Potwierdzeniem tej idei są wersje nadwoziowe Octavii. Próżno szukać typowo miejskiego nadwozia hatchback, tym bardziej w wersji trzydrzwiowej. Typy nadwozia Skody Octavii III generacji to 5-drzwiowe kombi oraz 5-drzwiowy liftback (często mylony z nadwoziem typu sedan).
Obie wersje nadwozia mają swoją usportowione odmiany o nazwie RS, których ceny rozpoczynają się od 126 800 zł (liftback) i 130 850 zł (kombi). W 2014 roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie zaprezentowano uterenowioną Skodę Octavię Scout. Wersja Scout cechuje się plastikowymi zderzakami oraz nakładkami progów i nadkoli, a także wyższym prześwitem. Seryjnie auto wyposażone jest w napęd 4x4 oparty na sprzęgle Haldex piątej generacji.
Radio z odtwarzaczem CD/MP3, tylne elektrycznie podnoszone szyby, światła przeciwmgłowe oraz czujniki cofania znajdziesz w kosztującej min. 81 650 zł wersji Ambition. Opcjonalnie Skodę Octavię można doposażyć m.in. w aktywny tempomat, bezkluczykowy dostęp do auta, asystenta zmiany toru jazdy, asystenta parkowania, system monitorujący czujność kierowcy, podgrzewanie foteli, podgrzewaną przednią szybę, nawigację satelitarną z mapą Europy, system wspomagający parkowanie z przyczepą, a także system awaryjnego hamowania Front Assist.
Skoda Octavia zdobyła też maksymalną liczbę punktów w testach ochrony niemowląt oraz dzieci półtorarocznych. W całej kategorii ochrony dziecka model ten uzyskał 42 pkt. (86%). Doceniony został system informowania kierowcy o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, co ma ogromne znaczenie w przypadku wożenia dziecka w foteliku na przednim fotelu, tyłem do kierunku jazdy.
Dobry wynik testowana Skoda Octavia uzyskała także w kategorii ochrony pieszych. System „czynna maska” pozwala zredukować siłę uderzenia w czasie wypadków i działa w przypadku różnych postur. Szczególnie zwrócono tutaj uwagę na dobrą ochronę głowy pieszego. System aktywnej maski dostępny jest w standardzie we wszystkich państwach Unii Europejskiej.
Ogromny sukces Skody Octavii to nie przypadek. Już pierwsza generacja, będąca jednocześnie pierwszym modelem marki z Mladá Boleslav zaprojektowanym w pracowniach Volkswagena, okazała się dużym hitem rynkowym. Źródeł sukcesu należy doszukiwać się w świetnym stosunku ceny do jakości oraz dostosowaniu modelu do potrzeb wielu klientów. Zadaniem Skody Octavii nie jest wabić wyglądem. To, co do niej przyciąga, to niskie koszy eksploatacji, bezawaryjność, stosunkowo niska cena i wzorowa praktyczność. To cechy, które — jak pokazują kolejne wyniki sprzedaży — wciąż są dla kierowców na pierwszym miejscu.