożeniem gumy w płynie pamiętajmy o oczyszczeniu i odtłuszczeniu odnawianej felgi oraz o zabezpieczeniu opon taśmą. Preparat ten, podobnie jak w przypadku lakieru do felg, należy rozprowadzać kilkoma cienkimi warstwami, aż do uzyskania pełnego pokrycia powierzchni. Po wyschnięciu musimy tylko usunąć nadmiar preparatu z zabezpieczonych opon. Guma w sprayu to dobre rozwiązanie dla właścicieli aut, którzy lubią eksperymentować z wyglądem swojego samochodu. Warto dodać, że elastyczna powłoka utworzona na feldze bardzo łatwo może zostać z niej usunięta.